AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

@apfelstrudel lollllliiiiiiiiiipop, sorry moest ff, spastische aanval.

Hoezo, dat is gewoon een vermogende familie die hun vermogen doorgeeft.
Belangrijk punt van @Onslow @apfelstrudel en mij is wel dat je dat vermogen moet hebben verdiend met werk. Dit argument gaat dus niet op voor de koninklijke familie.
Nee, de ontvanger moet eventueel wat afdragen aan de belastingdienst.
Precies. En dat percentage gaat dus niet naar de door mij beoogde ontvanger, maar naar vadertje staat. Ergo: ik kan het uitgeven, zoals ik graag had gewild.

Belangrijk punt van @Onslow @apfelstrudel en mij is wel dat je dat vermogen moet hebben verdiend met werk. Dit argument gaat dus niet op voor de koninklijke familie.

Precies. En dat percentage gaat dus niet naar de door mij beoogde ontvanger, maar naar vadertje staat. Ergo: ik kan het uitgeven, zoals ik graag had gewild.
Het koningshuis mogen ze van mij part helemaal kapot belasten.

Italianen verbouwen hun huis met 'coronabonus' van de overheid - https://nos.nl/l/2416203

Mede mogelijk gemaakt door u en ik. Een gedeelte van dat geldt wordt van ons belastinggeld betaald. Wel zo eerlijk natuurlijk..

Dat gaat ook niet voor een groot deel van de andere echte rijken in het land.

Italianen verbouwen hun huis met 'coronabonus' van de overheid - https://nos.nl/l/2416203

Mede mogelijk gemaakt door u en ik. Een gedeelte van dat geldt wordt van ons belastinggeld betaald. Wel zo eerlijk natuurlijk..

Door dit soort berichten ga je je ook vanzelf minder sociaal opstellen naar anderen toe.

Om je heen mensen met uitkeringen zwart zien werken en meer dan jan modaal over houden, dure hobby's Koningshuis, klimaatdrammerij waar gewoon lobby handjeklap wordt uitgevoerd, ondernemers die worden uitgerookt door Coronabeleid, boeren hun bezit ontnomen, toeslagen waar mensen belazerd worden.

Enfin, wat ik netto heb wil ik graag houden en je stelt je toekomst in op de spelregels die er zijn.
Ik heb geen pensioen omdat hier niet tegenop te sparen is, wel een 2e appartement welke ik verhuur. Dát is mijn pensioen.
Als je dan de spelregels zodra je toekomst geregeld denkt te hebben weer helemaal verandert waardoor je in de problemen kan komen op je oude dag vind ik ronduit triest. Je weet nooit waar je aan toe bent en wat je voor je oude dag moet regelen, heeft het nog wel nut en kan je nu niet beter leven als God en alles maar lekker opmaken voordat je toch geplukt wordt. Heb je er nog iets aan gehad.

Nee, ik opper dat de rijken er beter gebruik van kunnen maken en dat in de praktijk de minder bedeelden al bij een lager bedrag belasting moeten betalen.
De rijken spelen voornamelijk met box 2. De 'normale' vermogende particulieren, die dus bijv. 2 ton bij elkaar hebben gespaard voor hun pensioen, worden juist gepakt als je de vermogensbelasting (box 3) strenger maakt.

Wellicht moet ik me ook eens inlezen in box 2. Mijn bescheiden vermogen is niet langer veilig, merk ik.

Bedankt, ik kan de komende tijd weer lekker onverschillig verder met mijn egocentrisch leventje. Sorry @harpep, maar dat is toch wel makkelijkste weg voor me.

Jammer om te horen. :(
Heel veel mensen zijn precies zoals jij, waarschijnlijk de meerderheid.

Het is daarom ook heel duidelijk dat die meerderheid pas echt wakker wordt en in actie komt, als je ze daadwerkelijk van hun primaire noodzakelijkheden berooft..

De rijken spelen voornamelijk met box 2. De 'normale' vermogende particulieren, die dus bijv. 2 ton bij elkaar hebben gespaard voor hun pensioen, worden juist gepakt als je de vermogensbelasting (box 3) strenger maakt.

Wellicht moet ik me ook eens inlezen in box 2. Mijn bescheiden vermogen is niet langer veilig, merk ik.
Hier staat ook beschreven hoe de echte rijken er mee kunnen omgaan.

Terug
Naar boven