Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ik vind t ook nogal een hoop gedoe om niets eigenlijk.
Wat heeft die Van Lienden nou precies fout gedaan?
Misschien een beetje onethisch en hij heeft gelogen over dat 'om niet' maar ja that's business / politics

Voor zijn betrouwbaarheid als zakenman is het geen goede pr natuurlijk. Zegt ook genoeg over de stand van de samenleving dat we bij liegen en bedriegen onze schouders ophalen en het normaal gaan vinden.

Aan de andere kant. Meestal is het de overheid die de zakenman naait in plaats van andersom er is ook nog steeds 5.1 miljard pleiten waar geen haan naar kraait.

Ik vind t ook nogal een hoop gedoe om niets eigenlijk.
Wat heeft die Van Lienden nou precies fout gedaan?
Misschien een beetje onethisch en hij heeft gelogen over dat 'om niet' maar ja that's business / politics
Voor zover ik begrepen heb:
- De hele wereld wilde toen dat spul;
- De prijs was redelijk voor hetgeen er werd aangeboden;
- Het ministerie wilde geen zaken doen met stichtingen.

Achteraf is het makkelijk scoren dat ze ongebruikt in opslag liggen, dan is het al snel te duur.

Caroline vd Plas had wel een punt dat het wellicht wat overdreven is dat iemand dan ook helemaal kapot moet.

Bovendien leidt dit lekker de aandacht af van oa die 5 miljard waar geen bonnetjes van zijn. Sywert is meer team Omtzigt, dan team De Jonge, dus heel Den Haag, inclusief CDA-top heb je dan al tegen je.

Gaan we ons nu ook maar een beetje druk maken om al die GL'ers, D66'ers en VVD'ers die bedrijfjes hebben in de klimaatkermis? Waar met subsidie het milieu wordt verwoest, het landschap ontsierd en een paar mensen rijk worden van belastinggeld? Nee, dat dacht ik ook al niet.

Als ik moet kiezen tussen één Lammergier of Nijpels, Pols en die juichers voor de rechtbank, dan weet ik wel wie er wel gered wordt van de hakselaar, laat de Lammergier maar vliegen.

Wierd Duk over Lockheed, Klimaat Kamers van de zogenaamde rechters en over racisme onder "slachtoffers".

Laatst bewerkt:
Wierd Duk over Lockheed, Klimaat Kamers van de zogenaamde rechters en over racisme onder "slachtoffers".

Tot voor kort moest ik altijd lachen als mensen riepen dat ze niet gingen stemmen, omdat het toch geen verschil maakt. Inmiddels begin ik te twijfelen of ze niet gewoon gelijk hebben. Het land heeft overweldigend rechts gestemd, maar uit de gesprekspartners van informateur Hamer maak ik op dat GroenLinks en PvdA zomaar in het kabinet zouden kunnen komen. Dan heb je gewoon een 'progressief' kabinet waar de VVD de ruwe randjes vanaf mag slijpen. Buk maar vast voorover, dan gaat de windturbine er makkelijker in.

Tot voor kort moest ik altijd lachen als mensen riepen dat ze niet gingen stemmen, omdat het toch geen verschil maakt. Inmiddels begin ik te twijfelen of ze niet gewoon gelijk hebben. Het land heeft overweldigend rechts gestemd, maar uit de gesprekspartners van informateur Hamer maak ik op dat GroenLinks en PvdA zomaar in het kabinet zouden kunnen komen. Dan heb je gewoon een 'progressief' kabinet waar de VVD de ruwe randjes vanaf mag slijpen. Buk maar vast voorover, dan gaat de windturbine er makkelijker in.
De ondergang van de onafhankelijkheid van de rechtspraak tot een spreekbuis van Klimaat- en Kleuractivisme vind ik nog wel het ergste. Verdragen waar geen directe verplichtingen voor de politiek uit zouden voorvloeien bepalen nu via de rechter het beleid van private bedrijven. Ook met het idee dat het D66/GL-gedachtegoed is verworden tot een heilige waarheid en mensen die het er niet mee eens zijn, "wie zijn die mensen" moeten zich maar schikken.

Die misselijkmakende Nijpels zit dat te verdedigen aan talkshowtafels, terwijl bij de "klimaattafels" alleen voorstanders mochten meepraten.

Overigens heeft FvD met TB zichzelf tot een onmogelijke partner gemaakt, meer dan PVV met GW, die is de afgelopen tijd uitermate mild gebleken. Nu zal D66 nooit met de PVV willen, maar dat ligt de laatste tijd niet aan Geert.

Binnenkort eens verdiepen in hoe ze Shell en Urgenda juridisch rechtpraten, want er klopt volgens mij niets van.

De ondergang van de onafhankelijkheid van de rechtspraak tot een spreekbuis van Klimaat- en Kleuractivisme vind ik nog wel het ergste. Verdragen waar geen directe verplichtingen voor de politiek uit zouden voorvloeien bepalen nu via de rechter het beleid van private bedrijven. Ook met het idee dat het D66/GL-gedachtegoed is verworden tot een heilige waarheid en mensen die het er niet mee eens zijn, "wie zijn die mensen" moeten zich maar schikken.

Die misselijkmakende Nijpels zit dat te verdedigen aan talkshowtafels, terwijl bij de "klimaattafels" alleen voorstanders mochten meepraten.

Overigens heeft FvD met TB zichzelf tot een onmogelijke partner gemaakt, meer dan PVV met GW, die is de afgelopen tijd uitermate mild gebleken. Nu zal D66 nooit met de PVV willen, maar dat ligt de laatste tijd niet aan Geert.

Binnenkort eens verdiepen in hoe ze Shell en Urgenda juridisch rechtpraten, want er klopt volgens mij niets van.

FVD is inderdaad geen realistische optie, maar VVD, CDA, D66, SGP en JA21 had meer recht gedaan aan de verkiezingsuitslag. Al snap ik wel dat D66 dan niet zou willen meedoen. Ik snap alleen niet dat de VVD dan wel meegaat met GL en PVDA.

En ik snap die uitspraak ook niet. Volgens mij slaat de rechter dan een stap over, want als overheden afspraken maken, moeten ze dit eerst nog omzetten in nationale regelgeving. Al is het wel echt zo dat internationale verdragen hoger staan dan de nationale wetgeving in de Nederlandse juridische hierarchie. Als ik Shell was, zou ik direct verhuizen. Stik maar in je uitspraak, rechtertje uit Holland.

Shell zal wel een gesubsidieerde CO2-afvang installatie bouwen waarbij er voornamelijk op papier een reductie van uitstoot plaats vind.

FVD is inderdaad geen realistische optie, maar VVD, CDA, D66, SGP en JA21 had meer recht gedaan aan de verkiezingsuitslag. Al snap ik wel dat D66 dan niet zou willen meedoen. Ik snap alleen niet dat de VVD dan wel meegaat met GL en PVDA.

En ik snap die uitspraak ook niet. Volgens mij slaat de rechter dan een stap over, want als overheden afspraken maken, moeten ze dit eerst nog omzetten in nationale regelgeving. Al is het wel echt zo dat internationale verdragen hoger staan dan de nationale wetgeving in de Nederlandse juridische hierarchie. Als ik Shell was, zou ik direct verhuizen. Stik maar in je uitspraak, rechtertje uit Holland.
Er zitten wel wat haken en ogen aan.

In sommige gevallen kan je je wel beroepen op bepalingen uit internationale verdragen, maar dat is dan voornamelijk tegen de overheid.

Hier gaat het om een beroep op een mensenrechtenverdrag tegen een andere private partij op basis van een verdrag dat de overheid is aangegaan. Dat eerste stukje, horizontale werking, is niet ongebruikelijk: een burger of bedrijf mag op basis van EVRM niet discrimineren, het gaat mij om dat tweede deel.

EDIT, https://www.bjutijdschriften.nl/tij...heorie/2011/1/RenR_1875-2306_2011_040_001_007:
[AUTEUR] is dan ook van mening dat de horizontale werking veeleer van retorisch belang is. Het is voor procespartijen en rechters aanlokkelijk om hun argumentatie te steunen op hoogdravende principes zoals het recht op leven en het beginsel van non-discriminatie. Deze principes verlenen immers een zeker gewicht aan de argumenten van de verscheidene juristen. Het verbaast De Vos dan ook niet dat uit zijn analyse van rechtspraak blijkt dat de grondrechten in private geschillen slechts zelden aan een diepgaande analyse worden onderworpen. Door deze gebrekkige diepgang in de rechtspraak kan de horizontale werking van grondrechten volgens De Vos ook geen meerwaarde bieden ten aanzien van het privaatrecht inzake de eenvormigheid van rechtspraak. Het gebrek aan onderbouwing van mensenrechtelijke argumenten in private geschillen lijkt eerder een stimulans voor willekeur.
Geen idee wat voor geschil de Shell uitspraak was, maar dit was wel grappig.

EDIT2, uitleg met kanttekeningen:
Zoals gebruikelijk lijken er geen mensen met verstand van zaken in de media te werken, dit is een heel ander verhaal.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Pren
Ik vind t allemaal een beetje gelul in de ruimte eigenlijk. 'Links heeft de verkiezingen verloren'. 'Het land heeft overweldigend rechts gestemd'. mjamja

In de eerste plaats zijn die termen links en rechts echt al lang en breed verwaterd. Hoe rechts is de VVD nog, is D66 een middenpartij, hoe links/rechts is PVV, etc. Natuurlijk, er zijn nog steeds mensen die langs die lijnen denken en stemmen. Maar het zijn er steeds minder.

In de tweede plaats: we leven in een coalitieland. Uiteindelijk is het een simpele optelsom, je moet aan die 75+1 zetels komen voor een meerderheidsregering. VVD+D66+CDA is te weinig dus dan moet je verder gaan kijken. Waarom doet SGP + JA21 dan meer recht aan de verkiezingsuitslag dan GL + PvdA? Die eerste twee hebben in elk geval minder zetels bij elkaar.

Waarom doet SGP + JA21 dan meer recht aan de verkiezingsuitslag dan GL + PvdA? Die eerste twee hebben in elk geval minder zetels bij elkaar.
Omdat SGP + JA21 + PVV + FvD + GvH meer zetels hebben dan GL + PvdA + SP zou een redenatie kunnen zijn.

En omdat de Klimaat en Kleur Klucht zoveel mogelijk tegenwerking nodig heeft, het land moet gered en bevrijd worden van dit milieuverwoestende neo-racistische en bovendien anti-semitische gedachtengoed!

Voor de rest wel met je eens, we zijn nu eenmaal een coalitieland met heel veel kleine partijtjes.

EDIT, laten we buiten de onversneden Jodenhaat en de wens Israël van de Rivier tot de Zee te zuiveren, de Christenhaat van Kaag en andere Kaliefen niet vergeten:

Laatst bewerkt:
Ik vind t allemaal een beetje gelul in de ruimte eigenlijk. 'Links heeft de verkiezingen verloren'. 'Het land heeft overweldigend rechts gestemd'. mjamja

In de eerste plaats zijn die termen links en rechts echt al lang en breed verwaterd. Hoe rechts is de VVD nog, is D66 een middenpartij, hoe links/rechts is PVV, etc. Natuurlijk, er zijn nog steeds mensen die langs die lijnen denken en stemmen. Maar het zijn er steeds minder.

In de tweede plaats: we leven in een coalitieland. Uiteindelijk is het een simpele optelsom, je moet aan die 75+1 zetels komen voor een meerderheidsregering. VVD+D66+CDA is te weinig dus dan moet je verder gaan kijken. Waarom doet SGP + JA21 dan meer recht aan de verkiezingsuitslag dan GL + PvdA? Die eerste twee hebben in elk geval minder zetels bij elkaar.

Grotendeels met je eens. Maar ondanks het feit dat we in een coalitieland leven, krijgen de 'progressieven' steeds grotendeels hun zin als het aankomt op de thema's Europese integratie, immigratie/integratie, klimaatverandering en dat racismegejank. Er lijkt niet echt een compromis mogelijk te zijn. En ik kan hier dus niks tegen inbrengen. Ja, ik mag een keer per vier jaar stemmen en dan mogen die partijen vervolgens zelf dingen uitruilen, die somehow zelden zo uitpakken, als waar ik voor gestemd heb.

Ik zou zo'n correctief bindend referendum serieus een goed idee vinden. Dan kan Jan Modaal tenminste tussendoor nog een keer op de rem trappen.

Grotendeels met je eens. Maar ondanks het feit dat we in een coalitieland leven, krijgen de 'progressieven' steeds grotendeels hun zin als het aankomt op de thema's Europese integratie, immigratie/integratie, klimaatverandering en dat racismegejank. Er lijkt niet echt een compromis mogelijk te zijn. En ik kan hier dus niks tegen inbrengen. Ja, ik mag een keer per vier jaar stemmen en dan mogen die partijen vervolgens zelf dingen uitruilen, die somehow zelden zo uitpakken, als waar ik voor gestemd heb.

Ik zou zo'n correctief bindend referendum serieus een goed idee vinden. Dan kan Jan Modaal tenminste tussendoor nog een keer op de rem trappen.

Wat je in de eerste 2 regels omschrijft is precies datgene waardoor "doordrammende" minderheden voor de meerderheid kunnen bepalen wat er uiteindelijk gebeurd. Het feit dat dit ook nog eens wordt uitvergroot door de publieke media en door politieke kleur-correctheid is hier debet aan.

Dit is precies ook de reden waarom ik -na afweging van mogelijke voor en nadelen- toch blijf pleiten voor een correctief bindend referendum.

"Wie zijn die mensen"-partij D66 gruwelt van deze gedachte!
Het idee van een referendum was leuk, totdat opeens bleek dat het de opheffing en verwoesting van Nederland zou kunnen vertragen:

Het feit dat dit ook nog eens wordt uitvergroot door de publieke media en door politieke kleur-correctheid is hier debet aan.

En precies toen Biden het zei was het opeens op Social Media ook weer toegestaan om het over de mogelijkheid van een lab leak te hebben.

Ik ga de rest van de dag weer andere dingen doen, ben er wel weer klaar mee.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #10.195
Voor zover ik begrepen heb:
- De hele wereld wilde toen dat spul;
- De prijs was redelijk voor hetgeen er werd aangeboden;
- Het ministerie wilde geen zaken doen met stichtingen.

Achteraf is het makkelijk scoren dat ze ongebruikt in opslag liggen, dan is het al snel te duur.
Van Lienden is een een moraalridder, laten we dat niet vergeten. Neemt iedereen en zijn moeder te grazen met zijn slijmballen vingertje. Schrijft mee aan CDA programma, waar het ook gaat om moraal en de waarden en normen in de samenleving. Heeft op slinkse wijze Omtzigt voor zijn karretje gespannen. Heeft telkens gezegd en geschreven aan een ieder die het horen wilde dat er geen winstoogmerk was en hij het puur voor de samenleving deed. Vergeet ook niet allerlei uitspraken waar je nu terugkijkend op, minstens fronsende wenkbrauwen door krijgt. Bijvoorbeeld dat de samenleving maar vakantiegeld moest inleveren tijdens corona. Terwijl naar het nu blijkt hij minstens 9 miljoen aan gemeenschapsgeld heeft bijgeschreven van diezelfde samenleving waar hij telkens dergelijke uitspraken over heeft gedaan, en altijd op dat paard van hem wijzend naar de anderen. Via CDA-er Omtzigt ook nog geprobeerd de Overheid aan te zetten tot extra afname van zijn mondkapjes. Tijdens dit hele gebeuren heeft hij zijn baan opgezegd en daarover ook nog een riedel om van te kotsen de wereld in geslingerd. Nu is wel duidelijk hoe/ wat en waarom. Ik geloof namelijk dat wanneer hij gezegd vanaf het begin ik verdien er ook wat aan, niks mis mee, er nu niet zo'n ophef over was geweest.

Verder als dit allemaal meer naar de achtergrond is gezakt mag iemand wel eens zijn licht schijnen over hoe dergelijke aanbestedingen worden gedaan en goedgekeurd. Want er waren al vroeg signalen dat die mondkapjes van Sywert en companen niet deugden. Kennelijk toch doorgedrukt. Handig als je Omtzigt kent, De Jonge kunt bereiken en daarmee Rutte. Maar goed hoe dat precies is gegaan, mag weleens worden opgeschreven het liefst door die andere brave borst Omtzigt. Die kan dan gelijk zijn eigen rol onderzoeken.

Laatst bewerkt:
Van Lienden is een een moraalridder, laten we dat niet vergeten. Neemt iedereen en zijn moeder te grazen met zijn slijmballen vingertje. Schrijft mee aan CDA programma, waar het ook gaat om moraal en de waarden en normen in de samenleving. Heeft op slinkse wijze Omtzigt voor zijn karretje gespannen. Heeft telkens gezegd en geschreven aan een ieder die het horen wilde dat er geen winstoogmerk was en hij het puur voor de samenleving deed. Vergeet ook niet allerlei uitspraken waar je nu terugkijkend op, minstens fronsende wenkbrauwen door krijgt. Bijvoorbeeld dat de samenleving maar vakantiegeld moest inleveren tijdens corona. Terwijl naar het nu blijkt hij minstens 9 miljoen aan gemeenschapsgeld heeft bijgeschreven van diezelfde samenleving waar hij telkens dergelijke uitspraken over heeft gedaan, en altijd op dat paard van hem wijzend naar de anderen. Tijdens dit hele gebeuren heeft hij zijn baan opgezegd en daarover ook nog een morale riedel om van te kotsen de wereld in geslingerd. Nu is wel duidelijk hoe/ wat en waarom. Ik geloof namelijk dat wanneer hij gezegd vanaf het begin ik verdien er ook wat aan, niks mis mee, er nu niet zo'n ophef over was geweest.

Verder als dit allemaal meer naar de achtergrond is gezakt mag iemand wel eens zijn licht schijnen over hoe dergelijke aanbestedingen worden gedaan en goedgekeurd. Want er waren al vroeg signalen dat die mondkapjes van Sywert en companen niet deugden. Kennelijk toch doorgedrukt. Handig als je Omtzigt kent, De Jonge kunt bereiken en daarmee Rutte. Maar goed hoe dat precies is gegaan, mag weleens worden opgeschreven. Er wordt nu naar buiten gebracht dat er niets ongewoons aan was.

Allemaal goed en wel dat hij daar kritiek op krijgt en dat er ophef is, maar dat is nog wat anders om hem helemaal kapot te willen maken en de hetze die nu gevoerd wordt.

Het gaat zelfs zover dat op de NPO daar dezelfde column twee dagen achter elkaar over gaat;

Nu ben ik er helemaal voor dat columnisten zelf hun onderwerp kiezen, maar dit is wel wat extreem voor iemand die niet in de dagelijkse actieve politiek zit.

De column van Pieter Derks toont een akelig gebrek aan begrip tussen loonkosten en salaris, maar dat geheel terzijde.

• #10.197
Allemaal goed en wel dat hij daar kritiek op krijgt en dat er ophef is, maar dat is nog wat anders om hem helemaal kapot te willen maken en de hetze die nu gevoerd wordt.

Het gaat zelfs zover dat op de NPO daar dezelfde column twee dagen achter elkaar over gaat;

Nu ben ik er helemaal voor dat columnisten zelf hun onderwerp kiezen, maar dit is wel wat extreem voor iemand die niet in de dagelijkse actieve politiek zit.

De column van Pieter Derks toont een akelig gebrek aan begrip tussen loonkosten en salaris, maar dat geheel terzijde.

Van Lienden totaal te danken aan eigen handelen. Of hij kapot moet is niet aan mij. Zo werkt het tegenwoordig. Toen hij er de 1e keer om werd gevraagd heef hij het nog erger gemaakt.

Van Lienden totaal te danken aan eigen handelen. Of hij kapot moet is niet aan mij. Zo werkt het tegenwoordig. Toen hij er de 1e keer om werd gevraagd heef hij het nog erger gemaakt.
Hij heeft niet beter gemaakt voor zichzelf, daar vinden we elkaar nog wel.

Het blijft opmerkelijk dat er meer ophef is over iemand geld verdient dan om onversneden Jodenhaat, keurig overgeplaatst omdat de domme "wie zijn die mensen" massa het niet wil snappen en er wat ophef is.

In naam van Diversiteit mag je alles zeggen:

Laatst bewerkt:
  • #10.200
Het blijft opmerkelijk dat er meer ophef is over iemand geld verdient
Gaat niet om geld verdienen m.i. Hij had wat mij betreft ook 50 miljoen mogen pakken. Als hij vanaf begin af aan had gezegd ik heb contacten, er lijkt een tekort te gaan ontstaan en ik ga mijn best doen om in de groeiende vraag te voorzien. Dat gaat zoveel kosten, en of het een goed aanbod is zal worden getoetst door gangbare procedures. Prima Sywert. Helder. Goed dat je meedenkt en zakelijk daarop inspeelt.

Hij heeft het daarentegen zichzelf heel moeilijk gemaakt door zijn hulp in een frame proberen te plaatsen dat meer deed denken aan een Robin Hood maar dan van het CDA. Iemand die te pas en te onpas de samenleving een spiegel wil voorhouden langs die CDA meetlat, snijdt zichzelf in de vingers zodra eigen gedrag niet overeenkomt met het dominee vingertje.

Waait ook wel weer over. Wat mij betreft hoeft die niet voor het vuurpeloton maar de giertank schoonmaken met de poezelige handjes is op zijn plaats.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven