Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic


Nou, dat zullen interessante gesprekken worden met Grapperhaus
 
???
Welk 'onbegrip' en deel van 'de' maatschappij pecies?

frM1oIxh.jpg

5ABHsZkh.jpg

DyDDVtEh.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welk 'onbegrip' en deel van 'de' maatschappij pecies?
Het deel van de maatschappij dat onbegrip heeft voor het bestaan van een rechtstaat, ook wel geduid door de 2 woorden in kwestie. :P

De rest begrijpt nog steeds niet hoe het uberhaupt tot een zaak heeft kunnen komen.

Hoop dat we ooit door kunnen naar een VVMU waarin alleen oproepen tot geweld niet mag.
 
Knoops denkt dat van hogerhand is toegewerkt naar vervolging van de PVV-leider. Hij wil weten of bewindslieden afspraken hebben gemaakt, onder meer over hun reactie op de uitlatingen van Wilders. Volgens de scheiding der machten mogen politici zich niet bemoeien met rechtszaken. Ook vermoedt de advocaat sturing vanuit het Openbaar Ministerie (OM) om aangifte te doen bij de politie.

De manier waarop vervolgens aangifte werd gedaan, rammelt aan alle kanten, betoogde Knoops. Er kwamen 6500 aangiften terwijl velen niet eens wisten tegen wie ze aangifte deden en waarom precies. De advocaat liet zijn medewerkers 35 aangevers ondervragen en daarin kwamen volgens hem dit soort misverstanden en tientallen onregelmatigheden aan het licht.

Deze hele gang van zaken is ongeoorloofd en moet er volgens Knoops toe leiden tot dat het OM niet gerechtigd is om Wilders te vervolgen.
 
Wijlen Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan draaide in het diepste geheim een geheel eigen anti-radicaliseringsproject, waar de ontslagen ambtenaar Saadia a.T. nu voor op lijkt te draaien. Dat blijkt uit onderzoek van Elsevier Weekblad, dat inzage kreeg in vertrouwelijke stukken en sprak met betrokkenen.

Het project, met als codenaam Grijze Campagne, werd met veel geheimzinnigheid omkleed en aan het zicht van de controle onttrokken. Wethouders en de gemeenteraad werden niet geïnformeerd en ook op het stadhuis wisten maar weinig mensen van het bestaan. De campagne mocht op geen enkele wijze te relateren zijn aan de gemeente Amsterdam.

De Grijze Campagne omvat een serie van 25 filmpjes die, na goedkeuring van de burgemeester, op YouTube zouden worden gedeeld. In de filmpjes is een door de gemeente ingehuurde Marokkaanse Amsterdammer te zien die vertelt over zijn worstelingen met zijn afwezige vader, meisjes en aanvaringen met de politie. In een van de scripts zegt hij bijvoorbeeld: ‘Waarom is elke politieman, elke uitsmijter, elke stadswacht een klootzak?’

Hoofdofficier van justitie Theo Hofstee en de Amsterdamse politiecommissaris Pieter-Jaap Aalbersberg waren wel op de hoogte, maar waren het er niet mee eens dat de overheid aan heimelijke beïnvloeding zou doen. Bovendien zou de campagne bijdragen aan negatieve beeldvorming van agenten. Desondanks ging Van der Laan er toch mee door.

Geen woorden als ‘jihad’
’Doel van de campagne is het ondermijnen van de waarden, emoties en de aantrekkingskracht van de gewelddadige jihad en deze te vervangen door een nobele, interne psychologische strijd’, zo staat te lezen in een van de vertrouwelijke stukken. De vlogs moeten jongeren een spiegel voorhouden, maar op nadrukkelijk verzoek van Van der Laan mag religie geen enkele rol spelen in de filmpjes. Ook woorden als ‘jihad’ zijn uit den boze.

Het idee komt uit de koker van de Ier David Kenning, die sinds 2015 de gemeente Amsterdam adviseert op het gebied van radicalisering. Kenning heeft namens de geheime diensten in Irak gewerkt en daar dossiers bestudeerd van plegers van zelfmoordaanslagen.

Kenning gelooft in een sterke ‘tegenboodschap’ die moet voorkomen dat radicale jongeren gewelddadig worden. Maar die boodschap komt minder goed aan als het een soort SIRE-campagne van de overheid is, vandaar dat op geen enkele wijze mag blijken dat de gemeente Amsterdam achter de campagne zit.

Factureren vanuit een aparte bv
Vanuit de gemeentelijke afdeling Radicalisering en Polarisatie worden Saadia a.T en Mounir Dadi op het project gezet. Zij moeten op zoek naar een geschikte kandidaat. Het moet een jonge Marokkaanse Amsterdammer zijn die authentiek overkomt, maar die ook bereid is het risico te nemen dat hij als acteur wordt ontmaskerd en dan geen rugdekking krijgt van de gemeente.

Uiteindelijk vinden Saadia en Mounir via Scholten & Partners, een bureau dat de gemeente Amsterdam vaker inhuurt, een geschikt acteur: Said. Maar omdat Scholten & Partners ook niet van de opdracht mag weten, moet hij facturen vanaf een apart opgerichte bv sturen.

In december 2016, anderhalf jaar na de start van de Grijze Campagne, maakt Van der Laan een ommezwaai. Na vechtpartijen in de Ummah-moskee, wil hij ineens wél iets met religie in de filmpjes doen. Hoe kan het dat zijn ambtenaren dat niet hebben gedaan?

Wanneer betrokkenen hem erop wijzen dat hijzelf de expliciete opdracht gaf om religie er juist buiten te houden, wordt hij woedend. Als David Kenning eind 2016 ook nog eens aangeeft in verband met gezondheidsredenen geen betaalde werkzaamheden meer te willen verrichten voor de gemeente, komt het project stil te liggen.

‘Saadia had niet eens de bevoegdheden’
In plaats dat Van der Laan de stekker eruit trekt, zoekt hij ruzie met zijn ambtenaren. Als de filmpjes uitlekken, moet hij aftreden, zo vreest hij. De manager van Saadia en Mounir stapt in begin 2017 op. In juni dient Saadia haar ontslag in, twee weken later wordt ze geschorst.

Bureau Integriteit meldt op haar computer in april al zaken te hebben aangetroffen die onderzoekers niet kunnen verklaren. Waarom factureert Said niet namens Scholten & Partners, maar namens een bedrijf dat op zijn naam staat? Waarom is de gemeente Amsterdam de enige opdrachtgever van dat bedrijf, en is nergens terug te vinden wat dat bedrijf precies voor de gemeente doet? Desondanks wordt er in april 2017 niks met de vragen en bevindingen gedaan. Het verslag wordt pas uit de la getrokken wanneer Saadia haar ontslag indient.

Een betrokkene meldt bij Bureau Integriteit dat de facturen van Said op de Grijze Campagne slaan, maar daar wordt niks mee gedaan. De gemeente doet eind augustus 2017 aangifte tegen Saadia wegens belangenverstrengeling en fraude, en geeft haar ‘strafontslag’ (oneervol ontslag, waarbij ze ook het recht op een ww-uitkering verliest). In het dossier dat bij de politie wordt ingeleverd, zitten wel de facturen van Said, maar géén stukken van de Grijze Campagne.

Betrokkenen snappen niet waarom de zaak nog niet is geseponeerd. ‘Saadia had niet eens de bevoegdheden om opdrachten te verstrekken of mensen in te huren zonder toestemming van anderen. Ingediende facturen moesten nog zeker door twee leidinggevenden worden goedgekeurd. Ik denk dat Van der Laan zo hard heeft opgetreden tegen Saadia omdat hij bang was dat ze uit de school zou klappen over de Grijze Campagne.’


Het is onduidelijk of loco-burgemeester Kasja Ollongren (D66), sinds afgelopen donderdag minister van Binnenlandse Zaken, op de hoogte was.
Draait Saadia a.T. op voor geheim project Van der Laan? - Elsevierweekblad.nl

Het Van der Laan-project waar niemand van mocht weten - Elsevierweekblad.nl

Dafuq? bascross onze held. :(
 
Over de doden niets dan goeds, maar wat een idioot.

Parool: Eberhard van der Laan geen lieve man

Het PvdA-blaadje Parool (zélfs het Parool!) publiceert nu een reconstructie waarin die lieve man van die lieve stad vol lieve mensen wordt neergezet als een semi-paranoïde geradicaliseerde anti-Wilders-epigoon met Napoleon-complex en naïeve goedgelover in sektarische Ierse oplichters.

Niks lieve man. Niks aardige burgervader. Gewoon wat iedereen stiekem dacht maar niet wilde denken: een typische PvdA-carrierebestuurder. Die, door steeds verder oplopende spanning en de angst te worden weggezet als tweede Job 'rooibosthee' Cohen, zijn heil zocht bij de kwakzalvende oplichtgoeroe David Kenning, een soort Greet Hofmans in de Stopera.

Hoe de geheime 'grijscampagne' totaal ontspoorde - Amsterdam - PAROOL

"Van der Laan was een immens populaire burgemeester, die veel voor de stad heeft betekend. Maar op het stadhuis liet hij ook een andere kant van zichzelf zien. Nu hij er niet meer is, durven steeds meer medewerkers daarvan te getuigen, hoewel niemand dat nog met naam en toenaam wil.

Van der Laan was meedogenloos tegen zijn ambtenaren, zeggen betrokkenen. Tegenspraak werd niet gewaardeerd. Hij zou volgens zijn gesprekspartners wispelturig en achterdochtig zijn: van ambtenaren met een eigen mening dacht hij al snel dat ze er een verborgen agenda op nahielden. Van zijn collega's in het college overigens ook.

Van der Laan sprak veel over Geert Wilders, zeggen medewerkers. Als die aan de macht zou komen, zou zijn antiradicaliseringsadviseur David Kenning volgens hem het land moeten ontvluchten. Ook hijzelf zou aan de kant worden geschoven.

Hij was intensief bezig met websites als GeenStijl en als de dood dat hij net als zijn voorganger Job Cohen zou worden neergezet als een 'theedrinker'.

De komst van Kenning in 2015 gaf Van der Laan verlichting. De Ier redeneerde dat het gebruik van extremistisch geweld niet voortkwam uit een diep gevoeld religieus besef, maar uit een ontspoord adolescentenbrein van jongeren die getroebleerd in het leven staan en de religie slechts gebruiken om hun daden te rechtvaardigen.


Naast zijn grote Amsterdam 'DNA-project', waarin jongeren in de strijd tegen radicalisering geleerd wordt te onderhandelen, opperde Kenning Van der Laan in het geheim de 'grijscampagne' te beginnen."

Dat artikel gelezen :roflol:
 
GEERT WILDERS – Ik weet wat het is je vrijheid te verliezen
Deze maand betekent voor mij een triest jubileum

Ik weet wat het is je vrijheid te verliezen. Deze maand betekent voor mij een triest jubileum. Ik zit nu precies dertien jaar in de beveiliging, zoals dat heet. Het betekent dat ik geen stap kan verzetten zonder bewaking, zonder kogelvrije vesten. Voor mij is het verliezen van vrijheid niet iets vaags abstracts. Het vormt voor mij de alledaagse werkelijkheid.

Ik weet wat islam betekent. Ik weet wat onvrijheid betekent. Dat feit verplicht. Het verplicht mij. Het dwingt mij de vrijheid van Nederland te verdedigen. Om te voorkomen dat wat mij is overkomen, straks heel Nederland overkomt. Ik laat mij daarbij door niets en niemand weerhouden. Doodsbedreigingen, fatwa’s, strafprocessen, een cordon sanitair, het zal me allemaal niet stoppen.

Ik zal er tot mijn laatste adem mee doorgaan. Ongeacht de prijs ik die ervoor betaal. Want Nederland is mij dierbaar.

Het is het enige land dat we hebben. Het is ons land. En ik wil dat Nederland een vrij land blijft ook als onze kinderen en kleinkinderen en hun kinderen straks volwassen zijn. Daarom strijd ik tegen de islam.

Voor de vrijheid.

Onze vrijheid.

 
Pr72ByTl.jpg


Gaat lekker daar in 020/ Gaza.
 
07:05 :roflol: geniaal
Vond die verwijzing naar Winter is coming ook mooi.

Baudet gaat nog eens een heel groot gevaar vormen voor de gevestigde orde. Ik voorspel een Fortuin 2.0 helaas.
 

Wat mij zo enorm stoort aan die hele tweede kamer, is het feit dat iedereen maar een beetje op zijn mobieltje zit, of zijn of haar iPad. Dat is ook meteen 1 van de fundamentele dingen die er mis is met ons land, we geven geen ene fuck meer, we respecteren elkaar niet, laat staan dat we naar elkaar luisteren. En al helemaal niet naar iemand die vooralsnog toch nog niets te zeggen heeft. Men waant zich allemaal verheven boven de ander en gaat lekker verder met het zogeheten "polderen".

Ik vind het oprecht jammer, want je mag vinden van Baudet wat je wilt, maar de meeste punten snijden degelijk hout. Ik hoop oprecht dat hij de kans nog zal krijgen in de nabije toekomst. Ons democratisch model is natuurlijk gewoon hartstikke stuk, dat is een ding wat zeker is. En dat is meteen het meest trieste aan dit verhaal, want tenzij er 1 partij komt met een meerderheid aan zetels in de kamers, zal het altijd het slechtste van twee werelden blijven. Compromissen die waaibomenhout snijden.
 
Back
Naar boven