XXL Nutrition

UB/LB vierdaags schema

Gillian

Freaky Bodybuilder
Waardering
1
Ma UB
dumbbell Curls 2* 8
Hammer Curls 2*8
dumbbell One arm triceps extensions 2*8
BB Close grip benchpress 10/8/8/6
DB Flyes (flat) 10/8/8/6
DB Flyes (incline) 10/8/8/6
BB Shrugs 10/8/8/6
BB Military press 10/8/8/6
DB Lateral raises 2*8

Di LB
BB Hack Squat 10/8/8/6/6
Seated Leg Curls 2*8
BB Straight Leg Deadlift 10/8/8/6
Db Calf Raises 2*8
Weighted crunches 15/10/10/10/10/10/25
DB side bends 2*8
Cb Front Pulldown 2*8
BB Bent over rows 10/8/8/6

Do UB
DB Curls 2*8
BB Preacher Curls 2*8
DB One arm triceps extensions 2*8
DB benchpress (flat) 2*8
DB Benchpress (incline) 2*8
BB benchpress (flat) 10/8/8/6
BB Benchpress (incline) 10/8/8/6
DB shrugs 10/8/8/6
BB Behind neck press 10/8/8/6
Lying Rear Lateral raises 2*8

VR LB
BB Squat 10/8/8/6/6
BB Deadlift 10/8/8/6
Lying Leg Curls 2*8
Db Reverse Calf Raises 2*8
Weighted crunches 15/10/10/10/10/10/25
DB side bends 2*8
Cb Rear Pulldown 2*8
Db Bent over row 10/8/8/6

Rug en buik express bij LB ingedeeld omdat ik dat zelf prettiger vind. Op of aanmerkingen zijn welkom, al ben ik zelf best wel tevreden met dit schema. Het enige waar ik nu over twijfel is het aantal sets/reps.

Laatst bewerkt:
K*t schema, kijk nog even naar de basisprincipes van een ub/lb schema.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben niet echt van plan om een basis UB/LB schema te volgen. Dit is gewoon wat mij het prettigst lijkt, en om het nou meteen k*t te noemen???

veel te veel isolatie kerel

Met zo'n opmerking kan ik tenminste nog wat. Wat vind je overbodig van de iso dan?

Idd veel isolatie.
Voor de rest snap ik niet goed waarom je bent over rows bij lower body zet. Dat is toch ook rugtraining?

Schema lijkt nergens op.. zoek eens met de search naar andere ub/lb schema's.

Ik zou zeggen begin je UB met bench, MP, BOR/chinnen; basis voor je UB denk ik; ga hier wat basis isolatie oefeningen doen, die liefst zo veel mogelijk compund is, dus BB curl, dippen, etc...

LB zou ik sowiezo met squat en deadlift beginnen; dan nog misschien goodmornings of zo, leg press, etc...

Dus compound zoveel mogelijk, en aan het begin.

Mare; is je pols weer in orde? Succes met trainen iig.:thumbs:

BOR's heb ik bij de LB gedaan, omdat ik anders de dag dat ik DL doe nog steeds last heb van m'n rug. De volgorde had ik sowieso nog niet zo opgelet eigenlijk:rolleyes: Pols is nog niet helemaal top, maar ik heb er geen last meer van. Volgende week kan ik weer gaan beginnen hoop ik (vrijdag @ huisarts dan weet ik meer).

Dan zou ik bij LB niet gaan BOR'en, maar bij UB vooral gevariëerd chinnen, wijd, smal, etc... (misschien wel eens voor de verandering)

En niet overzetten met die pols hé.;)

Waarom is het dan zo verkeerd om BOR bij LB te doen? Ja oke, het is geen puur UB/LB split meer, maar dat boeit me niet zo. Als het maar werkt toch:P. En over die pols, ik krijg waarschijnlijk een heel opbouw schema:o

Niet verkeerd, maar met verzuring in je lats van BOR'en is chinnen lastig.:p

Wat doe je trouwens hardcore veel crunches, goed voor je core, maar gaat je wel wat tijd kosten.

Zoals je schema bovenaan staat is ie idd. k*t. Of het nu een split, een ub/lb of fb was, het klopt gewoon niet.

Dat je met de search niets vind is bullshit. Typ gewoon; upperbody, lowerbody oid in en je krijgt zeker resultaat. De eerste resultaten zullen vooral logs zijn, maar als je verder kijkt vind je genoeg ub/lb schema's van anderen + nog een heleboel commentaar daarop.

@Gillian; je gaat straks toch wel meedoen naar de 300 hé?:D

Zoals je schema bovenaan staat is ie idd. k*t. Of het nu een split, een ub/lb of fb was, het klopt gewoon niet.

Probeer eens uit te leggen waarom je het zo k*t vind, dan begryp ik misschien wat je bedoelt. Ik heb het trouwens aan de hand van exrx gemaakt.

Om maar even een voorbeeld te geven: Je begint met alle isolatieoefeningen en daarna pas de compounds.

Terug
Naar boven