Het lijkt mij overigens ontzettend vermoeiend en destructief om zo'n negatieve wereldvisie te hebben in die slachtofferrol, maar als dat jouw insteek is dan is dat zo.
Omdat ik vind dat mensen verantwoordelijk moeten worden gehouden voor hun daden zit ik in een slachtofferrol?
Ok man.
Mag ik vragen wie het in onze politieke geschiedenis als regeringslid volgens jou wel goed heeft gedaan
@apfelstrudel ? Of laten we zeggen, acceptabel?
Weinig. Welke van voor mijn tijd zijn heb ik te weinig kennis om met overtuiging iets over te zeggen.
Maar ik ken nog wel een kale politicus die een bedreiging was voor de status quo en dat met de dood heeft moeten bekopen. Ik was dan misschien geen fan van al zijn standpunten. Maar zeker wel over zijn punten m.b.t. imnigratie.
En dat is in mijn optiek nog steeds verruit het meest maatschappij ontwrichtende element van de politiek de afgelopen decennia. Massa immigratie, 'gast' arbeiders, het faciliteren van de islamisering van Nederland en Europa, zoals vastgelegd in bepaalde documenten.
Europa heeft meer dan een millenium haar grenzen moeten verdedigen tegen de ene na de andere islamitische invasie, om vervolgens, 1000 jaar later, binnen 50 jaar miljoenen binnen te laten. Compleet achterlijk. En wat zijn de consequenties van dat beleid? Kijk maar om je heen in de grote steden, of bij opsporing verzocht. Of in het onderwijs. Voorsteden in Frankrijk en Zweden. De muziek die je hoort. De haat naar blanken.
Ze hadden van mij alles 5x zo duur mogen maken, mits we die hele barbaarse middeleeuwse cult maar buiten onze landsgrenzen hadden gehouden.
Dit hele land is net zoals Frankrijk, Duitsland, Engeland, Zweden, België, etc tene dode opgeschreven. Weggegeven aan achterlijken uit 3e wereldlanden.
Prima dat jij dat niet zo ziet. Maar dan kunnen we ook blijven praten tot we een ons wegen maar zullen elkaar toch nooit snappen. Jij kan het een negatieve slachtofferrol noemen. Ik noem het realisme.
Ik ben benieuwd hoe je kleinkinderen er over zullen denken tegen de tijd dat ze zelf kinderen krijgen. Tja, waren er maar wat consequenties geweest in de tijd van mij opa, dan had mijn vrouw nu geen burka hoeven dragen.