MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ik zie nog steeds geen enkel valide argument waarom de rechtsstaat terzijde geschoven moet kunnen worden.
Democrawat?
En dat door partijen die het hardst schreeuwen dat de democratie gerespecteerd moet worden :emo:

Naar ik begrepen heb wilden bij die over covid alleen de PVV, BVNL, FVD en Groep De Haan deze wel laten doorgaan. Dat is ook wel heel mager.
De rest heeft vieze handen.

De PVV heeft zich met covid constructief opgesteld, dus dan heeft de PVV die ook. Los van of er voldoende tijd en capaciteit is voor een gedegen onderzoek is dit voor deze partijen wel de mogelijkheid om zich te profileren en dus ook voor andere partijen om daarvoor te bedanken.

Dat Omtzigt, JA21, SGP en SP ook tegen dit moment zijn vind ik veelzeggend.

De PVV heeft zich met covid constructief opgesteld, dus dan heeft de PVV die ook. Los van of er voldoende tijd en capaciteit is voor een gedegen onderzoek is dit voor deze partijen wel de mogelijkheid om zich te profileren en dus ook voor andere partijen om daarvoor te bedanken.

Het is wel een verschil of je handen bevlekt zijn of dat je tot je ellebogen diep in de reet van Hugo hebt gezeten. En daartussen zit natuurlijk ook nog van alles.

Ja, vaak en lang genoeg.

En natuurlijk, er viel altijd wel wat te zeiken, je kan nooit iedereen tevreden stellen.
Maar dat kwam in de verste verte echt niet in de buurt van de huidige klaagzangen.

Terecht ook, want ik heb in de politiek nog nooit zo'n incompetent zooitje hypocriete opportunisten en leugenaars bij elkaar gezien.
Zijn ze echt zo incompetent of is de samenleving een stuk ingewikkelder geworden waardoor je als politicus veel meer zou moet kunnen dan vroeger?

Zijn ze echt zo incompetent of is de samenleving een stuk ingewikkelder geworden waardoor je als politicus veel meer zou moet kunnen dan vroeger?

Andersom zou je dus kunnen vragen of ze echt zo dom zijn geworden, die politici.

Als je het niet aankan dan moet je geen politicus worden.

Zelfde geldt voor politici die janken om debatteerstijlen die ze niet aanstaan. Ga dan lekker vakkenvullen in de AH, stelletje faggy soyboys.

• Like
Waarderingen: Vonk

Met de versplintering in de politiek en het toenemende aantal zaken waar men een enquêteonderzoek voor wil inzetten is een dergelijk systeem onhoudbaar.

In mijn optiek wel.
Dombo's zijn er altijd geweest op het politieke toneel, maar ik kan me tijden herinneren dat er veel meer expertise was.
Zoals "vak-ministers" die op de juiste plek zaten en daadwerkelijk wisten waar over ze het hadden.

Incompetent staat voor mij ook niet persé gelijk aan dom, maar eerder ongeschikt en incapabel om een bepaalde functie naar behoren uit te kunnen voeren.
Bovendien heb ik het idee dat er in het verleden ook meer bereidheid was om de benodigde competenties te ontwikkelen dan nu, maar daar heb ik verder geen bewijs voor ofzo.

of is de samenleving een stuk ingewikkelder geworden waardoor je als politicus veel meer zou moet kunnen dan vroeger?
Ik denk niet dat de samenleving nou zoveel ingewikkelder is geworden.
Wat ik wel denk, is dat er allerlei complexe vraagstukken zijn opgeworpen (de zogenaamde crisissen, bewust gecreëerd of niet) waar nu (vanuit "ons-kent-ons" vriendjespolitiek en netwerkcorruptie) echt de grootste onbenullen op zijn gezet om deze op te lossen.

Een van de beste voorbeelden hiervan is Rob Jetten, die meerderde keren een "magnus opus incompetentus" heeft mogen laten zien aan het publiek.
Denk aan zijn uitleg over de stikstofdeken en natuurlijk zijn meest recente succes:

In mijn optiek wel.
Dombo's zijn er altijd geweest op het politieke toneel, maar ik kan me tijden herinneren dat er veel meer expertise was.
Zoals "vak-ministers" die op de juiste plek zaten en daadwerkelijk wisten waar over ze het hadden.

Incompetent staat voor mij ook niet persé gelijk aan dom, maar eerder ongeschikt en incapabel om een bepaalde functie naar behoren uit te voeren.
Bovendien heb ik het idee dat er in het verleden ook meer bereidheid was om de benodigde competenties te ontwikkelen dan nu, maar daar heb ik verder geen bewijs voor ofzo.

Ik denk niet dat de samenleving nou zoveel ingewikkelder is geworden.
Wat ik wel denk, is dat er allerlei complexe vraagstukken zijn opgeworpen (de zogenaamde crisissen, bewust gecreëerd of niet) waar nu (vanuit "ons-kent-ons" vriendjespolitiek en netwerkcorruptie) echt de grootste onbenullen op zijn gezet om deze op te lossen.

Een van de beste voorbeelden hiervan is Rob Jetten, die meerderde keren een "magnus opus incompetentus" heeft mogen laten zien aan het publiek.
Denk aan zijn uitleg over de stikstofdeken en natuurlijk zijn meest recente succes:

Ik moet je op veel punten gelijk geven, maar zijn dan nog wel genoeg competente mensen bereid om de politiek in te gaan en wil de burger wel op ze stemmen? Als dat niet het geval is zal er iets moeten veranderen in de manier waarop het land wordt bestuurd.

Van begin tot einde heeft eigen keus voorop gestaan. Wat is daar mis mee?

Iets verbieden geeft imo evenveel vrijheid als het verplichten.

Ik moet je op veel punten gelijk geven,
Eigenlijk is het heel triest en problematisch dat dit zo is. (niet zozeer dat jij me gelijk moet geven, maar meer dat er zoveel incompetentie is ;))

maar zijn dan nog wel genoeg competente mensen bereid om de politiek in te gaan en wil de burger wel op ze stemmen?
Ze zijn er wel degelijk, meer dan genoeg zelfs denk ik, maar ik denk dat het huidige politieke landschap en klimaat zodanig geconditioneerd cq. gevormd is, dat dit niet of te weinig gebeurt.

Als dat niet het geval is zal er iets moeten veranderen in de manier waarop het land wordt bestuurd.
Persoonlijk denk ik dat dit echt nodig is, maar makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

@harpep incompetent of andere doelen die niet altijd stroken met de democratische meerderheid?

Laten we het erop houden dat ze niet competent genoeg zijn, om competent te worden.

Absoluut, dat staat wat mij betreft verder los van de vraag of dit bedoeld of onbedoeld gestuurd wordt.

of andere doelen die niet altijd stroken met de democratische meerderheid?

Ik ben niet zo van de "complottheorieën', maar het begint er wel steeds meer op te lijken.
Laat ik het anders zeggen, ontkennen, bagatelliseren, relativeren of wegkijken wordt wel steeds lastiger.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Laten we het erop houden dat ze niet competent genoeg zijn, om competent te worden.
Als de wef idealen het doel zijn, zijn ze toch uiterst competent? Het is het één of het ander, wat dat wef en democratie botst een beetje :o

Absoluut, dat staat wat mij betreft verder los van de vraag of dit bedoeld of onbedoeld gestuurd wordt.

Ik ben niet zo van de "complottheorieën', maar het begint er wel steeds meer op te lijken.
Laat ik het anders zeggen, ontkennen, bagatelliseren, relativeren of wegkijken wordt wel steeds lastiger.
Dus wef is onzi?

Terug
Naar boven