XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Je kunt er zeker genuanceerder naar kijken, maar je kunt niet ontkennen ze eigenlijk schoppen tegen bijna alle beleid van de "gevestigde orde" en dat er een gedeelte van de bevolking hier in mee gaat wat potentieel gevaar met zich meebrengt en er een bepaalde extremistische gedachtengoed wordt opgewekt.

Misschien eens het verschil tussen links- en rechts-extremisme opzoeken, in werkelijke getallen, data, mogelijk gevaar voor de samenleving. Ik denk dat je peilstok namelijk niet zuiver in de olietank zit. @Gremlin heeft hier laatst nog een mooi overzichtje van geplaatst dacht ik.

Ik mis overigens wel op veel plekken het dikgedrukte stukje: "You’ll own nothing. And you’ll be happy. What you want you’ll rent, and it’ll be delivered by drone."
Misschien ook eens leuk om door te lezen waar die quote vandaan komt:

• Like
Waarderingen: Vonk
Misschien eens het verschil tussen links- en rechts-extremisme opzoeken, in werkelijke getallen, data, mogelijk gevaar voor de samenleving. Ik denk dat je peilstok namelijk niet zuiver in de olietank zit. @Gremlin heeft hier laatst nog een mooi overzichtje van geplaatst dacht ik.
EfpEjqmXYAA6C3t.png_large (1).png

Worden rechts-extremisten niet eerder de kop ingedrukt?

Dat is een beetje een Urkisme.

(GS over reactie van D66 op anti-homogeweld door migratieachtergrondiërs)

Van extreem rechts wordt openlijk afgekeurd, van links verheerlijkt, van moslims geweten aan discriminatie.

• Like
Waarderingen: Vonk
Dit vat het wel weer mooi samen eigenlijk.

1634218991449.png

De manier waarop een bepaalde groep wordt weggezet, of zelfs meerdere groepen is tekenend voor dit "zogenaamde debat".

Mijn tenen hebben zelden zo krom gestaan als bij het lezen van dit stukje :emo: Maar er zullen vast wel kernen van waarheden zijn te vinden in enkele regels.

Ja. Heb jaren voor een non profit organisatie gewerkt, er zijn veel engerds met een links ideaal. Onderwerpen zoals kinderen, dieren en tegenwoordig klimaat, maakt veel los bij mensen. Dat steekt aan en trekt bepaalde idiologische sensatiezuchte mafkezen aan. Er wordt ook anders tegenaan gekeken.

Denk aan die greenpeace activisten die zich laten vastketenen aan boten. Die worden bijna gezien als helden. Stel je voor dat nu hetzelfde werd gedaan met antikraak woningen waar asielzoekers in moeten. Dat maakt toch iets andere reacties los.

Plaats het maar even hier, want nu wordt toch steeds meer en meer duidelijk dat het niets met het hele Coronagedoe meer te maken heeft...
Die hele wappiebeweging begint steeds meer gelijk te krijgen.

Wat is dit nu weer voor windvaan.
Een motie om uit te sluiten dat iets of iets wat er op lijkt ooit in de toekomst gaat gebeuren :roflol:
Deze man kan persoonlijk ons hele rechtssysteem laten opdoeken, hij hoeft alleen maar een motie in te dienen om uit te sluiten dat in de toekomst ooit nog een misdrijf wordt gepleegd.

Het is en blijft toch jammer dat de FvD net zo'n video knip- en plakpartijtje is geworden als DENK een paar jaar geleden. Ze hadden zoveel mooie en nuttige dingen kunnen doen op rechts, en dan kom je met dit soort broddelwerk aan, een motie die als een lul op een drumstel slaat. "Hier kan toch niemand tegen zijn, laten we eens zien wat er gebeurt" en dan natuurlijk de usual suspects langs laten komen. Jetten, tegen. Hermans, tegen. Communisten! Allemaal!

Wat is dit nu weer voor windvaan.
Een motie om uit te sluiten dat iets of iets wat er op lijkt ooit in de toekomst gaat gebeuren :roflol:
Deze man kan persoonlijk ons hele rechtssysteem laten opdoeken, hij hoeft alleen maar een motie in te dienen om uit te sluiten dat in de toekomst ooit nog een misdrijf wordt gepleegd.

Het is en blijft toch jammer dat de FvD net zo'n video knip- en plakpartijtje is geworden als DENK een paar jaar geleden. Ze hadden zoveel mooie en nuttige dingen kunnen doen op rechts, en dan kom je met dit soort broddelwerk aan, een motie die als een lul op een drumstel slaat. "Hier kan toch niemand tegen zijn, laten we eens zien wat er gebeurt" en dan natuurlijk de usual suspects langs laten komen. Jetten, tegen. Hermans, tegen. Communisten! Allemaal!
Ik kan nog een motie herinneren waarin een meerderheid stemde tegen een QR-app.

Die moties stellen geen drol voor. Natuurlijk gebruiken ze dit voor politiek gewin, om zieltjes te winnen. Waarom ook niet? Met de 'serieuze' moties wordt toch de reet mee afgeveegd.

Ik kan nog een motie herinneren waarin een meerderheid stemde tegen een QR-app.

Die moties stellen geen drol voor. Natuurlijk gebruiken ze dit voor politiek gewin, om zieltjes te winnen. Waarom ook niet? Met de 'serieuze' moties wordt toch de reet mee afgeveegd.
En dat komt mede door dit soort slecht geformuleerde moties en door de overdaad aan moties. In het verleden was een motie nog een vrij krachtig middel, vooral - en vrij sporadisch - ingezet door de oppositie om het kabinet echt ergens toe te bewegen. Nu wordt er om elke scheet een motie ingediend, ook door Kamerleden van regeringspartijen overigens, en gaat het soms om tientallen moties per dag.

Verder is een motie een verzoek aan het kabinet. Het is aan het kabinet om te bepalen wat zij met een motie doet.

En dat komt mede door dit soort slecht geformuleerde moties en door de overdaad aan moties. In het verleden was een motie nog een vrij krachtig middel, vooral - en vrij sporadisch - ingezet door de oppositie om het kabinet echt ergens toe te bewegen. Nu wordt er om elke scheet een motie ingediend, ook door Kamerleden van regeringspartijen overigens, en gaat het soms om tientallen moties per dag.

Verder is een motie een verzoek aan het kabinet. Het is aan het kabinet om te bepalen wat zij met een motie doet.

En vooral ook het indienen van moties t.b.v. het genereren van ophef op Twitter. Zonde.

En vooral ook het indienen van moties t.b.v. het genereren van ophef op Twitter. Zonde.
Same voor Kamervragen, komt ook omdat het publiek lui is.

Naar het schijnt gaan politieke debatten en interviews op de Duitse tv echt ergens over. Hier lukt het niet eens een debat te organiseren met iemand die een beetje kritisch is over het coronabeleid, daar wordt dan een horde aan aanvallers tegenover gezet of het is een malloot die alle ruimte krijgt.

Hier lukt het niet eens een debat te organiseren met iemand die een beetje kritisch is over het coronabeleid, daar wordt dan een horde aan aanvallers tegenover gezet of het is een malloot die alle ruimte krijgt.
Heb je daar linkjes naar?

Same voor Kamervragen, komt ook omdat het publiek lui is.

Naar het schijnt gaan politieke debatten en interviews op de Duitse tv echt ergens over. Hier lukt het niet eens een debat te organiseren met iemand die een beetje kritisch is over het coronabeleid, daar wordt dan een horde aan aanvallers tegenover gezet of het is een malloot die alle ruimte krijgt.
Ik heb met de Duitse verkiezingen wel eens naar een live debat gekeken. Dat is echt andere koek. De journalisten zijn daadwerkelijk kritisch en ook op iedereen. De politici bestrijden elkaar daar vooral met inhoud i.p.v. stijlfiguren. Echt een voorbeeld voor ons imo.

Terug
Naar boven