MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ja ik weet niet zo goed of dat echt een mythe is. Ook weet ik niet wanneer je officieel spreekt van een loon-prijsspiraal. Op zijn minst kun je al spreken van oorzaak en gevolg of actie en reactie.
Het gaat dan altijd over lonen aan de onderkant, nooit over de managers en CEO's, nooit over (over-)winsten, nooit over aandeelhoudersuitkeringen, alsof die geen extra kosten met zich meebrengen.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ik denk dat de lonen in Nederland niet een dusdanig groot aandeel hebben op onze gemiddelde uitgaven dat er sprake kan zijn van een (locale) loonspiraal.

• Wow
Waarderingen: Vonk
In Nederland zelf. Welke fractie van doorberekende loonkosten op de consumenten prijs is afkomstig van Nederlandse arbeid en welke fractie is van buitenlandse arbeid?

Voor een deel denk ik dat dit zeker van toepassing is.

We moeten ook niet onderschatten wat de (gecreëerde) schaarste in veel industrieën, ambachten en economieën, voor een prijsopdrijvend effect hebben.

Gisteren toevallig even in Rotterdam; 2 normale puntzakken bij Bram Ladage; € 10,50 :emo:

Op de binnenwegplein is weer open zag ik laatst. Verder weinig meer om over naar huis te schrijven.

Ja daar was ik een paar weken geleden, was goed te doen. Die van gisteren op de Kop van Zuid was overduidelijk van mindere kwaliteit.

Meestal kom ik bij de Koperwiek uit in Capelle, dat ligt meer op de route van familie. Daar is het wel altijd dikke prima!

1697750828475.png

O nee dat is het niet. FVD derangement syndrome. sorry was t even vergeten.

Terug
Naar boven