- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik wordt?Ik wordt best blij en hoopvol van de bijdragen van JA21 in het coronadebat (Nicky) en klimaat (Joost).
Dit is wel wat gênant!
Laag geleide mensen gebruiken vaak meerdere talen door elkaar, true story.Ik wordt is een veelvoorkomende spelfout, gemaakt door hoog geleide mensen, true story.
Niks mis met lts zwakstroom.Laag geleide mensen gebruiken vaak meerdere talen door elkaar, true story.
Over stroom gesproken
€ 1,80 voor 1 m³ gas en 0,50 voor 1 kWh![]()
Tja, je neemt natuurlijk wel een gok als je overstapt naar zo’ prijsstunter.

Wel toen ze voor een paar euro korting overstapten op Welkom Energie.
Wel toen ze voor een paar euro korting overstapten op Welkom Energie.
Misschien een gek idee, maar waarom zouden we niet alleen de energieleveranciers toe op de energiemarkt?

Ik was weer een woord vergeten.
Niks mis mee imo, iedereen moet mee doen met de race en niet alleen een selecte groep.Nee, dan dit ;
![]()
Minimaal 14 euro voor gemeenteambtenaren in nieuwe cao
Gemeenteambtenaren krijgen er 3,9% salaris bij en ontvangen een eenmalige uitkering van 1.200 euro bruto. Ook geldt er vanaf 1 januari 2022 een minimumloon van 14 euro bruto per uur. FNV Overheid, CNV Overheid en CMHF sloten woensdagavond een principe akkoord met de Vereniging Nederlandse...www.fnv.nl
Lijkt alvast een voorschot op onderstaand bericht ;
![]()
Nieuwe wetgeving minimumloon: miljoenen Europeanen gaan meer verdienen
Zeker 24 miljoen werknemers in 25 van de 27 EU-lidstaten gaan over uiterlijk twee jaar een klap meer verdienen. Dat komt omdat heel Europa tegen die tijd een fatsoenlijk minimumloon zal hebben.www.ad.nl
Allemaal leuk en aardig en ik gun iedereen een goed salaris, maar vraag me af of de meeste mensen wel beseffen dat dit geen gunstig effect op hun koopkracht zal gaan hebben...
Geld wordt met de dag minder waard.
DEN HAAG - Er gaat een siddering door menig VVD’er nu uit de ’treinstukken’ blijkt dat de liberalen voorsorteren op het opofferen van hun eigen heilige huisjes om met D66, CDA en CU aan de macht te blijven. Bij een rondgang langs partijleden klinkt harde kritiek op de toch al ’kleurloze’ Kamerfractie, het verwaarlozen van de huizenbezitter en een gebrek aan visie.
De door CU-leider Gert-Jan Segers in een trein rondgeslingerde formatiestukken bieden een onthullend inkijkje in de concessies die VVD al bereid was te doen, voor het onderhandelen überhaupt was begonnen: morrelen aan belastingvoordelen van huizenbezitters, ambitieuzere klimaatdoelen en meer ruimte voor asielzoekers. Het doet menig liberaal sidderen.
„Je hebt GL en de PvdA blijkbaar niet eens meer nodig om deze kant op te gaan”, zegt een prominent VVD-raadslid uit een grote stad. De volksvertegenwoordiger ’schrok’ van de inhoud van de ’treinstukken’. „Idealen bij de VVD? Die zijn er simpelweg niet meer.”
Dat het broeit binnen de partij is al langer duidelijk. De vleugel ’Klassiek Liberaal’ uit wel vaker openlijk kritiek op het huidige partijleiderschap. Maar die kritiek leeft breder, blijkt uit een rondgang. Zo zegt ook oud-Kamerlid Helma Neppérus ’geschrokken’ te zijn, nu zij leest dat er plannen zijn om de hypotheekrenteaftrek versneld af te schaffen. „Grrr, waar zijn we nu mee bezig?”, zegt ze. Ze vreest ook dat de eigen woning wordt verschoven naar belastingbox 3 en dat valt slecht. „Veel ouderen zullen daar ook de dupe van worden. Dat moet je niet doen! Je moet hier echt heel goed over nadenken.”
Er zijn, los van het stuk, ook zorgen over hoe kleurloos Tweede Kamerleden van de VVD zijn. Een vrouwelijk raadslid ergert zich aan de ’afschuwelijke debatstijl’ van fractievoorzitter Sophie Hermans. „Als een blije kip staat ze daar geld uit te delen. Maar geld uitdelen in economisch goede tijden is niet het probleem. Je moet ook visie hebben. Er is momenteel geen koers. Nou ja, kabinet-Rutte IV mogelijk maken. Dat is de koers. Maar inhoudelijk zal de VVD de grootste verliezer zijn. En let wel: de VVD is nota bene de grootste partij van Nederland”, klinkt het vernietigend. Meerdere lokale bestuurders vertellen dat ze in de dagelijkse praktijk last hebben van niet nagekomen VVD-beloftes, zoals het flink terugdringen van de asielinstroom.
Achter de schermen wordt dan ook geopperd om op het partijcongres op 27 november voor ’bijsturing’ te gaan zorgen.
Woningmarkt
Een Noord-Hollandse bestuurder ziet dat in zijn gemeente het vooral op de woningmarkt behoorlijk wringt. „Qua asielmigratie kunnen we het niet aan zoals het nu gaat. Ik snap dat het crisis is, maar D66 kan de formatie niet chanteren. Dat mag niet beloond worden.”
Bij de VVD-partijtop wordt de ernst van ’treingate’ weggewuifd. Dat VVD en D66 zich in de stukken die op straat kwamen te liggen bereid toonden om zeer ver met D66 mee te buigen om uit de formatie-impasse te komen is een lokale partijgenoot echter niet ontgaan. „Er wordt gezegd dat het geen status heeft. Maar het verkiezingsprogramma is het uitgangspunt en niks anders. En daar staat dit haaks op.”
Hoewel de politicus zelf ook weleens water bij de wijn moest doen, begrijpt hij weinig van de inzet. „Op andere dossiers dan asiel snap ik heus wel dat er concessies nodig zijn in coalitieland Nederland. Maar toch niet vooraf, en op papier?!”, foetert hij.
Het valt VVD-prominent Hans Wiegel ook op dat er veel ’progressieve’ punten zijn gewisseld. „De kans bestaat natuurlijk dat veel mensen die VVD stemden zich straks afvragen: ben ik hier blij mee of niet? Dat kan nog weleens een krachtsverhouding opleveren.” Wiegel ziet echter ook lichtpuntjes. „Ik hoor dat de vrije onderwijskwestie niet wordt aangepast. Dat vind ik positief, maar zal bij andere partijen misschien minder geapplaudisseer opleveren.”
Oud-partijleider Ed Nijpels, in Den Haag beter bekend als ’de klimaatpaus’, is wel te spreken over het stuk van VVD en CDA. Hij kijkt, als voorzitter van het Voortgangsoverleg Klimaatakkoord, vooral met interesse naar de paragraaf die over het klimaat verscheen. „Ik kan niet anders vaststellen dan dat het er goed uitziet”, zegt hij. Hij constateert met genoegen dat veel zaken die vanuit het klimaatoverleg zijn aangedragen, terugkomen in het stuk.
Maar de pogingen van VVD en CDA om het belang van het document te downplayen, slaan bij Nijpels niet aan. Het stuk is ook volgens hem ’wel degelijk relevant’. „Het geeft met name aan hoe ver die twee partijen willen gaan.”
De oud-partijleider ziet het als een soort ’minimumbod’, ’een soort vloer in de onderhandelingen’: „Feitelijk staat in dit stuk waar VVD en CDA het over eens zijn, zonder dat iemand anders heeft meegepraat.”