XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

@harpep Rob Jetten heeft toch altijd gelijk ?

Let goed op kinders, ZO stop je nou een beerput in een doofpot..

1687945623344.jpg

Je hebt een paar kwaadwillende puppetmasters en oneindig veel useful idiots. Fractiediscipline houdt iedereen in check.

Ik moet je op veel punten gelijk geven, maar zijn dan nog wel genoeg competente mensen bereid om de politiek in te gaan en wil de burger wel op ze stemmen? Als dat niet het geval is zal er iets moeten veranderen in de manier waarop het land wordt bestuurd.
Ik denk dat de burger juist snakt naar competente politici. Kijk bijvoorbeeld naar stemmenkanon Omtzigt. Dat is bepaald niet iemand, die bekend staat om zijn flitsende presentatie of charisma. Desondanks staat hij al geruime tijd met afstand op nummer 1 in peilingen, waarin een Groep Omtzigt wordt meegenomen. En als lid van het CDA haalde hij ook altijd al enorm veel stemmen binnen.

Het probleem is eerder dat dergelijke personen niet door de partijstructuren naar voren komen. Niet populair of charismatisch genoeg. Dan liever een Jetten, vanwege zijn seksuele geaardheid, zo redeneert men.

Als de wef idealen het doel zijn, zijn ze toch uiterst competent? Het is het één of het ander, wat dat wef en democratie botst een beetje :o
De wef doelen zullen grotendeels “vanzelf” bereikt worden aangezien dat het meest logische pad is wat onze samenleving zal volgen. Het zegt dus niet over de (in)competentie van de wereldleiders en rijke elite.

Vind je dit ook echt, of ben je inmiddels zelf al zodanig geïndoctrineerd dat het onvermijdelijk als vanzelfsprekend voelt?
Ik vind het echt. Ik denk dat op individueel vlak er nog best wel veel weerstand kan zijn, maar als samenleving zijn we haast “gedoemd” die kant op te gaan.
Een beetje zoals dat het kapitalisme niet gekozen is door de meerderheid, maar gewoon op dat moment het meest efficiënte systeem was, of dat het internet zo is geworden als dat het is, daar heeft ook geen meesterbrein een vooraf een ontwerp voor gemaakt.

Laatst bewerkt:
De wef doelen zullen grotendeels “vanzelf” bereikt worden aangezien dat het meest logische pad is wat onze samenleving zal volgen. Het zegt dus niet over de (in)competentie van de wereldleiders en rijke elite.
Kan je een voorbeeld geven?

Zodra er zelfrijdende elektrische auto zijn zal het financieel veel aantrekkelijker zijn om je aan te sluiten bij een collectief om dergelijke auto’s te delen ipv zelf een auto te bezitten.

You will own nothing and be happy.

Wie of wat heeft trouwens ooit besloten dat we objecten kunnen bezitten en waarom is dat nooit als complot beschouwd?

Ik vind het echt. Ik denk dat op individueel vlak er nog best wel veel weerstand kan zijn, maar als samenleving zijn we haast “gedoemd” die kant op te gaan.
Ik geloof je.
Kijkend naar bevolkingsgroei, consumptiegedrag en ecologische druk zullen we -uiteindelijk- hoe dan ook een "andere" kant op gaan.

Een beetje zoals dat het kapitalisme niet gekozen is door de meerderheid, maar gewoon op dat moment het meest efficiënte systeem was, of dat het internet zo is geworden als dat het is, daar heeft ook geen meesterbrein een vooraf een ontwerp voor gemaakt.

In mijn optiek zijn dingen die zijn geworden "zoals het is", een complexe expressie/gevolg van menselijk gedrag en handelen.
Deels voorspelbaar, simpelweg omdat mensen voorspelbaar zijn, deels onvoorspelbaar omdat context en specifieke omstandigheden steeds weer anders zijn.

Echter, dat daar een soort geplande predestinatie-creatie aan vooraf is gegaan, gaat er bij mij ook niet in.
Aan de andere kant vind ik het dan wel weer verbazingwekkend hoe effectief deze "dingen" op de achtergrond gemanipuleerd en gestuurd kunnen worden tijdens het wordingsproces.

Zodra er zelfrijdende elektrische auto zijn zal het financieel veel aantrekkelijker zijn om je aan te sluiten bij een collectief om dergelijke auto’s te delen ipv zelf een auto te bezitten.

Krijg toch het idee dat dit idealen zijn die buiten de mens liggen, tenzij onder zware druk opgelegd.

Wie of wat heeft trouwens ooit besloten dat we objecten kunnen bezitten en waarom is dat nooit als complot beschouwd?

"Human nature" heeft dat besloten denk ik zo..

Echter, dat daar een soort geplande predestinatie-creatie aan vooraf is gegaan, gaat er bij mij ook niet in.
Aan de andere kant vind ik het dan wel weer verbazingwekkend hoe effectief deze "dingen" op de achtergrond gemanipuleerd en gestuurd kunnen worden tijdens het wordingsproces.
En als bepaalde mensen net op het juiste moment het juiste zetje geven kan je hun zien als het meesterbrein. Dat meesterbrein zijn ze alleen op het vlak dat zijn er het meeste van profiteren.

Heb je weer tekenfilms zitten kijken?
giphy.gif

Omdat we van oudsher al dingen ruilen :o
Wef doelen zijn terug te vinden op oa site van de eu, weet niet in hoeverre je dat nog complot kan noemen.
Kom er later wel op terug. Erg moe.

En als bepaalde mensen net op het juiste moment het juiste zetje geven kan je hun zien als het meesterbrein. Dat meesterbrein zijn ze alleen op het vlak dat zijn er het meeste van profiteren.

Dat noemen we gewoon opportunisme, ook al zoiets puur menselijks.

P.S.
Ik zal eens met Yuval Harari hierover van gedachten wisselen.
Hij voorziet namelijk de mogelijkheid om de mens te hacken middels algoritmen, zodat we nog veel verder kunnen gaan wat dat betreft.

Geen wonder dat "Brave new world" een van zijn favoriete boeken schijnt te zijn. ;)

Terug
Naar boven