Fitness Seller

Twijfel over welke methode...

DieNase

Forum therapeut
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
2.136
Lengte
1m88
Massa
95kg
Vetpercentage
22%
Mensen ik twijfel een beetje: Ik heb net 7 weken HST achter de rug waarmee ik aardig vooruit ben gegaan, met het jaartje HIT wat ik daarvoor gedaan heb ook, maar toen ik begin 20 was (nu 28 ruim) heb ik 2 jaar lang fanatiek met een split getraind (4 dagen) en toen had ik dezelfde fysiek als ik nu weer heb, alleen trainde ik toen geen benen (anders had ik er toen beter voorgestaan dan nu denk ik)! Ik denk er dus over om weer op een 3-4 daagse split over te stappen of hebben anderen hier andere (betere) ideeen over?

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt door een moderator:
TheNose zei:
Gaat er niet om wat er in is, gaat er om wat het best werkt voor mij.

En dat moeten wij ruiken?? Die opmerking slaat echt nergens op. Als je toch niets anders wilt doen dan split, waarom vraag je dan om andere methoden??

KaLe zei:
En dat moeten wij ruiken?? Die opmerking slaat echt nergens op. Als je toch niets anders wilt doen dan split, waarom vraag je dan om andere methoden??
Bedoelde meer dat ik niet perse een trend hoef te volgen, maar idd Kale je hebt een punt dan kunnen jullie zeker niet ruiken. Ik ga denk ik tot mijn vakantie begin Oktober anders trainen dan via HST en kijk dan wat die verschillende trainingen me hebben opgeleverd.

Iemand anders nog een leuke trainingsvorm, zit nu die Dog dinges te lezen van Wazzup.

@Wazzup, heb je die Dog dinges aleens zelf geprobeerd? Het lijkt er namelijk op dat het mij op het lijf geschreven is (de manier van trainen die ik graag doe). Ik doe graag low volume high intensity, maar met HIT vond ik dat ik iets te weinig trainde. Dog is 3x per week en elke spiergroep 2x per week. Ik ga even verder lezen, grote kans dat ik dit eens ga uitproberen! :dance:

Ik heb wel eens setjes gedaan in de DC-sT, in plaats van een serie normale sets. Maar nooit echt lang genoeg om te zeggen dat ik DC-sT getraind heb. Het is me iets te extreem, altijd maar tot failure trek ik niet (snel blessures). Maar ik heb van verschillende kanten gehoord dat het nog niet zo gek is. Redelijk laag volume, erg intensief, toch goed bezig met herstel, maar bovenal een systeem dat gericht is op VOORUITGANG en wat je ook doet, als je geen vooruitgang forceert wordt het toch niks.

Het lijkt me ook echt iets wat je samen met een maat moet doen. Een spotter lijkt me essentieel.

Als je weet dat je volgens split goed vooruit gaat waarom probeer je dat dan niet nog es???. Ik heb zelf gemerkt als ik teveel varieerde van trainingsmethode dat ik dan helemaal niet zo snel vooruit ging. Ik rommelde maar wat aan zeg maar.

Mugje zei:
Als je weet dat je volgens split goed vooruit gaat waarom probeer je dat dan niet nog es???. Ik heb zelf gemerkt als ik teveel varieerde van trainingsmethode dat ik dan helemaal niet zo snel vooruit ging. Ik rommelde maar wat aan zeg maar.
Het probleem was dat ik toen een dubbel split deed, dus alle spiergroepen 2x per week en GEEN benen! :eek: Niet echt een duidelijke vergelijking dus met een normale split. Ik heb ook gewoon doelen nodig met mijn trainingen zoals bij HIT of DC of HST, anders is mijn valkuil dat ik inderdaad maar wat aanrommel.

@Wazzup: Volgens Dante (uitvinder van DC training) kan je prima zonder spotter trainen, benchen in de smith bijv.

TheNose zei:
Het probleem was dat ik toen een dubbel split deed, dus alle spiergroepen 2x per week en GEEN benen! :eek: Niet echt een duidelijke vergelijking dus met een normale split. Ik heb ook gewoon doelen nodig met mijn trainingen zoals bij HIT of DC of HST, anders is mijn valkuil dat ik inderdaad maar wat aanrommel.

@Wazzup: Volgens Dante (uitvinder van DC training) kan je prima zonder spotter trainen, benchen in de smith bijv.

Kan iemand mij hier nader uitleg over geven HIT, DC of HST? Ben hier niet thuis in...

Lijkt wat op max-ot, 3x6 en dc 8-4-2

Klopt het dat het niet altijd 8-4-2 is? bij benen zie ik bvb 3x15

DiSTuRBeD zei:
Lijkt wat op max-ot, 3x6 en dc 8-4-2

Klopt het dat het niet altijd 8-4-2 is? bij benen zie ik bvb 3x15

klopt. Sommige oefeningen/spiergroepen doe je RP, andere straight sets (en bij squats doe je na een straight set een 20-rep "widow-maker".) Alles ook met verschillende rep-ranges (zie site).

Vlug even op het werk lezen en deze avond toepassen zit er dus niet in...

Deze week maar eens fatsoenlijk lezen dan en volgende week eens proberen. Vind het wel een raar schema btw en op sommige sites word het ook afgedaan als onzin...

Jullie meningen erover?

Terug
Naar boven