Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Dat jij nou niet slim genoeg bent om in te zien dat het wel invloed heeft op een ander en ook jezelf. We leven in een samenleving, je zult er toch mee moeten leven en een ander moeten accepteren. Doe je dat niet en ga je alles wat niet in jouw plaatje past haten, dan krijg je van die leuke groeperingen vol wraakzucht. Dus al dat haat van jou en elk ander, is olie wat op een open vlam gedumpt wordt.

Het bewijs ligt zo duidelijk voor je ogen, maar toch zien maar weinig mensen het. Kijk naar de scheiding tussen de republikeinen en democraten die in de laatste jaren in de VS is verergerd. Hoe verder we van elkaar af gaan staan, hoe groter het probleem wordt. Om dat in deze situatie te schetsen, ben jij een democraat. Jij haat republikeinen en zegt: "Republikeinen zijn paupers." Ik ben een democraat, maar ik zeg er toch wat van. Jij zegt vervolgens: "Je aangevallen voelen om iets wat niet over jou gaat. :roflol:" Maar ondertussen is er zoveel olie op het vuur gegooid, dat het compleet is gaan escaleren tussen de democraten en de republikeinen en het hele land in puin stort.
Je komt een beetje labiel over. Als het woordje 'pauper' dit soort emoties teweeg brengen bij je moet je, je misschien achter de oren krabben.

Ik heb aan geen groep een hekel en ik zie mijzelf ook niet tot een groep behoren waar haat tegen andere de boventoon voert. Bedankt dat je dat alvast voor mij invult jij ruimdenkende leraar die is uitgenodigd als gastspreker.

Geloof is anno 2021 naar mijn inziens voor paupers ja. Net als dat dikke volgevreten mensen met een uitkering paupers zijn. Net als de directeuren van Booking.com. Net als Sywert en veel politici. Hebben die invloed op mijn leven? Nee. Nouja politici de afgelopen periode helaas wel. Voor de rest haal ik mijn schouders op en ga ik weer verder met mijn leven.

Maar goed. Ik zal wel niet slim genoeg zijn om dat geblaat van je te snappen. :rolleyes:

Dat klopt. Maar in haar situatie noemt ze iedereen dus dom. Allochtonen hoeven voor zover ik weet niet dom te zijn.
Dan zijn we het eens. Ik kan me ook niet vinden in die tweets hoor.

Maar die tweets van Lale Gul staan eigenlijk ook los van mijn punt: de islamitische gemeenschap spreekt zich te weinig uit tegen de radicale uitwassen. Sterker nog: de islamitische gemeenschap heeft moeite om islamkritiek te accepteren. Lale was slechts een voorbeeld van hoe relatief eensgezind er vanuit die gemeenschap wordt gereageerd op kritiek. En dat terwijl die kritiek toch best terecht is.

jongens jongens jongens
rustig
we zijn het er toch allemaal mee eens dat iemand die een boek schrijft over haar jeugd niet met de dood bedreigd zou moeten worden
Uiteraard, dat is dus weer het probleem van dat extreem aan één kant zitten. Het is gewoon echt niet oké om een andere kant dusdanig kapot te maken en te haten of zelfs met de dood te bedreigen.

Je komt een beetje labiel over. Als het woordje 'pauper' dit soort emoties teweeg brengen bij je moet je, je misschien achter de oren krabben.
Niet perse, meer het algemene haat in dit topic richting één kant. Het is meer gericht naar iedereen hier die een erg sterke mening heeft naar één kant en de ander de grond in trapt. Jouw korte bericht was mooi om op te reageren gezien dat wel enigszins samenvatte wat er vóór je werd gezegd.

Maar die tweets van Lale Gul staan eigenlijk ook los van mijn punt: de islamitische gemeenschap spreekt zich te weinig uit tegen de radicale uitwassen. Sterker nog: de islamitische gemeenschap heeft moeite om islamkritiek te accepteren. Lale was slechts een voorbeeld van hoe relatief eensgezind er vanuit die gemeenschap wordt gereageerd op kritiek. En dat terwijl die kritiek toch best terecht is.
Dat zijn ze toch niet verplicht.

Misschien komt het omdat ik zelf wel Turks ben, dat ik zulke tegenspraken wel meekrijg. Mijn familie kan wel aardig ranten tegenover radicalen, maar dat zal dan denk ik vooral in gesloten kringen zijn.

Wellicht speelt angst ook een rol? Stel dat een moskee ergens uit zou spreken tegen die radicalen, dan zullen zij hoogstwaarschijnlijk de volgende zijn met doodsbedreigingen.

Misschien komt het omdat ik zelf wel Turks ben, dat ik zulke tegenspraken wel meekrijg. Mijn familie kan wel aardig ranten tegenover radicalen, maar dat zal dan denk ik vooral in gesloten kringen zijn.

Wellicht speelt angst ook een rol? Stel dat een moskee ergens uit zou spreken tegen die radicalen, dan zullen zij hoogstwaarschijnlijk de volgende zijn met doodsbedreigingen.
Ik ben ook geen moslim broer, maar ik ken genoeg moslims die mij accepteren om wie ik ben, het heeft met respect te maken, zijn goede mensen, ga ik niet op kakken.

Extreemrechts DBB?

Is er hier een forum dat ik al 13 jaar gemist heb of lul je gewoon uit je nek?

O je bent leraar.
Dat is een klassieker ;). Maar ja, met die extreme uitspraken hier tegenover buitenlanders/allochtonen en merendeels FvD, is het wel veilig om te zeggen dat er extreemrechtse DBBers zijn.

Verder lees je het nét niet goed. Ik zei extreem-rechts-DBB in de zin van dat de extreem-rechtste leden al die mensen in sloppenwijken wilt dumpen. Genoeg nuchtere mensen hierzo die wat minder gericht zijn op haat, gelukkig.

Dat is een klassieker ;). Maar ja, met die extreme uitspraken hier tegenover buitenlanders/allochtonen en merendeels FvD, is het wel veilig om te zeggen dat er extreemrechtse DBBers zijn.

Verder lees je het nét niet goed. Ik zei extreem-rechts-DBB in de zin van dat de extreem-rechtste leden al die mensen in sloppenwijken wilt dumpen. Genoeg nuchtere mensen hierzo die wat minder gericht zijn op haat, gelukkig.
Op die fiets, dan interpreteerde ik het verkeerd. Dat van de leraar was natuurlijk een inkoppertje :D niet al te serieus nemen.

Maar FvD is exteemrechts? Thierry's verloofde is dacht ik joods.

Zoveel kwade uitspraken over buitenlanders zie ik hier trouwens niet. Het gaat hier over religie. Religie is een keuze, i.t.t. afkomst of huidskleur.

jongens jongens jongens
rustig
we zijn het er toch allemaal mee eens dat iemand die een boek schrijft over haar jeugd niet met de dood bedreigd zou moeten worden
Nou, dat hangt af van wat ze heeft getweet.

Wordt het andersom wel gegund dat ik met een paar miljoen europeanen naar Turkije kan om daar woningen en banen in te nemen of uitkeringen te trekken en het geld terug te sturen?

Laatst bewerkt:
Wordt het andersom wel gegund dat ik met een paar miljoen europeanen naar Turkije kan om daar woningen en banen in te nemen of uitkeringen te trekken en het geld terug te sturen?
Is toch al aan de gang, veel Turken zijn de Syriërs zat en worden racistischer met de dag. Turkije heeft lang onder westerse invloed gestaan dus het sociaal darwinisme en daarop gestoelde rassen ideeën zijn overgenomen in de negentiende eeuw, geïmplementeerd naar eigen idealen (Pan-Turkisme)

Laatst bewerkt:
Op die fiets, dan interpreteerde ik het verkeerd. Dat van de leraar was natuurlijk een inkoppertje :D niet al te serieus nemen.

Maar FvD is exteemrechts? Thierry's verloofde is dacht ik joods.

Zoveel kwade uitspraken over buitenlanders zie ik hier trouwens niet. Het gaat hier over religie. Religie is een keuze, i.t.t. afkomst of huidskleur.
Bedoel inderdaad religie, buitenlanders/allochtonen was een onderdeel van de rant van Lale. Die inkoppertje nam ik ook niet serieus, vandaar dat het een klassieker was :D.

FvD heb ik niet goed gevolgd, dus dat kan ik mis hebben. Las alleen laatst een vreemd artikel over hoe hij in een gesloten kring o.i.d. verder wilt, nadat zijn partij in stukken begon te breken.

Links of rechts, uiteindelijk komen we nergens als we maar één kant op gaan. Als je steeds links of rechts rijdt, rijd je alleen maar rondjes. We hebben beide kanten nodig om ergens te kunnen komen :p

Zoals @Zenzation dat zegt, is daar inderdaad hetzelfde probleem. Er mag op zich wel overal een strenge controle komen op misbruik, want dat zou nooit mogelijk moeten zijn. Niet voor ons, niet voor een ander. Kunnen wij ze dat wel kwalijk nemen? Als ons belastingsparadijs zo makkelijk is om geld van te pakken, is het dan niet beter om boos te zijn op diegene die het zo makkelijk maken?
Ik heb weleens het idee dat die er het meest aan zouden hebben, datdanweerwel.

Voor de rest ben ik over rol, nut en noodzaak van religie, of een plaatsvervanger daarvan een eeuwige twijfelaar.
Het geeft een groot deel van de mensen inderdaad wel een stok achter de deur. Ze volgen regeltjes, veel van die regeltjes maken ze ook een beter mens. Ook genoeg mensen die er hoopvol van worden, nut van krijgen in het leven. Mij boeit het niet wat er na mijn dood gebeurt, ik leef nu. Maar er zijn genoeg mensen die niet tegen de gedachte kunnen dat er wellicht niets na de dood is bijvoorbeeld.

Links of rechts, uiteindelijk komen we nergens als we maar één kant op gaan. Als je steeds links of rechts rijdt, rijd je alleen maar rondjes.
Laten we dan met z'n allen de schouders eronder zetten en besluiten om vooruit te gaan en alles wat ons remt overboord te gooien.

Te beginnen met de Isla.. o shit nu doe ik het weer.

FvD heb ik niet goed gevolgd, dus dat kan ik mis hebben.
Ja maar,
C0456092-B9C4-47C1-A3F7-3B201E1A23CE.png

Jongens even ter verduidelijking ik heb niks met Erdogan en @Nootmuskaatje ook niet, maar ik geloof niet in zwart en wit, ik zoek altijd de nuance op. Er zijn tijden geweest vooral met de politieke rel met Turkije dat ik mijn achtergrond het liefst zoveel mogelijk verzweeg. Ik maak me zorgen om het huidige politieke klimaat. De acties van Lale Gül helpen niet om dit te verbeteren.

Terug
Naar boven