XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Het is eerder Jetten die werkt aan een hetze tegen Baudet. Dat is ongelofelijk dom, want Baudet zegt genoeg onzin of twijfelachtige dingen waar je wel een punt van kan maken.
:iagree:

Het is veelzeggend dat ik het “opneem” voor Baudet in dit geval.

Morgen het laatst uur VVD vs BBB beluisteren. Het begin was niet erg tam en oppervlakkig.

:iagree:

Het is veelzeggend dat ik het “opneem” voor Baudet in dit geval.
Volgens mij sta ik ook niet te boek als de grootste fan en bewonderaar van dat sujet.

Ik ben gewoon niet zo van de discussies waarbij de partij met de langste tenen bepaalt wat wel en niet binnen het Overton Window valt.

• Like
Waarderingen: Pren
Ik zal wel anders opgevoed zijn denk ik :roflol:

Dat denk ik helemaal niet hoor. :)

Heb jij dan soms het idee dat ik iemand ben die anderen -ook hier op DBB- voortdurend, discrimineer, zwart maak, beledig en uitscheldt? ;)

Maar volgens mijn normen en waarden is 'alles mogen zeggen wat je maar wilt in een voorbeeldfunctie' niet normaal.
Ik vind dat zeker niet normaal, maar het gaat hier om iets dat "wat ik vind", mijn persoonlijke mening dus, veruit overstijgt: vrijheid van meningsuiting

Nja vanuit het recht tot vrijheid van meningsuiting MAG je ook niet alles zeggen (want 'mag' = toegestaan, niet alles is toegestaan).
Dit is een paradoxaal iets, daar ben ik me van bewust.
In principe kun je en 'mag' je het in beginsel wel degelijk doen, maar dat vrijwaart je dus niet per definitie van bepaalde gevolgen zoals wettelijke vervolging.

Misschien is het wel het Engelse in je, waar je als je een Facebook filmpje

Nee :roflol:

Ik zei gewoon dat ik het ermee eens ben dat mensen in een voorbeeldfunctie moeten opletten wat ze zeggen.
Of dit nu Baudet is of de lokale politie agent of wie dan ook..

Dat anderen het daar niet mee eens zijn, mag ook gewoon toch?

Heb jij dan soms het idee dat ik iemand ben die anderen -ook hier op DBB- voortdurend, discrimineer, zwart maak, beledig en uitscheldt?

Nee absoluut niet :roflol: het was ook meer algemeen, niet per se gericht naar jou, zoiets van nou..ik zal wel apart zijn daarin dan.

Ik vind dat zeker niet normaal, maar het gaat hier om iets dat "wat ik vind", mijn persoonlijke mening dus, veruit overstijgt: vrijheid van meningsuiting

En je persoonlijke mening mag je zeker hebben, absoluut.

Dit is een paradoxaal iets, daar ben ik me van bewust.
In principe kun je en 'mag' je het in beginsel wel degelijk doen, maar dat vrijwaart je dus niet per definitie van bepaalde gevolgen zoals wettelijke vervolging.

Ja en ik ben daar ietsjes te letterlijk in, als iets verboden is of illegaal, dan mag het dus niet, in mijn ogen. Maar dat is dus weer iets waar menig mens over verschilt in mening en ook dat is prima.

Nee :roflol:

Ik zei gewoon dat ik het ermee eens ben dat mensen in een voorbeeldfunctie moeten opletten wat ze zeggen.
Of dit nu Baudet is of de lokale politie agent of wie dan ook..

Dat anderen het daar niet mee eens zijn, mag ook gewoon toch?
Waar het om gaat is dat Jetten met deze nietszeggende algemeenheden de suggestie oproept dat Baudet met zijn over gender uitspraken oproept tot haat tegen homo's en/of dat haat tegen homo's, suïcide bij transgenders e.d. mede het gevolg is van de uitspraken van Baudet.

Prima als je het met die lege algemeenheden eens bent, daar ging de hele discussie niet over, totdat jij die zin uit de context trok, maar hier worden ze gebruikt en misbruikt, niet om "slachtoffers" te beschermen maar voor goedkoop politiek gewin.

Maar je hebt lekker aan je post count kunnen werken en weer een paar pagina's reactie verzameld, dus jij bent de morele winnaar van vanavond.

Waar het om gaat is dat Jetten met deze nietszeggende algemeenheden de suggestie oproept dat Baudet met zijn over gender uitspraken oproept tot haat tegen homo's en/of dat haat tegen homo's, suïcide bij transgenders e.d. mede het gevolg is van de uitspraken van Baudet.

Prima als je het met die lege algemeenheden eens bent, daar ging de hele discussie niet over, totdat jij die zin uit de context trok, maar hier worden ze gebruikt en misbruikt, niet om "slachtoffers" te beschermen maar voor goedkoop politiek gewin.

Maar je hebt lekker aan je post count kunnen werken en weer een paar pagina's reactie verzameld, dus jij bent de morele winnaar van vanavond.

Ik reageerde letterlijk op een video, die op het gehele debat, dus ja, het was uit context ja. Had je ook wel kunnen weten als je mijn allereerste post erover goed had gelezen.

Imho is er geen morele winnaar..Blijkbaar mag er geen discussie gevoerd worden, maar in mijn ogen hoeft niet elke discussie te eindigen in het eens zijn met elkaar.

Heeft ze dat ergens expliciet genoemd of ga je daar gemakshalve vanuit?
Ze heeft volgens mij een aantal keer gezegd dat het haar ging om.het algemene principe.

Een principe dat zo algemeen en rekbaar is dat het heel veel of heel weinig kan betekenen. Bovendien een principe dat door Jetten gebruikt en misbruikt wordt en waarvan je zelfs zou kunnen zeggen, wat jij al deed, dat dit ook voor hem geldt.

Nee absoluut niet :roflol: het was ook meer algemeen, niet per se gericht naar jou, zoiets van nou..ik zal wel apart zijn daarin dan.

En je persoonlijke mening mag je zeker hebben, absoluut.
Kortom, er worden heel veel "abjecte en infame" dingen gezegd door mensen.
Vanuit mijn persoonlijk normen en waarden keur ik ze doorgaans af en zal ik die woorden zelf nooit gebruiken.

Toch vind ik die inbreuk op mijn ethiek minder belangrijk, dan dat ze het recht hebben (en houden) OM het te zeggen.
Zéker op politiek niveau.

Ja en ik ben daar ietsjes te letterlijk in, als iets verboden is of illegaal, dan mag het dus niet, in mijn ogen. Maar dat is dus weer iets waar menig mens over verschilt in mening en ook dat is prima.
Los van onze meningen hierover..

Het is een feit dat bepaalde (grond)rechten en wettelijke toetsing daarvan (d.w.z. het komen tot sanctionering van gedrag en handelen die daarmee samenhangen) nogal.......ambivalent zijn.
Dubbelzinnig, niet eenduidig, tegenstrijdig en vaak moeilijk te interpreteren (subjectief)
Het recht van vrijheid van meningsuiting is daar een héél goed voorbeeld van.

Die transtards kapen het hele homorechten debat. Verschrikkelijk irritant.

Screenshot_20231102_225408_Chrome.jpg

"Hier heb je er 1":roflol:

Nou jongens, ik ben er weer uit wat ik ga stemmen (als ik überhaupt ga stemmen).

Laatst bewerkt:
Ik weet niet zeker maar ik denk dat @harpep waar hij sprak van algemeen recht aan een hoger principe denkt dat niet gelijk staat aan of beperkt wordt door het wettelijk recht.

In elk geval zijn die 2 kanten verschillende rechten, het algemeen bestaande principiële recht van vrijheid van meningsuiting, en het wettelijk recht tot...

Het probleem met het wettelijk recht is dat bestuurders maar wat kunnen verzinnen dat dan wettelijk niet meer mag; wat in recente geschiedenis ook is gedaan om van alles dat zogenaamde slachtoffergroepen kwetst (artikel 137c Sr) strafbaar te maken. Stel dat Jetten het strafbaar maakt om niet iemand's pronouns te gebruiken, of een of andere hoofddoek verbied het beledigen van islam/allah/mo.

Voorheen, of in andere landen (zelfs buurlanden), mochten die dingen wel. Is met zo'n wijziging dan wat wij zouden moeten mogen zeggen echt veranderd? Zijn onze fundamentele rechten plots anders als wij op vakantie zijn of over een landsgrens stappen? Afhankelijk van wat er op een moment in een wetboek staat? Of is wetgeving daar toch niet geheel bepalend voor?

Als jij denkt aan wat mensen wel of niet zouden moeten mogen zeggen vraag jij je dan eerst af waar ze zijn en welk boek daarom op ze van toepassing is? Bepaald dat dan wat je vind wat men mag zeggen? Ga je akkoord met beperkingen van vvmu voor vrouwen in bepaalde landen omdat het daar zo in de wet staat? Of heb je toch een meer fundamentele mening over wat gezegd mag worden waarvan je hoopt/wil dat de wet die volgt?

Terug
Naar boven