AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ministers zijn ontdaan.
Het kabinet is al 9 maanden demissionair, ze zijn allemaal allang ontslagen en Kaag is nu geloof ik het twaalfde (?) kabinetslid van Rutte-III dat aftreedt.
De formatie duurt al meer dan een half jaar en er zit nog totaal geen schot in, er is van alles te doen over de corona-aanpak.
Maar de D66-ministers zijn hierover pas echt ontdaan
Het aftreden van Kaag is natuurlijk veel ernstiger dan de toestand en het wanoptreden in Afghanistan, de toeslagenaffaire en de coronapandemie.

Aftreden als minbuza om straks te runnen voor mp. In bananenrepubliek Nederland is alles mogelijk.

Bijleveld zal ook nog wel opstappen

Ben benieuwd of Biblebelt mag blijven. Crisisoverleg nu bij het CDA.

Deze week kan niet meer kapot :D

Haha dit land is echt het spoor bijster.
1631952174707.jpg

@regering Ga nou eens wat bouwen, dit gaat echt helemaal nergens meer over.

Laatst bewerkt:
Haha dit land is echt het spoor bijster.
1631952174707.jpg

@regering Ga nou eens wat bouwen, dit gaat echt helemaal nergens meer over.
+ bewoningsplicht
+ sociale woningbouw niet zwaar belasten en helpen
+ ook geld stoppen in alles tussen sociale woningbouw en koopmarkt in

Overigens speelt in andere landen dezelfde problematiek, die enorme progressieve held Soros doet ook mee (Arnhem)

Ach, alle woningbouwverenigingen zijn oude woningen aan het opknappen wat bakken met geld kost. Geld en personeel om nieuw te bouwen is er nu gewoon niet.
En die laatste is nog het grootste probleem, er is echt niemand te vinden om te bouwen.

+ bewoningsplicht
+ sociale woningbouw niet zwaar belasten en helpen
+ ook geld stoppen in alles tussen sociale woningbouw en koopmarkt in

Overigens speelt in andere landen dezelfde problematiek, die enorme progressieve held Soros doet ook mee (Arnhem)
Wss is er ook teveel sociale huur. In 2019 bestond 41% van de totale woonvoorraad uit sociale huur (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/gemeente-amsterdam-overweegt-aankoop-sociale-huurwoningen~bb7a7b3e/?referrer=https://www.google.com/). Dat is dus incl. koopwoningen. Dan is het overgrote deel van de huursector dus sociale huur. Aangezien het aantal huurwoningen op de vrije sector dus enorm beperkt is, kunnen zij bizarre prijzen vragen. Als er minder sociale huur was, was het aanbod van die huurwoningen veel groter en de huur dus ook een stuk lager. Dan hadden mensen die nu nog aangewezen zijn sociale huur, ook in de vrije sector kunnen huren. Daarnaast kun je je ook afvragen waarom er zoveel sociale huur in het centrum moeten staan. Best belachelijk dat je daar voor een netto huur van 300-400 euro p/m kunt wonen. Voor een dubbeltje op de eerste rij. Ik zou ook gaan scheefwonen, als ik die mogelijkheid had.

Wss is er ook teveel sociale huur. In 2019 bestond 41% van de totale woonvoorraad uit sociale huur (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/gemeente-amsterdam-overweegt-aankoop-sociale-huurwoningen~bb7a7b3e/?referrer=https://www.google.com/). Dat is dus incl. koopwoningen. Dan is het overgrote deel van de huursector dus sociale huur. Aangezien het aantal huurwoningen op de vrije sector dus enorm beperkt is, kunnen zij bizarre prijzen vragen. Als er minder sociale huur was, was het aanbod van die huurwoningen veel groter en de huur dus ook een stuk lager. Dan hadden mensen die nu nog aangewezen zijn sociale huur, ook in de vrije sector kunnen huren. Daarnaast kun je je ook afvragen waarom er zoveel sociale huur in het centrum moeten staan. Best belachelijk dat je daar voor een netto huur van 300-400 euro p/m kunt wonen. Voor een dubbeltje op de eerste rij. Ik zou ook gaan scheefwonen, als ik die mogelijkheid had.
Oneens met je post, heb je enig idee wat de wachtlijsten voor sociale huur zijn in Amsterdam?

Dat percentage is alleen Amsterdam, landelijk onder de 30%, in steden zitten vaak grotere percentages aan de sociaal-economische onderkant. Het aantal sociale huurwoningen is alleen maar gedaald terwijl de behoefte veel groter is. Nederland kent vrij strenge regels en een vrij lage grens die weinig rekening houdt met persoonlijke situaties.

Er is in Nederland nooit geïnvesteerd in het middensegment in de vrije sector, huursubsidie kost 4 miljard, HRA kost 10 miljard. Dit geldt ook voor woningen, bouwen voor het middensegment is door onder andere grondprijzen van gemeentes nauwelijks rendabel te maken. Mogelijk zou je de taak van de woningbouwcorporaties vergroten en hen ook huurwoningen voor het middensegment moeten laten bouwen en beheren.

De hoeveelheid mensen die scheefwonen schijnt niet eens heel groot te zijn, vaak zitten ze ook klem. Net als oudere mensen die nog in een gezinswoning zitten, misschien willen ze wel weg, maar waarheen?

Het opkopen door investeerders (icm eventuele verkameren) en duur verhuren is een veel groter probleem.

Waarom zou het centrum alleen maar betaalbaar moeten zijn voor de "happy few"?

Mijn ouders huren al 35 jaar hetzelfde huis, een groot herenhuis middenin het centrum van Middelburg. Ze betalen nog geen 500 euro per maand, hebben beiden een prima pensioen, houden een pak geld over om leuke dingen van te kunnen doen. Als ze eruit zouden gaan zouden ze voor een seniorenflat meer betalen dan ze nu doen voor een huis met vier slaapkamers, grote zolder, tuin, alles er op en er aan. Zolang ze de trap op kunnen zullen ze daar blijven wonen en ik geef ze geen ongelijk.

Mijn ouders huren al 35 jaar hetzelfde huis, een groot herenhuis middenin het centrum van Middelburg. Ze betalen nog geen 500 euro per maand, hebben beiden een prima pensioen, houden een pak geld over om leuke dingen van te kunnen doen. Als ze eruit zouden gaan zouden ze voor een seniorenflat meer betalen dan ze nu doen voor een huis met vier slaapkamers, grote zolder, tuin, alles er op en er aan. Zolang ze de trap op kunnen zullen ze daar blijven wonen en ik geef ze geen ongelijk.
Mijn vader huurt nu voor 600 euro ofzo een portiekwoning op de tweede verdieping met 1,5 slaapkamer. Gezien z'n mobiliteit wil hij verhuizen (geen lift) naar een seniorenwoning. Gaat daar 1200 per maand betalen. Bizar die bedragen (in Barendrecht, dus niet eens in een grote dure stad.) 500 voor een herenhuis is echt bizar weinig.

Mijn vader huurt nu voor 600 euro ofzo een portiekwoning op de tweede verdieping met 1,5 slaapkamer. Gezien z'n mobiliteit wil hij verhuizen (geen lift) naar een seniorenwoning. Gaat daar 1200 per maand betalen. Bizar die bedragen (in Barendrecht, dus niet eens in een grote dure stad.) 500 voor een herenhuis is echt bizar weinig.
Ja, ook de prijzen net buiten de grote steden rijzen de pan uit.

Komt door de regio en natuurlijk omdat ze er al zo lang wonen. Zodra ze eruit gaan gaat die huurprijs 3x over de kop of wordt t huis verkocht voor de hoofdprijs

• Like
Waarderingen: BB_
Kan die huurprijs zo lang vast staan dan? Dacht dat die continu door verhuurders met de markt mee werd verhoogt.

Er is een maximale huurstijging per jaar

Terug
Naar boven