MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Fixed, Bosma wel de beste spreker.

Bosma luistert heerlijk weg, bijna poëtisch en toch zo straight forward allemaal. Feitelijk nagenoeg altijd juist en lekker recalcitrant, maar op een aangename manier.

Het is jammer dat Gideon van Meijeren een beetje overkomt zoals ondergetekende (van tijd tot tijd vervelend en betweterig :o), hopelijk kan hij dat wél nog een beetje perfectioneren. En hopelijk krijgt hij nog een beetje de kans in de toekomst om zich verder te ontplooien. Want de inhoud is wel van de juiste orde en ook stelt hij de juiste zaken aan de kaak, stelt de goede vragen en er zit een bak aan ambitie en vakkennis (wet, recht en regelgeving) bij deze jonge telg.

Bosma luistert heerlijk weg, bijna poëtisch en toch zo straight forward allemaal. Feitelijk nagenoeg altijd juist en lekker recalcitrant, maar op een aangename manier.

Het is jammer dat Gideon van Meijeren een beetje overkomt zoals ondergetekende (van tijd tot tijd vervelend en betweterig :o), hopelijk kan hij dat wél nog een beetje perfectioneren. En hopelijk krijgt hij nog een beetje de kans in de toekomst om zich verder te ontplooien. Want de inhoud is wel van de juiste orde en ook stelt hij de juiste zaken aan de kaak, stelt de goede vragen en er zit een bak aan ambitie en vakkennis (wet, recht en regelgeving) bij deze jonge telg.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat rustig blijven met dat zeurderige stemmetje af en toe wel kan waarderen. Inhoudelijk kan ik me niet zo vinden in de koers van FvD.

Ik vind Bosma maar langdradig, monotoon en irritant qua ademhaling. Hij is een van de weinige van wie ik het liever lees dan luister

Ik vind Bosma maar langdradig, monotoon en irritant qua ademhaling. Hij is een van de weinige van wie ik het liever lees dan luister
Ik snap wat je zegt, maar ik hou wel van dat droge en vind dat rustige vaak wel fijn contrasteren bij het hysterische van zijn opponenten.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ik snap wat je zegt, maar ik hou wel van dat droge en vind dat rustige vaak wel fijn contrasteren bij het hysterische van zijn opponenten.
Ja, het zegt waarschijnlijk ook meer over hoe snel ik afgeleid kan zijn, dan over zijn kwaliteiten

Hoe de Belgen debatteren is anders best vermakelijk om te zien. De tweetaligheid vind ik ook wel erg goed.
Groot voordeel ook is dat niet alles via de voorzitter hoeft, gewoon direct op de man bevalt mij een stuk beter.

Laatst bewerkt:

20211031_085847.jpg

Is het een idee om een poll aan dit topic toe te voegen? Ben wel benieuwd of anderen hetzelfde of iets anders zouden stemmen, als er nu verkiezingen zouden zijn

20211031_085847.jpg

Is het een idee om een poll aan dit topic toe te voegen? Ben wel benieuwd of anderen hetzelfde of iets anders zouden stemmen, als er nu verkiezingen zouden zijn
Waarom BVNL wel, maar Groep Omtzigt, niet te verwarren met Groep Otten, niet in de peilingen?

Die gezondheidskloof kun je maar deels verklaren door de prijzen in de supermarkt. Het is voor arme mensen lastiger om hun boodschappenkarretje te vullen met gezonde calorieën. Het helpt bijvoorbeeld niet dat de graanprijzen dit jaar flink zijn gestegen, waardoor onder meer brood duurder werd. En door de torenhoge gasprijzen zullen de kosten van tomaten, komkommers en paprika’s waarschijnlijk ook door het dak gaan. Dan maar weer een diepvriespizza van de Appie voor 99 cent.

Maar dat is niet het hele verhaal. Mensen met een laag inkomen roken vaker en bewegen minder. Wetenschappers wijzen erop dat mensen met geldzorgen vaker kampen vaak met langdurige stress. Ongezonde gewoontes als roken of vet eten helpen op korte termijn de stress hanteren. Is dat slim? Nee, maar wel begrijpelijk.

De plek waar je woont, blijkt heel belangrijk voor je gezondheid. De huizen van lagere inkomensgroepen staan vaker in slechtere wijken, met minder plek om in te bewegen. Ook zijn de arme buurten meestal onveiliger waardoor bewoners ’s avonds minder snel een rondje gaan lopen. En dan is de concentratie fastfoodzaken er vaak ook nog veel hoger, waardoor inwoners sneller worden verleid om ongezonde troep te eten.

Nu in coronatijd ziekenhuisbedden schaars zijn is jouw gezondheid ineens wel belangrijk.

Als het AD het zegt kan dat natuurlijk niet kloppen.
Het is een columnist, als het gaat om die hoofdredacteur die nogal eens zelfingenomen aan de tafeltjes zit ben ik het met je eens. Die hadden ze best wat hardhandiger mogen arresteren.

Terug
Naar boven