XXL Nutrition

Uitsmijters!

dat komt ook omdat je als portier tegenwoordig ook papieren nodig hebt..

over een jaar of wat zijn al die grote booskijkende kerels verdwenen

dan staan er alleen nog "grote" en "kleine" beleefde in pak geklede portieren, die meer weten dan alleen hoe ze iemand snel naar buiten kunnen trappen :D

De zoveelste discussie over het geven van fooi aan de portier. Dat kan heel simpel opgelost worden; Als je het er voor over hebt, geef je een fooitje en anders niet. Klaar!
Zo. Dat scheelt een hoop gezeik in de ruimte en domme antwoorden. Waar gaan we het nu over hebben?

koetje zei:
de bewakingsfirma's willen van het slechte imago af van de grote vechtersbaas . waar ik werk zetten ze 2 grote kerels aan de deur en 2kleinere erbij . de kleineren vallen minder op in publiek dus makkelijker om toezicht te houden in de zaal

Nog even en ik krijg een blessure doordat ik er over eentje struikel op m'n weg naar buiten. :o Misschien toch handig al die kleine muntjes, dan hoor je ze tenminste nog rinkelen. ;)

Mighty zei:
De zoveelste discussie over het geven van fooi aan de portier. Dat kan heel simpel opgelost worden; Als je het er voor over hebt, geef je een fooitje en anders niet. Klaar!
Zo. Dat scheelt een hoop gezeik in de ruimte en domme antwoorden. Waar gaan we het nu over hebben?

ben ik het niet mee eens.. zo simpel ligt het niet, want als je het er niet voor over hebt dan krijg je een klap tegen je achterhoofd, of een lading gezeik..

In de Lagoa hangt er zelfs uit dat het verboden is om fooien te geven, das pas een goeie regeling:D ,maar ja op feesten zijn er toch die wat geld geven.

ik ga zelden naar een discotheek maar op skivakantie in frankrijk ga ik er met plezier toch eens binnen. Het viel mij ook op dat de portiers daar niet bepaald indrukwekkend zijn. Komt daar nog bij dat ze helemaal niet tegen stressbestand zijn. van zodra er teveel volk binnen was en er nog veel volk stond aan te schuiven werden ze helemaal nerveus en begonnen mensen af te snauwen.
Maar goed, voor de rest waren ze wel vriendelijk, ook bij het ontruimen van de zaal: " sortir svp" zonder stoerdoenerij.
al bij al goede ervaring met portiers

Hou toch op met die discussie over wel of niet geven. De portiers worden ingehuurd door de cafe/hostent zelf en ze worden allemaal netjes betaald door hun werkgever om de boel te overzien en orde te houden. Jullie zeggen dat 20 cent een belediging is, ik vind je handje ophouden pas zielig. Sta je daar 2 meter breed te wezen, maar je wilt wel een eurootje. Doe je dat niet, dan krijg je de grofste ziektes naar je hoofd toegesmeten en op plekken in Rotterdam ook nog een paar stoten tegen je hoofd. Wie is er dan zielig? Degene die 2 meter breed staat te wezen en een ecto een paar stoten verkoopt, of degene die geen fooi geeft, omdat hij gewoon niks meer heeft?

Ga dan niet zo stoer voor een deur staan als je zegt dat je er niet van kan leven. Handje ophouden ziet er zo zwerverig uit. Maar na hun werktijd wel in je bmw 750i stappen en die laatste gram sossa door je neus rammen.

Haha heerlijk die naieve gedachten van mensen: 'Over een jaar staan er alleen maar nog nette kerels in pak' hahaha! :D :roflol:

Ik ken er zat die met een regeling van Bijzondere Wetten in hun stad zónder papieren staan. Verder hebben veel portiers het voor zichzelf en voor anderen verpest door die k*thouding aan hun deur. Handje ophouden enzo, wálgelijk. Je houdt je hand op als je zwerft over straat.

Ze staan er -helaas- wel voor jouw veiligheid, wat doen ze er anders man?
Wat een sukkel-opmerking. 'Ze staan er niet voor mijn veiligheid'. :roflol:
Nee? Zal ik es een avondje iedereen binnenlaten die voor m'n deur komt en NIET ingrijpen als ze reoepen: Meneer de portier kom snel! Massale knokpartij!
Nee dan blijf ik lekker als een kluns staan, doe niks en dan es kijken wie er nog mauwt als een ego-knakker dat portiers er niet staan voor de veiligheid van de gasten. :D

DBC01 zei:
Haha heerlijk die naieve gedachten van mensen: 'Over een jaar staan er alleen maar nog nette kerels in pak' hahaha! :D :roflol:

Ik ken er zat die met een regeling van Bijzondere Wetten in hun stad zónder papieren staan. Verder hebben veel portiers het voor zichzelf en voor anderen verpest door die k*thouding aan hun deur. Handje ophouden enzo, wálgelijk. Je houdt je hand op als je zwerft over straat.

Ze staan er -helaas- wel voor jouw veiligheid, wat doen ze er anders man?
Wat een sukkel-opmerking. 'Ze staan er niet voor mijn veiligheid'. :roflol:
Nee? Zal ik es een avondje iedereen binnenlaten die voor m'n deur komt en NIET ingrijpen als ze reoepen: Meneer de portier kom snel! Massale knokpartij!
Nee dan blijf ik lekker als een kluns staan, doe niks en dan es kijken wie er nog mauwt als een ego-knakker dat portiers er niet staan voor de veiligheid van de gasten. :D
Je doet nu zelf wel heel naïef. Wel eens over nagedacht dat niet íedere portier zo behulpzaam als jij is als het op uit elkaar halen van ecto's komt? Ik heb een tijd lang in een discotheek in nmgn echt bijna iedere zaterdag minimaal 2 keer gehad dat mensen op de vuist gingen... En de portiertjes gezellig buiten aan de red bull stonden, terwijl ze wisten wat er binnen aan de hand was. En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat niet alleen in Nijmegen gebeurt.

Hertje zei:
Tuurlijk werkt (bijna) iedereen om geld te verdienen. Maar je moet het niet omdraaien. Als ik jou moet geloven staan de mensen achter de bar ook niet om je drankjes te geven. :rolleyes:

Iedereen heeft zo zijn functie en de daarbij horende taken. Misschien heeft die gozer achter de bar helemaal geen zin om mij een drankje te serveren, alleen is dat niet mijn probleem. Als die gozer mij dan slecht helpt dan hoeft 'ie van mij niets te verwachten.

Een uitsmijter krijgt gewoon een salaris om zijn functie uit te oefenen, net als ieder ander in Nederland. Als je je handje op moet houden dan klopt er iets niet.

Btw: ik geef bijna altijd wel een fooitje, maar dat is uit gewoonte, meestal niet als bedankje.

Ik vind het verbazingwekkend hoe omgangsvormen de laatste 6 jaar compleet ui z'n verband worden gerukt. En dan niet door mensen van 25+ maar juist de groep van 17-24. Niks hoeft meer, de klant mag z'n gang gaan en álles mag natuurlijk. De barkeeper moet je drank binnen 10 seconden klaarzetten, tegen de portiers mag je je verbaal afreageren (zijn toch lullen) en ze staan er vooral niet voor je veiligheid alleen 'om de avond vlotjes te laten verlopen':roflol:

Wat moet ik me dáárbij voorstellen? Zeker in de war met een host(ess).
Nog niemand die inhoudelijk reageert op wat er zou gebeuren als een portier er dus echt niet voor je veiligheid staat en de boel de boel laat?
In ieder geval zijn er nog leuke tenten waar je normale omgangsvormen hebt maar vooral de tenten net buiten de randstad vallen steeds meer uit de gratie bij beveiligers. Je wordt genegeerd, er kan geen hallo of goedenavond vanaf maar als er stront aan de knikker is dan weten ze je ineens wel te vinden.

Nee, ben blij dat mij nog omgangsvormen zijn bijgebracht.

peter1988 zei:
Ik vind persoonlijk dat ze dan maar wat anders moeten doen als al die portiers zo klagen. Hadden ze maar naar school moeten gaan en een vak moeten leren ofzo.De meeste portiers die ik ken zijn mensen die flink agressief zijn en erop kicken klanten te slaan en geef je ze geen fooi dan gaan ze nog zeuren ook. Sorry hoor maar als een portier agressief etc doet richting klanten, zich duidelijk de bikkel voelt omdat hij portier is dan krijgt hij van mij geen fooi. Waarom zou een portier respect verdienen?

tegen woordig zijn bijna alle portiers voorzien van een diploma.
er wordt streng op gekeken of ze wel een pasje hebben.
het is onzin dat je zegt dat ze naar school hadden moeten gaan ik heb ook mijn studie afgemaakt en heb een baan en doe het portiers werk als bijbaan.
vele van mijn andere collega ´s ook.
over de fooien gesproken de vaste klanten die bij ons in de tent komen geven altijd fooi omdat ze weten dat we voor ze klaarstaan en we een goede band hebben opgebouwd in de loop der tijd.

DBC01 zei:
Ik vind het verbazingwekkend hoe omgangsvormen de laatste 6 jaar compleet ui z'n verband worden gerukt. En dan niet door mensen van 25+ maar juist de groep van 17-24. Niks hoeft meer, de klant mag z'n gang gaan en álles mag natuurlijk. De barkeeper moet je drank binnen 10 seconden klaarzetten, tegen de portiers mag je je verbaal afreageren (zijn toch lullen) en ze staan er vooral niet voor je veiligheid alleen 'om de avond vlotjes te laten verlopen':roflol:

Wat moet ik me dáárbij voorstellen? Zeker in de war met een host(ess).
Nog niemand die inhoudelijk reageert op wat er zou gebeuren als een portier er dus echt niet voor je veiligheid staat en de boel de boel laat?
In ieder geval zijn er nog leuke tenten waar je normale omgangsvormen hebt maar vooral de tenten net buiten de randstad vallen steeds meer uit de gratie bij beveiligers. Je wordt genegeerd, er kan geen hallo of goedenavond vanaf maar als er stront aan de knikker is dan weten ze je ineens wel te vinden.

Nee, ben blij dat mij nog omgangsvormen zijn bijgebracht.

Ja DBC01 je hebt gelijk :rolleyes:

Hertje zei:
Als jij een lekkere avond hebt gehad mede door de mensen die er voor zorgen dat je veilig bent uitgeweest, dan vind ik dit onbeschoft gedrag. 20 cent fooi is gewoon een belediging. :( Dat zo'n portier er eerst nog een geintje over maakt, vind ik nog netjes. Maar dat asociaal gedrag die hij terug kreeg, had ik ook niet gepikt.

Als wij naar een feest gaan geven we altijd 5 euro fooi en bedanken we de portier. Gewoon zoals het hoort.​

Portiers moeten niet aandringen op een fooi, krijgen ze er één goed, krijgen ze er geen... ook goed. Als ze niet genoeg betaald worden moeten ze daar bij hun baas maar voor langs... Riskeren hun leven... en de politieagent die u bekeurd omdat je te snel rijd zodat je het niet meer zou doen in het vervolg en dus niet tegen een muur zou aanrijden en dood zijn... geef die dan ook maar wat euro's cadeau dan...

Het heeft geen zin om vergelijkingen met de toiletjuf, garderobechick, barman of politie te maken. Sommige dingen gebeuren gewoon, uit rspect of gewoonte.

Leg een Amerikaan uit waarom wij mayonaise opp onze patat doen. Is ook niet uit te leggen. Gewoon, omdat we dat doen.
In Amerika en Azie zijn tips niet uit het leven weg te slaan. Serveersters, portiers, taxichauffeurs en kamermeisjes krijgen tip. Easy as that. Iedereen weet dat en houdt zich eraan.
Maar nee de moderne Hollander heeft een steeds grotere bek en is steeds minder in staat om zich ergens aan te houden.

Als die grote smoelen van kleuters in de horeca inherent afnemen aan de fooi dan vind ik het okay. Minder fooi en minder zielige k*ttieners met een te groot ego.
Maar zolang er steeds vaker opgetreden moet worden tegen mensen die gewoon weigeren instructies op te volgen van bevoegd personeel mogen ze van mij allemaal lekker de klere genieten :D

ik vind het vaak zo grappig .

is er een jeugdfuif

komen van die knuppels binnen zo stoer als tarzan
ze bestellen 15 bonnetjes zuipen zich lazarus een uur later zitten ze de meiden lastig te vallen . je gaat ze een waarschuwing geven .
ja gaat ze een 2de waarschuwing geven ( meekomen NU !!! )
ze kotsen je kleren onder en ze zullen braaf zijn . en om 12 uur vertrekken ze en geven je zelfs een glimlach bij het buitengaan . eenmaal buiten krijg je te horen dat je moeder een h**r is en je vader een homo :roflol:

ja hoor kerels het is soms echt een waanzinnig leuke job

Ik denk dat er ongeveer 500 man liep. Stel dat 400 man fooi geeft, laten we zeggen gemiddeld 50cent. Toch leuk, gemiddeld €200 extra op een avond, €800 per maand, €41.600 per jaar, als hij elke week werkt, alleen op zaterdag.

En opeens heb je het, je word uitsmijter
M@rsel zei:
Waarom reageer je hier niet op?;)
omdat er geen reet van klopt ouwe:D

sinds wanneer heeft een jaar 52 maanden? ;)

Ik denk dat er ongeveer 500 man liep. Stel dat 400 man fooi geeft, laten we zeggen gemiddeld 50cent. Toch leuk, gemiddeld €200 extra op een avond, €800 per maand, €41.600 per jaar, als hij elke week werkt, alleen op zaterdag.

En opeens heb je het, je word uitsmijter

Zaken verdraaien is zijn taak, jaloezie is in de maak.
Op een dag weet je het: Je frustratie heet portiers.
"Zij krijguh meer as mij."

Je betaald entree,
minimaal 1,80 voor een pilsje/watertje,
geld om te mogen pissen,
geld om je jas op te kunnen hangen,

Ik kan best begrijpen dat veel mensen t dan wel mooi geweest vinden en de portiers geen fooi geven. Als je alles van zon hele avond optelt zou de horeca gelegenheid zelf al meer dan genoeg loon kunnen betalen van alles wat je uitgeeft op zon avond. Vooral zon plee en garderobe is bijna pure winst.
Desondanks geef ik wel fooi als een gezellige avond heb gehad en niet heel de avond op elke vierkante cm heb moetten letten om geen ruzie te krijgen.

Terug
Naar boven