Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ondanks dat het heel af en toe een tijger is op sommige dossiers, is hij toch het gros van de tijd gewoon een p*ssy die geen idee heeft wat hij nu wil. Wat is zijn sterrenbeeld eigenlijk, zou me niets verbazen als dat weegschaal of tweelingen is. Wat is die man besluiteloos als het aankomt op zijn eigen dossier. Zeg gewoon ja of nee. Dit gaat hem sowieso extra stemmen kosten als hij het in het ongewisse laat. Wel heel tekenend voor de man, dus wat dat betreft what you see is what you get en dat kun je maar van weinig politici zeggen.

Hey ff rustig ik ben ook weegschaal

• Heart
Waarderingen: Vonk
Als je zegt dat sommige plannen weinig concreet zijn, ben ik dat wel met je eens. Al weet jij ook dat al die "concrete" plannen sneuvelen aan de formatietafel.

Denk je dat een debat met meer deelnemers meer duidelijkheid geeft? Of willen al die splinters en die andere Splinter zich heel erg profileren, zoals Dassen laatst?

Ik denk ook niet dat de meeste mensen die een stem op Omtzigt overwegen daar een debat voor nodig hebben of dat er twijfelaars zijn over te halen. Hoogstens als hij de PVV als duidelijke optie noemt zal dat bewegingen (meerdere kanten op) genereren.

Wat kan Omtzigt doen of zeggen om jouw stem te winnen?
Nee, ik denk niet dat dat per se meer duidelijkheid geeft. Het leek mij gewoon het moment om meer duidelijkheid te krijgen, maar blijkbaar kiest hij daar bewust niet voor.

Zonder duidelijkheid kan je het niet oneens zijn. Maar zonder duidelijkheid kan ik ook niet zeggen dat ik er wel achter sta.

Natte krant is het!

Nee, ik denk niet dat dat per se meer duidelijkheid geeft. Het leek mij gewoon het moment om meer duidelijkheid te krijgen, maar blijkbaar kiest hij daar bewust niet voor.

Zonder duidelijkheid kan je het niet oneens zijn. Maar zonder duidelijkheid kan ik ook niet zeggen dat ik er wel achter sta.

Ik zie op de kandidatenlijst weer van die namen terug komen waar je niet vrolijk van wordt. Kijkt u even mee?

BVNL Harry Wijnschenk, Ramautarsing, Hans Smolders :emo:

Partij vd Sport

Robert Maaskant :lol:

Ja21 Marco Pastors / Simon Fortuijn :hamer:

Jan Terlouw bij D66. Ze zijn daar wel echt wanhopig

Gezeur met dat touwtje door de brievenbus. Vreselijke vent.

Ook dit kan natuurlijk een "zinvolle" vorm van politieke strategie zijn, maar vanuit psychologisch perspectief is het eerder een voorbode van draaikonterij.

Even aangenomen dat je hier nog steeds op Omtzigt duidt:
Ik zie dit gedrag van hem dusdanig vaak plaats vinden, dat het steeds meer gaat lijken op zwaktebod en gebrek aan stellingname.

Dat dus.

Je ziet die natte krantenmentaliteit ook sterk bij hem terug tijden het "bolletjes-gedoe" (stemmen bij moties)
D.i. wanneer Omtzigt voor of juist tegen bepaalde zaken stemt wanneer we juist geheel anders van hem hadden verwacht.

Ok, dit "verwijt" aan zijn adres wordt dan vaak gepareerd door zogenaamde nuances m.b.t. de manier waarop moties worden geformuleerd.
De andere kant is dat ik daar een patroon van tegenstrijdigheid zie, waarbij ik nogal wantrouwend wordt ten aanzien van zijn werkelijke onderliggende motivaties en intenties.

Omtzigt heeft nu gezegd dat ie tot aan de verkiezingen niet laat weten of ie premier wil worden of niet. Zal wel weer allemaal spindoctorwerk zijn maar ik vind t maar een zwaktebod tbh. Het zijn dan wel TK verkiezingen maar er wordt indirect ook gewoon een nieuwe premier verkozen natuurlijk. Ik wil dan wel graag weten wie er in t torentje zou komen te zitten voordat ik het stemhokje in stap.

Omtzigt heeft nu gezegd dat ie tot aan de verkiezingen niet laat weten of ie premier wil worden of niet. Zal wel weer allemaal spindoctorwerk zijn maar ik vind t maar een zwaktebod tbh. Het zijn dan wel TK verkiezingen maar er wordt indirect ook gewoon een nieuwe premier verkozen natuurlijk. Ik wil dan wel graag weten wie er in t torentje zou komen te zitten voordat ik het stemhokje in stap.
Eensch.

Wat ik me afvraag is of hij het eigenlijk niet wil, maar als hij de grootste wordt wel vindt dat hij het "moet" doen. Zijn partij heeft niet echt een andere kandidaat voor die functie, dus dan zou het of iemand van een andere partij zijn, of een onbekende die niet op de lijst staat.

Misschien hoopt hij stiekem dat hij niet de grootste wordt, met zulke snelle groei komen altijd problemen.

Omtzigt is ook geen leider zijn kwaliteit ligt bij het controleren van het beleid, niet het uitstippelen ervan.

Terug
Naar boven