MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Kort weergegeven wat hij erover zei, niet perse een stelling die je zelf maakte o.b.v. wat je over die gegevens weet? Hoe kan ik iets opzoeken waarvan ik denk dat het onmogelijk is?

https://www.google.com/search?q=hoe...rsoonlijke+identificeerbare+gegevens+afleiden lukt niet :(

Dit is wat ie zegt, ik vind het maar een slap betoog met zijn statistieken studie :lol:

1635967216983.png

De motie was toch van Van Houwelingen e.a. en Omtzigt stemde tegen?

FDMtg89XoAA4KC_?format=jpg&name=large.jpg

Ik zie niet in wat er mis is met de cijfers uitgesplitst per ziekenhuis, nu weet je ook dingen over mensen, alleen niet welk ziekenhuis. Het aanleveren van cijfers zegt toch 0,0 over de mensen die er liggen? Of denk ik weer te simpel?
De reactie van Omtzigt was dat als er maar een paar mensen in een ziekenhuis liggen je iets kan komen te weten van individuele mensen. En vaak zijn het per locatie heel kleine aantallen.

Stel je hebt een zzp-kok in dienst en die komt op de IC met corona en je weet dat op die IC 3 ongevaccineerden liggen op een totaal van 3. Dan weet je dus ook zijn vaccinatie status.

De reactie van Omtzigt was dat als er maar een paar mensen in een ziekenhuis liggen je iets kan komen te weten van individuele mensen. En vaak zijn het per locatie heel kleine aantallen.

Stel je hebt een zzp-kok in dienst en die komt op de IC met corona en je weet dat op die IC 3 ongevaccineerden liggen op een totaal van 3. Dan weet je dus ook zijn vaccinatie status.

Tja als je weet waar jouw kok in het ziekenhuis ligt, weet je waarschijnlijk ook wel of die wel of niet gevaccineerd is. En met de beddenspreiding van Kuijpers, weet je überhaupt niet waar iemand terecht komt. En als je die info wel met je gedeeld krijgt, dan weet je (nogmaals) waarschijnlijk ook zijn of haar vaccinatiestatus. Je moet ergens een grens trekken natuurlijk de manier waarop de data volgens hem aangeleverd kan worden is ook prima, zolang er maar meer informatie op tafel komt. Maar dit komt allemaal wel heel goed uit voor de mensen die het eigenlijk liever niet delen, omdat het beeld veel minder rooskleurig is, inzake de vaccinaties en ziekenhuisopnames, dan men steeds heeft verondersteld tot nu toe.

Ik heb het artikel niet gelezen, maar ik denk dat hier wel iets staat wag je kan helpen.
Ik ben ervaren software engineer die weet hoe zulke data opgeslagen wordt en wat van belang is voor de AVG wet. Is ook m'n werk geweest om stiekem van alles van online bezoekers bij te houden en in grote databases op te slaan en aan elkaar te koppelen om te herleiden wat dezelfde persoon is enzo.

Nu heb ik die wet altijd een beetje vaag gevonden omdat het eigenlijk niks bereikt behalve dat je een vinkje moet klikken voordat men alsnog alles van je op mag slaan, dus ik moet als app ontwikkelaar je toestemming vragen voordat ik je GPS gegevens mag opslaan en zal dat ongetwijfeld anoniem moeten maken voordat ik data doorverkoop. En moet beveiligd zijn tegen hacks enzo. Maar ik zie niet in hoe dat je privacy in gevaar brengt want niemand kan bij die GPS gegevens.

Dit is wat ie zegt, ik vind het maar een slap betoog met zijn statistieken studie :lol:

1635967216983.png
Vaag verhaal ja, verteld niet hoe dat dan kan. Ze kunnen er ook nog voor andere redenen dan covid liggen, maar misschien als er geen andere IC opnames zijn dan.

En zonder het te vertellen weet niemand dat jij op een IC lag.

Tja als je weet waar jouw kok in het ziekenhuis ligt, weet je waarschijnlijk ook wel of die wel of niet gevaccineerd is. En met de beddenspreiding van Kuijpers, weet je überhaupt niet waar iemand terecht komt. En als je die info wel met je gedeeld krijgt, dan weet je (nogmaals) waarschijnlijk ook zijn of haar vaccinatiestatus. Je moet ergens een grens trekken natuurlijk de manier waarop de data volgens hem aangeleverd kan worden is ook prima, zolang er maar meer informatie op tafel komt. Maar dit komt allemaal wel heel goed uit voor de mensen die het eigenlijk liever niet delen, omdat het beeld veel minder rooskleurig is, inzake de vaccinaties en ziekenhuisopnames, dan men steeds heeft verondersteld tot nu toe.
Kan je vinden, maar het voorbeeld wat wordt genoemd over 100% v.d. 3 is een overtreding van de privacy wet.

Bij zulke lage aantallen is de statistische waarde ook nihil. 1 persoon meer of minder en je gaat van 100 naar 66%

Oplossing is dan bijv. te rapporteren: 0-10 personen, > 80% ongevaccineerd.

Opgeteld over alle IC's natuurlijk wel volledig, want dan is het niet te traceren.

Laatst bewerkt:
Zelfs al vertel je iemand dat je op de IC lag, dan heb je het recht om je vaccinatiestatus privé te houden.
Dat kun je door niet te zeggen dat je op de IC lag.

Dan zou de hele QR checkin niet kunnen want als iemand dingen verteld waaruit je afleid dat hij geen tijd had/zou hebben om zich te laten testen weet je dat hij dus gevaccineerd is. En 2G zal dan helemaal niet kunnen.

• Like
Waarderingen: Vonk
Dit vind ik het ergste en laagste wat je tot nu toe over Omtzigt hebt gezegd!

:trollface:

Wel wat breed in de taille, dus een risico factor. Zelf beweert ie dat hij zijn buikspieren bijna zichtbaar zien, dat zullen wel internetpercentages zijn.
kl***zak.

Dit vind ik het ergste en laagste wat je tot nu toe over Omtzigt hebt gezegd!

:trollface:

Wel wat breed in de taille, dus een risico factor. Zelf beweert ie dat hij zijn buikspieren bijna zichtbaar zien, dat zullen wel internetpercentages zijn.
Volgens mij heeft die kok zware botten maar is het voor de rest gewoon een Adonis.

Dan zou de hele QR checkin niet kunnen want als iemand dingen verteld waaruit je afleid dat hij geen tijd had/zou hebben om zich te laten testen weet je dat hij dus gevaccineerd is. En 2G zal dan helemaal niet kunnen.

En juist vanwege het feit dat het deze kant op werkend, allemaal geen probleem is, dat steekt mij in deze. Voor een beetje meer inzicht in data is het ineens een privacy probleem. Ja zo lust Vonkie er nog wel een paar.

En juist vanwege het feit dat het deze kant op werkend, allemaal geen probleem is, dat steekt mij in deze. Voor een beetje meer inzicht in data is het ineens een privacy probleem. Ja zo lust Vonkie er nog wel een paar.
Ah joh dan passen we de wet even aan.

• Sad

Het verschil is dat die informatie openbaar wordt gemaakt zonder toestemming. Net als wel mogen vragen om identificatie in de supermarkt, maar niet mogen publiceren van dezelfde persoonsgegevens.

Het verschil is dat die informatie openbaar wordt gemaakt zonder toestemming. Net als wel mogen vragen om identificatie in de supermarkt, maar niet mogen publiceren van dezelfde persoonsgegevens.
Er worden dan toch geen persoonsgegevens gepubliceerd?

Trouwens van alle gym klanten die vanaf vrijdag niet meer komen sporten is het ook wel duidelijk. :o

En van wie een baan heeft en elke dag gaat sporten snap je ook dat die zich niet steeds laat testen.

• Like
Er worden dan toch geen persoonsgegevens gepubliceerd
Nee, maar je hebt zelf geen controle meer over wie welke informatie van jou weet. Dat is waar GDPR / AVG om draait.

Trouwens van alle gym klanten die vanaf vrijdag niet meer komen sporten is het ook wel duidelijk. :o
Ja ik ben zelf wel benieuwd of het echt merkbaar rustiger gaat worden, of dat het toch wel een heel klein deel is.

Technisch gezien weet je dan dus niet 100% zeker wat de reden is :p

Terug
Naar boven