MuscleMeat

underwear Model wanna-be schema, Check en verbeter me, het word gewaardeerd ;)

Lcn

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
84kg
Beste bodybuilders, foodexperts, Fitness competitors and all..

Ik ben nieuw hier, Dank u voor de hartelijke welkoms berichten die al gauw zullen volgen.

Ik ben 22 jaar oud en train nu sinds een maart 08 weer serieus. (minimaal 4x per week)
na verschillende schemas geprobeerd te hebben.
zoals hi reps low weight, full body speed circuit, en eindeloze cardio heb ik eindelijk voor mijn gevoel dan een schema ontdekt die ik nu al een poosje volg en die naar mijn eigen inzien wel goed is.

graag aan jullie pro's om te beoordelen en hier en daar veranderingen aan te brengen.

Mijn doel is zoals in de titel staat beschreven om een Underwear model physique te krijgen. Dus.. Slank maar droog gespierd, mooi V lichaam. zichtbare "money lines" bij mn onderbuik.

Na eindelijk besloten te hebben om Hard er tegen aan te gaan heb ik de volgende statistieken: 1,83 M en 15% BF 82 KG

Ik let op wat ik eet, vooral met name Suikers, 'white' Carbs en 'lekkere troep' (macdonalds febo kfc etc.) ik probeer ze compleet uit mn dieet te schrappen. (wat niet altijd lukt trouwens :D)

Nu zit ik op een 'dieet' en track ik mn progress, en zorg ik ervoor dat ik elke dag op een maximum van 2000 kcal zit per dag. natuurlijk zijn er hier wel eens uitschieters 1x per week
en ben ik niet vies van een bacotje light. (3 max 1x in de 2/3 weken)

want ik wil natuurlijk wel blijven leven.

Nu genoeg gechitchat, dit is mn workout-schema:

Ma: Borst (Dumbbell chest press, incline dumbbell chest press, dumbbell fly's, cable fly's), biceps (4 variaties curls), Lage buikspieren naderhand 20 min HIIT HR MAX 90%

Di: RUG (lat pully's, Rows, Bent over Rows, eenarmig "zagen") ,Triceps (4 variaties), Boven buikspieren naderhand 20 min of HIIT

Wo: 25 min lang maar hard cardio (75-80%HR) - Abs circuit - 20 min HIIT en daarna 10 min low intensity cardio

Do: Schouder, Benen( "machine" squad, Dumbbell Squad, Leg press, Dead lifts) Transversale Buikspieren (low to high woodchops, High to low Woodchops, Russian twists on ball) (geen cardio mn benen zijn stuk)

Vr: Borst, biceps, Lage buikspieren naderhand 20 min HIIT HR MAX 90%

Zat: 25 min lang maar hard cardio (75-80%HR) - Abs circuit - 20 min HIIT en daarna 10 min low intensity cardio

Zon: Rust
------------

ik moet zeggen dat het allemaal heel langzaam gaat, maar ik weet nu niet of ik te veel cardio? of dat ik mezelf overtrain? of dat ik totaal verkeerd bezig ben?

Mn sets zijn 4 oefeningen per spiergroep en sets in pyramide vorm 12-10-8-6 en qua gewichten zit ik bij het aantal herhalingen op mn max wat ik kan liften. (bijv 12 x is 10 en de laatste 2 als een achterlijke idioot zwaarhijgend en mompelend schreeuwen)

________

op cardio only dagen ga ik op een lege maag na het wakker worden en neem ik ongeveer 15 gram EAS whey protein en na de workout zoieso weer een Whey shake. (uitstluitend met water)

qua supplementen:

Multi vitamine voor sporters
5 gram omega 3 visolie capsules
glucosamine (?) voor mn gewrichten
5 gram CLA ( geen flauw idee of dit werkt voor fatloss in de praktijk maar goed )
EAS Whey Protein

Verder train ik in een well equipped sportschool, ze hebben er praktisch alles.
Mn probleem areas is toch echt mn onderbuik, met een goede lichtval kan ik lichtelijk mn onder(navel gelegen)buikspieren zien.
verder vind ik mn lichaam wel ideaal.
wegens horeca werkzaamheden heb ik overdag de hele tijd en zou ik theoretisch gezien 7x per week kunnen trainen..

zo.. dat was me wel een binnenkomst..

Ik hoop op serieuze reacties, en alvast hartelijk bedankt voor jullie meningen!

Ik kijk er naar uit!

===================================================================================

8 oktober 2008

Bedankt voor alle reacties.. ik heb een nieuwe trainings schema gemaakt: als volgt.. corrigeer en pas t aan naar wens..

Dag 1: Borst, Rug, Schouders (3/4 oefeningen per spiergroep x 3 sets zelfde oefeningen als mn eerste schema zie eerste post)

Dag 2: Cardio dag: 20 min cardio 75/85%HR 10 min 65%HR, Buikspier circuit 15 min, 20 min HIIT gevolgd door 10 min 65% HR.

Dag 3: Biceps, Triceps, Benen (Leg press, Deadlifts, leg extensions, Leg curls, V-squat)

Dag 4: Borst, Rug, schouders (als dag 1)

Dag 5: Cardio Dag (als dag 2)

Dag 6: Biceps Triceps en benen (als dag 3)

Is dit schema te veel eisend als ik op een kcal dieet van 2000 zit?
zoals ik al eerder aangegeven heb ben ik tevreden met mn spiermassa maar word ik gewoon gek van het vet rondom mn navel. Dus.. Vetverlies is prioriteit nummer 1!

Als ik 4% vet zou droppen zou ik mn doel bereikt hebben.. ik schommel nu tussen de 14 & 15% ( a freakin plateau)

Hoemeer ik research doe schijnt het dat ik ook dat ik mn lichaam te veel zou belasten waardoor mn lichaam in een anti-fatloss mode ga..
Ik ben nu echt radeloos.. iemand een compleet schema waarme ik mn doel goed zou kunnen bereiken?

Underwear cover model with fascinating money lines?

moet ik van dit naar een programma zoals die van mark rippetoe's? (wat een bulk programma is?)

1000x thanks..

Lcn.

Laatst bewerkt:
Hebben ze geen squat rek in die "well equipped sportschool"?

Sorry hoor maar max 2000 kcal per dag is schandalig weinig...

Ik zit met de zelfde lengte op meer dan het dubbele...

Wat je nu doet is trainen maar tegelijk ook weer niet omdat je spieren amper kunnen herstellen met zo weinig kcal .. ga gewoon max. 500 onder je behoefte zitten dus dan kom je vast op iets van 3000 kcal per dag.

Verder ziet het er voor een "ik wil graag een laag bf en weinig massa" schema wel aardig uit.

Aangezien je toch niet behoefte hebt aan al die compound oefeningen omdat de nieuwe mode ecto worden is ;)

succes

waarom pak je borst met biceps en rug met triceps.. kan je beter omwisselen omdat je bij rug je biceps (lat pully, bor) ook pakt en bij borst je triceps (dips, bench etc)

waarom pak je borst met biceps en rug met triceps.. kan je beter omwisselen omdat je bij rug je biceps (lat pully, bor) ook pakt en bij borst je triceps (dips, bench etc)

Kun je het dus beter zo houden want waarom zou je je triceps voorvermoeien bij borst:rolleyes: Eindeloze discussie en als hij het goed vindt voelen zo zou ik het ook zo houden

• Topic Starter Topic Starter
hey alseerst bedankt voor jullie racties.. Ff het volgende:

De reden waarom ik mn kcals laag houd is omdat ik een zolaag mogelijk vetpercentage wil houden.. Natuurlijk kan mn denkwijze nergens op slaan "ik ben geen pro" maar bijna overal waar ik kijk of lees staat er nu eenmaal dat je voor een strak lichaam met dit gewicht op zoveel kcals moet zitten of je valt niet af.. Wat is waar voor goed vetverlies?

Bic en triceps omwisselen klinkt logisch.. Al vond ik zelf dat ik zo wel goede results kreeg.. Maar alles wat beter kan zal ik opvolgen..

Squadrek hebben ze inderdaad wel maar ik heb een zwakke linkerknie waardoor ik met squads liever uitwijk naar de wat "veiligere" squad machines.

Hoe zit het trouwens met mijn cardio.. Is dit te veel? Breek ik zo meer spieren af dan vet? Kan ik liever over gaan op low intensity? Of juist langere sessies voor ultiem fatloss?
Nogmaals bedankt en ik hoop op meerdere wijze reacties!

Laatst bewerkt:
je traint elke keer buikspieren. die kunnen zo niet herstellen...
je traint biceps/triceps evenveel als borst/rug. terwijl borst/rug veel grotere spiergroepen zijn.
je traint biceps de dag voor de rug. dat kan ook niet omdat je biceps niet herstelt zijn en met de rug ook aangepakt worden. zelfde geld voor borst/triceps
je traint je hamstrings niet

Waarom heet squaT tegenwoordig squaD....

droger zal je misschien wel worden, meer massa zal je echter niet aanzetten. het is vaak het een of het ander en met 2000kcal per dag voor iemand van 1.83m zal je nagenoeg geen massa aanzetten.

Voor mijn quest enkel naar een droge sixpack en "money lines" is dit wel een goed schema dus? Ik ben altijd al een beetje aan de stevige kant geweest bolle wangen buikje.. Maar ik hoef geen rug zo breed dat ik er mee weg kan vliegen.. En is het niet beter om eerst al het vet eraf te trainen en daarna pas beginnen met echt massa te kweken? Ik zit met de angst om vet te worden.

Wat zouden jullie aanpassen of veranderen in mijn regime om uiteindelijk mn underwear model physique te krijgen?

Thanks

Je schema ziet er imo goed uit. als je echt bang bent om veel vet aan te zetten dan zou je in principe eerst nog kunnen zakken naar 12%bf en vandaar uit weer een beetje clean bulken.
Ik weet ook niet precies wat je definitie van "underwear model" is, maar vergis je niet.. de meeste "men's health" jongens hebben toch redelijk wat massa, dit wordt dikwijls onderschat. Ze lijken misschien niet zo massief, maar ze staan bijna altijd op 8% of lager en dan moet je toch redelijk wat spiermassa bezitten om er niet uit te zien als een skinny bastard

Voor mijn quest enkel naar een droge sixpack en "money lines" is dit wel een goed schema dus? Ik ben altijd al een beetje aan de stevige kant geweest bolle wangen buikje.. Maar ik hoef geen rug zo breed dat ik er mee weg kan vliegen.. En is het niet beter om eerst al het vet eraf te trainen en daarna pas beginnen met echt massa te kweken? Ik zit met de angst om vet te worden.

Wat zouden jullie aanpassen of veranderen in mijn regime om uiteindelijk mn underwear model physique te krijgen?

Thanks

Je wordt niet binnen 5 dagen zo breed dat je weg kunt vliegen...

Als je een underwear model figuur wilt krijgen moet je veel eten en geduldig zijn, als je perse een laag bf wilt hebben ga dan eerst cutten en dan verder clean bulken ofzo.

Ook zou ik dat schreeuwen bij de laatste twee reps weglaten, niet alleen lijk je zo een clown in de gym, maar meestal ben je dan ook je techniek aant verkloten.
Als je een zwakke linkerknie hebt zou ik iig niet naar de smith machine toegaan.

Ik begrijp dat ik niet weg zal vliegen ok.. maar ff alle gekkigheid op een stokje..

Mijn doel is om niet te veel in massa aan te komen, enkel om een laag bf te krijgen.
mens health covermodel is inderdaad de kant welke ik graag op zou willen gaan..
zelf vind ik dat ik al aardig wat spiermassa heb. En mn echte struikelblok is mn buik.. Zou ik nu meer moeten focussen op mn dagelijkse cardio of nou juist op het krachttrainings schema?
Verder bedankt voor alle tips wat ik vooral niet moet doen en dat je squat met een T schrijft ipv een D.

misschien oefeningen of schema's of iets dergelijks wat ik zou kunnen toepassen om mijn doel zo efficient mogelijk te bereiken?

Cardio plannen? hiit of Low intensity?
supplementen die me zouden kunnen helpen mn doel te bereiken.

bedankt..

Laatst bewerkt:
Ga gewoon 2 tot 3 keer per week kracht trainen gevolgd door een half uur tot drie kwartier cardio.
En gaat dan 1 keer in de week een uurtje HIIT.
Op deze manier zul je vet verbranden en spier aanzetten en je lichaam motiveren om meer te gaan verbranden.
WEL OP JE ETEN EN DRINKEN LETTEN!!!

Ga gewoon 2 tot 3 keer per week kracht trainen gevolgd door een half uur tot drie kwartier cardio.
En gaat dan 1 keer in de week een uurtje HIIT.
Op deze manier zul je vet verbranden en spier aanzetten en je lichaam motiveren om meer te gaan verbranden.
WEL OP JE ETEN EN DRINKEN LETTEN!!!

aha.. daar kan ik wat mee..:o
zoieso is het enige wat ik drink Water (richt op 3/4 liter per dag)
qua eten, producten die of vol graan zijn of laag in suiker maar rijk in eiwit.
af en to een missertje.. maar ik plan het in zodat ik wel op mn dagelijkse kcal blijf.

Ik heb als volgt na jullie reacties de volgende schema samengesteld (wel met de zelfde oefeningen als hiervoor)

Ma: Borst schouders rug
di: 20 cardio 75% HR > 10 min 65%, Abs circuit, 20 min HIIT>10min 65%HR
Wo: Biceps triceps Benen
Do: Cardio plan zie Dinsdag
Vrij: Borstschouders rug
Za: Rust of cardio plan (twijfelgeval)
Zo: Rust

Beter?

aha.. daar kan ik wat mee..:o
zoieso is het enige wat ik drink Water (richt op 3/4 liter per dag)
qua eten, producten die of vol graan zijn of laag in suiker maar rijk in eiwit.
af en to een missertje.. maar ik plan het in zodat ik wel op mn dagelijkse kcal blijf.

Ik heb als volgt na jullie reacties de volgende schema samengesteld (wel met de zelfde oefeningen als hiervoor)

Ma: Borst schouders rug
di: 20 cardio 75% HR > 10 min 65%, Abs circuit, 20 min HIIT>10min 65%HR
Wo: Biceps triceps Benen
Do: Cardio plan zie Dinsdag
Vrij: Borstschouders rug
Za: Rust of cardio plan (twijfelgeval)
Zo: Rust

Beter?

Daar moet je ook niet teveel van hebben in de cut

ff tipje, doe gewoon wel squats.. juist omdat je knie zwakker is moet hij sterker worden en niet een geforceerde beweging als smith-squat..

spreek uitervaring, heb zelf begin dit jaar mijn knieschijf gebroken (letterlijk in 2en) door diepe full squat is hij in (mijn arts snapte er nix van) 3 weken volledig gebonden en sterker dan ooit hersteld.

Bedankt voor alle reacties.. ik heb een nieuwe trainings schema gemaakt: als volgt.. corrigeer en pas t aan naar wens..

Dag 1: Borst, Rug, Schouders (3/4 oefeningen per spiergroep x 3 sets zelfde oefeningen als mn eerste schema zie eerste post)

Dag 2: Cardio dag: 20 min cardio 75/85%HR 10 min 65%HR, Buikspier circuit 15 min, 20 min HIIT gevolgd door 10 min 65% HR.

Dag 3: Biceps, Triceps, Benen (Leg press, Deadlifts, leg extensions, Leg curls, V-squat)

Dag 4: Borst, Rug, schouders (als dag 1)

Dag 5: Cardio Dag (als dag 2)

Dag 6: Biceps Triceps en benen (als dag 3)

Is dit schema te veel eisend als ik op een kcal dieet van 2000 zit?
zoals ik al eerder aangegeven heb ben ik tevreden met mn spiermassa maar word ik gewoon gek van het vet rondom mn navel. Dus.. Vetverlies is prioriteit nummer 1!

Als ik 4% vet zou droppen zou ik mn doel bereikt hebben.. ik schommel nu tussen de 14 & 15% ( a freakin plateau)

Hoemeer ik research do merk ik ook dat ik mn lichaam te veel zou belasten waardoor mn lichaam in een anti-fatloss mode ga..
moet ik overgaan op een programma zoals die van Mark rippetoe's? (al is dat wel een BULK programma..)

Ik ben nu echt radeloos.. iemand een compleet schema waarme ik mn doel goed zou kunnen bereiken?

Underwear cover model with fascinating money lines?

1000x thanks..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven