MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Hueck erkent dat het een onhandige actie was van Omtzigt, maar volgens haar doet het artikel van NRC Handelsblad hem geen eer aan. “Hij is een van de weinige kamerleden die er heel veel tijd insteekt en goed in de materie zit”, aldus Hueck.

En nog een poging:

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.262

En nog een poging:

Ik weet niet echt wat je nu duidelijk wil maken maar Omtzigt heeft zelf conclusies getrokken en zijn woordvoerderschap neergelegd. Het is op zichzelf best interessant om te kijken hoe het komt dat Omtzigt bij dit soort toestanden als een soort weerloos slachtoffer wordt gezien.
Wat overblijft is een discussie tussen journalisten (kampen). Wat het precair maakt is de hele heisa rondom de gestuurde sms van Omtzigt. Daarin adviseert hij o.a. dat de man die wil gaan spreken niet door JIT is gehoord, wat wel zo was en volgens NRC wist Omtzigt dit ook (is aannemelijk vanwege zijn dossier kennis). Verder zijn er veel veronderstellingen over en weer, een bandopname die geenstijl heeft gepubliceerd waardoor de bal volgens het ene kamp bij de NRC kwam te liggen. En deze houdt vol wegens bronbescherming geen opname te kunnen publiceren. Lekker boeiend allemaal.

Uitgerekend jij quote toch dikwijls ene Jason W.
Die heeft zelf de weg naar het licht gevonden, niet toen het even zo uitkwam.
Nou deel ik mijzelf niet in het kamp van mensen die het eens zijn met terughalen, ik weet er te weinig van. Volgens mij gaat het over kinnen berechten en tal van andere zaken. Hoe dat allemaal zit en wat de overwegingen zijn en waren heb ik echt geen idee van.
Ik deel mijzelf niet in het kamp van mensen die de praatjes van D66ers serieus nemen, de één is nog erger dan de ander, niets dan leugens en fantasieën om zichzelf voor te houden dat ze zo enorm deugen, moreel superieur zijn en de waarheid in pacht hebben.

Het klinkt allemaal hartstikke prachtig, het is afgekaderd, er zijn garanties en zekerheden ingebouwd, het is een deugdelijk proces, allerlei principes worden er bijgehaald en na een interview met Margriet, die door al die vrouwen van het hoogste gebouw in Raqqa geduwd zou worden, moeten we allemaal maar geloven dat die vrouwen eigenlijk de echte slachtoffers zijn.

Je kan de Koerden en weet ik het wie ook niet met dit probleem laten zitten, dus je moet wel wat. Met hoe dit hier gepresenteerd wordt vraag je je af wie ze verwachten dat dit verhaal serieus neemt.

Wel leuk dat al die Deugdrammers Denemarken aanhalen als land dat nu ook vrouwen en kinderen gaat repatriëren, JA21 had ook nog wel een voorstel over Syrië naar Deens model, toen waren ze opeens weer minder enthousiast, binnen een paar dagen:

Niet dat je een land of in alles, of in niets moet volgen, maar het is wel een apart plaatje.

• #10.264
Die heeft zelf de weg naar het licht gevonden, niet toen het even zo uitkwam.
:roflol: Kerel smijt een handgranaat naar agenten, ronselt broer die later de dood vond in de strijd, heeft geloof ik nichtjes of neven zitten ergens waar die broer jihad voerde en zit zelf ondergedoken maar voelt zich niet verantwoordelijk. Alleen in Nederland kan zo iemand stelselmatig anderen de maat nemen, die nooit van hun leven zo diep zullen zinken als hij. Maar vindt klaarblijkelijk "zelf het licht" dus is het goed.

Ik weet niet echt wat je nu duidelijk wil maken maar Omtzigt heeft zelf conclusies getrokken en zijn woordvoerderschap neergelegd. Wat overblijft is een discussie tussen journalisten (kampen). Wat het precair maakt is de hele heisa rondom de gestuurde sms van Omtzigt. Daarin adviseert hij o.a. dat de man niet door JIT is gehoord, wat wel zo was en volgens NRC wist Omtzigt dit ook (is aannemelijk vanwege zijn dossier kennis). Verder zijn er veel veronderstellingen over en weer, een bandopname die geenstijl heeft gepubliceerd waardoor de bal volgens het ene kamp bij de NRC kwam te liggen. En deze houdt vol wegens bronbescherming geen opname te kunnen publiceren. Lekker boeiend allemaal.
Alleen de NRC spreekt negatief over Omtzigt, alle andere betrokkenen zijn mild, danwel positief.

De NRC was er zelf niet bij, alle andere betrokkenen wel, wat alle andere betrokkenen zeggen wat haaks staat op het verhaal van de NRC haalt merkwaardig genoeg noch de artikelen, noch de opinie/brieven-pagina.

Omtzigt heeft iets onhandigs gedaan, de NRC voerde (en voert nog steeds) een hetze tegen hem en toen was de oplossing dat Omtzigt dat woordvoerderschap neer zou leggen.

De NRC is kwaadaardig en slecht in deze.

• #10.266
Alleen de NRC spreekt negatief over Omtzigt, alle andere betrokkenen zijn mild, danwel positief.

De NRC was er zelf niet bij, alle andere betrokkenen wel, wat alle andere betrokkenen zeggen wat haaks staat op het verhaal van de NRC haalt merkwaardig genoeg noch de artikelen, noch de opinie/brieven-pagina.

Omtzigt heeft iets onhandigs gedaan, de NRC voerde (en voert nog steeds) een hetze tegen hem en toen was de oplossing dat Omtzigt dat woordvoerderschap neer zou leggen.

De NRC is kwaadaardig en slecht in deze.
Nou dat is toch mooi dan dat je die kennis hebt. Doe er je voordeel mee en maak je minder druk om hen. Lees een andere krant.

• #10.268
Goede tip, die had er wel weer evenwichtige teksten over:

Hij wilde notabene zelf zijn broer terughalen naar Nederland uit vijandelijk gebied. Zijn broer, een totaal geradicaliseerde strijder, en familie. Merkwaardig nietwaar. Als hij eens zou zijn met besluit dat nu bekend is ben je het er dan mee oneens of eens?

Hij wilde notabene zelf zijn broer terughalen naar Nederland uit vijandelijk gebied. Zijn broer, een totaal geradicaliseerde strijder, en familie. Merkwaardig nietwaar. Als hij eens zou zijn met besluit dat nu bekend is ben je het er dan mee oneens of eens?
Zijn broer is zijn broer.

Eigenlijk weet ik niet of hij het er nu wel mee eens is of niet en in zekere zin maakt dat me niet uit, hij zegt er, voor mij, zinnige dingen over en beschrijft de spagaat van er iets mee moeten, maar er eigenlijk ook niets mee kunnen.

Als het gaat om de radicale islam, of andere levensbedreigende ideologieën, zoals de woke-cult, heeft hij er vaak goede ideeën en analyses over.

• #10.272
Zijn broer is zijn broer.

Eigenlijk weet ik niet of hij het er nu wel mee eens is of niet en in zekere zin maakt dat me niet uit, hij zegt er, voor mij, zinnige dingen over en beschrijft de spagaat van er iets mee moeten, maar er eigenlijk ook niets mee kunnen.

Als het gaat om de radicale islam, of andere levensbedreigende ideologieën, zoals de woke-cult, heeft hij er vaak goede ideeën en analyses over.
Als hij rehabilitatie kan krijgen waarom een van de drie vrouwen uit dat kamp niet. Even vooropgesteld dat ik niets weet van hun gedragingen daar. Maar bij voorbaat bedoel ik. Jason W. was ook niet zo'n frisse jongen. Nu quote je hem hier en daar omdat je zijn inzichten waardevol vindt voor het debat. Waarmee ik maar wil aangeven dat zoiets nog een heel lange weg zal zijn voor zo'n vrouw, als dat al weggelegd zou zijn, maar het kan kennelijk verkeren in bepaalde gevallen. En Jason W. onderschrijft in zekere zin wat Nederland nu besloten heeft m.b.t. die kinderen, die vrouw zal straf krijgen en niet kunnen ontlopen (waar men zorgen over had o.i.d).

Niet verder vertellen, ben veelal positief over Guus en Lamyae.
Dat kost je het erelidmaatschap van de Omtzigt fanclub. Secretaris Pieter Klein zal je royeren.

Als hij rehabilitatie kan krijgen waarom een van de drie vrouwen uit dat kamp niet. Even vooropgesteld dat ik niets weet van hun gedragingen daar. Maar bij voorbaat bedoel ik. Jason W. was ook niet zo'n frisse jongen. Nu quote je hem hier en daar omdat je zijn inzichten waardevol vindt voor het debat. Waarmee ik maar wil aangeven dat zoiets nog een heel lange weg zal zijn voor zo'n vrouw, als dat al weggelegd zou zijn, maar het kan kennelijk verkeren in bepaalde gevallen. En Jason W. onderschrijft in zekere zin wat Nederland nu besloten heeft m.b.t. die kinderen, die vrouw zal straf krijgen en niet kunnen ontlopen (waar men zorgen over had o.i.d).

Dat kost je het erelidmaatschap van de Omtzigt fanclub. Secretaris Pieter Klein zal je royeren.
Het is toch absurd dat wij deze taak op ons gaan nemen waarbij de veiligheid van de samenleving in het geding komt.

Deze mensen hebben hun keuze gemaakt. Geef Yazidi's maar de kans op rechtvaardigheid, zij verzinnen wel een passende straf.

Hier geloof ik dus helemaal niets van.

Dit wordt een fopstrafje met een "traject" met een "deradicaliseringsexpert" en dan "monitoren".
Gezellig naar de terroristen-afdeling in Zwolle, Rotterdam of Vught. Mét het recht op gezinshereniging.

Toen hetzelfde gedaan werd met al-Qaida leden, ontstond de IS.

• #10.276
Het is toch absurd dat wij deze taak op ons gaan nemen waarbij de veiligheid van de samenleving in het geding komt.
Gevoelsmatig zou ik zeggen joh lekker laten zitten, geniet van de zon daar. Kinderen blijven een lastig vraagstuk. In hoeverre is datgene wat ze hebben meegemaakt bepalend voor het gedrag en de vroege ontwikkeling enzovoorts, lijken mij een hoop onzekerheden opleveren.

Maar wat er allemaal speelt heb ik geen idee van. Deze actie lijkt mij niet spontaan ontsproten uit een soort liefdadigheid. Ik las een en ander gister over kansen op berechting van een grotere groep, daar heeft deze actie mee te maken.

https://www.parool.nl/nieuws/deadline-voor-terughalen-is-er-naar-nederland~b3645e6a/

Hoe dit precies zit en hoe de verantwoordelijkheid, politiek en juridisch, is geregeld weet ik niet. Ben daar wel benieuwd naar.

Gezellig naar de terroristen-afdeling in Zwolle, Rotterdam of Vught. Mét het recht op gezinshereniging.

Toen hetzelfde gedaan werd met al-Qaida leden, ontstond de IS.
Het ontstaan van IS heeft meerdere redenen, niet alleen wat jij daar opnoemt, zo simpel ligt het allemaal niet. Val van Saddam speelt o.a een rol, die hield de boel daar keurig bijéén.

• #10.278
Het ontstaan van IS heeft meerdere redenen, niet alleen wat jij daar opnoemt, zo simpel ligt het allemaal niet. Val van Saddam speelt o.a een rol, die hield de boel daar keurig bijéén.
Toen de partij van Saddam, Ba'ath partij, uit elkaar viel door de invasie (Bush) zijn veel hoge militairen zich gaan aansluiten bij IS. Namen ook veel materiaal mee, kennis enzovoorts. Toen is IS gaan groeien van een vrij onbeduidende partij tot een met strategische slagkracht. Is overigens allemaal voor gewaarschuwd maar Bush en partners waren doof. Zijn interessante rapporten over verschenen.

Amerikaanse gevangenis Camp Bucca in Irak was toch een beste kweekvijver? Meende dat bijna al die kopstukken elkaar daar hebben ontmoet

Edit:

• #10.280
Terug
Naar boven