MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Dat er nu een 2030 agenda is, is imo niet meer dan logisch, er zijn altijd meerdere agenda's geweest, slechte werkende agenda's zijn een stille dood gestorven en in de goed functionerende agenda's leven wij nu. Dat er een elite groep is die een iets betere kijk op de nabije toekomst heeft dan het gepeupel en er baadt bij heeft het natuurlijke verloop iets bij te sturen (ik geloof niet dat ze machtig en kundig genoeg zijn om heel veel invloed uit te oefenen) maakt ze nog niet reptiliaanse wereldheersers. Omdat het verloop op de korte termijn haast niet aan te passen is dit een complot theorie die uit zal komen, al is er van een complot eigenlijk geen sprake.
Beschrijft dit niet eigenlijk dat je denkt aan hoe macht corrumpteerd waar niet perse een afgesproken complot bij nodig is. Dat een groep met macht vanuit hun natuur en mogelijkheden van deze tijd in hun eigenbelang vanzelfsprekend op dezelfde grote lijnen zal sturen.

Vind het wel opmerkelijk dat je dat dan een 'betere kijk op de nabije toekomst dan het gepeupel' noemt. Macht hebben om daarover te bepalen corrumpteerd juist ook die visie. "en absolute macht corrumpeert absoluut.”

Ik vind het vooral belangrijk om te bedenken dat het recht -fundamenteel- niet zomaar ideeën en afspraken omvat die ooit eens door iemand uit de lucht gegrepen zijn. Dan zou in elk uniek geval weer een heel ander wettelijk framework kunnen worden verzonnen. Maar de redenaties berusten toch ergens op anders vervallen ze in drog/cirkelredenaties. Tenminste zolang en zo ver het individu wordt erkend. Daaraan kun je dan ook toetsen of instituties rechtvaardig zijn.
Dus jij denkt dat als er ergens in heelal er ooit een andere intelligente levensvorm aanwezig is die onderling een samenleving aangaat ze tot zelfde rechten komen omdat ze op een bepaalde wijze universeel zijn?

Waarom gelden er dan geen rechten voor andere levensvormen op aarde die even zwaar wegen als mensenrechten? Zijn wij om een bepaalde meer waard?

Dus jij denkt dat als er ergens in heelal er ooit een andere intelligente levensvorm aanwezig is die onderling een samenleving aangaat ze tot zelfde rechten komen omdat ze op een bepaalde wijze universeel zijn?

Waarom gelden er dan geen rechten voor andere levensvormen op aarde die even zwaar wegen als mensenrechten? Zijn wij om een bepaalde meer waard?

Wij zijn toch zelf de rechtenschrijvers? Denk dat het er heel anders uit zou zien als kikkers die rechten hadden geschreven.

Beschrijft dit niet eigenlijk dat je denkt aan hoe macht corrumpteerd waar niet perse een afgesproken complot bij nodig is. Dat een groep met macht vanuit hun natuur en mogelijkheden van deze tijd in hun eigenbelang vanzelfsprekend op dezelfde grote lijnen zal sturen.
Ik denk dat de machthebbers langzaam de toekomst wel iets meer naar hun hand kunnen zetten dan vroeger, maar dat ze op de korte termijn (jaren tot een paar decennia) betrekkelijk weinig invloed hebben.

Vind het wel opmerkelijk dat je dat dan een 'betere kijk op de nabije toekomst dan het gepeupel' noemt. Macht hebben om daarover te bepalen corrumpteerd juist ook die visie. "en absolute macht corrumpeert absoluut.”
Warren Buffet en Charlie Munger hadden ook een betere kijk op financiële toekomst dan veel van hun tijdgenoten en pas jaren later gaf ze dat enige macht om de markt een klein beetje te sturen.

Wij zijn toch zelf de rechtenschrijvers? Denk dat het er heel anders uit zou zien als kikkers die rechten hadden geschreven.
Of octopussen, die beesten zijn superintelligent, maar hebben (zo goed als geen) sociale structuur waardoor kennis en ervaring niet van generatie op generatie doorgegeven kan worden.

• Heart
Waarderingen: Vonk

Nee keuzes kunnen altijd anders gemaakt worden dan waar een natuurlijke/fundamentele moraliteit op zou wijzen dat eerlijk is. Zie ook: elke corrupte autoriteit in de geschiedenis van de mensheid. Of dat schriftelijke dierenrechten nog altijd verder ontwikkeld kunnen worden en ook niet overal tot hetzelfde gekomen zijn.

In zoverre dat ze individuele sentiente entiteiten erkennen en daaromtrend reden zouden toepassen zouden ze (een ieder) logischerwijs tot dezelfde conclusies moeten kunnen komen. Ik zeg juist dat velen dat niet doen.

Als zo'n levensvorm die intelligent en capabel genoeg is om hier te komen vervolgens levensvormen voor hun rechten zouden gaan rangschikken net zoals veel mensen doen wordt het wel eng. Dat zou een weldenkend mens dan niet eerlijk vinden.

Of octopussen, die beesten zijn superintelligent, maar hebben (zo goed als geen) sociale structuur waardoor kennis en ervaring niet van generatie op generatie doorgegeven kan worden.
Of 'we' (of jij) weten het niet zoals we het wel van kraaien weten.

Ik denk dat de machthebbers langzaam de toekomst wel iets meer naar hun hand kunnen zetten dan vroeger, maar dat ze op de korte termijn (jaren tot een paar decennia) betrekkelijk weinig invloed hebben.
Maar er zijn hele legers aan usefull idiots die elk op zich betrekkelijk weinig invloed hebben maar collectief wel alles uitmaken. "tail wagging the dog"

Warren Buffet en Charlie Munger hadden ook een betere kijk op financiële toekomst dan veel van hun tijdgenoten en pas jaren later gaf ze dat enige macht om de markt een klein beetje te sturen.
Financiele invloed op een prijswerking mechanisme of politieke macht zijn nogal verschillend. Dat laatste kan de hele markt compleet ontwrichten, hele volken onderwerpen, met 1 zin.

Is je daar wel eens opgevallen hoeveel troep er overal langs de weg ligt? En in zee.
Ja, maar dat betekent niet dat het merendeel van de plastic die door of bij China de zee instroomt ook van de Chinese consument afkomstig is. Er ging ten tijde van het grafiekje ontzetten veel te recyclen plastic richting China vanuit Europa en de VS en de exporteurs wisten dat het overgrote deel daar niet gerecycled zou worden.

Oude kleding naar Ghana sturen is ook zoiets.

Of 'we' (of jij) weten het niet zoals we het wel van kraaien weten.
Na de paring sterven beide ouder dieren relatief snel, of de moeder in de regel al gestorven is voordat de eerste eitjes uitkomen is mij niet bekent, maar ze ondergaat een hormonale aanpassing waardoor de eetlust verdwijnt het nageslacht zal indien ze de moeder toch even levend zien haar in elk geval niet zien eten.

Heeft China dat plastic ook echt gebruikt, of is dat via de recyclingstroom uit welvarende landen daar terecht gekomen waarna ze het maar gedumpt hebben?
Waar zeg ik dat China de boosdoener is ? In de link die ik had geplaatst staat meer statistieken
24874.jpg

Waar zeg ik dat China de boosdoener is ? In de link die ik had geplaatst staat meer statistieken
24874.jpg
Nou je schrijft toch: "Hier is er amper vervuiling en wij moeten weer boeten voor grootvervuilers, net als CO2 etc" met daar onder een plaatje waar China ver uitsteekt boven de rest. Wat bedoelde je er dan mee?

Verder vind ik de plastic tax achterlijk.

Nou je schrijft toch: "Hier is er amper vervuiling en wij moeten weer boeten voor grootvervuilers, net als CO2 etc" met daar onder een plaatje waar China ver uitsteekt boven de rest. Wat bedoelde je er dan mee?

Verder vind ik de plastic tax achterlijk.
Ik ook
:fries:

Dat wij niet in de lijst voorkomen geeft aan dat je weinig vervuild, toch ?

Ik ook
:fries:

Dat wij niet in de lijst voorkomen geeft aan dat je weinig vervuild, toch ?
Dat kan twee dingen betekenen, of de maatregelen van voor 2019 hebben een groot effect gehad, of wij vallen niet binnen de groep "selected countries". Ik vermoed het laatste.

Dat kan twee dingen betekenen, of de maatregelen van voor 2019 hebben een groot effect gehad, of wij vallen niet binnen de groep "selected countries". Ik vermoed het laatste.
Het ging om de 1e lijst waar jij een quoot op gaf. vanaf 2000 is het pas echt erg geworden met de productie van plastic en dat komt ook omdat veel goederen snel weggegooid worden ipv repareren.
Consumptiemaatschappij. Magnetron is nog goed maar wordt vervangen door één met digitale functie, of meer functies die we eigenlijk niet eens gebruiken. 'oude'magnetron gaat de deur uit. 'Tja wordt toch gerecycled' elk jaar de nieuwste iPhone/Samsung. Desktops/laptops etc etc

Terug
Naar boven