AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.321
Ik denk als je toerist bent daar prachtige vakanties kunt hebben. Wanneer je rijk bent biedt het land ook tal van voordelen. Als Jan Modaal liggen de zaken veelal net iets anders, onderklasse helemaal.
Een prachtige vakantie was het zeker en het verschilt vooral per staat of je als Jan Modaal een beetje rond kan komen.

• #10.323
  • #10.324

Tja dit zinnetje zegt alles. 'Juist van mijn progressieve medemens verwacht ik dat men zich consequent uitspreekt tegen religieuze orthodoxie.' Wat de donkere Amerikanen zijn voor de democraten in de VS, is de Islamitische gemeenschap voor links progressief Nederland. Dat gejank begint wel een beetje vermoeiend te worden. Als je schopt tegen alles waar het Westen voor staat en totaal niet de intentie hebt om mee te doen in de samenleving. Dan moet je ook niet miepen dat je, jezelf degradeert tot tweederangs burger.

Moslims zijn geen homogene gemeenschap verschillen niet alleen qua stroming maar ook nog individueel gezien teveel van elkaar op veel vlakken, het is slechts een groepje wat er steeds bovenuit weet te steken. Er zijn in Nederland veel meer seculiere moslims die je nooit hoort. Dingen als de oemma zijn flauwekul, verlengstuk van het Pan orthodox Arabisch nationalisme.

Zou best goed zijn als we die vaker horen.
Dat is het punt ook juist, je gaat ze ook nooit horen, dat soort mensen dienen geen politieke agenda en wakkeren geen motieven aan, geen interne consumptie, zo’n gekke Afghaanse man die weet ik veel hoeveel km afreist aankomt in Amsterdam en om zich heen begint te steken weer wel. Het dient een bepaalde agenda. I refuse to play ball like these a**holes.

• #10.330
Heb in het verleden weleens vaker geschreven dat mensen die duizenden kilometers (of in ieder geval een hoop met onzekere perspectieven) hebben gereisd om hier een beter bestaan op te willen bouwen je niet moet gaan PAMPEREN. Mensen met een luier om gaan zich er veelal naar gedragen en de boel onder zeiken en schijten.
Wakker datgene aan dat gemaakt heeft dat ze met alle risico's van dien hierheen zijn gekomen. En tegelijkertijd moet je illegalen uitzetten, terugsturen en handhaven ten aanzien van allerlei ander gespuis.

Dat is het punt ook juist, je gaat ze ook nooit horen, dat soort mensen dienen geen politieke agenda en wakkeren geen motieven aan, geen interne consumptie, zo’n gekke Afghaanse man die weet ik veel hoeveel km afreist aankomt in Amsterdam en om zich heen begint te steken weer wel. Het dient een bepaalde agenda. I refuse to play ball like these a**holes.
Dat snap ik dus niet tbh. Iedere 'normale' moslim lijdt onder de slechte naam die zijn religie heeft. Dankzij die extremisten dus. Maar de normale moslim distantieert zich er eigenlijk zelden van. Alleen als er een aanslag wordt gepleegd, maar bij andere radicaal-islamitische uitwassen blijven ze doorgaans stil. Zie bijv. de reactie van moslims op het boek van Lale Gul. Terwijl die genormaliseerde uitwassen, zoals radicale Koranscholen en radicale imams (waar Gul dus tegen strijdt) wel de voedingsbodem zijn voor die aanslagen.

Dat snap ik dus niet tbh. Iedere 'normale' moslim lijdt onder de slechte naam die zijn religie heeft. Dankzij die extremisten dus. Maar de normale moslim distantieert zich er eigenlijk zelden van. Alleen als er een aanslag wordt gepleegd, maar bij andere radicaal-islamitische uitwassen blijven ze doorgaans stil. Zie bijv. de reactie van moslims op het boek van Lale Gul. Terwijl die genormaliseerde uitwassen, zoals radicale Koranscholen en radicale imams (waar Gul dus tegen strijdt) wel de voedingsbodem zijn voor die aanslagen.
Die mensen zitten vaak ook een beetje klem, als je geen slachtoffer speelt heeft links geen oog voor je, rechts wil je gebruiken als stok om mee te slaan of om mee te pronken.

En nog erger: je bent een overloper, een nestbevuiler en misschien zelfs wel een ongelovige!

Kijk eens wat de vrienden van DENK doen (of althans: deden, volgens Azarkan doen ze dat niet meer) met politici van Turkse of Marokkaanse komaf?

Als het een beetje "lekker" loopt heb je wel de nadelen van het tot die groep horen, zonder de voordelen: wel de slechte naam, geen steun van familie en gemeenschap, eenzaam hoor!

• Like
Waarderingen: Pren
Die mensen zitten vaak ook een beetje klem, als je geen slachtoffer speelt heeft links geen oog voor je, rechts wil je gebruiken als stok om mee te slaan of om mee te pronken.

En nog erger: je bent een overloper, een nestbevuiler en misschien zelfs wel een ongelovige!

Kijk eens wat de vrienden van DENK doen (of althans: deden, volgens Azarkan doen ze dat niet meer) met politici van Turkse of Marokkaanse komaf?

Als het een beetje "lekker" loopt heb je wel de nadelen van het tot die groep horen, zonder de voordelen: wel de slechte naam, geen steun van familie en gemeenschap, eenzaam hoor!

Dat snap ik nog wel. Maar dat werkt alleen maar omdat de meerderheid van die groep zich hiernaar schikt. Als die stille meerderheid gewoon hun schouders zouden ophalen bij de opmerkingen overloper, ongelovige etc, zou het niet werken. De stille meerderheid houdt zichzelf gevangen.

Volgens mij zijn het juist de rechts stemmers die niet iedere moslim als 'de moslim' ziet, zolang men er niet mee te koop loopt.

Of het nu gaat over geloof, geaardheid, of wat dan ook: vanuit links is er totaal geen aandacht voor het weerbaar maken, alleen voor betuttelen (en dus klein houden). Dat zegt veel.

Laatst bewerkt:
  • #10.336

Zo doorzichtig dit.

Sywert is de scapegoat zodat niemand het over de 5 miljard euro heeft die niet verantwoordbaar is door het ontbreken van bonnetjes.

Ach wat boeit het nog, inmiddels zijn we al richting de 100 miljard aan het scheuren :rolleyes:
Die crisis komt echt nog wel de komende jaren.

Lale Gül is een geval apart, niet serieus te nemen na haar boreale uitspattingen op Twitter. Dat je last hebt van je familie wil niet zeggen dat je die toer op moet gaan.

Terug
Naar boven