Fitness Seller

UltraX's Bill Starr Log

UltraX

Competitive Bodybuilder
Waardering
10
Ik ga nu beginnen met Bill Starr, ik weet er nog niet zoveel over, maar genoeg om eindelijk er een start aan te maken en eindelijk keertje voor het eerst een serieuse schema te volgen.

Dit schema ben ik op dit moment van plan om te gaan volgen, de linear versie:

Maandag

Squat 5x5 Oplopend gewicht tot een set van 5 met hetzelfde gewicht als de triple van vorige vrijdag
Bench 5x5 Oplopend gewicht tot een set van 5 met hetzelfde gewicht als de triple van vorige vrijdag
BB row 5x5 Oplopend gewicht tot een set van 5 met hetzelfde gewicht als de triple van vorige vrijdag
Assistance: 2 sets weighted hyperextensions en 4 sets weighted situps

Woensdag

Squat 4x5 Eerste 3 sets zijn hetzelfde als maandag, de 4de set is een herhaling van de 3de.
Military 4x5 Oplopend gewicht tot een set van 5
Deadlift 4x5 Oplopend gewicht tot een set van 5
Assistance: 3 sets situps

Vrijdag

Squat 4x5, 1x3, 1x8 Eerste 4 sets zijn hetzelfde als maandag, de triple is 2.5% boven het gewicht van de zwaarste set van maandag, gebruik het gewicht van de 3de set voor een laatste set van 8
Bench 4x5, 1x3, 1x8 Eerste 4 sets zijn hetzelfde als maandag, de triple is 2.5% boven het gewicht van de zwaarste set van maandag, gebruik het gewicht van de 3de set voor een laatste set van 8
BB Row 4x5, 1x3, 1x8 Eerste 4 sets zijn hetzelfde als maandag, de triple is 2.5% boven het gewicht van de zwaarste set van maandag, gebruik het gewicht van de 3de set voor een laatste set van 8
Assistance: 3 sets weighted dips (5-8 reps), 3 sets barbell curls en 3 sets triceps extensions (8 reps)

Weten jullie eventueel een goede vervanger voor de hypers, die kan ik in principe niet uitvoeren in mijn gym. Zou eventueel kunnen doen bij de lat pulldown, maar ik vindt hem daar niet ideaal. Iemand daar een goede vervanger voor?

Aanmerkingen zijn altijd welkom! Ik zal in mijn log elke training aangeven hoe het is gegaan en wat ik heb gedaan. Zo hoop ik ook verbeterpunten van jullie te kunnen krijgen en men kennis over Bill Starr te vergroten.

Laatst bewerkt:
bij de linieare versie werk je alleen maar met oplopende gewichten... dus geen 5x5 dezelfde setjes..! @ hypers: je zou wellicht onderrug crunches kunnen doen.. maar goed je kan in principe altijd wel wat vinden om je benen onder te haken toch?

• Topic Starter Topic Starter
Aangepast en ik zal de hypers wel maandag maandag proberen. Hoe maar je zo'n link in je sig naar je log. Ik krijg het alleen voor elkaar met de hele link er neer te zetten.

Deze moet je dus hebben

Monday
Squat 5x5 Oplopend gewicht tot een set van 5 met hetzelfde gewicht als de triple van vorige vrijdag
Bench 5x5 Oplopend gewicht tot een set van 5 met hetzelfde gewicht als de triple van vorige vrijdag
BB row 5x5 Oplopend gewicht tot een set van 5 met hetzelfde gewicht als de triple van vorige vrijdag
Assistance: 2 sets weighted hyperextensions en 4 sets weighted situps

Wednesday
Squat 4x5 Eerste 3 sets zijn hetzelfde als maandag, de 4de set is een herhaling van de 3de.
Military 4x5 Oplopend gewicht tot een set van 5
Deadlift 4x5 Oplopend gewicht tot een set van 5
Assistance: 3 sets situps

Friday
Squat 4x5, 1x3, 1x8 Eerste 4 sets zijn hetzelfde als maandag, de triple is 2.5% boven het gewicht van de zwaarste set van maandag, gebruik het gewicht van de 3de set voor een laatste set van 8
Bench 4x5, 1x3, 1x8 Eerste 4 sets zijn hetzelfde als maandag, de triple is 2.5% boven het gewicht van de zwaarste set van maandag, gebruik het gewicht van de 3de set voor een laatste set van 8
BB Row 4x5, 1x3, 1x8 Eerste 4 sets zijn hetzelfde als maandag, de triple is 2.5% boven het gewicht van de zwaarste set van maandag, gebruik het gewicht van de 3de set voor een laatste set van 8
Assistance: 3 sets weighted dips (5-8 reps), 3 sets barbell curls en 3 sets triceps extensions (8 reps)

Bij het oplopen van gewicht gebruik je sprongen van 10%-15% van je zwaarste set. Als je zware set bvb 100kg is, dan werk je met sprongen van 10kg.
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg
5x100kg

dat linkje is
Ultrax log etc...
hmm, blijkbaar kunde het niet zien. Als je me Quote, kunt je het wel zien denk ik.

Deze moet je dus hebben

dat linkje is
Ultrax log etc...
hmm, blijkbaar kunde het niet zien. Als je me Quote, kunt je het wel zien denk ik.

Wat bedoelen ze hiermee: de triple is 2.5% boven het gewicht van de zwaarste set van maandag, gebruik het gewicht van de 3de set voor een laatste set van 8 en hoe komt de deload van de linear versie er dan uit te zien?

Dus stel dat je maandag 5x5 Bench deed en je bench 5rm is 100 kg
Je laatste set was dus 5x100

Dan doe je vrijdag dus
4x5 oplopend
vb:

1ste set 5x60kg
2de set 5x70kg
3de set 5x90kg *
4de set 5x100kg

5de set 3x102.5. (triple is 2,5% meer)

1x8 dezelfde gewicht als de 3de setje. *(dus 8x90 kg)

Als mijn english ok is, dan moet het zo.
Kijken wat Starter20 ervan te zeggen heeft.

Laatst bewerkt:
Wat bedoelen ze hiermee: de triple is 2.5% boven het gewicht van de zwaarste set van maandag, gebruik het gewicht van de 3de set voor een laatste set van 8 en hoe komt de deload van de linear versie er dan uit te zien?
Wel, stel dat je maandag er zo uitzag:
5x40
5x55
5x70
5x85
5x100

Dan is je vrijdag als volgt:
5x40
5x55
5x70
5x85
3x102,5 (wat dus 2,5% meer is dan die 100 van maandag)
8x70 (je 3de set)

Die 102,5 kan je bvb afronden naar 103 of zo, tenzij je met stappen van een halve kilo kan werken. De volgende maandag ziet er dan ongeveer als volgt uit:

5x42,5
5x57,5
5x72,5
5x87,5
5x102,5

Van deload is geen sprake.

@Cyan: idd, maar je hebt er een setje te veel gezet.

Die Bill Starr logs van tegenwoordig schieten uit de grond als kolen (of een gelijkaardige uitdrukking)

Laatst bewerkt:
THX voor de heldere uitleg:p

5x40
5x55
5x40
5x70
8x40 (je 3de set)

Waarom is mij derde set hetzelfde als de 1ste.

Vanwege dat bij ons in de gym alleen schijven van 2,5KG hebben, zal ik dan maar maandag effe langs de praxis gaan om 2KG ketting te halen. Moet ik nog ergens voor opletten als ik ketingen aanschaf, ik dacht aan 6 kettingen van 0,5KG die ik dan eventueel aan elkaar kan maken om max, 1,5 kilo evan te maken. Hoeveel gaat dat circa kosten?

Idd, zie edit.

THX voor de heldere uitleg:p

Vanwege dat bij ons in de gym alleen schijven van 2,5KG hebben, zal ik dan maar maandag effe langs de praxis gaan om 2KG ketting te halen. Moet ik nog ergens voor opletten als ik ketingen aanschaf, ik dacht aan 6 kettingen van 0,5KG die ik dan eventueel aan elkaar kan maken om max, 1,5 kilo evan te maken. Hoeveel gaat dat circa kosten?
Geen idee, ik zou gewoon afronden. Ga je sowiso moeten doen als je percenten gaat nemen van 102,5kg

huh? wat is er fout aan dan?

en zoals ultra X zei

Het is toch telkens oplopend? Zoiets heb ik niet gelezen op den uitleg ze ???
Op vrijdag zijn de eerste 4 sets hetzelfde als maandag. Dus niet de laatste 4 setts van maandag.

Die 40 moest een 60 zijn, is verbeterd

Zucht, ik ben aan het knoeien met die getallen hier :p

Voila, opgelost. Als het nu nog fout is gooi ik straks 10kg extra op de bar met men squat.

Op vrijdag zijn de eerste 4 sets hetzelfde als maandag. Dus niet de laatste 4 setts van maandag.

Die 40 moest een 60 zijn, is verbeterd

Zucht, ik ben aan het knoeien met die getallen hier :p

Jep heb het gezien. eerst 40,d an 60, dan 70. Maar nu is het echt wel juist!

Wel, stel dat je maandag er zo uitzag:
5x40
5x55
5x70
5x85
5x100

5x40
5x55
5x70
5x85
8x70 (je 3de set)

Zo dus:p
Ik hoop dat de ramping ook altijd 10-15% is :p

Ik heb tijdens school wanneer ik me zat te vervelen even een schema/ log boekjevoor 12 weken gemaakt. Ik ga hem zelf even vanmiddag hier op school uitprinten. Altijd handig om netjes een log te kunnen opschijven tijdens het trainen, vooral voor de gewichten die ik gebruikt heb en de aantal reps voor somige oefeingen.

Met deze link kunnen jullie hem ook downloade: RapidShare: 1-Click Webhosting

Staat er iets onlogisch of iets in dat gewoon foutis, laat het me effe hier weten:P

Ben vandaag begonnen aan dit schema, alleen ik moet zeggen dat het niet intensief aan voelde. Maar ik denk dat dat nog zal gaan komen. Verder voelde ik steken in mijn benen tijdens het squaten. Ook deed ik de bench te snel afhandelen. Heb vanaaf dan ook maar 4 uur geslapen.

Ik denk dat ik dit weekje rustig aan ga doen. Heel licht de rest van de week trainen en dan maar volgende week beginnen, zodat ik geen last meer van mijn bovenbeen heb en me wat energieker voel.

Begin is natuurlijk makkelijk.
Waarom typ je je training niet ?
je weet wel, zo met cijfers :p

Terug
Naar boven