AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Links lullen rechts vullen noemt men dat.
Het is een gewoon salaris dat bij zijn functie hoort. Ik hoorde laatst wel dat hij een deel weggeeft aan goede doelen.

Als hij de overstap naar het bedrijfsleven zou maken kan hij veel meer verdienen, met veel minder gezeik. U weet wel, al die D66'ers die gaan werken als lobbyist in de fossiele industrie.

Bij Frans speelt het ego ook mee, dat drijft hem al van jongs af aan. Het zorgt er ook voor dat hij niet z'n handen brandt aan dossiers die z'n carrière kunnen schaden.

@Pren?

In Zuid-Oost is de kans op studenten en de lagere sociaal-economische klassen wat groter, hoe vereacht je zelf dat die stemmen?
Mogelijk is het gefilmd tijdens het zogenaamde 'blanke uurtje'. Er zitten aardig wat kantoren in de Bijlmer (o.a. ING, Vattenfall, Adidas, Bijenkorf) tussen 12:00u en 13:00u hebben die natuurlijk pauze en trekt men de eettentjes in. Dat wordt hier ook wel 'blanke uurtje' genoemd, omdat het percentage blanken dan significant toeneemt. Daar zullen prima mensen van linkse signatuur tussen zitten.

Wat ik bedoel is dat meer werken amper loont en je er in sommige gevallen op achteruit gaat en de reële salarissen al jarenlang achterblijven tov de economische groei en kosten van levensonderhoud.

Er is iets mis met een samenleving waar je van een minimumloon of uitkering niet kan leven en waar je van meer werken armer wordt.

Als je tegen een verzorgingsstaat bent, dan vraag ik me af wat je in Scandinavië te zoeken hebt? Ook @The Hoff gaat gebruik maken van de voorzieningen in Noorwegen, daar betaalt iedereen aan mee.
Verzorging staat ben ik niet op tegen, ik vind alleen wel dat er een einde moet komen aan iedereen maar geld te geven die hier komt geluk zoeken, en Nederland is vol en we blijven maar ellendige zogenaamde arbeiders binnen halen, ik zie het met m’n eigen ogen hier in de wijk gemengd koop en huur en als er een huurwoning leegstaat zit er binnen no time een gezin vluchtelingen in en ze doen de gordijnen dicht onkruid tot het dak en het maakt ze verder niks uit, en werken ho maar van die 10 die ik zo hier om me heen zie werken er 0

Is (enkel) de VVD daar de schuld van geven niet erg kortzichtig?
Nee, de VVD is de constante factor geweest.

De VVD roept ook iedere keer dat ze migratie gaan beperken, hebben de laatste 6 staatssecretarissen van Immigratie geleverd en zelfs als je de Oekraïners eraf haalt is het migratiesaldo geëxplodeerd.

Het is een gewoon salaris dat bij zijn functie hoort. Ik hoorde laatst wel dat hij een deel weggeeft aan goede doelen.

Als hij de overstap naar het bedrijfsleven zou maken kan hij veel meer verdienen, met veel minder gezeik. U weet wel, al die D66'ers die gaan werken als lobbyist in de fossiele industrie.

Bij Frans speelt het ego ook mee, dat drijft hem al van jongs af aan. Het zorgt er ook voor dat hij niet z'n handen brandt aan dossiers die z'n carrière kunnen schaden.
F8YsC5CXsAAk7-g.jpeg
Links lullen rechts vullen

Mogelijk is het gefilmd tijdens het zogenaamde 'blanke uurtje'. Er zitten aardig wat kantoren in de Bijlmer (o.a. ING, Vattenfall, Adidas, Bijenkorf) tussen 12:00u en 13:00u hebben die natuurlijk pauze en trekt men de eettentjes in. Dat wordt hier ook wel 'blanke uurtje' genoemd, omdat het percentage blanken dan significant toeneemt. Daar zullen prima mensen van linkse signatuur tussen zitten.
Fijn dat we een cultureel antropoloog met boots on the ground hebben. :thumb:

Wat meer gepigmenteerde Nederlanders vragen was zeker te vooroordeelbevestigend/ongemakkelijke waarheid*. Die mensen wonen daar toch ook gewoon, ik dacht dat representatie zo belangrijk was?

* doorhalen wat niet van toepassing is.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Pren
Nee, de VVD is de constante factor geweest.

De VVD roept ook iedere keer dat ze migratie gaan beperken, hebben de laatste 6 staatssecretarissen van Immigratie geleverd en zelfs als je de Oekraïners eraf haalt is het migratiesaldo geëxplodeerd.
Niet om het goed te praten maar moet een staatsecretaris zich niet gewoon voegen naar wat het kabinet wilt los van wat de partijstandpunten zijn?

Niet om het goed te praten maar moet een staatsecretaris zich niet gewoon voegen naar wat het kabinet wilt los van wat de partijstandpunten zijn?
Je bent de grootste partij, je levert de premier en je levert de stas, maar je bent niet in staat om maar het begin van je eigen beleid uit te voeren? Lekker geformeerd!

Je hebt ergens wel een heel klein puntje, maar overwegend niet.

Woordspelletje natuurlijk.

Hij heeft geen miljoen, vrij te besteden, op de bank staan, zit in z'n huis (huizen), z'n hypotheek, z'n pensioen, mogelijk wat naar z'n zoon overgeheveld om die te helpen met een huis.
De “miljonairsbelasting” zou toch ook niet alleen maar gaan gelden voor vrij te besteden vermogen of wel?

Je bent de grootste partij, je levert de premier en je levert de stas, maar je bent niet in staat om maar het begin van je eigen beleid uit te voeren? Lekker geformeerd!

Je hebt ergens wel een heel klein puntje, maar overwegend niet.
De grootste partij wellicht, maar niet een meerderheid binnen het kabinet zo werkt onze versnipperde democratie nu eenmaal.

De “miljonairsbelasting” zou toch ook niet alleen maar gaan gelden voor vrij te besteden vermogen of wel?
Ik begrijp dat je je zorgen maakt en niets weerhoud je een gofundme op te zetten, maar een heleboel van die genoemde zaken worden niet, nog niet of nauwelijks belast.

Gaan we debat van sbs 6 kijken ?

Ik ook

Terug
Naar boven