MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Alleenstaanden kunnen volgend jaar een hogere hypotheek krijgen dan nu, meldt demissionair minister Hugo de Jonge (Wonen). Alleenstaanden die meer dan 28.000 euro per jaar verdienen, mogen 16.000 euro meer lenen.
Geweldig nieuws. Na een jaar sparen kunnen alleenstaande starters in de randstad daar dan net een groene kliko van kopen. Wat een top maatregel.

Rare vraag, heeft helemaal niks te maken met deze hele discussie :roflol:
Maar goed je gaat toch door tot je een antwoord hebt; nee dat mag je niet verwachten.
Zo hé. En dat zeg jij, nadat ik 1x iets opnieuw vraag?

Laat de hypocrisie wel weer goed zien. Maargoed, ik zal het laten voor wat het is, aangezien je dat blijkbaar liever hebt

Geweldig nieuws. Na een jaar sparen kunnen alleenstaande starters in de randstad daar dan net een groene kliko van kopen. Wat een top maatregel.
Dan zal de waarde van mijn woning goed doen. :thumb:

Dus a.d.h.v. een kort fragment vind je dat hij zijn woorden beter moet wegen, je geeft in je eerste reactie daar een voorbeeld van, namelijk "lgbt propaganda is gevaarlijk", vandaag geef je toe dat wel netjes is verwoord en kan je specificeren op welke momenten Baudet beter zijn woorden had moeten afwegen.

Ja, maar dat zeg je a.d.h.v. een fragment waar hij dat in jouw ogen dus prima heeft gedaan, maar je moet wel tig keer blijven aangeven dat hij dat wel wel moet doen.

Nee. Mensen zoals hij. Hij en iedereen in een voorbeeldfunctie.
Ik gaf nergens een voorbeeld, ik zei dat Jetten voorbeelden noemden, maar dat ik niet weet of zeg of deze kloppen of anders moeten.

Niet 'hij moet'. Ik ben het ermee eens dat mensen in een voorbeeld functie beter moeten nadenken voor ze iets zeggen openbaar.

Nee. Mensen zoals hij. Hij en iedereen in een voorbeeldfunctie.
Ik gaf nergens een voorbeeld, ik zei dat Jetten voorbeelden noemden, maar dat ik niet weet of zeg of deze kloppen of anders moeten.

Niet 'hij moet'. Ik ben het ermee eens dat mensen in een voorbeeld functie beter moeten nadenken voor ze iets zeggen openbaar.
Dus je was gewoon even lekker Baudet aan het demoniseren.

En ondertussen hoeven de expats 30% minder loonbelasting te betalen

Wat een zweverig gelul. Op basis van wat baseer je dat iemand genoeg heeft nagedacht voordat hij/zij/het/helicopter wat zegt?

Laat me raden, indien jij het goedkeurt.

Wat een zweverig gelul. Op basis van wat baseer je dat iemand genoeg heeft nagedacht voordat hij/zij/het/helicopter wat zegt?

Laat me raden, indien jij het goedkeurt.
Als je met dat in je achterhoofd het hele debat weer bekijkt kan je flink wat kritiek hebben op hoe de twee presentatoren Baudet zo nu en dan toespreken.

Als je met dat in je achterhoofd het hele debat weer bekijkt kan je flink wat kritiek hebben op hoe de twee presentatoren Baudet zo nu en dan toespreken.
Ik neem iedereen die pro alfabat is per definitie niet serieus dus maak je niet druk. Die mensen horen allemaal in een gesticht.

Ik weet niet zeker maar ik denk dat @harpep waar hij sprak van algemeen recht aan een hoger principe denkt dat niet gelijk staat aan of beperkt wordt door het wettelijk recht.

In elk geval zijn die 2 kanten verschillende rechten, het algemeen bestaande principiële recht van vrijheid van meningsuiting, en het wettelijk recht tot...
Ik ben maar een ei op dit gebied, maar heb 15 jaar lang gewerkt in een omgeving met een grote diversiteit aan door de wol geverfde (ge)rechts-deskundigen.
Na menig gesprek en discussie over dit soort zaken ben ik er in ieder geval volledig van doordrongen dat het bijzonder lastige materie is qua jurisprudentie.
Het probleem met het wettelijk recht is dat bestuurders maar wat kunnen verzinnen dat dan wettelijk niet meer mag; wat in recente geschiedenis ook is gedaan om van alles dat zogenaamde slachtoffergroepen kwetst (artikel 137c Sr) strafbaar te maken.
Ik moet dan o.a. denken aan pogingen tot vervolging van Geert Wilders wegens racisme e.d..

En ondertussen hoeven de expats 30% minder loonbelasting te betalen
Volgens mij betalen ze over de eerste 30% van het salaris zelfs helemaal geen belasting, dat gedeelte telt ook niet mee voor toeslagen en dergelijke.

Omtzigt heeft daar nog een aangenomen over ingediend op de laatste zittingsdag voor het verkiezingsreces.

Volgens mij betalen ze over de eerste 30% van het salaris zelfs helemaal geen belasting, dat gedeelte telt ook niet mee voor toeslagen en dergelijke.

Omtzigt heeft daar nog een aangenomen over ingediend ip de laatste zittingsdag voor het verkiezingsreces.
Klopt, een collega uit de VS zit in zo'n regeling, in zijn geval betaalt hij in de VS trouwens ook nog iets aan inkomstenbelasting.

Klopt, een collega uit de VS zit in zo'n regeling, in zijn geval betaalt hij in de VS trouwens ook nog iets aan inkomstenbelasting.
Dat kan, maar deze 30%-regel is niet om dubbele belastingen te vermijden. Daar zijn vaak wel mogelijkheden, mi terecht, dat zie je ook bij mensen die in de grensstreek wonen en aan de andere kant van de grens werken.

Dat kan, maar deze 30%-regel is niet om dubbele belastingen te vermijden. Daar zijn vaak wel mogelijkheden, mi terecht, dat zie je ook bij mensen die in de grensstreek wonen en aan de andere kant van de grens werken.
Die regel zorgt er ook niet voor dat alleenstaanden straks een hogere hypotheek kunnen krijgen.

Die regel zorgt er ook niet voor dat alleenstaanden straks een hogere hypotheek kunnen krijgen.
Nee, maar die regel zorgt er wel voor dat de huurprijzen en huizenprijzen verder kunnen stijgen en die hogere hypotheek nodig is.

1. Meer vraag, want meer mensen;
2. Meer aan woonlasten kunnen besteden, want meer netto geld.

Terug
Naar boven