Fitness Seller

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Bezoekers in dit topic

een E-reader lijkt me echt niks.

Ik heb er nu een liggen hier en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Het scherm geeft geen straling af zoals bij een computerscherm waardoor je geen last krijgt van hoofdpijn en daardoor kan je ook goed lezen terwijl je in de zon zit.
 
Iemand die een gratis versie van deze voor me kan vinden?

''Introduction to Pharmaceutical Chemical Analysis'' - Steen Hansen
 
Ik heb er nu een liggen hier en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Het scherm geeft geen straling af zoals bij een computerscherm waardoor je geen last krijgt van hoofdpijn en daardoor kan je ook goed lezen terwijl je in de zon zit.
welke? Heb zelf de ebook pure. Een goedkoop nederlands merk.. Omdat meeste boeken .pdf bestanden zijn lezen ze moeilijk. Meestal te kleine letters, rare opdelingen etc. Maar sommige werken wel.
Maarja de e reader is net nieuw en zij nog volop in ontwikkeling want er kan nog heel wat verbeterd worden!
 
een E-reader lijkt me echt niks.

Waarom niet? Weet je überhaupt wat het zijn, wat ze doen, hoe ze functioneren en wat voor techniek er gebruikt wordt?


welke? Heb zelf de ebook pure. Een goedkoop nederlands merk.. Omdat meeste boeken .pdf bestanden zijn lezen ze moeilijk. Meestal te kleine letters, rare opdelingen etc. Maar sommige werken wel.
Maarja de e reader is net nieuw en zij nog volop in ontwikkeling want er kan nog heel wat verbeterd worden!

Mwah niet supernieuw, sony heeft zelfs zijn 3e serie (PRS-T3) al gereleased (van de huidige architectuur), amazon heeft ook al een e-reader te koop.
Sony heeft in 2006 al zijn eerste E-reader gebouwd, dat is alweer 7 jaar geleden.

De schermen zijn en blijven E-ink schermen, met een refresh rate van 1x per 2 seconden ofzo, om het beeld rustig te houden.

Je hebt ook modellen die de e-reader verlichten (die van sony doet dat NIET), en wat die doen is, vanuit de binnenrand van de e-reader, licht niet haaks, maar parallel aan het scherm erop schijnen.
Hierdoor wordt de omgeving niet verlicht en is de belichting zo effectief en minimaal dat je geen strain op je ogen krijgt, ook in pikdonkere ruimtes.
Dit licht is ook compleet anders dan background verlichting, wat je bijvoorbeeld bij monitoren of tablets hebt.

Je kan .pdf bestanden omzetten naar .epub bestanden.
Het feit dat e-readers .pdf ondersteunen, betekent niet dat .pdf voor e-readers gemaakt is.
Zodra je het omzet naar .epub, kan je zelf de lettergrootte beheren, de inhoudsopgave werkt dan perfect en ook de indeling wordt gefixt.

http://ebook.online-convert.com/convert-to-epub

E-readers willen nog wel eens tekortkomingen vertonen als ze .pdf bestanden gaan openen, inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet? Weet je überhaupt wat het zijn, wat ze doen, hoe ze functioneren en wat voor techniek er gebruikt wordt?

ik vindt t ook 10x niks. de techniek en onderliggende functionaliteiten kan ik wel naar raden maar t boeit me geen ****. ik heb liever een echt boek in mn klauwen.
 
Ik eigenlijk ook wel, maar moet wel zeggen dat het echt praktisch is. Er passen gewoon een paar honderd boeken op en die zijn overal te downloaden. Had laatst voor mn moeder een torrent gevonden met 9000 epubs. Dan kun je wel ff vooruit ;)
 
ik vindt t ook 10x niks. de techniek en onderliggende functionaliteiten kan ik wel naar raden maar t boeit me geen ****. ik heb liever een echt boek in mn klauwen.

't is erg praktisch om overal mee naar toe te nemen (het scherm is maar 6" groot, bijvoorbeeld).
En als je lekker in bed ligt, is het zeer makkelijk vast te houden, in vergelijking met een groot lomp boek.
De PRS-T3 van sony weegt bijvoorbeeld maar 200 gram, en je hoeft het niet met beide handen vast te houden.
En de rustige voorgrondbelichting (in m'n vorige post toegelicht), iets wat je niet hebt met gewone boeken.

En in plaats van dat je allemaal verschillende boeken hebt die je apart moet bewaren, kan je alles digitaal bewaren (en als je een beetje technisch bent, heel veel gratis boeken vinden ;)).

't zal ook wel persoonsgebonden zijn maar ik vind het echt een uitkomst. Ik was eerst ook erg sceptisch maar na het gebruiken van een e-reader (ik reis ook veel, dus dan is het helemaal uitkomst) zweer ik er bij.

Wat zijn volgens jou de upsides van fysieke boeken dan? :)
 
E-readers willen nog wel eens tekortkomingen vertonen als ze .pdf bestanden gaan openen, inderdaad.
En dat merk je vooral bij boeken met veel afbeeldingen, oude boeken en boeken met 2 paginas naast elkaar [weet niet hoe dat heet].
Bekende boeken, zoals BFFM, Starting strength werken goed! Maar boeken als Bruce lee- The art of expressing the human body niet.. Ik zal nog kijken of dat converteren werkt maar vaak verhelpt dat het probleem ook niet.

---------- Post added 8 September 2013 at 21:48 ----------

'
Wat zijn volgens jou de upsides van fysieke boeken dan? :)

Geeft meer een lees-gevoel, dat je aan het bladeren bent, gaat langer mee, je kunt teksten arceren. Maar ik heb dan ook alleen voor ereader gekozen omdat je gratis boeken op kunt downloaden:p

De technologie loopt wel degelijk ver achter dan bijv. tablets etc. want ik zie nog steeds allen maar 6'' schermen en super duur
 
Laatst bewerkt:
welke? Heb zelf de ebook pure. Een goedkoop nederlands merk.. Omdat meeste boeken .pdf bestanden zijn lezen ze moeilijk. Meestal te kleine letters, rare opdelingen etc. Maar sommige werken wel.
Maarja de e reader is net nieuw en zij nog volop in ontwikkeling want er kan nog heel wat verbeterd worden!

Sony PRS-T2N. Ik ben er in ieder geval tevreden over. Tot nu toe heb ik nog geen problemen ondervonden met boeken die niet goed zichtbaar waren o.i.d.
 
't is erg praktisch om overal mee naar toe te nemen (het scherm is maar 6" groot, bijvoorbeeld).
En als je lekker in bed ligt, is het zeer makkelijk vast te houden, in vergelijking met een groot lomp boek.
De PRS-T3 van sony weegt bijvoorbeeld maar 200 gram, en je hoeft het niet met beide handen vast te houden.
En de rustige voorgrondbelichting (in m'n vorige post toegelicht), iets wat je niet hebt met gewone boeken.

En in plaats van dat je allemaal verschillende boeken hebt die je apart moet bewaren, kan je alles digitaal bewaren (en als je een beetje technisch bent, heel veel gratis boeken vinden ;)).

't zal ook wel persoonsgebonden zijn maar ik vind het echt een uitkomst. Ik was eerst ook erg sceptisch maar na het gebruiken van een e-reader (ik reis ook veel, dus dan is het helemaal uitkomst) zweer ik er bij.

Wat zijn volgens jou de upsides van fysieke boeken dan? :)

lastig te zeggen. mn vriendin heeft een e-reader die ik wel eens heb gebruikt. aardig dingetje hoor. maar ik heb toch liever mn nachtlampje aan met een lomp boek in mn klauwen. heb natuurlijk een buttload aan digitale boeken, maar mn favorites lees ik gewoon liever hard copy. noem me ouderwets i guess;)
 
Ik heb er nu een liggen hier en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Het scherm geeft geen straling af zoals bij een computerscherm waardoor je geen last krijgt van hoofdpijn en daardoor kan je ook goed lezen terwijl je in de zon zit.
Is een e-reader nou beter dan bijvoorbeeld een Ipad of samsung tablet?
 
Heb zelf nog een PRS-T1, behalve dat het het boekgevoel niet altijd helemaal heeft (geur van papier;
bladeren, but I don't mind) bied het alleen maar voordelen :)

Pdfjes dan wel converteren inderdaad, boeken met veel afbeeldingen wel hard copy kopen wellicht (hoewel Total Recall vrij snel laadde, epub formaat met aparte gedeeltes van het boek voor foto's).

Het gaat er vooral om dat ik veel meer lees, bevalt een boek me niet dan smijt ik hem weg zonder regrets want het is geen hardcopy van 15-20 euri p/stuk :)

Plus het feit dat je geen boeken mee hoeft slepen (formaat en gewicht) en dat er een woordenboek, notitie optie (hou er niet van om
in een hardcopy te schrijven) en markering optie opzitten zijn ideaal :)

Dan zie ik dat met die kobo readers, kindle en prs-t2 en nu de t3 alleen nog maar beter worden :)

---------- Post toegevoegd 9 September 2013 om 00:13 ----------

Is een e-reader nou beter dan bijvoorbeeld een Ipad of samsung tablet?

Er van uitgaande dat het een E-Ink scherm heeft, ja veel beter. Je kan er dan wel vrijwel alleen boeken op lezen maar zo'n ding gaat 2-3weken mee op de batterij (in gebruik met paar uur p/dag ofzo, probeer dat met een tablet :p).
En gewoon perfect leesbaar in de buitenlucht/zon (ook geen feestje met een ipad of samsung, misschien net aan op max helderheid). En met constant lezen op zo'n scherm (vrij statisch/gefocused) krijg je volgensmij al gauw hoofdpijn van een tablet.
 
Is een e-reader nou beter dan bijvoorbeeld een Ipad of samsung tablet?

Een tablet heeft doorgaans een 'refresh ratio' van 60 frames per seconde.
Dit betekent dat het beeld 60 keer per seconde ververst wordt, wat erg onrustig kan zijn 's nachts.
Ook heeft een tablet een backlight, waardoor er erg fel en direct licht van het apparaat af komt, wat heel de kamer verlicht en doorgaans ook melatonine aanmaak in de war kan schoppen.

Een e-reader heeft geen IPS of TNT paneel (in tegenstelling tot tablets/monitoren) maar een "E-ink" paneel.
E-ink ververst zichzelf 0.5 keer per seconden, dat is 120 keer langzamer dan een conventionele tablet.
Aangezien e-readers bedoelt zijn voor statische beelden (lees: bladzijdes) en niet voor bewegende beelden (zoals films of schermpjes die steeds verwisselen enzo), komen ze weg met zo'n lage "refresh rate".
Hierdoor is het beeld super rustig en kan er langere tijd naar gekeken worden in een 'weinig licht' omgeving, zonder dat het je ogen onrustig maakt.
Ook kan je hierdoor in de zon nog perfect het scherm zien en de inhoud lezen, en gaat hij echt weken mee zonder op te laden.

En e-readers hebben of geen belichting, of indirecte voorgrond belichting, wat tevens amper verlicht en heel rustig op de ogen is:

Je hebt ook modellen die de e-reader verlichten (die van sony doet dat NIET), en wat die doen is, vanuit de binnenrand van de e-reader, licht niet haaks, maar parallel aan het scherm erop schijnen.
Hierdoor wordt de omgeving niet verlicht en is de belichting zo effectief en minimaal dat je geen strain op je ogen krijgt, ook in pikdonkere ruimtes.
Dit licht is ook compleet anders dan background verlichting, wat je bijvoorbeeld bij monitoren of tablets hebt.

zoiets zeg maar:

LightWedge-Reading-Light.jpg

Alleen dan in een e-reader.

flex_light_inline2.jpg


Het verlicht het leespaneel, maar niet de omgeving:

http://www.youtube.com/watch?v=R2RXe0loICw
 
Wellicht een idee voor jullie. Het oprichten van een discussie groep.

Ik zelf heb de Societatis Nugationis opgericht. We zijn met zijn zessen (1 TU delft ir., 1 Leidse bioloog drs., 1 utrechtse psycholoog drs., 2 leidse psychologen bijna drs. (waaronder ik zelf) en 1 amsterdamse commercieel econoom BSc).
Per bijeenkomst moeten 3 leden wat voorbereiden, dit wordt vrijwillig gerouleerd. Onderwerpen zijn geheel zelf te kiezen, evenals de presentatie vorm (vooraf doorgestuurde literatuur, kort filmpje, orale introductie of presentatie). Het doel is leren denken en beargumenteren en niet wie "wint". Verder eten we veel (gezien ik de oprichter ben en we het elke keer bij mij houden kook ik elke keer), drinken we bier en vodka en roken we wiet.

Kortom, erg boeiend, komen soms ook onderwerpen langs waar je zelf wellicht niet zo veel affiniteit mee hebt, maar erg leerzaam en leuk.
 
Iemand hier bekend met goede boeken die ik kan downloaden over verkopen?
 
Heb ook dat boek 'Thinking, fast and slow' doorgekregen als leestip, maar daar ga ik voorlopig niet aan toekomen.
Doe nu op dit moment even niks naast verplichte studieliteratuur, is vrij pittig en veel op dit moment.
 
Kreeg toevallig deze mail vandaag:

Heb dat vak volgend blok, ben benieuwd.

Bill Gates vond het ook een aanrader las ik toevallig laatst :p
 
Back
Naar boven