AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

IMG-20231122-WA0017.jpg
Hij staat nu op schiphol

Waarom doen al die linkse partijen of hun een slachtoffer zijn. Of hun zoveel leiden en Wilders zichzelf tot koning heeft benoemd. Hij is god***domme gekozen stelletje :@/€€/;!/
Kapot geërgerd aan de gaten bij Beau…

Waarom doen al die linkse partijen of hun een slachtoffer zijn. Of hun zoveel leiden en Wilders zichzelf tot koning heeft benoemd. Hij is god***domme gekozen stelletje :@/€€/;!/
Kapot geërgerd aan de gaten bij Beau…
'zij' en 'lijden'. De enige die leidt is Wilders.

Ben wel blij voor Geertje op puur menselijk vlak ook. Die man heeft heel zijn leven opgeofferd voor een bepaalde visie en ideologie en tot op heden heeft het hem niet bijster veel opgeleverd…

Vergelijk het een beetje met een bodybuilder die 20 jaar als een monnik heeft geleefd en zich helemaal de t*ring heeft gespoten en hij kwam nooit verder dan de laatste call out van een regional show. En nu wint hij eindelijk een pro card :hahaha: Vind dat wel nice om te zien. De gunfactor heeft ‘ie sowieso van mij.

Ach Nederlanders kennende lopen we binnen een jaar al weer te vloeken over de hoeveelheid water Wilders bij de wijn heeft moeten doen, en dat hij zijn kiezers heeft verloochend.
Ik hoor iets over "premier van alle Nederlanders" willen zijn dus dat deporteren en religies verbieden gaat al zeker niet door?

Ik hoor iets over "premier van alle Nederlanders" willen zijn dus dat deporteren en religies verbieden gaat al zeker niet door?
Ik weet niet hoeveel subsidies er in Nederland naar religie gaan maar het stopzetten daarvan zou in België alvast een goede stap zijn( België bijna een half miljard)
Als je deporteert wat niet Nederlands is dan ben je nog altijd een "premier van alle Nederlanders" he :D

Ach Nederlanders kennende lopen we binnen een jaar al weer te vloeken over de hoeveelheid water Wilders bij de wijn heeft moeten doen, en dat hij zijn kiezers heeft verloochend.
Water bij de wijn doen is juist de reden waarom hij nu zo groot is geworden. Vorige keer werd hij afgerekend op dat hij dat niet deed.

Maar na tig naar Rutte en de huidige verdeeldheid maakt het denk ik niet uit wie de volgende is: de volgende krijgt hoe dan ook een bak ellende over zich heen.

• Like
Waarderingen: GruX
Ik vraag me ook wel eens af of dat hele verkiezingscircus niet eens wat aan banden gelegd moet worden. Zit er toch wel ernstig aan te denken dat één of max twee grote debatten genoeg is, peilingen niet meer gehouden worden in de laatste weken vóór een verkiezing en het verder blijft bij een beetje flyeren enzo.
Tegelijkertijd heb ik zelf ook weer alles zitten volgen natuurlijk de laatste weken.

Ik vraag me ook wel eens af of dat hele verkiezingscircus niet eens wat aan banden gelegd moet worden. Zit er toch wel ernstig aan te denken dat één of max twee grote debatten genoeg is, peilingen niet meer gehouden worden in de laatste weken vóór een verkiezing en het verder blijft bij een beetje flyeren enzo.
Tegelijkertijd heb ik zelf ook weer alles zitten volgen natuurlijk de laatste weken.
Zegt je dit omdat je het niet eens bent met de uitslag vanwege persoonlijke voorkeur, of kan je hier echt concrete nadelen van noemen? En zou je het voorstel van Pieter (ieder jaar op je verjaardag stemmen op iemand uit je eigen regio) dan een verbetering vinden?

Zegt je dit omdat je het niet eens bent met de uitslag vanwege persoonlijke voorkeur, of kan je hier echt concrete nadelen van noemen? En zou je het voorstel van Pieter (ieder jaar op je verjaardag stemmen op iemand uit je eigen regio) dan een verbetering vinden?
Het is meer een gedachtegang, ik ben er niet over uit. Maar ik voel bij mezelf steeds meer aversie tegen het feit dat je in principe toch nog steeds voor een periode van vier jaar stemt - in de praktijk regelmatig korter dan dat natuurlijk - en dat er telkens in een paar weken tijd een compleet circus opgebouwd wordt waarvan iedereen met enig politiek verstand weet dat zowat al die scherpe tegenstellingen en uitsluitingen en meningen etc weer overboord gaan vanaf de dag na de verkiezingen, en dat een eventueel nieuw kabinet dan weer afgestraft zal worden op hun besluiteloosheid en falend beleid en dat dan over vier jaar, of eerder, hetzelfde circus weer helemaal opgetuigd wordt. Idem dito gemeenteraadsverkiezingen en provinciale statenverkiezingen.
Voeg daarbij het sterke vermoeden toe dat het hoge aantal zetels dat de PVV nu heeft gehaald voor een groot deel veroorzaakt wordt door een gecreëerde scherpe links-rechts tegenstelling, vrees voor timmerfrans, strategisch stemmen, debatkunsten, opgeklopt door de peilingen, et cetera. Dat vermoed ik althans, zal nog moeten blijken natuurlijk. Het zijn natuurlijk absoluut niet allemaal invalide redenen om op een bepaalde partij te stemmen maar de combinatie van al dit soort factoren culminerend in een paar dagen van bijna volksgekte waarbij alles in het land over helemaal niets anders meer gaat en lijsttrekkers letterlijk op elk mediaplatform uitgenodigd worden, daar heb ik mijn twijfels bij. Dat gaat niet alleen over deze verkiezingen, daar kun je ook 2012 VVD vs PvdA in noemen bvb of de PS verkiezingen 2019 & 2023, en nog een paar.
Ik word zelf ook een beetje onverschillig door dit soort verkiezingen en uitslagen, en dat vind ik wel jammer, maar komt door de wetenschap dat je weet dat er eigenlijk toch niets echt wezenlijk gaat veranderen. Het mooie is misschien nu dat de zittende partijen eens echt worden afgestraft voor hun falend beleid, de tegenvaller die ik nu alvast ga voorspellen is dat dat voor een eventuele nieuwe coalitie - welke dan ook - ook weer zal gaan gelden.
Of het dan veel beter is als dat hele circus niet wordt opgetuigd, dat weet ik natuurlijk niet & dat voorstel van Omtzigt vind ik eerlijk gezegd ridicuul.

Laatst bewerkt:
Het is meer een gedachtegang, ik ben er niet over uit. Maar ik voel bij mezelf steeds meer aversie tegen het feit dat je in principe toch nog steeds voor een periode van vier jaar stemt - in de praktijk regelmatig korter dan dat natuurlijk - en dat er telkens in een paar weken tijd een compleet circus opgebouwd wordt waarvan iedereen met enig politiek verstand weet dat zowat al die scherpe tegenstellingen en uitsluitingen en meningen etc weer overboord gaan vanaf de dag na de verkiezingen, en dat een eventueel nieuw kabinet dan weer afgestraft zal worden op hun besluiteloosheid en falend beleid en dat dan over vier jaar, of eerder, hetzelfde circus weer helemaal opgetuigd wordt. Idem dito gemeenteraadsverkiezingen en provinciale statenverkiezingen.
Voeg daarbij het sterke vermoeden toe dat het hoge aantal zetels dat de PVV nu heeft gehaald voor een groot deel veroorzaakt wordt door een gecreëerde scherpe links-rechts tegenstelling, vrees voor timmerfrans, strategisch stemmen, debatkunsten, opgeklopt door de peilingen, et cetera. Het zijn natuurlijk absoluut niet allemaal invalide redenen om op een bepaalde partij te stemmen maar de combinatie van al dit soort factoren culminerend in een paar dagen van bijna volksgekte waarbij alles in het land over helemaal niets anders meer gaat en lijsttrekkers letterlijk op elk mediaplatform uitgenodigd worden, daar heb ik mijn twijfels bij. Dat gaat niet alleen over deze verkiezingen, daar kun je ook 2012 VVD vs PvdA in noemen bvb of de PS verkiezingen 2019 & 2023, en nog een paar.
Ik word zelf ook een beetje onverschillig door dit soort verkiezingen en uitslagen, en dat vind ik wel jammer, maar komt door de wetenschap dat je weet dat er eigenlijk toch niets echt wezenlijk gaat veranderen. Het mooie is misschien nu dat de zittende partijen eens echt worden afgestraft voor hun falend beleid, de tegenvaller die ik nu alvast ga voorspellen is dat dat voor een eventuele nieuwe coalitie - welke dan ook - ook weer zal gaan gelden.
Of het dan veel beter is als dat hele circus niet wordt opgetuigd, dat weet ik natuurlijk niet & dat voorstel van Omtzigt vind ik eerlijk gezegd ridicuul.
Heb je zelf spijt van je stem, of denk je dat anderen dit hebben?

Voeg daarbij het sterke vermoeden toe dat het hoge aantal zetels dat de PVV nu heeft gehaald voor een groot deel veroorzaakt wordt door een gecreëerde scherpe links-rechts tegenstelling, vrees voor timmerfrans, strategisch stemmen, debatkunsten, opgeklopt door de peilingen, et cetera.
Dat is niet helemaal waar: je hoort al jaren dat mensen wel achter Wilders staan maar niet op hem stemmen omdat hij geen kans maakt om te regeren (die deur is dit jaar geopend) of dat mensen hem te ongenuanceerd vinden (ook dit jaar aangepakt).

maar komt door de wetenschap dat je weet dat er eigenlijk toch niets echt wezenlijk gaat veranderen.
Afgelopen twee jaar zijn er volop veranderingen geweest die zijn te danken aan beleid. Neem de energierekening, de inflatie, de stop op bouwen, benzineprijs, verhoging van het minimumloon, immigratie, gedwongen opvang, ect. Misschien geen veranderingen waar jij achter staat, maar wel veranderingen die een die rechtstreeks gevolg van D66 beleid waren.

Misschien moet ik ook de politiek ingaan met mijn super Arische look.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Ben het met je eens @Gremlin, nogmaals het is meer een gedachtegang en een ergernis bij mezelf over de huidige gang van zaken in verkiezingstijd gecombineerd met een cynische houding t.o.v. hoe de komende maanden er zeer waarschijnlijk uit gaan zien. Daar ben ik zelf ook niet per se blij mee maar zo voelt het.
Ik vraag me af of het niet anders georganiseerd moet gaan worden maar hoe dat dan moet weet ik ook niet precies.

Terug
Naar boven