Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

Studenten van de faculteit Geesteswetenschappen zijn boos op enkele docenten. Die verstoorden een door studenten georganiseerde bijeenkomst met Thierry Baudet. ‘Thierry Baudet was op 22 september uitgenodigd door de studievereniging HSVL, om een carrièrematig verhaal te vertellen, bedoeld om studenten geschiedenis te laten zien wat je zoal met deze opleiding kunt doen’, vertelt Yves Haverkamp van studentenpartij ONS tijdens de faculteitsraadsvergadering van Geesteswetenschappen. ‘Van verschillende studenten horen we dat docenten die het niet eens waren met de komst van Baudet, in de zaal kwamen zitten, vooral om hun eigen statements te maken en de boel te verstoren.’
Volgens Esther van Landeghem (ONS) was de docenten vooraf gevraagd om tijdens de bijeenkomst in debat te gaan met Baudet. ‘Dát hebben ze afgewezen, maar vervolgens zaten ze wel te gniffelen en onderbraken ze de lezing, waardoor studenten hún bijdragen niet durfden te geven. Ze kozen voor een laffe onderbreking.’

‘Deze docenten hebben ook nog eens niet betaald’, weet assessor Olivier Fajgenblat. Toegang tot de carrièredag kostte drie euro. ‘Toen ze gewoon naar binnen liepen, durfden studenten hen niet te weigeren’, zegt Fajgenblat. ‘De machtsverhoudingen liggen complex.’
'Docenten verstoorden lezing Baudet'
 
Jezus wat triest, en dat op een uni. :o
Leiden, Groningen en Amsterdam zijn volgens mij wel uitschieters qua linkse oriëntatie. Nou is politieke voorkeur geen probleem, wel als dat manier van onderwijzen beinvloedt. En in het algemeen ben ik benieuwd hoe 'links het onderwijs beinvloedt' in NL.
 
Laatst bewerkt:
Leiden, Groningen en Amsterdam zijn volgens mij wel uitschieters qua linkse oriëntatie. Nou is politieke voorkeur geen probleem, wel als dat manier van onderwijzen beinvloedt. En in het algemeen ben ik benieuwd hoe 'links het onderwijs beinvloedt' in NL.
Ik weet dat ze links zijn, maar ik vind het zeer kwalijk dat ze als docent niet erboven kunnen staan. Iedere afgevaardigde(n) van de tweede kamer zou zonder problemen moeten kunnen spreken op een universiteit. Dat het dan door zelfs docenten wordt verstoord vind ik ergerlijk. Het bestuur van de uni zou de betreffende docenten een reprimande moeten geven.
 
Was dat (het linkse bolwerk en gedachtegoed) overigens ook de reden dat Baudet van Leiden naar Tilburg is gegaan :D
 
Geen idee. Hij bleef wel columns schrijven onder een andere naam (tot dit jr geloof ik).
 
Dijsselbloem verlaat Nederlandse politiek
Aan de keuze van Dijsselbloem om zich verkiesbaar te stellen voor de Kamer zou een een lange interne strijd vooraf zijn gegaan. De keuze om het toch te doen was 'moeilijker dan ooit'. Blijkbaar won het 'plichtsbesef' het op dat moment van de druk van familie en vrienden om ermee te stoppen. Dijsselbloem kreeg bij de verkiezingen 51.695 voorkeursstemmen, maar een paar maanden later geeft hij dus alsnog zijn zetel op. In het licht van eerdere uitlatingen van Dijsselbloem is de stap op zijn zachtst gezegd opmerkelijk te noemen. In september vorig jaar zei hij nog: "Ik stel me kandidaat voor de Tweede Kamer. Met volle overtuiging. Ik vind ook dat dat moet. Als je op de lijst staat moet dat met volle overtuiging zijn. Het is niet voor een dag. Het is niet voor een week. Je tekent bij om de komende jaren beschikbaar te zijn voor de Nederlandse politiek."
Kiezersbedrog bij de PvdA, imagine my shock.
De Kamerzetel wordt waarschijnlijk overgenomen door William Moorlag. Hij stond als negende op de kieslijst van de PvdA, maar mocht toch de Kamer niet in omdat Lilianne Ploumen met voorkeursstemmen werd gekozen. Nu staat hij vooraan in de rij.
 
In mijn glazen bol zie ik een goedbetaalde baan opdoemen bij een bank oid.
 
Het rekruteren van moslims om verkiezingen te winnen kan hun maatschappelijke integratie in de weg staan. Politieke partijen die jagen op de stemmen van de moslimgemeenschappen in de grotere steden van Europa spelen niet alleen rechtspopulisten in de kaart, maar dreigen ook zelf te bezwijken onder de tegenstellingen die ze in eigen kring oproepen. Bovendien schaadt het kandideren van behoudzuchtige stemmentrekkers uit de moslimenclaves de emancipatie van moslimvrouwen.
Imagine my shock.
Volgens kiezersonderzoeker Peter Kanne van bureau I&O Research 'illustreert het uit de PvdA zetten van de Denk-mannen het punt van Dancygier perfect'. Kanne: 'De PvdA accepteerde de 'pro-Erdogan'-mannen lange tijd in de fractie, waarmee ze een boodschap leek af te geven die haaks staat op de doelstellingen van de progressieve partij die ze wilde zijn. Het uitzetten van de twee Turkse politici zorgde ervoor dat een groot deel van de conservatievere migrantenachterban mee vertrok. Denk was bij de verkiezingen in maart de grootste partij onder de niet-westerse kiezers. De PvdA haalde volgens onze meting maar 10 procent van de niet-westerse allochtonen binnen, waar dat ooit driekwart was.'
 
Laatst bewerkt:
"Familieleden van Nederlanders die nog in Syrië verblijven, storen zich aan de passieve houding van de Nederlandse overheid. Die doet niets om hun kinderen, broers of zussen weg te halen uit voormalige IS-gebieden. Zelfs als Nederland weet waar de Syriëgangers gevangen zitten, wordt niet expliciet om hun uitlevering gevraagd."
Dit is weer zo'n teken aan de wand dat het nooit zal goedkomen met deze lui.
Familie IS-gangers boos omdat Nederlandse overheid terugreis niet regelt :roflol:
 
Ik lees net dat Raqqa ontdaan is van IS. We zouden ons meer moeten inspannen om die mensen te herenigen met hun familie.. Maar dan wel DAAR.
Of in de hel.

*edit* bij nader inzien is dat praktisch hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven