MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

They should've thought about that before crossing the Rubicon. Of geldt het uitschakelen van je politieke tegenstanders alleen voor linkse partijen?
Ik beschouw me niet als vertegenwoordiger van links, maar ik zeg toch juist het tegenovergestelde. Ik vond en vind het iets verschrikkelijks, een absoluut dieptepunt in de Nederlandse politieke geschiedenis.
Ze hadden er namelijk ook allemaal totaal geen moeite mee om het klimaat te creëren. Boter op het hoofd.
Ik denk dat je daar wel deels gelijk in hebt. Net als jij en jouw gelijkgestemden doen nu, dus. Door mensen persoonlijk te beledigen en dood te wensen. Dan ben je toch geen haar beter?
En ja, het gebeurt ook naar Wilders, Baudet cs. Ook die mensen zijn geen haar beter.

Je mist mijn hele punt en bevestigd ironisch gezien juist mijn hele punt zonder het zelf door te hebben.

Er zijn idd zat moslims in Europa. Zoals bijv. op de balkan, Spanje, etc.

En hoe kwamen die daar? Juist, Islamitische expansiedrift. Iets waar we meer dan een millenium tegen gevochten hebben. Hoe verliep dat trouwens op de Balkan tussen moslims en niet-moslims? One big happy familie daar toch?
Hoe ben jij en ik hier terecht gekomen, onze voorouders, onze ideologieën is dat allemaal vreedzaam verlopen.

En hoe past dit binnen jouw wens om de huidige politici te bedreigen of geweld aan te doen?

Nee toch? Niet juist tot die grens?
Kan, maar dat is in elk geval een voorbeeld dat Europa al duizend jaar zijn grenzen heeft moeten verdedigen tegen wat dan ook, die Europese grens bestaat niet eens zolang en het idee van “een Europa” dat zich ergens tegen verdedigd kan je ook pas recent zo zien. Ironisch genoeg is dat zelfs een in de vorm van organisaties die waar @apfelstrudel een tegenstander van is.

Het besloeg niet Oostenrijk, de Turken zijn wel tot in Oostenrijk gekomen (beleg van Wenen). Inb4 daar heb je die geschiedenisdocent weer

Het besloeg niet Oostenrijk, de Turken zijn wel tot in Oostenrijk gekomen (beleg van Wenen). Inb4 daar heb je die geschiedenisdocent weer
Ook toen heeft Oost-Europa ons gered.

zie: "When then Winged Husars Arrived".
:trollfacex:

De slag bij Lepanto was ook een mooi staaltje Europese samenwerking. Jammer dat men hier toen nog druk was met het opdrukken van Katholieken onder het motto: "Liever Turks dan Paaps."

Hoi geschiedenis docent, wat vind jij van deze uitspraak?
Europa heeft meer dan een millenium haar grenzen moeten verdedigen tegen de ene na de andere islamitische invasie, om vervolgens, 1000 jaar later, binnen 50 jaar miljoenen binnen te laten.

Maar het grootste deel van West-Europa is wel degelijk gevrijwaard gebleven van islamitische invasies en je kunt die paar islamieten die destijds misschien zijn blijven hangen in (West-)Europa natuurlijk helemaal niet vergelijken met de huidige situatie en de huidige immigratiestromen, dus dit is een wat onzinnige zijtak van de discussie imo.

Maar het grootste deel van West-Europa is wel degelijk gevrijwaard gebleven van islamitische invasies en je kunt die paar islamieten die destijds misschien zijn blijven hangen in (West-)Europa natuurlijk helemaal niet vergelijken met de huidige situatie en de huidige immigratiestromen, dus dit is een wat onzinnige zijtak van de discussie imo.
Maar dan heeft Europa toch niet zijn grenzen tegen een (islamitische) invasie moeten verdedigen?

Hoi geschiedenis docent, wat vind jij van deze uitspraak?
Dat soort uitspraken komen meestal voort uit een gebrek aan historisch besef en een matig bewustzijn van standplaatsgebondenheid waardoor huidige definities en omstandigheden één op één gekopieerd worden naar een willekeurig moment in de geschiedenis, terwijl de omstandigheden en de belangen nauwelijks tot totaal niet vergelijkbaar zijn. Als we het hebben over duizend jaar geleden, of 500 jaar geleden, dan is de connotatie die mensen zullen hebben gehad bij het concept 'Europa' - voor zo ver ze dat concept al kenden zal het niet veel meer hebben betekend dan enkel de geografische aanduiding - totaal anders dan bijvoorbeeld de afgelopen ~75 jaar. Het zwaartepunt lag veel meer bij de grote rijken van de betreffende tijd. En die rijken waren vooral bezig met het in stand houden van zichzelf, niet met Europa (en hebben ook genoeg ellende met zich meegebracht).
Verder kun je denk ik ook wel stellen dat het 'gewone volk' voor een groot deel van de afgelopen duizend jaar volgens huidige maatstaven in dermate slechte omstandigheden leefde dat de vraag of ze door christenen of islamieten beheerst zouden worden misschien wel het laatste was waar ze mee bezig waren.

Maar dan heeft Europa toch niet zijn grenzen tegen een (islamitische) invasie moeten verdedigen?
Snap je het nou niet?

Ik claim ook nergens dat heel Europa is overgenomen.
Dat islam al sinds haar bestaan Europa wilt veroveren en wij ze nu vrij binnenlaten is compleet achterlijk.

Dat soort uitspraken komen meestal voort uit een gebrek aan historisch besef en een matig bewustzijn van standplaatsgebondenheid waardoor huidige definities en omstandigheden één op één gekopieerd worden naar een willekeurig moment in de geschiedenis, terwijl de omstandigheden en de belangen nauwelijks tot totaal niet vergelijkbaar zijn
fl**ker toch op man met je neerbuigende onzin. :roflol:

Terug
Naar boven