XXL Nutrition

uitputting, maar geen 'branderig' verzuringsgevoel

BustinJustin

Novice
Waardering
0
beste mensen.. heb een vraag..
Ik krijg moeilijk nog dat branderig gevoel in mijn spieren dat ik in het begin voelde (een paar jaar terug) en ben nooit meer zo stijf... eigenlijk gebeurd het zelden nog dat ik de dag nadien echt stijf ben en pijn heb
ik train tot ik tot ik niet meer kan, maar soms voel ik toch mn spieren niet branden...
ligt dit aan mn voeding? of mss omdat ik al uitgeput ben?
om een voorbeeld te geven:
ik trainde gisteren borst en trisceps en dat ging nog wel qua gevoel, en dan vandaag trainde ik rug, het gevoel was al veel minder, en daarnaa bisceps, waarbij de eerste oefening nog wat branderig gevoel gaf maar dan de laatste twee oefeningen volledig niet meer, ik neem aan dat mn kracht uitgeput was.. is het dan slecht om toch nog te forceren?

groeten
Justin

misschien bn je het gewoon. wat doe je nog zo laat op btw?:P

beste mensen.. heb een vraag..
Ik krijg moeilijk nog dat branderig gevoel in mijn spieren dat ik in het begin voelde (een paar jaar terug) en ben nooit meer zo stijf... eigenlijk gebeurd het zelden nog dat ik de dag nadien echt stijf ben en pijn heb
ik train tot ik tot ik niet meer kan, maar soms voel ik toch mn spieren niet branden...
ligt dit aan mn voeding? of mss omdat ik al uitgeput ben?
om een voorbeeld te geven:
ik trainde gisteren borst en trisceps en dat ging nog wel qua gevoel, en dan vandaag trainde ik rug, het gevoel was al veel minder, en daarnaa bisceps, waarbij de eerste oefening nog wat branderig gevoel gaf maar dan de laatste twee oefeningen volledig niet meer, ik neem aan dat mn kracht uitgeput was.. is het dan slecht om toch nog te forceren?
Justin
je zou om de paar maand eens van je workoutschema moeten veranderen andere oefeningen,spieren op andere dagen trainen etc etc... zodat je spieren niet aan je workout wennen,ik zou zeker niet forceren want dat leid enkel tot blesurres,veel sucses man

• Topic Starter Topic Starter
thx voor de reacties
je zou om de paar maand eens van je workoutschema moeten veranderen andere oefeningen,spieren op andere dagen trainen etc etc... zodat je spieren niet aan je workout wennen,ik zou zeker niet forceren want dat leid enkel tot blesurres,veel sucses man
ik heb eigenlijk geen schema.. ik probeer telkens zo gevarieerd mogelijk oefeningen te doen..
mss ook geen goed idee?
maar ik vraag mij eigenlijk gewoon af of mijn spieren toch verzuren ook al heb ik niet dat gevoel

probeer anders eens lager in gewicht te gaan en meer reps te maken..
concentreer je dan heel goed op de samentrekking van je spieren. als het goed is ga je ze dan wel voelen verzuren

En wat heeft dat voor nut? Je spieren te voelen branden? Als je goed en hard traint, goed eet en rust en blijft groeien dan what's the point?

• Topic Starter Topic Starter
En wat heeft dat voor nut? Je spieren te voelen branden? Als je goed en hard traint, goed eet en rust en blijft groeien dan what's the point?
ik wil niet percée streven naar dat gevoel, maar vraag mij af of mn spieren nog voldoende aangesproken worden als ik dat gevoel niet krijg...

tenzij hij specifiek traint om melkzuur te genereren, maar sinds dat niet het geval is zou ik meer geen zorgen om maken. Zolang hij sterker wordt in de 8-12RM range (en voldoende eet) zal hij groeien.

Hetzelfde "probleem" heb ik vorige week op m'n sportschool besproken, ik deed altijd 8 of 9 sets van 8 reps en had eigenlijk nooit spierpijn meer (had ik aan het begin wel).
Op advies van mn instructeur anders gaan trainen, namelijk :
- algemene warmup ( roeien/fietsen/lopen)
- 1 setje van 8 lichtgewicht
- 2 setjes van 8 maximaal gewicht
daarna een andere spiergroep, daarna weer de eerste spiergroep maar een andere oefening.

Zo train je 4 spiergroepen per dag, met 2 oefeningen per spiergroep.
met als resultaat voor het eerst van het jaar (2008:D) spierpijn, goede spierpijn waaraan je merkt dat er iets gebouwd wordt.

BTW Beste wensen ed allemaal !

overschakelen op 6 *2 op max 6 weken
of 5*5 op max 6 weken
dan terug je routine

Terug
Naar boven