Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Snap je het nou niet?

Ik claim ook nergens dat heel Europa is overgenomen.
Dat islam al sinds haar bestaan Europa wilt veroveren en wij ze nu vrij binnenlaten is compleet achterlijk.
Er zijn meerdere christelijke rijken die precies hetzelfde hebben gedaan in de islamitische wereld.

Afijn, beetje nutteloze discussie verder. Het 'probleem' met de islam is dat de meeste stromingen niet een verlichting hebben door gemaakt zoals de meeste Europese christenen die wel hebben door gemaakt. Ook ik ben het er gewoon mee eens dat grote immigratiestromen uit islamitische landen een probleem vormen.

Er zijn meerdere christelijke rijken die precies hetzelfde hebben gedaan in de islamitische wereld.
En nogmaals claim ik nergens dat ik dat goed vind of daarachter sta.

En ik vind dit nogal een geschiedsvervalsende opmerking, bijzonder, komend van een geschiedenisleraar.

Het christendom heeft zeker niet hetzelfde gedaan als de islam. Hoeveel islamitische slaven hebben wij eigenlijk gehouden in Europa? En hoeveel Christelijke slaven hebben zij gehad in Noord-Afrika? Om maar een voorbeeld te noemen.

fl**ker toch op man met je neerbuigende onzin. :roflol:
Ook ik zeg hier niet dat dit voor jou geldt. Het is wel zo dat ik begrijp dat ik soms wat neerbuigend over kom, excuus daarvoor.
Ik probeer common ground te vinden en een enigszins interessante discussie te voeren, met argumenten enzo. Dan wordt t soms wat belerend en langdradig, daar ben ik me van bewust.

Ook ik zeg hier niet dat dit voor jou geldt. Het is wel zo dat ik begrijp dat ik soms wat neerbuigend over kom, excuus daarvoor.
Ik probeer common ground te vinden en een enigszins interessante discussie te voeren, met argumenten enzo. Dan wordt t soms wat belerend en langdradig, daar ben ik me van bewust.
Dan neem ik terug wat ik zei.
:thumbs:

Wat een kut discussies joh, ga beiden anders de politiek in.

Maar wat gaan we nu stemmen? Zo rechts mogelijk als het kan.

En nogmaals claim ik nergens dat ik dat goed vind of daarachter sta.

En ik vind dit nogal een geschiedsvervalsende opmerking, bijzonder, komend van een geschiedenisleraar.

Het christendom heeft zeker niet hetzelfde gedaan als de islam. Hoeveel islamitische slaven hebben wij eigenlijk gehouden in Europa? En hoeveel Christelijke slaven hebben zij gehad in Noord-Afrika? Om maar een voorbeeld te noemen.
Klopt, maar ook dat is weer een topic waar je ontzettend diep op in kunt gaan, en die te maken heeft met allerlei omstandigheden. Geografie, expansiedrift, de kruistochten, islamitische oorlogsvoering, rooftochten, krijgsgevangenschap, et cetera. Maar daar ga ik nu even niet verder op in ;)

Maar dan heeft Europa toch niet zijn grenzen tegen een (islamitische) invasie moeten verdedigen?
Vlad is het hier niet mee eens.
Eens

Klopt, maar ook dat is weer een topic waar je ontzettend diep op in kunt gaan, en die te maken heeft met allerlei omstandigheden. Geografie, expansiedrift, de kruistochten, islamitische oorlogsvoering, rooftochten, krijgsgevangenschap, et cetera. Maar daar ga ik nu even niet verder op in ;)
Eens

Ik denk dat de islam niet zozeer het probleem is in de asiel kwestie. Het is niet zo dat al die gasten die op bootjes naar Europa komen streng praktiserend moslim zijn en dat dit een probleem of gevaar vormt voor de westerse samenleving.

Het is meer gewoon een clash of cultures en cultuur bestaat uit meer facetten dan alleen godsdienst.

Er zijn een hoop landen of gebieden waar moslims en niet-moslims gewoon door elkaar heen wonen en waar dit geen probleem is. Maar in die landen is wel één dominante cultuur waar zowel de moslims als niet moslims deel van uitmaken.

Maakt voor het punt toch ook niet zo uit of het toen om een zogenaamd verenigd EVROPA was? Het gaat er toch om dat er in wat nu Europese landen heten tegen die invasies moest worden verdedigt. En zelfs als het andersom ook zo erg zou zijn geweest, heeft niemand nu weer als doel om massaal naar daar te verhuizen voor dure banen/gratis huis/niet integreren etc. Dat dat eigenlijk alsnog grotendeels als een soort invasie gezien kan worden, welke nu in deze richting om een of andere reden politiek gesteund wordt.

Ook ik ben het er gewoon mee eens dat grote immigratiestromen uit islamitische landen een probleem vormen.
Toch zei je het met de meeste punten van Fortuyn oneens te zijn, welke zijn dat dan of hoe zit dat?

Je mist mijn hele punt en bevestigd ironisch gezien juist mijn hele punt zonder het zelf door te hebben.

Wie zijn “we” en waar liggen de Europese grenzen?

Nee, je begrijpt weer eens geen sarcasme. Ik kon haast geen grotere emoticon vinden, ik geef het op met jou en sarcasme :roflol:

• Haha
Waarderingen: Xrp
Toch zei je het met de meeste punten van Fortuyn oneens te zijn, welke zijn dat dan of hoe zit dat?
Ik ben zelf net als veel andere Nederlanders ook wel opgeschoven in het immigratiedebat. Destijds was ik het totaal niet met hem eens op dat gebied, nu ben ik wel meer die kant opgeschoven. Maar ik ben nog steeds geen fan van dichte grenzen en mensen uitsluiten op basis van hun geloof. Zijn andere standpunten worden nog wel eens vergeten. Het draaien op het JSF-verhaal was destijds best een dingetje.
Verder: hij was ultra-liberaal op sociaal-economisch gebied, wilde alle sociale voorzieningen afschaffen of ernstig uitkleden, was voorstander van verregaande privatisering in de zorg en openbaar vervoer. Chronisch zieken moesten uit de WAO. Hij was voorstander van nog méér marktwerking in de collectieve sector, was ik ook totaal niet kapot van. Ook was ik tegen zijn milieubeleid en tegen zijn defensiebeleid, waarop hij enorm wilde bezuinigen, meer dan welke andere partij ook. Landmacht en luchtmacht moesten opgeheven worden volgens hem.
Verder was ik geen fan van zijn retoriek en de cultusvorming omtrent zijn persoon. Het weglopen bij discussies vond ik ook irritant, en het dandyisme sprak mij ook niet aan. Maar dat laatste gaat dan meer om de vorm en niet om de inhoud.

Nr. 2 op de Lijst Omtzigt?

Laat me dromen....

Nog steeds vond ik het domste wat Kaag gedaan heeft naar Financiën gaan, dat is nu haar politieke erfenis.

En de D66-spinmachine draait door.

Dit frame wordt ik dan wel weer ontzettend moe van en is - denk ik - ook debet aan het feit dat ze niet geliefd is. Van der Plas, Leijten, Arib... Stuk voor stuk vrouwen, die behoorlijk populair zijn/waren. Het heeft echt niks te maken met vrouw-zijn.

Dit frame wordt ik dan wel weer ontzettend moe van en is - denk ik - ook debet aan het feit dat ze niet geliefd is. Van der Plas, Leijten, Arib... Stuk voor stuk vrouwen, die behoorlijk populair zijn/waren. Het heeft echt niks te maken met vrouw-zijn.

Zeg ik toch, het is een nare heks.

• Like
Waarderingen: Pren
Terug
Naar boven