AndroidHealthClinic

Uitsmijters! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

@ TS: tijdje geleden dat ik nog iets gepost heb. Dus dacht ik: laat ik iets zinnig posten.

Postuur doet er minder toe.

1. Je moet uitstralen dat je je mannetje kan staan en dat ook heel rustig en verbaal kunnen overbrengen.

2. hoe meer je in het wereldje zit, hoe beter je kan werken. je kent dan alle zware jongens (soms collega's).

3. hoe ouder je bent (geen 80 natuurlijk) en hoe meer ervaring, hoe meer respect je afdwingt.

4.Groot en/of breed zijn is leuk. geeft je overzicht over de zaak en maakt indruk op (de meeste) mensen. MAAR

ik ken portiers van 1.65m die, eens je ze bezig hebt gezien, NOOIT mee zou willen vechten. idd dikwijls jongens die MMA doen. Zij zorgen dat ze veel wedstrijden doen. Zo bouw je een reputatie op in de ring. Die reputatie verspreidt zich buiten de ring. Maw, reputatie zonder elk weekend iemand in elkaar hoeven te rammen.

Andere mogelijkheid (tip die ik ooit kreeg van een portier), wees altijd beleefd en maak een praatje met de mensen. je zal beschouwd worden als de sympathieke portier. Echter, en nu zullen velen mij verketteren, na een tijdje denken de "foute" mensen dat je soft geworden bent. Oplossing: 1x per maand goed uitpakken. Kies iemand uit die wat fout doet en in plaats van hem "normaal" buiten te zetten gebruik je wat meer kunst en vliegwerk. Zo bouw je ook een reputatie op.

PS: al ben je rambo, ken je MMA en weeg je 100 kg; tegen een mes, laat staan een wapen kan je niet op. Tip: deur dicht. politie bellen.

Aan je vragen te horen heb je wel interesse voor het beroep. Echter, politie of portier zijn twee verschillende zaken. Ik zou durven zeggen, ze staan beide aan de verschillende kant van de lijn. De meeste goede portiers die ik ken zijn niet helemaal zuiver. niet noodzakelijk een slechte zaak. It takes one to know one.

Je lijkt me echter ook nog wat te jong en onzeker. Ga wat bodybuilden. doe wat gevechtsporten. beide zaken zullen je zelfvertrouwen verhogen. babbel met wat portiers. schep een band. hou het een paar weekends aan de deur in het oog. en vraag dan of je eens mag meedraaien.

Hoop dat je er wat aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
Communicatieve vaardigheden en ervaring in gevechten en/of gevaarlijke situaties zijn belangrijker dan je fysiek of welke AS je gebruikt. Daarnaast kan iedere mongool uitsmijter worden, maar dat terzijde.
 
ik heb de opleiding beveiliging gedaan niv2 ben zelf ook niet breed of erg gespierd heb wel leuke evenementen gelopen, maar je werkt als een team en je probeert altijd alles zo netjes mogelijk op te lossen. En het is mij geleerd als het echt niet anders kan je dan iemand netjes eruit werkt en niet door te gaan slaan of te schoppen, maar ervaring met Horecaportier zijn heb ik niet maar dat wil ik denk ik wel gaan doen. hoop dat dit een beetje nuttige informatie voor je is :)
 
Hallo mensen!

Zoals jullie waarschijnlijk in mijn profiel kunnen zien, ben ik nog vrij jong in tegenstelling tot vele hierzo :D Ben in maart 18 geworden en ben nu bijna 2 meter lang. (tussen de 1.96 en 2m). Sporten die ik vroeger heb gedaan zijn judo, voetbal en hardlopen. Conditie zit dus wel redelijk goed bij mij. Nu ben ik alweer een tijdje bezig met fitness en sinds kort wil ik ook zo af en toe een beetje boksen. Tot zover even wat (belangrijke) informatie.

Ik zou graag wat meer te weten willen komen over het 'vak' horecaportier. Mijn interesse in dat soort beroepen neemt toch wel toe. Laatst zag ik op tv een arrestatieteam, en ook zulke beroepen leken me ontzettend interessant! Al ben ik me er wel van bewust dat dat geen kinderspelletjes zijn, en dat je daar echt niet zomaar even binnen 5 jaar voor in aanmerking komt. Misschien kunnen jullie wat vertellen over de 'horecaportiers' en het 'arrestatieteam'..

- Wat is bij deze beroepen belangrijk?
- Wat zijn de voordelen van het werk?
- Wat zijn de nadelen van het werk?

Ook ben ik wel benieuwd of ik geschikt ben voor het beroep 'horecaportier'. En dan bedoel ik natuurlijk niet dat ik op mijn 18e voor die deur ga staan, want dat slaat nergens op natuurlijk, maar ik bedoel in potentie geschikt.

Want ik ben van mezelf een 'ectomorph'. Ik heb een lang bovenlichaam, lange armen etc. Vroeger was ik dan ook erg mager. Maar heeft een 'ectomorph' de potentie om horecaportier te worden of bij een arrestatieteam te werken? Of moet je daar gewoon echt minimaal 'endomorph' voor zijn?

Want mijn boksleraar is tevens ook uitsmijter. Hij staat al zeker 15 jaar voor verschillende tenten als uitsmijter. Die vent is echt megadroog, six-pack, alles is gewoon helemaal zichtbaar, borstspieren met zo 'streepje' ertussen, echt afgetraind. (anabolen, creatine? I don't know? )...Zal vast ook door het boksen komen?

Maar waar het mij dus om draait is of ik potentie heb om het vak van 'horecaportier' ooit de gaan doen? En zo ja, wanneer? En hoe zit dat met werken bij een arrestatieteam?

Ik zou zeggen, vertel maar, informatie is altijd welkom boys! :D:cool:


Ik heb zelf ook enkele malen aan de deur gestaan voordat ik in het gevangeniswezen aan de slag ging, bij deze mijn ervaring / mening;

- hoe jonger je bent, des te meer je een 'doelwit' bent, ik zou eerst een ervaring opdoen met wat evenementenbeveiliging of kleine feestjes, dan werk je met meerdere mensen (lees; back-up) en ook daar zijn redelijk veel portiers actief.

- Breed zijn is niet alles, maar wel veel. je voornaamste 'wapen' is je babbel. je fysiek is een goede 2e.

- vechtsport ervaring is altijd goed, maar je kunt beter werken aan klemmen (krav maga, systema, jiu jitsu) dan aan stoten (boksen) als jij gaat knokken staat men er met de telefoontjes bij te filmen... is niet leuk als dat bij de politie komt..

- ontspan.. ga niet geforceerd kijken, maar doe relaxed. je bent het eerste gezicht wat men ziet in een disco / kroeg, mede door jou uitstraling wordt er al een sfeer neergezet.

- bewijs je tegenover je trainer, en gebruik hem dan als kruiwagen. dat is tegenwoordig overal, maar werkt wel het beste.

- Nadeel; alle weekenden weg, alleen in de avond werken, tegenwoordige dreiging met messen / glas / vuurwapens (?) dus je vrouwtje wordt er niet blij van.

-Nadeel; aandacht van vrouwelijk schoon houdt je van je werk af en kan altijd problemen opleveren met ex-vriendjes.. handen thuis dus!

-voordeel; .....euh.... snel geld? ik weet het niet zo eigenlijk, voor mij was het puur functioneel :)

Arrestatieteam;

voor zover mij bekend;

minimaal 5/6 jaar ervaring bij defensie, te weten; Korps Mariniers / korps Commando troepen / Luchtmobiele Brigade.

Minimaal 5/6 ervaring bij politie (hoofdagent)

van de 100 man komen er 10 door de keuring, 5 door de opleiding en misschien 2 daadwerkelijk paraat. je moet hiervoor fysiek en mentaal op 300 % zitten.

ik zou je aanraden om verder te kijken dan alleen een arrestatieteam. de spoeling is zeer, zeer dun. proberen kan altijd, maar het is een zeer kleine kans dat het lukt.

Ik hoop dat je wat heb aan bovenstaande, succes!
 
@ TS: tijdje geleden dat ik nog iets gepost heb. Dus dacht ik: laat ik iets zinnig posten.

Prima gelukt, goeie post!:)

ik heb de opleiding beveiliging gedaan niv2 ben zelf ook niet breed of erg gespierd heb wel leuke evenementen gelopen, maar je werkt als een team en je probeert altijd alles zo netjes mogelijk op te lossen. En het is mij geleerd als het echt niet anders kan je dan iemand netjes eruit werkt en niet door te gaan slaan of te schoppen, maar ervaring met Horecaportier zijn heb ik niet maar dat wil ik denk ik wel gaan doen. hoop dat dit een beetje nuttige informatie voor je is :)

Sorry hoor maar evenementen beveiligen is niet te vergelijken met portierswerk.

-Nadeel; aandacht van vrouwelijk schoon houdt je van je werk af en kan altijd problemen opleveren met ex-vriendjes.. handen thuis dus!

:gay:?

Da's juist een van de bonussen.
 
:gay:? Da's juist een van de bonussen.[/QUOTE zei:
Zo kun je het ook opvatten, maar als je 3 weken achter elkaar dezelfde eikel (lees; ex-vriendje) voor je hebt staan gaat het vervelen... Nadat ik het met betrokkene had uitgepraat ( rechter elleboog op kaak :D) heb ik toch maar besloten om me niet meer met zatte dames bezig te houden ;)

---------- Post toegevoegd Sun 7 Aug 2011 om 12:52 ----------

Ik beschrijf ook de theorie, praktijk werkt vaak anders idd.:o
Maar je weet ook niet wat eraan vooraf is gegaan, hoewel natrappen natuurlijk not done is.

mee eens,.. hoewel een goeie penalty met een paar meindls aan toch o zo bevredigend kan werken :headbang: :nut:
 
Sorry hoor maar evenementen beveiligen is niet te vergelijken met portierswerk.

Hangt van het evenement af en de portiersplek af. Ik vind slipknot, laundry day of Horecabeurs een pak risicovoller dan een KLJ-fuifje.
Dat dat niet te vergelijken is met een tent aan brussel-zuid of antwerpen-zuid, tja...
 
Laatst bewerkt:
Zo kun je het ook opvatten, maar als je 3 weken achter elkaar dezelfde eikel (lees; ex-vriendje) voor je hebt staan gaat het vervelen... Nadat ik het met betrokkene had uitgepraat ( rechter elleboog op kaak :D) heb ik toch maar besloten om me niet meer met zatte dames bezig te houden ;)

---------- Post toegevoegd Sun 7 Aug 2011 om 12:52 ----------



mee eens,.. hoewel een goeie penalty met een paar meindls aan toch o zo bevredigend kan werken :headbang: :nut:

Ai ja da's vervelend idd, vol;gende keer beter.:D

Hehehe ja soms is het wel eens lekker.:)

Hangt van het evenement af en de portiersplek af. Ik vind slipknot, laundry day of Horecabeurs een pak risicovoller dan een KLJ-fuifje.
Dat dat niet te vergelijken is met een tent aan brussel-zuid of antwerpen-zuid, tja...

Heb je gelijk in, alleen ik dacht meer richting het aantal collega's op een evenement.
 
Nog vervelende mensen gehad vannacht marcel?
 
Nee was een gezellige avond, 1 klein incidentje.:)
 
Heb je gelijk in, alleen ik dacht meer richting het aantal collega's op een evenement.

Normaal gezien toch evenredig met het aantal mensen tov een tent. Maar ik snap wel wat je bedoelt.
 
Ik heb collega`s die in breda aan de deur staan.
Iets van 2 jaar geleden heb ik gevraagd of ik een keer mee mocht kijken hoe het er aan de deur aan toeging.
\Voor 1 keer was het leuk, maar ik had het al snel gezien.
Dus kijk eerst eens een keertje mee.

Sommige van mijn collega gebruiken wel, maar die kunnen toch gewoon normaal doen.
Ook zijn ze verbaal redelijk goed, wat niet wegneemt dat er op zijn tijd toch weleens een lastige klant hardhandig word buitengezwierd.
Vaak is dit in het weekend of met carnaval wanneer er mensen van verder dan breda binnen komen.

Ook wat wapens betreft, je weet nooit wat ze mee naar binnen nemen. En niets is gevaarlijker dan een stuk kapotgeslagen glas waarmee ze je telijf gaan.

Ik ben nu teamleider in een ziekenhuis. Is meer niveau en meer mijn ding.
 
Back
Naar boven