AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Dus “Europa” heeft gelijk en we zouden daar naar moeten luisteren.
Nee, f**k de 'EU'. Maar het is wel typisch voor een coalitie die steeds de mond vol heeft over Europese vedragen en regelgeving, steeds het beste jongetje van de klas probeert te zijn, om vervolgens door de Raad van Europa op de vingers te worden getikt.

En nee, we moeten zeker niet luisteren naar de EU comissie/parlement/raad

Herinneren we ons immers dit nog?
1634112199414.jpg

Plaats het maar even hier, want nu wordt toch steeds meer en meer duidelijk dat het niets met het hele Coronagedoe meer te maken heeft...
Die hele wappiebeweging begint steeds meer gelijk te krijgen.

Plaats het maar even hier, want nu wordt toch steeds meer en meer duidelijk dat het niets met het hele Coronagedoe meer te maken heeft...

Het was al heel lang duidelijk maar sommige willen het gewoon niet zien. De meesten blijven liever in hun veilige bubbel zitten.

Totdat het te laat is.

Het was al heel lang duidelijk maar sommige willen het gewoon niet zien. De meesten blijven liever in hun veilige bubbel zitten.

Totdat het te laat is.
Ik vraag me toch echt af wat er nodig is om massaal in te zien op wat voor hellend vlak we onszelf begeven.
Als zoiets daadwerkelijk ingevoerd gaat worden zijn de mogelijkheden van brede controle door de overheid eindeloos.

Het zgn inflatiecijfer 2,7% is ook zo'n giller en lekker nietszeggend zonder veel aspecten daarin mee te nemen.
Hoe was die leus ook alweer ? 'You will own nothing, but will be happy' of zo? Gezien de massale prijsstijgingen voor zo'n beetje alles begint dit ook angstig dichterbij te komen.

De Raad van Europa is geen EU-organisatie, mocht je daar op doelen ;)
Klopt helemaal, dus als Polen niet hoeft te luisteren naar de EU is een mening van de raad van Europa (waar Turkije en Rusland ook in zitten) helemaal niet relevant.

Uit sluiten dat iets ooit gebeurd is onlogisch. De minister was duidelijk in zijn antwoord: het kabinet heeft er momenteel geen plannen voor, maar uitsluiten dat een kabinet in 2100 er anders over denkt kon hij ook niet.

quote:
De motie-Van Houwelingen op stuk nr. 103 moet ik ontraden, want die verzoekt de regering om uit te sluiten dat er ooit een sociaalkredietsysteem of soortgelijk systeem in Nederland wordt ingevoerd. Nog even los van of we allemaal hetzelfde verstaan onder een sociaalkredietsysteem, heeft het kabinet geen enkele aanvechting om dat te doen, maar om dingen voor nu en alle eeuwigheid uit te sluiten, lijkt me weer heel ver gaan. In deze vorm moet ik die motie dus ontraden, maar ik kan daar ter geruststelling wel aan toevoegen dat dit kabinet in ieder geval geen plannen in die richting heeft.

Wat is er mis met voor nu en alle eeuwigheid uitsluiten?

De QR-code heeft niets te maken met volksgezondheid: het doel is de totale controle over ons leven. We moeten dit stoppen voordat het te laat is!
Altijd weer dat klassieke spelen op angst. Waar hebben we dit eerder gezien? Gelijk moet iets omgedraaid om er zelf goed uit te komen. Ik vind de QR-code slecht geregeld, maar dit is wel ff ver gegrepen.
Uit sluiten dat iets ooit gebeurd is onlogisch. De minister was duidelijk in zijn antwoord: het kabinet heeft er momenteel geen plannen voor, maar uitsluiten dat een kabinet in 2100 er anders over denkt kon hij ook niet.
Fijn dat er mensen zijn die er wat kritischer naar kijken.

De Raad van Europa is geen EU-organisatie, mocht je daar op doelen ;)

Nee, f**k de 'EU'. Maar het is wel typisch voor een coalitie die steeds de mond vol heeft over Europese vedragen en regelgeving, steeds het beste jongetje van de klas probeert te zijn, om vervolgens door de Raad van Europa op de vingers te worden getikt.

En nee, we moeten zeker niet luisteren naar de EU comissie/parlement/raad

Herinneren we ons immers dit nog?
1634112199414.jpg
Lees Pren z'n bericht ff.

Raad van Europa en in beginsel EHRM is goed.

• Like
Waarderingen: Pren
Heeft toch geen toegevoegde waarde als het huidige kabinet zegt, we sluiten het uit, en een toekomstig kabinet zegt, we doen het toch?

Hoeveel aangenomen moties zijn inmiddels toch verworpen en hoeveel verworpen moties zijn inmiddels toch aangenomen goed geworden? Dat hele motiestelsel is een uitermate waardeloos instrument geworden.

Hoeveel aangenomen moties zijn inmiddels toch verworpen en hoeveel verworpen moties zijn inmiddels toch aangenomen goed geworden? Dat hele motiestelsel is een uitermate waardeloos instrument geworden.
Geen idee. Wellicht was het om de "zie je wel" reacties van de FvD en andere anti-alles groeperingen beter geweest om te zeggen; motie aangenomen. Maar dan hadden ze vast wel weer iets anders gevonden om tegen aan te schoppen.

Los daarvan bestaat onze hele maatschappij al sociaalkredietsystemen en andere controle en punten systemen. BKR, roodstaan bij de bank, punten verdienen voor een sociale huurwoning, BRP, airmiles...

Los daarvan bestaat onze hele maatschappij al sociaalkredietsystemen en andere controle en punten systemen. BKR, roodstaan bij de bank, punten verdienen voor een sociale huurwoning, BRP, airmiles...
Binnenkort besschikbaar: Studieleningen zichtbaar voor hypotheekverstrekkers! :D Alsof het al niet moeilijk genoeg is. Met de schuld van mij en m'n partner samen krijgen we dan nog geen 2 ton. Zit je daar met een hbo en universitair diploma als docent VO en orthopedagoog. Die QR-code en Chinees stelsel ben ik niet zo bang voor, maar de kans dat een studielening binnenkort misschien niet meer te verzwijgen wordt wel.

• Haha
Waarderingen: Vonk

Denk dat velen de impact niet kunnen voorstellen welke een dergelijk digitaal social credit, of co² credit systeem met zich meebrengt. Begrijpelijk ook, maar dit systeem vergelijken met de systemen die we reeds vele decennia kennen is wel een beetje naïef, zo niet kortzichtig. Wil niet zeggen dat ik het niet begrijp, de vergelijking en het gebrek aan inzicht of zo je wilt, enige fantasie (want dat lijkt het natuurlijk voor velen nog steeds).

Denk dat velen de impact niet kunnen voorstellen welke een dergelijk digitaal social credit, of co² credit systeem met zich meebrengt. Begrijpelijk ook, maar dit systeem vergelijken met de systemen die we reeds vele decennia kennen is wel een beetje naïef, zo niet kortzichtig. Wil niet zeggen dat ik het niet begrijp, de vergelijking en het gebrek aan inzicht of zo je wilt, enige fantasie (want dat lijkt het natuurlijk voor velen nog steeds).
Maar je praat over een fictief systeem of zijn er al voorstellen, ontwerpen en uitkomsten ergens terug te vinden?

De connectie met het WEF is imo genoeg om aan te nemen dat ze er mee bezig zijn. En die onzinnige qr code is een mooi proefballonnetje om te zien hoe slaafs het volk is.

Maar je praat over een fictief systeem of zijn er al voorstellen, ontwerpen en uitkomsten ergens terug te vinden?

Wat maakt iets fictief in deze volgens jou? Het voorbeeld wat wij in China inmiddels kennen is toch allang niet fictief meer?
Laat ik het anders stellen. Hoe zou jij je voor kunnen stellen, zonder een dergelijk systeem, hoe je in 2030 bijvoorbeeld niets meer zult hebben als eigendom? Maar dat alles, vrijelijk en zogenaamd gratis voor iedereen toegankelijk is? Op welke manier zou je dit kunnen bewerkstelligen? En wellicht is 2030 wel heel erg ambitieus, dus geef me even het voordeel van de twijfel op dit punt inzake de eventuele fictie hieromtrent.

Wat is er mis met voor nu en alle eeuwigheid uitsluiten?
Los van of dat enige waarde heeft is de motie ook een beetje zinloos door af te sluiten met “of soortgelijk systeem”.

MOTIE VAN HET LID VAN HOUWELINGEN
Voorgesteld 7 oktober 2021
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat China als eerste land in de wereld een sociaalkrediet- systeem heeft ingevoerd;
constaterende dat een dergelijk systeem een grove inbreuk maakt op privacy, lichamelijke integriteit en vrijheid;
overwegende dat er door de coronacrisis steeds verdergaande inbreuken op bovengenoemde punten plaatsvinden;
verzoekt de regering, om uit te sluiten dat er ooit een sociaalkrediet- systeem of soortgelijk systeem in Nederland wordt ingevoerd,
en gaat over tot de orde van de dag. Van Houwelingen

Terug
Naar boven