XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Houdt de eer aan zichzelf

Hennis moge dan politiek verantwoordelijk zijn, het probleem ligt eerder bij het geldtekort dat bij defensie is ontstaan door de bezuinigingen van het kabinet.
Naar mijn mening is het dus toch ietwsat onredelijk/oneerlijk om het gehele probleem in haar schoenen te schuiven, aangezien haar voorgangers en collega's in principe allen verantwoordelijk zijn.

Dat zal dan ook de reden zijn dat ze in volgend kabinet vermoedelijk terug mag komen in een andere ministers functie

Juist, is al lang over nagedacht... en dan is het hele vervelende politieke cirkeltje weer rond.

Hennis moge dan politiek verantwoordelijk zijn, het probleem ligt eerder bij het geldtekort dat bij defensie is ontstaan door de bezuinigingen van het kabinet.
Naar mijn mening is het dus toch ietwsat onredelijk/oneerlijk om het gehele probleem in haar schoenen te schuiven, aangezien haar voorgangers en collega's in principe allen verantwoordelijk zijn.
Maar zij is wel diegene die de bezuinigingen door heeft gevoerd. En daarnaast natuurlijk eindverantwoordelijke bij defensie.

Maar zij is wel diegene die de bezuinigingen door heeft gevoerd.
Die keuze was niet aan haar, dat is wat haar partijprogramma voorschreef, zij was enkel de ongelukkige die moest roeien met die riemen die ze had gekregen als minister van defensie.
Alleen had ze door de voorgaande bezuinigingen een kapotte roeiboot, en door de bezuinigingen in haar termijn dreigde ze ook haar riemen kwijt te raken. Roeien gaat dan moeilijk, ongeacht wie het is ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.567
Eens dat het veel langer speelt dan periode Hennis. Maar Hennis heeft echt wel fouten gemaakt. Ze is en blijft politiek verantwoordelijk, ook al hebben meerdere kabinetten dik lopen snoeien qua budget. Stel opportunisten. Allemaal trouwens. Neem de SP notabene, gister een grote mond, wil de komende jaren nog eens 1 miljard snoeien. Die lui zijn volkomen van het pad af, als er gewezen moet worden dan hebben ze aan beide handen meestal 11 vingers.

• #1.569
Let ook op het einde: "Neeehhh, u mag ook niet klappen", aldus mevrouw de voorzitter........

Ik zou zeggen, geef een staande ovatie voor het betoog van Baudet.
Was vorige week ook al dat mensen voor m klapte. Bleken er fans van Thierry, of in ieder geval mensen die het eens waren met zijn betoog, op de tribute te zitten. Kregen direct commentaar van Arib aangezien dat niet zou mogen.

Was vorige week ook al dat mensen voor m klapte. Bleken er fans van Thierry, of in ieder geval mensen die het eens waren met zijn betoog, op de tribute te zitten. Kregen direct commentaar van Arib aangezien dat niet zou mogen.

Normaal gesproken zou ik me hier allemaal niet zo druk om maken, maar het gaat hier wél over medemensen die hun leven in de waagschaal stellen voor onze "veiligheid".

Eens, en daarnaast ben ik het ook eens met Thierry dat het debat terug moet komen. En daarbij mogen mensen best laten weten wat ze dan van een mening/toespraak vinden. Een debat is geen debat in de huidige tweede kamer.

• #1.576
R6vUmZNl.jpg

D66 ; man man man.
Peterverhaar dan, draagt gedachtegoed uit van Hitler met steun vh leger? :roflol:

Laatst bewerkt:
Kzag het ook al voorbij komen. Sommige mensen hebben echt een ziek wereldbeeld.

Peter Verhaar is echt een r*tard. Ik heb hem een keer mogen ontmoeten, wat een pisvlek.

Terug
Naar boven