XXL Nutrition

Uitdaging tot zelfontwikkeling

nog aanraders? Ik zoek simpel te begrijpen boeken over het bewegings mechanisme van de mens en anatomie en lichamelijke reacties op bepaalde dingen etc.
Hoor het graag :)

nog aanraders? Ik zoek simpel te begrijpen boeken over het bewegings mechanisme van de mens en anatomie en lichamelijke reacties op bepaalde dingen etc.
Hoor het graag :)
Misschien heb je hier iets aan:
[Link niet meer beschikbaar]

Dat is de studiegids van de opleiding Bewegingswetenschappen. Als je dan bij jaar 1 kijkt, kun je vast wel een vak vinden die betrekking heeft op jouw vragen. Onder het kopje "Literatuur" staat dan welk boek ze gebruiken.
Ik weet echter niet in hoeverre dit moeilijke materie is.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb 3,5 jaar niks meer aan wiskunde gedaan, destijds had ik wiskunde A.
Moet wat met toegepaste wiskunde op financieel gebied gaan doen voor aankomende studie. Wil dus de basis van wiskunde onder de knie krijgen, al zal dat ook een poos werk zijn.

Veel op Khanacademy kijken, MIT heeft ook veel online staan en heb het Basisboek Wiskunde van Craats gekocht. Denk dat deze cursus dan ook decent is om erop verder te borduren. Is echt zo belachelijk veel beschikbaar, ook op Itunes zijn er tig podcasts van Stanford, MIT en ga zo maar door. Moet gewoon even goed kijken wat ik precies ga volgen en goed te doen is.

Wanneer ik alles beheers ga ik beginnen in 'Econometrics for Finance' heb dat e-book gedownload.

Ik ben grotendeels zelfstandig door het boek van Craats heen gekomen.
Bij deze mijn review: Wat een k*tboek!!! Voor een boek dat basiswiskunde uitlegt is het op een aantal vlakken onnodig bijzonder ingewikkeld gemaakt. Ook het gebrek aan uitwerkingen bij het boek is zeker een minpunt. Verder is de theorie in bepaalde delen te beperkt maar ook wel eens zeer technisch uitgelegd waardoor het voor iemand zonder kennis van wiskunde erg moeilijk dan wel onmogelijk is om te begrijpen. Soms blijkt dat je de opgaven niet enkel kan uitwerken met de gegeven theorie maar dat je andere wiskundige foefjes toe moet passen die niet of pas veel later in het boek behandeld worden.

Dit boek is handig als extra oefening met bepaalde onderwerpen maar ik kan het je niet aanraden als goed leerboek dat diep genoeg op de stof ingaat om wiskunde goed te doorgronden. Ik kan het me dan ook slecht voorstellen dat de Erasmus universiteit dit boek aanraadde om te leren voor het toelatingcoïtusamen tot bedrijfskunde.

Ondertussen ben ik nu Khanacademy stap voor stap aan het doorspitten.

Ik heb me net ook aangemeld voor http://www.coursera.org/course/thinkagain Het bijbehorende complete ebook is trouwens hier te vinden [Link niet meer beschikbaar] voor degene die interesse hebben.

En ook voor deze https://www.coursera.org/course/cic sta ik nu ingeschreven. Ook al zijn er nog vele interessante onderwerpen, hier laat ik het even bij. Eerst eens kijken hoe deze 2 cursussen gaan.

Toen ik iets wou doen met algebra, las ik het boek: wiskunde voor dummy's. Ik had totaal geen basiskennis. Zelfs van rekenen had ik iets meegekregen op school. Maar aan dat boek had ik veel gehad. Dus wie basiskennis wil, kan ik dat boek van harte aanraden. Eén bro tip: maak voor jezelf sommen dat je uit dat boek haalt, en maak ik dit elke dag. Op ten duur krijg je een lange lijst vol opdrachten. Dit split je dan, maar hou je er elke dag mee bezig. Maak die opdrachten, en haal telkens de dummie weer naar boven als je het niet begrijpt.

Ik ben nu "Blink" aan het lezen van Malcolm Gladwell. Schrijver uit New York. Erg interessant, leerzaam en leuk boek.

Ondertitel: The Power of Thinking Without Thinking

tog nog een vraag: ik heb momenteel de bebook pure [NL merk] maar dat ding is ****ED UP. Want 90% is PDF en die pagina's komen heel raar te staan / tekst vele te klein enz.
Vraag: welk e reader kan WEL goed pdf lezen?
Of kan ik beter een gewoon boek kopen, ik lees namelijk niet elke dag en begin nu pas met lezen.
Hoor het graag!

Mja, paperbacks zijn zo slecht nog niet. PDF bestanden lees ik persoonlijk altijd op een PC scherm. Al zie ik wel heil in de e-readers. Lees er positieve dingen over.

• Topic Starter Topic Starter
Wij staan hier nu ook op het punt een e-reader aan te schaffen maar ik weet nog niet welke, ik ben nog onderzoek aan het doen.

@growlikeweed

Ben nu ook in boek Craats bezig. Probeer elke dag een hoofdstuk te doen al laat privé dat niet echt toe qua tijd. Is echt wennen om alles zonder rekenmachine te doen. Vind uitleg erg schraal maar als ik extra uitleg nodig heb staat er genoeg op internet. Zal je zondag even wat handige dingen toesturen, dan zit ik weer op pc.

Verder volg ik nu even niets op Coursera.

Laatst bewerkt:
Prachtig topic dit. Boeken waar ik veel aan heb gehad:

De eyeopeners

Peter Singer - een ethisch leven
Hannah Arendt - Eichmann in Jeruzalem
Mastery - George LEonard
Alle mensen zijn ongelijk - prof. Dr. Hans Galjaard
Doeltreffend spreken - Dale Carnegie
Het slimme onderbewuste - Ap Dijksterhuis
Jonge denkers over grote religies - Frank Meester
Aristoteles - Ethica
Leven in je leven - Jeffrey Young & Janet klosko
Alles wat ik weet, weet ik van tv - Mark Rowlands (prachtig boek dit)
Hoe word ik een rat? - Joep P.M. Schrijvers
Hoe vang ik een rat? - Richard Engelfriet en PEter van der Geer
Mindset, de weg naar een succesvol leven - Carol S. Dweck
Beginnen met filosofie - Luc Ferry
De wereld van sofie - Jostein Gaarder
Feel the fear and do it anoyway - Susan Jeffers
Het spel - Neil Strauss
Een kleine geschiedenis van de wereld - E.H. Gombrich
Destructieve relaties op de schop - Jan Storms
Niccolo Machiavelli - de heerser
En de kunst van de voorzichtigheid - Baltasar Gracian
Filosofie voor beginners - Donald Palmer
Zakboekje - epictetus
Alle boeken van Robert Greene (verleiding, 48 wetten van macht)
De verborgen boodscap - Peter Collett

Verder heb ik zowat alle boeken van Jeffrey Wijnberg gelezen. Zijn schrijfwijze vind ik leuk, en het is leerzaam. Zo heeft hij boeken geschreven over het kwetsen van andere mensen, waarom mensen dat doen en hoe je er tegen kunt verweren. Zo heeft hij ook boeken geschreven over verborgen agenda's, en dat was desrtijds ook een eyeopener voor mij.
Hij schrijft ook leuke boeken over mannen en vrouwen, en hoe die met elkaar omgaan. Verder las ik boeken over emotionele chantage, lichaamstaal, manipulatie, en meer van dat soort zaken. Ik vraag mijzelf altijd een hoop dingen af, dan lees ik er een boek over en krijg ik vaak wel antwoord. Al word ik achtergelaten met nog meer vragen:D

Weet niet of ik mijn vraag hier kwijt kan, maar ik probeer het toch.

Ik ben van MBO naar HBO gegaan, echter heb ik met het vak rekenen erg veel moeite.
Mensen van Havo en Vwo fixen dit wel ff, maar ik heb op MBO geen rekenen gehad, en daarvoor op Kader niveau op het middelbare ( zelfs daar heb ik het afgesloten met een 5) . We hebben wel een rekenboek als lesboek, maar dit is een behoorlijk hoog niveau waar ik de ballen niet van snap.
Ik schrok me rot toen ik cijfers met letters erachter zag staan :mad:

Nou heb ik te horen gekregen dat er een boek is voor MBO'ers -> HBO'ers op het gebied van rekenen.
Echter kan ik dit boek niet vinden, iemand die toevallig meer hierover weet?
Wiskunde boek voor Havo niveau aanschaffen weiger ik overigens, aangezien ik geen zekerheid heb dat ik hier wat aan heb en studieboeken me al een fortuin kosten.

Weet niet of ik mijn vraag hier kwijt kan, maar ik probeer het toch.

Ik ben van MBO naar HBO gegaan, echter heb ik met het vak rekenen erg veel moeite.
Mensen van Havo en Vwo fixen dit wel ff, maar ik heb op MBO geen rekenen gehad, en daarvoor op Kader niveau op het middelbare ( zelfs daar heb ik het afgesloten met een 5) . We hebben wel een rekenboek als lesboek, maar dit is een behoorlijk hoog niveau waar ik de ballen niet van snap.
Ik schrok me rot toen ik cijfers met letters erachter zag staan :mad:

Nou heb ik te horen gekregen dat er een boek is voor MBO'ers -> HBO'ers op het gebied van rekenen.
Echter kan ik dit boek niet vinden, iemand die toevallig meer hierover weet?
Wiskunde boek voor Havo niveau aanschaffen weiger ik overigens, aangezien ik geen zekerheid heb dat ik hier wat aan heb en studieboeken me al een fortuin kosten.

Kan altijd www.khanacademy.com proberen :D

Zou idd met khan academy beginnen en kijken wat je school zelf aanbied.
Khan academy bied zelfs basic algebra aan dus daar kun je alvast beginnen en vanaf daar naar een echt 'hoog niveau' opbouwen :p

Het lijkt waarschijnlijk moeilijker dan het is.

Weet er iemand een goeie 'basisboek' voor IEDEREEN die slecht is in wiskunde(daarmee bedoel ik VMBO niveau)? Waarmee je het naar Havo-niveau kan opbouwen?
Ik ben namelijk alles vergeten en wil het toch op zekere mate goed hebben

Koop dan gewoon middelbare school boeken voor de havo van klas 1-5. Of een LOI/NHA cursus

een E-reader lijkt me echt niks.

Terug
Naar boven