MuscleMeat

uitgerust(er) wakker worden

Iemand ervaring met ressurect PM van Coleman signature series?

Gebruik zelfs sinds een aantal dagen ZMA en moet zeggen dat ik er dieper door slaap. Wordt niet meer wakker 's nachts en merk niet dat mijn vriendin opstaat en de kamer uit loopt. Ook merk ik zo nu en dan dat mijn wekker al een keer of 2 is af gegaan en heb deze dan niet gehoord. Opstart problemen in de ochtend zijn ook verminderd.

Neem zelf wel eens melatonine en dat werkt echt top je ben je de volgende dag een stuk frisser wakker. Bij de kruitvat verkopen ze deze in de 0.1mg variant maar deze werken totaal niet online kun je ze ook van 3mg kopen en deze werken wel heel goed.

Hier staat wat informatie over melatonine: http://levensverlenging.pilliewillie.nl/melatonine/melatonine1.php

ik weet niet of het al gezegd is, maar stoppen met fappen werkt beter dan wel middeltje dan ook.

ik weet niet of het al gezegd is, maar stoppen met fappen werkt beter dan wel middeltje dan ook.

???

Ik slaap zelf gelukkig altijd goed in en kom er ook redelijk uit.
Alleen is het wel zo dat ik dus vaak met gemak 12 uur op een rij kan slapen voor meerdere dagen. (Soms iets meer, soms iets minder.)
Vraag me dan ook echt af of die 12 uur vervolgens nuttig zijn in mijn geval of dat Ik beter 9 uur kan slapen en de wekker zetten om er tegen mijn zin uit te gaan.

is toch 3 uur van je dag die je weggooid als het niet gebruikt word.
Of zou die 3 uur extra slaap toch wel goed zijn? Merk overdag weinig en opstaan gaat meestal wel, behalve dat ik vaak in de middag een beetje inkak..

Sleep Cycle app. Als je bijv om 7.30 moet opstaan, stel je een wake-up window in van 30 minuten. Hij kan je dus wakker maken tussen 7 en 7.30 op het moment dat je het lichtst slaapt. Gebruik het al 2 jaar lang en de wekker gaat (subtiel) af op het moment dat ik al half wakker ben (het moment dat je even wakker wordt en kijkt hoe laat het is). Srs.

koude douche nemen 'smorgens!!

• Topic Starter Topic Starter
ik ga toch maar is bloed laten prikken bij de dokter. moet er van de week tog zijn dus gelijk maar is vragen.

ben gewoon smiddags ook al gewoon moe. echt belachelijk

Een verbetering van de cardiovasculaire conditie wil ook helpen.

Ik heb ook vaak problemen m'n nest uit te komen s'ochtends. Slik s'avonds allerlei medicijnen die ook een versuffende en slaapverwekkende bijwerking hebben.

Als je beter slaapt door een of twee slaapmutsjes, zou ik er niet een probleem van maken. Als je er maar niet meer gaat drinken dan dat. Een type slaapmedicatie zijn de zogenaamde benzodiazepinen (of "benzo's"). Hier kom je echter vrij moeilijk aan en als je bij de huisarts geweest bent en hij schrijft je voor een paar dagen of een week 10 of 20 mg oxazepam voor, mag je je handen dichtknijpen. Dit soort middelen hebben een soortgelijke werking als drank. Ruwweg gezegd is het drank in pilvorm.

Een benzo voor slapeloosheid is slechts zelden een oplossing omdat al na een week gebruik tolerantie voor het middel optreedt, zodat je steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te krijgen. Na verloop van tijd ontwikkeld zich dan een hardnekkige verslaving, terwijl je van de benzo niks meer merkt qua werking, maar je het enkel moet slikken om geen ontwenningsverschijnselen te krijgen.

Deze ontwenningsverschijnselen uiten zich als het tegenovergestelde van het therapeutische effect van de benzo. Slaperigheid wordt slapeloosheid, kalmering wordt onrust/angst. Afhankelijk van de dosering die je geslikt hebt en de gebruiksduur daarvan zullen deze zich als mild of ernstig manifesteren. Ontwenning van een benzodiazepinenverslaving lijkt sterk op het ontwennen van een alcoholverslaving. Alcohol en benzo werken namelijk op hetzelfde (GABA) systeem in de hersenen.

Als je toch iets wilt slikken om beter te slapen raad ik promethazine aan, dit is geen verslavende benzo maar een antihistamine met een versuffende, slaapverwekkende werking. Dit middel krijg je veel makkelijker van een arts dan een benzo. De werking treedt snel in, binnen een half uur. Trazolan wordt ook nog wel eens gebruikt als slaapmiddel, dit is ook geen benzo maar een antidepressiemiddel. Seroquel wordt ook nog wel eens toegepast als slaapmiddel in lage dosering maar dat is feitelijk een neurolepticum. Dit raad ik niet aan vanwege de grotere kans op bijwerkingen zoals gewichtstoename en een verhoogd risico op diabetes.

Ik zou bij een arts de volgende twee balletjes opgooien:

http://en.wikipedia.org/wiki/Promethazine
http://en.wikipedia.org/wiki/Trazodone

Ik heb eens een maandje benzo's genomen en heb toch een week nodig gehad om terug deftig te kunnen inslapen. Van die pillen moet je echt afblijven.. Mss occasioneel is eentje nemen zal geen kwaad kunnen.

Ik ben de hele dag moe, al behoorlijk lang. Is er echt ingeslopen. Ben nu zelfs tijdelijk gestopt met mijn studie omdat ik me niet kan concentreren etc. Uitgaan? Hell no, om 11u ben ik al zo moe dat het geen nut meer heeft. Gapen in de gym tijdens het trainen terwijl ik gewoon heb geslapen en vaak geen kracht om hard te knallen. Altijd zwarte kringen onder ogen terwijl ik gezond eet, gestopt met roken, geen alcohol of drugs. Volgens bloedonderzoek niks aan de hand, wordt nu behandeld bij CVS poli @ radboudziekenhuis. Oftewel ChronischVermoeiheidheidsSyndroom. Dus TS als je echt chronisch moe gaat worden dan kan je overwegen om hierheen te gaan.

heb hier dus zelf ook redelijk last van. maakt niet uit of ik om 23 uur erin ga en om 9 uur op of om 22 uur en 8 uur op etc. word gewoon altijd als een gare zombie wakker.

ook altijd nog half slapen in de trein naar school. pas als ik eenmaal op school ben in de eerste les dan begin ik wat op gang te komen.

ben zoiezo heel vaak moe ook als ik uit school kom kan ik zo ff 2 uurtjes slapen als ik wil. heeft volgens mij ook te maken met als je veel traint en veel gaint. kost veel energie.

Een overload aan carbs van ook vermoeidheid veroorzaken omdat veel bloed dan inj maag kruipt en dergelijke. Ook is het winter en gebrek aan vitamine D (en psychologische shit van het donker worden) kan ook invloed hebben :s

heb hier dus zelf ook redelijk last van. maakt niet uit of ik om 23 uur erin ga en om 9 uur op of om 22 uur en 8 uur op etc. word gewoon altijd als een gare zombie wakker.

ook altijd nog half slapen in de trein naar school. pas als ik eenmaal op school ben in de eerste les dan begin ik wat op gang te komen.

ben zoiezo heel vaak moe ook als ik uit school kom kan ik zo ff 2 uurtjes slapen als ik wil. heeft volgens mij ook te maken met als je veel traint en veel gaint. kost veel energie.

Hahahaha, als ik net wakker word voel ik me ook altijd echt alsof ik net een winterslaap heb gehad. maar meestal na 30 minuten ben ik gelukkig al redelijk fit.

Slaap voortaan ook duidelijk dieper sinds ik train, maar word idd misscien wel meer gaar wakker, zou gerust een kern van waarheid in kunnen zitten.

Merk het als ik benen heb getraind. Meer slaap nodig.
Sowieso de indruk als ik veel train dat het eigenlijk over de grens gaat.
Sport zou denk ik zo moeten zijn dat je energie geeft en er energie voor terug krijgt.
Maar als je deze sport doet dan ga je altijd tot de max (als het goed is).
Dan vreet het meer dan dat het geeft uiteindelijk.
Een weekje deloaden of helemaal rust kan bij veel fanatiekelingen geen kwaad denk ik.

Maar goed, ik wijk af.

Terug
Naar boven