Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

'Links' heeft de grote fout gemaakt het islamisme min of meer te omarmen aan het einde van de 20e eeuw terwijl datzelfde links zich nog niet zo lang daarvóór - tijdens de jaren zestig - had los geworsteld van het verstikkende calvinisme. Links heeft er mede voor gezorgd dat er een nieuwe zuil is ontstaan, namelijke de islamitische, in een samenleving die nog maar pas ontzuild was dóór links. Links zou zich er op moeten voorstaan dat ze elke vorm van (conservatieve) religie uit de politiek weren en dus ook de islam, en dat hebben ze niet gedaan. Niemand zou een streepje voor moeten hebben op basis van religie, en ook niet op basis van geaardheid, kleur, ras of wat dan ook trouwens.

welke boreale uitspattingen zijn dat precies?
Geen zin om de screenshots op te zoeken, het waren pogingen om haarzelf in de rechtse kijker te spelen. Er is overigens niks mis met een Koranschool, daar leer je de Koran te reciteren, thats it, dat deze chick is gedwongen door haar ouders is lullig, maar genoeg mensen die er vrijwillig heen gaan. Die Gül is echt geen goed referentiekader.

Geen zin om de screenshots op te zoeken, het waren pogingen om haarzelf in de rechtse kijker te spelen. Er is overigens niks mis met een Koranschool, daar leer je de Koran te reciteren, thats it, dat deze chick is gedwongen door haar ouders is lullig, maar genoeg mensen die er vrijwillig heen gaan. Die Gül is echt geen goed referentiekader.
Als je het niet kunt laten zien, moet je er ook niet over beginnen.

Natuurlijk zijn er zat mensen die met de beste bedoelingen hun kinderen naar de Koranschool, de zondagsschool of wat dan ook sturen. Haar boek gaat natuurlijk ook niet alleen om die Koranschool. Het is de combinatie van alle factoren die bij een streng-islamitische opvoeding horen die het met name voor meisjes ontzettend verstikkend kúnnen maken. Waarom is zij daarin geen goed referentiekader? Zij zit/zat er middenin, zij zal er toch wel wat over mogen zeggen. Voor hoeveel meisjes staat zij die niet naar buiten durven te treden? Deze indoctrinatie gebeurt trouwens ook bij andere religies hoor, lees Franca Treur eens bvb.

Kijk dit is het probleem je leest een boek maar hebt geen enkel benul hoe deze wappie zich maneuvreert. Hoeveel accounts ze heeft versleten op Twitter om moslims te kunnen stigmatiseren. Ik kom uit hetzelfde milieu als haar, vroeger nam ik het vaak op voor haar, maar nu niet meer. Het is een eerste klas wappie die de zaken in verkeerde houdingen steekt.

Kijk dit is het probleem je leest een boek maar hebt geen enkel benul hoe deze wappie zich maneuvreert. Hoeveel accounts ze heeft versleten op Twitter om moslims te kunnen stigmatiseren. Ik kom uit hetzelfde milieu als haar, vroeger nam ik het vaak op voor haar, maar nu niet meer. Het is een eerste klas wappie die de zaken in verkeerde houdingen steekt.
Nou, laat zien dan want nou ben ik benieuwd ook. Ik heb namelijk zelf steeds het idee dat ze vooral veel haat / kritiek krijgt te verwerken vanuit de kringen waaruit ze zich nu juist ontworsteld heeft. Wellicht heb ik dat mis. Het is nog een jonge dame, ik kan me zo voorstellen dat ze misschien wat te veel met social media bezig is en op elke comment reageert.
Ik had het boek ook niet kunnen lezen, hè. Ik weet niet of ik dan beter beslagen ten ijs was gekomen volgens jou?

Lale Gül is een geval apart, niet serieus te nemen na haar boreale uitspattingen op Twitter. Dat je last hebt van je familie wil niet zeggen dat je die toer op moet gaan.

Je bent het perfecte voorbeeld van wat ik eerder aangaf. I rest my case. Kritiek op de islam ligt binnen de islamitische gemeenschap dermate gevoelig dat vrijwel iedere moslim direct in de verdediging of de tegenaanval schiet. Dan sta je dus als 'gematigde' moslim pal achter de radicale moslim.

Imho ben je een radicale gelovige als je geen kritiek op jouw religie kunt verdragen. Ik vind dat overigens ook van gereformeerden, maar die kunnen kritiek doorgaans net iets beter hebben.

Niemand zou een streepje voor moeten hebben op basis van religie, en ook niet op basis van geaardheid, kleur, ras of wat dan ook trouwens.
BrightEarnestGnatcatcher-size_restricted.gif

Nou, laat zien dan want nou ben ik benieuwd ook. Ik heb namelijk zelf steeds het idee dat ze vooral veel haat / kritiek krijgt te verwerken vanuit de kringen waaruit ze zich nu juist ontworsteld heeft. Wellicht heb ik dat mis. Het is nog een jonge dame, ik kan me zo voorstellen dat ze misschien wat te veel met social media bezig is en op elke comment reageert.
Ik had het boek ook niet kunnen lezen, hè. Ik weet niet of ik dan beter beslagen ten ijs was gekomen volgens jou?
Er zijn toch ook mensen die gewoon kritiek uiten op haar doen en laten. Waarom iedereen in hetzelfde willen hokje stoppen? ik ga niet specifiek aangeven dat ik haar bedreigers verafschuw, dat is iets wat vanzelfsprekend is. Deze chick blokkeert kritiek en laat alle bedreigingen staan for the whole world to see, is toch krom.

Er zijn toch ook mensen die gewoon kritiek uiten op haar doen en laten. Waarom iedereen in hetzelfde willen hokje stoppen? ik ga niet specifiek aangeven dat ik haar bedreigers verafschuw, dat is iets wat vanzelfsprekend is. Deze chick blokkeert kritiek en laat alle bedreigingen staan for the whole world to see, is toch krom.
Sorry, maar wie stop ik in hetzelfde hokje? Ik snap je argument niet.
Luister, dit is verder helemaal geen discussie die ik wilde starten, ik vroeg alleen om die tweets waarin zij een boreale wereldblik tentoon zou spreiden. Die heb ik nog steeds niet gezien. Prima hoor. Verder ben ik niet bekend met haar social media gedrag. Ze mag toch zelf bepalen welke zaken ze wel en niet accepteert op haar social media denk ik of niet?

Ik ben het verder eens met @Pren alhoewel ik denk (weet) dat er ook in veel gereformeerde kringen helaas nog steeds geen kritiek wordt geduld. Alleen doodsbedreigingen en dergelijke zie ik vanuit die hoek niet zo vaak komen. Excommunicatie, dat wel.

Elke religie/ideologie heeft zo zijn maffe fanatiekelingen.

De 1 heeft er alleen meer dan de ander. Ik heb nog geen eerwraak met dodelijk afloop voorbij zien komen binnen gereformeerde kringen. Zelfde bij de joden.

Bij de islam daarentegen..

Zuuraanvallen is ook zo'n dingetje dat je alleen bij de religie van de vrede aantreft.

1623149674822.jpeg

C09D243C-64E0-42CC-9D06-D1E44146AEBB.jpeg

Pijn aan de ogen gewoon.

Mwah, dat over het aantal kinderen klopt wel. Daarom zal er ook op termijn volksvervanging plaatsvinden. De blanke Nederlander wordt eruit gefokt.

Over 50 jaar is Nederlandistan een deelstaat van het Europese kalifaat, wollah.

Tenzij daarvoor de vlam in de pan schiet waardoor Srbrenica op kinderspel zal lijken.

Mwah, dat over het aantal kinderen klopt wel. Daarom zal er ook op termijn volksvervanging plaatsvinden. De blanke Nederlander wordt eruit gefokt.
Het is gewoon wartaal, komt heel dicht in de buurt van nazi eugenics. Besef heel goed wat er staat, het is zo ongenuanceerd als de pest.

Korte zoektocht leverde me dit op

Lale Gül reageert op Twitter en noemt de Tweets van anderhalve jaar geleden jeugdzondes waar ze niet meer voor staat: “De jeugdzondes die naar boven worden gehaald sta ik niet meer voor, ik was idd even overtuigd door dit soort theorieën die ik openlijk heb overdacht. Is niet meer zo“.

Mag toch?

Terug
Naar boven