Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Die context ontbreekt ook vaak bij moties en ik denk bij referenda ook. ;)

Maar even serieus een dergelijke motie kan imo niet door een simpele ja of nee beantwoordt worden omdat het onderdeel is van een veel groter vraagstuk. Ik heb niet het vertrouwen erin dat referenda beter geformuleerd zullen worden waardoor die wel te beantwoorden zijn met een simpele ja of nee.

In mijn optiek staat moties vergelijken met referenda gelijk aan appels met peren vergelijken.
D.i. ze zijn eigenlijk niet vergelijkbaar en dat is ook niet de bedoeling cq. zou niet zo moeten zijn.

Als je referenda toepast zoals dat met moties gaat, dan krijg je dat simpele zaken een eindeloos welles/nietus spelletje worden.
In die zin begrijp ik dat je daar geen vertrouwen in hebt.

Maar om daardoor referenda als de spreekwoordelijke baby met het badwater weg te gooien is me weer véél te makkelijk.
Er zijn wel degelijk voorbeelden van landen waar referenda goed werken, maar dat is niet vanzelfsprekend en gaat dus ook niet vanzelf.

Een referendum dient zo eenduidig mogelijk te zijn, d.i. zoveel mogelijk ontdaan zijn van ambiguïteit.
Dit kan alleen worden toegepast als er EERST aan een reeks scherpe criteria en regels wordt voldaan.
Daardoor zijn geschikte thema's voor referenda -zeker ook in tegenstelling to moties- maar zeer beperkt.

Wat "we" tenslotte ook vaak "vergeten":
Een bindend correctief referendum kan een van de weinige middelen zijn, die we als burgers hebben om nog aan de noodrem te kunnen trekken.
Tenminste, in zeer specifieke situaties dan.

Een referendum dient zo eenduidig mogelijk te zijn, d.i. zoveel mogelijk ontdaan zijn van ambiguïteit.
Dit kan alleen worden toegepast als er EERST aan een reeks scherpe criteria en regels wordt voldaan.
Je hebt denk ik ook niet het vertrouwen dat dat bij ons in Nederland goed gaat komen.

Je hebt denk ik ook niet het vertrouwen dat dat bij ons in Nederland goed gaat komen.
Nee helaas niet, kijkend naar hoe zaken politiek gezien verlopen de laatste tijd.
Maar op zichzelf bezien maakt dit de noodzaak ervan eigenlijk alleen maar groter.

Die context ontbreekt ook vaak bij moties en ik denk bij referenda ook. ;)

Maar even serieus een dergelijke motie kan imo niet door een simpele ja of nee beantwoordt worden omdat het onderdeel is van een veel groter vraagstuk. Ik heb niet het vertrouwen erin dat referenda beter geformuleerd zullen worden waardoor die wel te beantwoorden zijn met een simpele ja of nee.

En als we misschien toevoegen?

Mooie schijnbeweging van de SP-ster.

Like a Boss :cool:

Heerlijk stukje van Ewald Engelen.

Nederland telt bijna 18 miljoen inwoners: bevolkingsgroei veroorzaakt door migratie

Knettergek

Nederland telt bijna 18 miljoen inwoners: bevolkingsgroei veroorzaakt door migratie

Knettergek
Vol=Vol

Thierry maakt gehaktballetjes van Jetten

Ik verslikte me net in m'n eten. Dit stukje ga je zeker terugzien op dumpert oid.

Thierry: wat is bon binair?
Rtard: dat is een gender dat tussen man en vrouw valt
Thiery: *kijkt naar em alsof ie niet goed bij zn hoofd is* okee..

Laatst bewerkt:
Het mooiste vond ik nog dat Jetten het voor die rare snuiter wil opnemen: "hij zit hier gewoon hoor", waarna die kerel Jetten snel "hen" toesnauwt :') Jetten moet zich zichtbaar even herpakken haha. Heerlijk!

Blijkt te gaan om een Marokkaan. Mooi man, diversiteit is onze kracht.

Voor wie denkt dat het gaat om een publieke omroep (NCRV :D):

Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV)
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) is verantwoordelijk voor veiligheid en terrorismebestrijding in Nederland.

Wat denk je van tolken bij de politie?
Marokkaanse agenten?
Bajes medewerkers?

Die lui helpen en beschermen elkaar. Laat die ongelovige honden maar betalen, wij bepalen.
Toch wel vreemd.

Mij is altijd verteld dat dit niet zou gebeuren. Dat ze net zo Nederlands zijn als ik.

Terug
Naar boven