Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Voedselbanken hebben het drukker en drukker.
Ja. Er zijn zelfs verschillende voedselbanken voor huisdieren. Terwijl een paar jaar geleden je in de bijstand of schuldsanering echt geen huisdieren kon hebben. Er zijn zelfs verschillende potjes voor mensen die dierenartsrekeningen niet kunnen betalen. Dat was een 15 jaar geleden echt ondenkbaar.

Als ze persoonlijke consequenties hadden ervaren voor hun beleid dan was het nooit zo'n puinhoop geweest. Dan waren ze immers allang terecht gesteld en vervangen.
Aan wie zouden ze zich moeten verantwoorden dan? Het afgelopen decennia heeft de meerderheid steeds op dezelfde poppetjes gestemd.

In tegenstelling tot wat iedereen je graag wilt doen geloven is geweld ALTIJD de oplossing bij onrecht.

Geen enkele revolutie is geweldloos verlopen. Daarom roept de status quo ook zo hard dat geweld nooit de oplossing is..
Niet helemaal waar, de laatste geslaagde revolutie in Nederland was bvb geweldloos (de Bataafse). Maar een revolutie is inderdaad meestal wel gewelddadig. Ik weet verder niet precies wat je punt is. Je zou ons huidige parlementaire systeem met geweld omver willen werpen? Of anderen moeten dat doen? Ik denk dat je daar toch te weinig medestanders in zult vinden om het tot een geslaagde operatie te maken. En wat is vervolgens jouw idee van een ideaal politiek bestuur?

Niet helemaal waar, de laatste revolutie in Nederland was bvb geweldloos (de Bataafse). Maar een revolutie is inderdaad meestal wel gewelddadig. Ik weet verder niet precies wat je punt is. Je zou ons huidige parlementaire systeem met geweld omver willen werpen? Of anderen moeten dat doen? Ik denk dat je daar toch te weinig medestanders in zult vinden om het tot een geslaagde operatie te maken. En wat is vervolgens jouw idee van een ideaal politiek bestuur?
Juist, een groepje “deplorables” kan nooit een revolutie bewerkstelligen.

Het lijkt mij overigens ontzettend vermoeiend en destructief om zo'n negatieve wereldvisie te hebben in die slachtofferrol, maar als dat jouw insteek is dan is dat zo.
Omdat ik vind dat mensen verantwoordelijk moeten worden gehouden voor hun daden zit ik in een slachtofferrol?

Ok man.

Mag ik vragen wie het in onze politieke geschiedenis als regeringslid volgens jou wel goed heeft gedaan @apfelstrudel ? Of laten we zeggen, acceptabel?
Weinig. Welke van voor mijn tijd zijn heb ik te weinig kennis om met overtuiging iets over te zeggen.

Maar ik ken nog wel een kale politicus die een bedreiging was voor de status quo en dat met de dood heeft moeten bekopen. Ik was dan misschien geen fan van al zijn standpunten. Maar zeker wel over zijn punten m.b.t. imnigratie.

En dat is in mijn optiek nog steeds verruit het meest maatschappij ontwrichtende element van de politiek de afgelopen decennia. Massa immigratie, 'gast' arbeiders, het faciliteren van de islamisering van Nederland en Europa, zoals vastgelegd in bepaalde documenten.

Europa heeft meer dan een millenium haar grenzen moeten verdedigen tegen de ene na de andere islamitische invasie, om vervolgens, 1000 jaar later, binnen 50 jaar miljoenen binnen te laten. Compleet achterlijk. En wat zijn de consequenties van dat beleid? Kijk maar om je heen in de grote steden, of bij opsporing verzocht. Of in het onderwijs. Voorsteden in Frankrijk en Zweden. De muziek die je hoort. De haat naar blanken.

Ze hadden van mij alles 5x zo duur mogen maken, mits we die hele barbaarse middeleeuwse cult maar buiten onze landsgrenzen hadden gehouden.

Dit hele land is net zoals Frankrijk, Duitsland, Engeland, Zweden, België, etc tene dode opgeschreven. Weggegeven aan achterlijken uit 3e wereldlanden.

Prima dat jij dat niet zo ziet. Maar dan kunnen we ook blijven praten tot we een ons wegen maar zullen elkaar toch nooit snappen. Jij kan het een negatieve slachtofferrol noemen. Ik noem het realisme.

Ik ben benieuwd hoe je kleinkinderen er over zullen denken tegen de tijd dat ze zelf kinderen krijgen. Tja, waren er maar wat consequenties geweest in de tijd van mij opa, dan had mijn vrouw nu geen burka hoeven dragen.

Maar ik ken nog wel een kale politicus die een bedreiging was voor de status quo en dat met de dood heeft moeten bekopen. Ik was dan misschien geen fan van al zijn standpunten. Maar zeker wel over zijn punten m.b.t. imnigratie.
Maar wat heeft die kale politicus dan gedaan voor hij vermoord werd?

Maar wat heeft die kale politicus dan gedaan voor hij vermoord werd?
"Domme vragen bestaan niet" maar je doet zo je best.

De 2e kamerverkiezingen werden 9 dagen na zijn liquidatie gehouden, waarbij zijn partij 26 zetels pakte. Hij heeft nooit de kans gehad te regeren.

Beatrix vond dit zo erg dat ze haar favoriete paard Volkert heeft genoemd.

Europa heeft meer dan een millenium haar grenzen moeten verdedigen tegen de ene na de andere islamitische invasie, om vervolgens, 1000 jaar later, binnen 50 jaar miljoenen binnen te laten. Compleet achterlijk.
Je doet nu alsof er tot 100 jaar geleden geen moslim te bekennen was in Europa.

Ik was het totaal oneens met bijna alles waar Pim Fortuyn voor stond, maar vond en vind het nog steeds verschrikkelijk dat hij vermoord werd, een absoluut dieptepunt in de Nederlandse politieke geschiedenis. Ik begrijp je frustratie maar vind het tekenend en ontzettend jammer dat jij iemand die net zo haaks staat op jouw ideeën nu hetzelfde lot toewenst @apfelstrudel

De 2e kamerverkiezingen werden 9 dagen na zijn liquidatie gehouden, waarbij zijn partij 26 zetels pakte. Hij heeft nooit de kans gehad te regeren.
Klop en 2 maanden daarvoor was zijn nieuwe lokale partij de grootst in de gemeenteraad van Rotterdam geworden. Binnen 2 maanden de overstap maken naar de landelijke politiek werd niet door iedereen gewaardeerd, maar daar hoor je niemand meer over.

Wilde Fortuyn Wiegel niet als premier en zelf in de Kamer blijven?

Ik was het totaal oneens met bijna alles waar Pim Fortuyn voor stond, maar vond en vind het nog steeds verschrikkelijk dat hij vermoord werd, een absoluut dieptepunt in de Nederlandse politieke geschiedenis. Ik begrijp je frustratie maar vind het tekenend en ontzettend jammer dat jij iemand die net zo haaks staat op jouw ideeën nu hetzelfde lot toewenst @apfelstrudel
They should've thought about that before crossing the Rubicon. Of geldt het uitschakelen van je politieke tegenstanders alleen voor linkse partijen?

Ze hadden er namelijk ook allemaal totaal geen moeite mee om het klimaat te creëren. Boter op het hoofd.

Je doet nu alsof er tot 100 jaar geleden geen moslim te bekennen was in Europa.
Je mist mijn hele punt en bevestigd ironisch gezien juist mijn hele punt zonder het zelf door te hebben.

Er zijn idd zat moslims in Europa. Zoals bijv. op de balkan, Spanje, etc.

En hoe kwamen die daar? Juist, Islamitische expansiedrift. Iets waar we meer dan een millenium tegen gevochten hebben. Hoe verliep dat trouwens op de Balkan tussen moslims en niet-moslims? One big happy familie daar toch?

Terug
Naar boven