In mijn optiek wel.
Dombo's zijn er altijd geweest op het politieke toneel, maar ik kan me tijden herinneren dat er veel meer expertise was.
Zoals "vak-ministers" die op de juiste plek zaten en daadwerkelijk wisten waar over ze het hadden.
Incompetent staat voor mij ook niet persé gelijk aan dom, maar eerder ongeschikt en incapabel om een bepaalde functie naar behoren uit te voeren.
Bovendien heb ik het idee dat er in het verleden ook meer bereidheid was om de benodigde competenties te ontwikkelen dan nu, maar daar heb ik verder geen bewijs voor ofzo.
Ik denk niet dat de samenleving nou zoveel ingewikkelder is geworden.
Wat ik wel denk, is dat er allerlei complexe vraagstukken zijn opgeworpen (de zogenaamde crisissen, bewust gecreëerd of niet) waar nu (vanuit "ons-kent-ons" vriendjespolitiek en netwerkcorruptie) echt de grootste onbenullen op zijn gezet om deze op te lossen.
Een van de beste voorbeelden hiervan is Rob Jetten, die meerderde keren een "magnus opus incompetentus" heeft mogen laten zien aan het publiek.
Denk aan zijn uitleg over de stikstofdeken en natuurlijk zijn meest recente succes: