- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nu breng je mij aan het twijfelen
Dacht dat de scholierenverkiezing dat juist niet was, aangezien de PVV al jaren de grootste is onder jongeren, maar die jongeren nooit gaan stemmen. En ik weet scholieren != jongeren.Bij de scholierenverkiezing - die een goede voorspeller schijnt te zijn - zijn PVV en FvD de grootste.
Er lijkt toch nog een last minute 2012-achtig scenario te ontstaan eigenlijk waarbij die kleinere rechtse en linkse partijen echt flink uitgekleed worden omdat mensen in het stemhokje toch voor die strategische stem gaan omdat ze niet willen dat xyz de grootste wordt. Zou me niet verbazen als gl/pvda nog boven de 30 zetels gaat uitkomen bvb. Zou toch een vreemd scenario zijn waarin het overgrote deel van nl rechts stemt maar een linkse partij de grootste wordt. Peilingen hebben hier ook grote invloed op.
Aldus de leider van de partij die zoveel naar de knoppen heeft geholpen en mensen in de stront heeft getrapt.
Zijn er nou echt nog mensen die dit serieus nemen. Overmorgen zijn dit soort uitspraken allemaal weer vergeten en zitten ze met elkaar aan tafel. Poppenkast is het.
Nee joh. Afgelopen keer vooral lokale partijen en daarvoor vooral VVD. Een kleine 150k scholieren en studenten hebben een stem uitgebracht. Helemaal nietszeggend kan dat niet zijn. Best hoopvol dat het geen linkse partijen zijn.Dacht dat de scholierenverkiezing dat juist niet was, aangezien de PVV al jaren de grootste is onder jongeren, maar die jongeren nooit gaan stemmen. En ik weet scholieren != jongeren.
PVV goed presteren wil ik best aannemen, FVD zal het niet heel veel beter dan de peilingen doen.
Voor generatie alfa heb ik de hoop opgegeven

FVD schijnt veel op TicToc te zitten, dat zou een makkelijke verklaring kunnen zijn.Nee joh. Afgelopen keer vooral lokale partijen en daarvoor vooral VVD. Een kleine 150k scholieren en studenten hebben een stem uitgebracht. Helemaal nietszeggend kan dat niet zijn. Best hoopvol dat het geen linkse partijen zijn.
Dat de FvD jongeren zo goed kan bereiken is ook wel een interessante. Ik was in de veronderstelling dat die juist gericht waren op GroenLinks
Daarom heb ik zelf nog nooit gestemd...Strategisch stemmen versus ideologisch stemmen, wederom nu live weer te bezichtigen.
Best wel triest dat we ons wel of niet stemmen -en onze keuze daarin- zoveel laten beïnvloeden door dat achterlijke verkiezingscircus.
Het zou beter zijn als mensen zich meer laten leiden door partijstandpunten, de standvastigheid en daadkracht daarin van betreffende partijen in het recente verleden.
Vanuit sociologisch oogpunt wordt zo wel heel verklaarbaar waarom er in essentie nooit veel verandert cq. niet veel zal veranderen.
Veel geblaat weinig wol. Glas, plas, was dan maar weer.