XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Nou, dat is per maand een tientje meer of minder kwestie. De belastingdruk is al helemaal niet zo zwaar als je slecht verdient dus daar valt niet al te veel aan te sleutelen.

Dit ga je niet meer herstellen, denk je dat de vrijgezelle postbode ooit nog een huis kan kopen en 2x per jaar op vakantie kan?
Geen idee, maar als er niets verandert, wordt het alleen maar erger. Ik heb het geluk redelijk aan de goede kant te zitten dus vind ik het allemaal wel prima (net als al die coronamaatregelen ;)).

Laatst bewerkt:
A
Nou, dat is per maand een tientje meer of minder kwestie. De belastingdruk is al helemaal niet zo zwaar als je slecht verdient dus daar valt niet al te veel aan te sleutelen.

Dit ga je niet meer herstellen, denk je dat de vrijgezelle postbode ooit nog een huis kan kopen en 2x per jaar op vakantie kan?
2x per jaar op vakantie is sowieso overbodig

En dat is eerlijk voor iedereen die geen huis heeft gekocht? Persoonlijk komt het mij ook wel goed uit trouwens.

Kan je uberhaupt alle welvaart eerlijk verdelen? Ik stel voor alle erfenissen aan de EU te verdelen, is Litouwen het armste land? Dan krijgen zij het hoogste %.
Tijd voor een great reset.

Geen idee, maar als er niets verandert, wordt het alleen maar erger. Ik heb het geluk redelijk aan de goede kant te zitten dus vind ik het allemaal wel prima (net als al die coronamaatregelen ;)).

Ken wel wat mensen met een uitkering. Volgens mij gaat het overal zo slecht nog niet. Allemaal iphone, roken, drinken en opvallend ook geen zin om te werken. Geloof dat het ze wel bevalt. Klagen wel veel dat ze eigenlijk meer horen te krijgen en alles duur is.

Ken wel wat mensen met een uitkering. Volgens mij gaat het overal zo slecht nog niet. Allemaal iphone, roken, drinken en opvallend ook geen zin om te werken. Geloof dat het ze wel bevalt. Klagen wel veel dat ze eigenlijk meer horen te krijgen en alles duur is.
Het gaat niet om hun, het gaat om hun kinderen t.o.v. hun leeftijdsgenootjes waarvan pa en ma goed in de slappe was zitten. Het kind van de postbode (of uitkeringstrekker) zou dezelfde kansen moeten krijgen als ieder ander kind en in de praktijk hebben de rijkeluiskinderen gewoon beduidend meer kansen. Ga je dat helemaal oplossen door grote erfenissen wat meer te belasten. nee dat niet maar het zou wel wat kunnen helpen als dat geld goed besteed wordt.

download (9).jpeg

download (10).jpeg

Klopt, maar dan moeten we ook niet zeuren dat de huizenprijzen stijgen en de middeninkomens niet veel meer overhouden dan iemand met minimumloon. De overheid gaat niet zomaar minder belasting ophalen.
Ik denk niet dat de samenleving zo eenvoudig is dat je die fenomenen 1 op 1 kunt wijten aan deze belasting. Daar spelen meerdere factoren een rol.

Kan je uberhaupt alle welvaart eerlijk verdelen? Ik stel voor alle erfenissen aan de EU te verdelen, is Litouwen het armste land? Dan krijgen zij het hoogste %.
Tijd voor een great reset.
Volgens mij is Lee Towers best rijk ondanks dat hij niet kan zingen.

Het gaat niet om hun, het gaat om hun kinderen t.o.v. hun leeftijdsgenootjes waarvan pa en ma goed in de slappe was zitten. Het kind van de postbode (of uitkeringstrekker) zou dezelfde kansen moeten krijgen als ieder ander kind en in de praktijk hebben de rijkeluiskinderen gewoon beduidend meer kansen. Ga je dat helemaal oplossen door grote erfenissen wat meer te belasten. nee dat niet maar het zou wel wat kunnen helpen als dat geld goed besteed wordt.
Uitkeringsgerechtigde!

Kan het kind van de postbode geen advocaat of arts worden momenteel?

Er is zoveel oneerlijkheid. Knappe vrouwen scoren ook makkelijker een rijke man, de oplossing zou kunnen zijn ze verbieden lang haar te dragen zodat lelijke vrouwen meer kans maken.
Lange mannen zijn veel succesvoller. Kijk eens in het bedrijfsleven of in de tweede kamer, je komt geen kerel onder de 1.80m tegen. Dat is geen toeval. Laat de natuur lekker de natuur, zo werkt het nou eenmaal.
Kleine mannen kunnen trouwens altijd nog ijscoman worden.

Als de appel niet ver van de boom valt niet nee. Iedereen in dit land heeft gelijke kansen wat studeren betreft. Ja de 1 heeft het wat makkelijker als papa en mama alles voor je betalen waardoor je niet hoeft te werken, maar met je studiegeld en een bijbaantje kan je prima rondkomen.

Het enige wat men onderscheid is motivatie, intelligentie en discipline.

Als de appel niet ver van de boom valt niet nee. Iedereen in dit land heeft gelijke kansen wat studeren betreft. Ja de 1 heeft het wat makkelijker als papa en mama alles voor je betalen waardoor je niet hoeft te werken, maar met je studiegeld en een bijbaantje kan je prima rondkomen.

Het enige wat men onderscheid is motivatie, intelligentie en discipline.

Daar ga ik ook vanuit, ben benieuwd waarom de zoon van een postbode geen advocaat kan worden.

Maar vandaag de dag maken we graag van gerommel in de marge een probleem. Ouders met geld voor bijles, slimme ouders die zelf al bijles kunnen geven, ouders met status en daardoor een hoger schooladvies.
Fijn als je het hebt, maar dan kunnen we inderdaad ook alle knappe gezichten gaan verbergen wat ook voordelen biedt.

Terug
Naar boven