AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Waarom zouden we dat doen en waarom zou je het totaal aan jaarlijks te innen belasting niet gewoon evenredig verdelen over alle Nederlanders. Gewoon ongeveer €17,5k pp jaarlijks inleggen.

De studiebeurs zorgt toch dat iedereen, zelfs de zoon van de ijscoman straks kan studeren. 90% van elke studie wordt al door alle Nederlanders betaald, het is hier geen VS waar je wel letterlijk elke cent moet betalen wat de studie daadwerkelijk kost. Hier betaal je al een fractie.
En wat als je niet goed kán leren, wat dan we met de iq ongelijkheid en de toekomstkansen van de minder lerende kinderen?

Daar ga ik ook vanuit, ben benieuwd waarom de zoon van een postbode geen advocaat kan worden.

Maar vandaag de dag maken we graag van gerommel in de marge een probleem. Ouders met geld voor bijles, slimme ouders die zelf al bijles kunnen geven, ouders met status en daardoor een hoger schooladvies.
Fijn als je het hebt, maar dan kunnen we inderdaad ook alle knappe gezichten gaan verbergen wat ook voordelen biedt.
Dit dus. en m.b.t. geld.

Wij leggen elke maand €100 in het potje van ons kind. Als ie dan 18 is heeft ie €21k om te besteden aan dingen zoals een rijbewijs, studie, etc.

Dit dus. en m.b.t. geld.

Wij leggen elke maand €100 in het potje van ons kind. Als ie dan 18 is heeft ie €21k om te besteden aan dingen zoals een rijbewijs, studie, etc.

Het moet verboden worden kinderen een rijbewijs te geven. Niet alle kinderen krijgen dat.
Het probleem ontstaat dat het ene kind door het rijbewijs de kansen om op tijd te komen voor een sollicitatie vergroot en er een oneerlijk voordeel op de arbeidsmarkt ontstaat.

De studiebeurs zorgt toch dat iedereen, zelfs de zoon van de ijscoman straks kan studeren. 90% van elke studie wordt al door alle Nederlanders betaald, het is hier geen VS waar je wel letterlijk elke cent moet betalen wat de studie daadwerkelijk kost. Hier betaal je al een fractie.
En wat als je niet goed kán leren, wat dan we met de iq ongelijkheid en de toekomstkansen van de minder lerende kinderen?
Een studiebeurs trekt nog niet alles gelijk, maar nogmaals? Waarom laten we niet gewoon elke inwoner €17,5k per jaar aan belasting betalen dat is wel zo eerlijk en makkelijk.

Een studiebeurs trekt nog niet alles gelijk, maar nogmaals? Waarom laten we niet gewoon elke inwoner €17,5k per jaar aan belasting betalen dat is wel zo eerlijk en makkelijk.
Omdat gelijkheid ten koste gaat van gelijkwaardigheid. €17,5k is voor de ene een groter bedrag dan voor de ander

Jij hebt toch een huurwoning? Dan is hij over 18 jaar sowieso de lul.

Kunnen jouw kinderen als ze 18 zijn wel een huis kopen dan? Meesten erven dat ouderlijk huis pas als ze ergens rond de 50 zijn, heb je nog ergens 2 pandjes staan?

En dan alles belastingvrij? Alle BTW naar 0%? Deal.

Jij hebt toch een huurwoning? Dan is hij over 18 jaar sowieso de lul.
Omdat?

Ben trouwens niet van plan te blijven huren. Wil wel met een jaar of 5 iets leuks kunnen kopen.

Laatst bewerkt:
*dubbelpost

Laatst bewerkt:
Kunnen jouw kinderen als ze 18 zijn wel een huis kopen dan? Meesten erven dat ouderlijk huis pas als ze ergens rond de 50 zijn, heb je nog ergens 2 pandjes staan?
Nee, maar ruim voor die tijd is mijn huis bijna afbetaald en heb ik nog een aantal jaren een bruto hypotheek ast van €220. Ik denk dat ik dan wel wat geld kan missen.

Nee, maar ruim voor die tijd is mijn huis bijna afbetaald en heb ik nog een aantal jaren een bruto hypotheek ast van €220. Ik denk dat ik dan wel wat geld kan missen.
Doe je goed, maar waarom zou mijn kind de lul zijn over 18 jaar als ik geen koopwoning heb?

En dan alles belastingvrij? Alle BTW naar 0%? Deal.

Omdat?

Ben trouwens niet van plan te blijven huren. Wil wel met een jaar of 5 iets leuks kunnen kopen.
Dag betekent in jouw geval dus €4400 per maand aan belasting betalen.

Waarom ben je zo fel tegen een verhoging van erfbelasting terwijl je er zelf amper last van zult hebben?

Terug
Naar boven