XXL Nutrition

uitgerust(er) wakker worden

Iedereen slaapt in cyclussen van 1,5 uur. In de eerste en laatste 5 min. Slaap je het lichtst voordat je aan een nieuwe cyclus begint. Daarom ben je na bijvoorbeeld 6 uur slaap veel uitgeruster dan na 8 uur, na 6 uur word je wakker in je 'lichte slaap' en na 8 uur kom je uit je 'diepe slaap'.

Stel je moet 6 uur je wekker zetten, dan reken je bijv. 5x 1,5 uur, 7,5 uur dus + 30 min. Vanaf het moment dat je je ogen dichtdoet, gemiddeld valt een persoon na 30 min. In slaap namelijk. Dus ga je om 22.00 uur je ogen dichtdoen, 22.30 slaap je. En vervolgens doorloop je 5 hele cyclussen waarna op een veel beter moment je wekker af gaat. Dit werkt perfect voor mij.
dit maakt bij mij ook idd heel veel uit

Leuke theorie maar werkt volgens mij niet helemaal... De eerste slaapcyclus is namelijk het langst en daarna nemen ze af in tijd? Daarbij heeft niet elk individu dezelfde precieze tijd aan cyclus...

Leuke theorie maar werkt volgens mij niet helemaal... De eerste slaapcyclus is namelijk het langst en daarna nemen ze af in tijd? Daarbij heeft niet elk individu dezelfde precieze tijd aan cyclus...

Dit + er wordt niet in acht genomen dat de remslaap zelf gemiddeld 20 min duurt. Maar dan nog is het niet uit te rekenen omdat dit bij ieder individu verschilt, zoals jij al zei. Wat ik dan zou doen is voor jezelf experimenteren wanneer en hoelang slapen voor jou het beste werkt.

Remember, de uurtjes voor 12 tellen dubbel!

Tellen dubbel? Sinds wanneer? En hoe werkt dat dan? Hoef ik nog maar van 20:00 tot 24:00 te slapen tegenwoordig?

---------- Post toegevoegd Wed 31 Oct 2012 om 12:51 ----------

Gewoon een regelmatig patroon aanhouden van 8 uurtjes aaneengesloten slaap ben je al een heel eind imo.

vroeger slapen rond 10 max 11 uur ;)

Dit + er wordt niet in acht genomen dat de remslaap zelf gemiddeld 20 min duurt. Maar dan nog is het niet uit te rekenen omdat dit bij ieder individu verschilt, zoals jij al zei. Wat ik dan zou doen is voor jezelf experimenteren wanneer en hoelang slapen voor jou het beste werkt.

Je hebt hier ook apps voor op je telefoon. Dit meet dan d.m.v. je bewegingen in welk deel van je slaap je bent, en probeert je dan in je lichtste cycle te wekken. Ik vond het wel goed werken toen ik het gebruikte. Sleep Cycle o.i.d.

Je hebt hier ook apps voor op je telefoon. Dit meet dan d.m.v. je bewegingen in welk deel van je slaap je bent, en probeert je dan in je lichtste cycle te wekken. Ik vond het wel goed werken toen ik het gebruikte. Sleep Cycle o.i.d.

fix die swa.

Heb de betaalde versie tijdelijk gebruikt, heel mooi om te gebruiken maar je bewegingen heeft hij nauwelijks door onder je kussen.

Ook word mijn mobiel erg warm omdat hij constant aan staat! Zal hem vanavond weer eens aanzetten en laten zien hoe en wat.

alleen voor ipod/phone :(

Heb de betaalde versie tijdelijk gebruikt, heel mooi om te gebruiken maar je bewegingen heeft hij nauwelijks door onder je kussen.

Ook word mijn mobiel erg warm omdat hij constant aan staat! Zal hem vanavond weer eens aanzetten en laten zien hoe en wat.

dit stond bij faq:
My iPhone/iPod touch becomes hot during the night. Is this normal?
No, this is not normal. Make sure you do not cover your device with anything more than the sheet. For example, make sure that your pillow does not cover your iPhone/iPod touch.

Laat me weten of die werkt.

Groet,
haaibrid

Heb de app vanacht gebruikt. Ben niet van plan hem vaker te gebruiken want de bedoeling is dat je hem naast je kussen op je matras legt. Heel leuk een aardig, maar waar ik de hem de volgende ochtend vond was op de grond... -.-

Je hebt zo'n app voor je iPhone, die maakt je wakker wanneer je het minst diep slaapt, binnen een tijdsinterval die jij aangeeft. Bij mij werkte het nog best goed ook. Hij meet je beweging.

Edit. Oh ik zie dat ik niet de eerste ben :p maargoed mijn iPhone werd niet heet of wat dan ook. Geen problemen.

Je moet hem niet naast je kussen doen maar een beetje eronder.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb mijn wekker aan de andere kant van m'n kamer gezet.
ik heb meer kleren aangetrokken in m'n bed(zodat het minder koud is als ik eruit moet)

en ben om 23:00 in bed gekropen.
en heb de knop omgezet in mn kop. om gelijk uit bed te komen, als de wekker gaat.

ik ga voortaan ook gelijk douchen als ik uit bed kom. normaal douch ik altijd voordat ik in bed ga. had er normaal geen tijd mee omdat het smorges een race tegen de klok is..

vanmorgen ging het goed. maar smaandags is gekgenoeg de dag waarop ik het fitste ben. en de tijd het snelste gaat op het werk. in tegenstelling tot volgens mij de rest van nederland...

dat over die remslaap vind ik een beetje ver gaan. denk niet dat als je een kwartier korter of langer slaapt je je opeens veel beter voelt...

Ik druk altijd meteen me wekker uit, ga rechtopzitten, 10 seconden ofzo, loop recht de douche in en ga eronder staan. Wakker word je wel :D

Heb er zelf ook altijd last van. Ik kan pas effectief werk verzetten 2-3 uur nadat ik ben opgestaan. Verder dan ontbijten of douchen komt het daarvoor niet.

Ben zelf nog op zoek naar een passende oplossing. Soms kan het zijn dat je te veel slaapt en dat je daar lui van wordt, maar dat zal in jouw geval niet zijn zijn aangezien je BB doet;)

Een andere verklaring kan zijn dat je zeer onregelmatig slaapt. Dus als je op avonden gaat stappen of feestjes hebt en dan laat in bed ligt, dan verstoort dat jouw slaapritme.

Je lichaam heeft bovendien ongeveer 3 weken nodig om te wennen aan een slaapritme. Dus als je net je ritme hebt omgegooid van 8 uur naar 6 uur per nacht, moet je sowieso een maand op die manier consequent gaan slapen voordat je er iets over kan zeggen.

Stress is denk ik voor de meeste mensen nog wel de reden om niet rustig wakker te worden in de morgen. Misschien dat de toenemende verantwoordelijkheid op je werk ermee samenhangt?

Er zijn tal van mogelijke verklaringen, maar bloed laten testen kan natuurlijk altijd als je snel dingen ontkracht of bevestigd wilt hebben.

Succes

Heb de app vanacht gebruikt. Ben niet van plan hem vaker te gebruiken want de bedoeling is dat je hem naast je kussen op je matras legt. Heel leuk een aardig, maar waar ik de hem de volgende ochtend vond was op de grond... -.-

Doe hem onder je dekbed overtrek? genious

• Topic Starter Topic Starter
Heb er zelf ook altijd last van. Ik kan pas effectief werk verzetten 2-3 uur nadat ik ben opgestaan. Verder dan ontbijten of douchen komt het daarvoor niet.

Ben zelf nog op zoek naar een passende oplossing. Soms kan het zijn dat je te veel slaapt en dat je daar lui van wordt, maar dat zal in jouw geval niet zijn zijn aangezien je BB doet;)

Een andere verklaring kan zijn dat je zeer onregelmatig slaapt. Dus als je op avonden gaat stappen of feestjes hebt en dan laat in bed ligt, dan verstoort dat jouw slaapritme.

Je lichaam heeft bovendien ongeveer 3 weken nodig om te wennen aan een slaapritme. Dus als je net je ritme hebt omgegooid van 8 uur naar 6 uur per nacht, moet je sowieso een maand op die manier consequent gaan slapen voordat je er iets over kan zeggen.

Stress is denk ik voor de meeste mensen nog wel de reden om niet rustig wakker te worden in de morgen. Misschien dat de toenemende verantwoordelijkheid op je werk ermee samenhangt?

Er zijn tal van mogelijke verklaringen, maar bloed laten testen kan natuurlijk altijd als je snel dingen ontkracht of bevestigd wilt hebben.

Succes

Stress is denk ik niet het probleem. ik maak me niet zo snel druk hoor. nooit last van stress gehad. lig wel is wakker hoor als ik iets in mn kop heb waar ik over moet nadenken ofzo. maar van stress geen last:)

Ik sta ook heel erg moe op, had laatst een weekje vrij en zonder de wekker te zetten sliep ik wel 10 uur! Echt bizar veel wel. toen viel ik ook makkelijk in slaap en nu doe ik daar echt meer dan een uur over en wordt wakker snachts :( melatonine helpt ook niet :(
Als iemand de gouden tip heeft hoor ik het graag :)

Terug
Naar boven