XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Als ik die Marc-Marie hoor praten voelt het alsof iemand mijn trommelvlies verkracht.

Ik kan me voorstellen dat dat enorm afleid, maar maak je geen zorgen, aan inhoud mis je óók helemaal niets
I know, daarom kijk ik ook nooit naar Engnek. Circle jerk van linkse deugers waar af en toe een redelijk iemand wordt uitgenodigd die dan emotioneel gestenigd wordt. Je leven moet wel echt ontzettend kut zijn als je hier graag naar kijkt.

Wat een verschrikkelijk achterlijke partij is dat CDA. Tyf eens een eind op en laat
mensen lekker zelf bepalen wat ze tot zich nemen. Wij gaan toch ook niet klagen dat jullie je kinderen verzieken met waanideeën.

Ik word zo moe van die gristelijke bemoeizucht.

Wat een verschrikkelijk achterlijke partij is dat CDA. Tyf eens een eind op en laat
mensen lekker zelf bepalen wat ze tot zich nemen. Wij gaan toch ook niet klagen dat jullie je kinderen verzieken met waanideeën.

Ik word zo moe van die gristelijke bemoeizucht.
Het gedoogbeleid zorgt voor dit soort achterlijke ideeën, maak het volledig legaal, of verbiedt het gewoon.

Het gedoogbeleid zorgt voor dit soort achterlijke ideeën, maak het volledig legaal, of verbiedt het gewoon.
Pak gewoon de fabrikant en de georganiseerde misdaad maar laat de gebruiker lekker met rust. Anders krijgen we straks Amerikaanse taferelen waar men celstraffen krijgt voor drugsgebruik.

Of legaliseer het idd.

Be carefull what you wish for. Weet zeker dat een grove uitbreiding van het korps op termijn niet in het voordeel is van de 'gewone' burger.

Pak gewoon de fabrikant en de georganiseerde misdaad maar laat de gebruiker lekker met rust. Anders krijgen we straks Amerikaanse taferelen waar men celstraffen krijgt voor drugsgebruik.

Of legaliseer het idd.
Door de gebruiker niet aan te pakken, even los van welke sanctie, vergroot je toch de vraag?

Synthetische drugs zijn, net als landbouwproducten, volgens mij vooral een exportproduct. Andere drugs als cocaïne zijn vooral een doorvoerproduct. Als je wel legaliseert stopt dat toch niet de illegale productie met bijkomende criminaliteit en overlast?

Door de gebruiker niet aan te pakken, even los van welke sanctie, vergroot je toch de vraag?

Synthetische drugs zijn, net als landbouwproducten, volgens mij vooral een exportproduct. Andere drugs als cocaïne zijn vooral een doorvoerproduct. Als je wel legaliseert stopt dat toch niet de illegale productie met bijkomende criminaliteit en overlast?
In Amerika is het allemaal illegaal en is er geen gedoogbeleid. Hoe goed gaat het daar? Verbieden werkt niet.

Behalve soft drugs. Dat gaat daar opeens prima.

Klopt, overheid moet dan de hele keten in bezit nemen. Van productie tot distributie. Denk dat geen overheid zijn hand in zo'n wespennest durft te steken. Beginnen met een goed plan zou wel een eerste stap zijn imo.

Waarom is er eigenlijk een verbod op veel (hard)drugs? Wat is er op tegen om het gebruik te legaliseren en alleen de eventuele overlast te bestrijden?

Laatst bewerkt:
In Amerika is het allemaal illegaal en is er geen gedoogbeleid. Hoe goed gaat het daar? Verbieden werkt niet.
Legaliseren werkt ook niet, volgens mij is dit een damned if you do, damned if you dont scenario.
Behalve soft drugs. Dat gaat daar opeens prima.
Als je dat in NL zou doen dan gaat men waarschijnlijk voor een lager THC-gehalte (de huidige "softdrugs" is niet meer te vergelijken met het hippiejointje) en dan blijft er daarnaast een illegale tak.

Mensen die in een verslaving vast komen te zitten zijn in dit soort plannen vaak mensen die hun eigen verantwoordelijkheid maar moeten nemen. Hetzelfde als mensen die ongezond leven het allemaal maar zelf moeten doen met de hulp van een beetje fatshaming. Dat is mij te mager (pun intended)!

Er is best iets voor te zeggen dat een drugs als XTC, die zoveel minder schadelijk zou zijn dan alcohol, op een bepaalde manier te legaliseren.

Geweldig betoog. Mooi hoe hij een vraag over het veroordelen van de rellen in Rdam weet te pareren.

Terug
Naar boven