apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Goed idee
Je bent wel van de uitersten in deze he?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goed idee
Hoezo, dat is gewoon een vermogende familie die hun vermogen doorgeeft.Snap je nu waarom ik een hekel heb aan al die nieuwsberichten omtrent het gezin van de koning?
Nee, de ontvanger moet eventueel wat afdragen aan de belastingdienst.Jawel, want je bent zomaar 10-20% kwijt aan de overheid. Die kan ik dus niet naar eigen keuze weggeven, terwijl ik dat wel had gewild.
Ja, maar in wezen ben ik voor een andere verdeling, waarbij vermogen minder belast wordt. Wat erf-/schenkbelasting betreft mag die voor nazaten omhoog en voor overigen omlaag.
Belangrijk punt van @Onslow @apfelstrudel en mij is wel dat je dat vermogen moet hebben verdiend met werk. Dit argument gaat dus niet op voor de koninklijke familie.Hoezo, dat is gewoon een vermogende familie die hun vermogen doorgeeft.
Precies. En dat percentage gaat dus niet naar de door mij beoogde ontvanger, maar naar vadertje staat. Ergo: ik kan het uitgeven, zoals ik graag had gewild.Nee, de ontvanger moet eventueel wat afdragen aan de belastingdienst.
Het koningshuis mogen ze van mij part helemaal kapot belasten.Belangrijk punt van @Onslow @apfelstrudel en mij is wel dat je dat vermogen moet hebben verdiend met werk. Dit argument gaat dus niet op voor de koninklijke familie.
Precies. En dat percentage gaat dus niet naar de door mij beoogde ontvanger, maar naar vadertje staat. Ergo: ik kan het uitgeven, zoals ik graag had gewild.
Dat gaat ook niet voor een groot deel van de andere echte rijken in het land.Belangrijk punt van @Onslow @apfelstrudel en mij is wel dat je dat vermogen moet hebben verdiend met werk. Dit argument gaat dus niet op voor de koninklijke familie.
Heb je daar voorbeelden van?Dat gaat ook niet voor een groot deel van de andere echte rijken in het land.
Je mag op dit moment €106.671 belastingvrij schenken aan je kind als dat in een huis wordt gestoken.
Italianen verbouwen hun huis met 'coronabonus' van de overheid - https://nos.nl/l/2416203
Mede mogelijk gemaakt door u en ik. Een gedeelte van dat geldt wordt van ons belastinggeld betaald. Wel zo eerlijk natuurlijk..
Ja, maar jij wil dat niet lezen.
Nee, ik opper dat de rijken er beter gebruik van kunnen maken en dat in de praktijk de minder bedeelden al bij een lager bedrag belasting moeten betalen.Jij oppert toch dat het niet eerlijk is en dit belast moet worden?
Zo kan je natuurlijk alles beweren.
Jij wil mijn geposte links niet lezen.
De rijken spelen voornamelijk met box 2. De 'normale' vermogende particulieren, die dus bijv. 2 ton bij elkaar hebben gespaard voor hun pensioen, worden juist gepakt als je de vermogensbelasting (box 3) strenger maakt.Nee, ik opper dat de rijken er beter gebruik van kunnen maken en dat in de praktijk de minder bedeelden al bij een lager bedrag belasting moeten betalen.
Bedankt, ik kan de komende tijd weer lekker onverschillig verder met mijn egocentrisch leventje. Sorry @harpep, maar dat is toch wel makkelijkste weg voor me.

Hier staat ook beschreven hoe de echte rijken er mee kunnen omgaan.De rijken spelen voornamelijk met box 2. De 'normale' vermogende particulieren, die dus bijv. 2 ton bij elkaar hebben gespaard voor hun pensioen, worden juist gepakt als je de vermogensbelasting (box 3) strenger maakt.
Wellicht moet ik me ook eens inlezen in box 2. Mijn bescheiden vermogen is niet langer veilig, merk ik.
Ah ben je nu op je teentjes getrapt omdat ik niks lees van Sander Schimmelpennink? Ik heb zelfs je omvolkskrant artikel gewoon gelezen. Maar wat jij wil hoor, ik lig er niet wakker van.