XXL Nutrition

underwear Model wanna-be schema, Check en verbeter me, het word gewaardeerd ;)

Man toch. Ik bedoel dit niet verkeerd hoor, maar je traint sinds maart (dus een goeie 6 maand) en je traint op dit moment 6 dagen op 7. Ik moet toegeven: ik heb héél je post niet gelezen, maar dat gegeven, samen met het feit dat je ervan overtuigd lijkt dat je met 2000 kcal per dag (de aanbev. dag. hoev. voor vrouwen die max recreatief aan sport doen), bewijst voor mij dat je absoluut niet van aanpakken weet.
Op jou niveau: 3 dagen per week, 4 MAXIMUM. Je lichaam kan geen 6/7 aan, is er niet gewoon aan, en als je het doet kan je niet 6/7 voluit gaan of je lichaam kapt er gewoon mee. Korte, intensieve trainingen (wil niet zeggen dat je niet rustig moet opwarmen, zeer belangrijk!) is wat je nodig hebt, full-body oefeningen, gooi de curls en backside incline pecdeck flyswatters eruit
Voeding: persoonlijk tel ik geen kcal, weet gewoon dat als je dit echt serieus neemt, je véél (lees: HEEL VEEL) zal moeten eten. Vermijd verz. vetten en enkelv. koolhydr. Wel: haver, brinta, mager rood vlees, vis, kip, groenten, fruit, melk, eieren, water, etc. Succes!

Btw, "money lines" heten obliques, en je krijgt ze door de goede full-body core oefeningen te doen (squat, deadlift, ook wel standing press). Hiermee train je de core groepen statisch, ipv dynamisch, en als je het mij vraagt is dit veel effectiever (ik doe nooit crunches).

• Topic Starter Topic Starter
Man toch. Ik bedoel dit niet verkeerd hoor, maar je traint sinds maart (dus een goeie 6 maand) en je traint op dit moment 6 dagen op 7. Ik moet toegeven: ik heb héél je post niet gelezen, maar dat gegeven, samen met het feit dat je ervan overtuigd lijkt dat je met 2000 kcal per dag (de aanbev. dag. hoev. voor vrouwen die max recreatief aan sport doen), bewijst voor mij dat je absoluut niet van aanpakken weet.
Op jou niveau: 3 dagen per week, 4 MAXIMUM. Je lichaam kan geen 6/7 aan, is er niet gewoon aan, en als je het doet kan je niet 6/7 voluit gaan of je lichaam kapt er gewoon mee. Korte, intensieve trainingen (wil niet zeggen dat je niet rustig moet opwarmen, zeer belangrijk!) is wat je nodig hebt, full-body oefeningen, gooi de curls en backside incline pecdeck flyswatters eruit
Voeding: persoonlijk tel ik geen kcal, weet gewoon dat als je dit echt serieus neemt, je véél (lees: HEEL VEEL) zal moeten eten. Vermijd verz. vetten en enkelv. koolhydr. Wel: haver, brinta, mager rood vlees, vis, kip, groenten, fruit, melk, eieren, water, etc. Succes!

Je hebt helemaal gelijk, daarom vraag ik ook hulp.. mijn levensT is gebaseerd op programmas die ik van t internet heb geplukt..

en vaak kwam het erop aan dat je gewoon Keihard moet werken en op je eten letten anders komt het er gewoon niet van af..

ik waardeer echt je post.. heb je misschien een voorbeeld schema wat ik het beste zou kunnen volgen zodat ik mn doel op zn snelst bereik?

alvast bedankt!

Ik heb één gouden raad voor je: Mark Rippetoe. En het programma van deze man is, als je het mij vraagt, ook alles wat beginners nodig hebben (ben zelf ook nog beginner). In één van je vorige posts zei je dat dit een bulk programma is. Het is idd de bedoeling om spiermassa te kweken met dit programma, maar dit is toch ook jou doel, niet? Wel, niemand zegt dat je vet gaat worden met dit programma. Let op je eten, eet veel, maar clean, dus veel mager vlees, eieren etc. Haal je energie uit haver bv.: goede bron van complexe koolhydr. In ieder geval, lees en leer! http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

The program stresses the tried-and-true basics of effective compound exercises and weight progression on those exercises with an emphasis on exact technique. There is nothing "magical" about the program. It works because it is rooted in common sense and decades of experience.

Rippetoe's basisprogramma staat op de pagina die ik vermeldde. Even scrollen en je bent er. Heel simpel, en je eerste reactie is misschien: geen curls, geen crunches, etc. maar die zijn dan ook echt niet nodig ;)

Ik heb één gouden raad voor je: Mark Rippetoe. En het programma van deze man is, als je het mij vraagt, ook alles wat beginners nodig hebben (ben zelf ook nog beginner). In één van je vorige posts zei je dat dit een bulk programma is. Het is idd de bedoeling om spiermassa te kweken met dit programma, maar dit is toch ook jou doel, niet? Wel, niemand zegt dat je vet gaat worden met dit programma. Let op je eten, eet veel, maar clean, dus veel mager vlees, eieren etc. Haal je energie uit haver bv.: goede bron van complexe koolhydr. In ieder geval, lees en leer! http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

ja, naar eigen zeggen heb ik wel genoeg spiermassa, tenminste ik ben er meer dan tevreden mee.. maar die buik wilt gewoon niet weg..

Ik zal de rippetoe programma vanaf volgend week maandag beginnen.
ik ben zaterdag jarig.. dus ik kom niet onderuit t feesten en alcohol..
ik vind dat je wel een uitzondering mag maken op je verjaardag niet waar ;)

als ik het goed heb bestaat t programma van rippetoe slechts uit 5 a 6 oefeningen en dan 3 sets en 5 reps.

moet ik hier mn Max pressen elke set? ik neem aan van wel..
ik heb geen spotter.. omdat ik altijd alleen train. (ligt ook aan de uren waarop ik train)

kan ik of moet ik cardio achter de workout of tussen de workdagen in plannen?

(ik weet dat ik t ff aandachtig moet doorlezen maar ik ben zo hyped, en tegelijkertijd een beetje suf aan t worden..)

thanks!

wa

Natuurlijk mag je een uitzondering maken. Het moet allemaal leuk blijven hé. Idd Rippetoe is 3x5 (na opwarming met lager gewicht natuurlijk). In het begin zéker NIET je max gebruiken. Rustig beginnen: eerste training neem je een gewicht dat je aankan, niet overmoedig zijn! Denk aan een gewicht dat je kan en doe er dan 15% af, zoiets. Echt rustig beginnen, de trainingen zullen jou wel inhalen! Geen spotter is ok, gewoon veilig trainen! Het is toch nooit de bedoeling om max te gaan, het programma bestaat erin dat je elke keer dat je traint, meer gewicht neemt dus het zal allemaal wel snel genoeg gaan!
Wat die buik betreft, je kan bij rippetoe natuurlijk wat cardio doen, maar niet elke dag. 1 à 2x per week misschien. Weet dat het iets is dat lang duurt, maar eet gewoon clean (wel genoeg), train hard en de vooruitgang zal wel komen.

Thanks, maandag begin ik met rippetoe en knal ik er 2 dagen cardio tussen (stiekem hou ik nu wel van cardio kan het moeilijk achterwege laten)

en zal ik nog harder gaan dieten.. meer eten maar alleen dat wat gezond is meer..

Ps.

heb fotos geupload.. Ik weet dat er nog wat verbetering moet komen.. Maar ik ben zoieso van plan om na periodes nieuwe pics te posten.. Op de fotos zie je dat mn buik echt mn probleem area is althans dat vind ik zelf.. Moet je nagaan hoe alles zou zijn als ik het NIET zou aanspannen..

Pics:
[Link niet meer beschikbaar]

Afgaande op je foto: buik? Welke buik? Ik dacht dat je een 'bierbuikje' of iets dergelijks bedoelde! Met 'ontevredenheid over je buik' bedoel je waarschijnlijk weinig aflijning, niet zo strak, dun vetlaagje maar toch iets of wat lovehandles, niet? Wel, de reden dat je buik niet echt is zoals je hem wilt, is niet omdat je te dik bent, absoluut niet, maar omdat er te weinig spiermassa zit. Die covermodellen, dat zijn echt wel grote jongens, hoor. Op de foto die vanaf de zijkant is getrokken zie ik duidelijk dat je nog erg weinig massa hebt op je rug en je middel. De strakke buik die je wil is het resultaat van 1) laag vetperc (uiteraard), 2) genoeg spiermassa! Het probleem zit em dus niet in het vet, maar er zijn gewoon nog niet echt genoeg buikspieren en obliques om eruit te springen.
Dat gezegd zijnde, begin die buik niet te trainen! Met de grote full-body oefeningen (die in ripps prog zitten, squats, deadlifts), wordt heel je core (buikspieren, onderrugspieren, hip flexors) getraind doordat oa de buikspieren druk moeten zetten rond je middel om je ruggegraat te ondersteunen, want die draagt het gewicht bij deze oefeningen. Door te deadliften en te squaten train je dus niet enkel je benen en je hele rug, maar ook je core, en zelfs veel beter dan met crunches! Ik zou zo nog ff kunne doorgaan, maar je snapt het plaatje nu wel he ;). Btw, borst ziet er al heel ok uit!

afgaande op je foto: Buik? Welke buik? Ik dacht dat je een 'bierbuikje' of iets dergelijks bedoelde! Met 'ontevredenheid over je buik' bedoel je waarschijnlijk weinig aflijning, niet zo strak, dun vetlaagje maar toch iets of wat lovehandles, niet? Wel, de reden dat je buik niet echt is zoals je hem wilt, is niet omdat je te dik bent, absoluut niet, maar omdat er te weinig spiermassa zit. Die covermodellen, dat zijn echt wel grote jongens, hoor. Op de foto die vanaf de zijkant is getrokken zie ik duidelijk dat je nog erg weinig massa hebt op je rug en je middel. De strakke buik die je wil is het resultaat van 1) laag vetperc (uiteraard), 2) genoeg spiermassa! Het probleem zit em dus niet in het vet, maar er zijn gewoon nog niet echt genoeg buikspieren en obliques om eruit te springen.
Dat gezegd zijnde, begin die buik niet te trainen! Met de grote full-body oefeningen (die in ripps prog zitten, squats, deadlifts), wordt heel je core (buikspieren, onderrugspieren, hip flexors) getraind doordat oa de buikspieren druk moeten zetten rond je middel om je ruggegraat te ondersteunen, want die draagt het gewicht bij deze oefeningen. Door te deadliften en te squaten train je dus niet enkel je benen en je hele rug, maar ook je core, en zelfs veel beter dan met crunches! Ik zou zo nog ff kunne doorgaan, maar je snapt het plaatje nu wel he ;). Btw, borst ziet er al heel ok uit!

+1 :)

meer massa :d

Afgaande op je foto: buik? Welke buik? Ik dacht dat je een 'bierbuikje' of iets dergelijks bedoelde! Met 'ontevredenheid over je buik' bedoel je waarschijnlijk weinig aflijning, niet zo strak, dun vetlaagje maar toch iets of wat lovehandles, niet? Wel, de reden dat je buik niet echt is zoals je hem wilt, is niet omdat je te dik bent, absoluut niet, maar omdat er te weinig spiermassa zit. Die covermodellen, dat zijn echt wel grote jongens, hoor. Op de foto die vanaf de zijkant is getrokken zie ik duidelijk dat je nog erg weinig massa hebt op je rug en je middel. De strakke buik die je wil is het resultaat van 1) laag vetperc (uiteraard), 2) genoeg spiermassa! Het probleem zit em dus niet in het vet, maar er zijn gewoon nog niet echt genoeg buikspieren en obliques om eruit te springen.

klopt ja.. aflijning en detail mis ik.. en zoals je ziet op de 2e foto is er nog behoorlijk wat love handle in da houzeee...

maar goed.. bedankt voor je motivationele speech.. :D
het zal me helpen om weer een nieuwe fase in te gaan.. en dat word de rippetoe's fase.. ik hoop dat ik de juiste resultaten krijg..
Ik heb ook begrepen dat het natuurlijk kcal in vs kcal out is maar dat betekend niet dat je kcals moet verlagen maar meer je intensiteit van je trainingen en gewoon niet verzadigde vetten en simpele carbs eten.. en dat is wel een nog grotere probleem nu denk ik.

want meer gaan eten alleen dat voelt zo onnatuurlijk op dit moment, tenminste meer eten is geen probleem.. maar constant clean blijven eten..

maar goed, ik neem aan dat het gewoon moet om zo genoeg energie voor mn spieren te genereren.

ik heb net toch o'zo een heerlijk maaltijdje gemaakt..

Kidney beans met Zalm uit blik opgebakken met een klein beetje olijf olie en in een wrap gevouwen opgetopped met een beetje salsa..
ik heb bijna mn hele bank ondergekotst zo smerig was t.. maar hey.. if its good for you, who gives a crap!?

GO HARD OR GO HOME.. (ofzoiets.. :D)

Ja go hard or go home, idd. Maar het moet niet moeilijk zijn om clean te eten, hoor. Haver is een goede basis van mijn voeding (complexe koolhydr en toch ook 10-12% proteinen), en het is helemaal niet vies ofzo. Kip, rood vlees, vis, groenten en fruit zijn ook allemaal voorbeelden van heerlijke én gezonde onderdelen van een goede voeding.

Ik heb de rippetoe methode nu aardig doorgenomen maar..

workout a

3x5 bench press
3x5 squat
1x5 deadlift

is dit niet te weinig voor muscle gain? en deadlifts dan..
1x5? Is dat niet veel te weinig voor ontwikkeling? ik begrijp dat de kilos behoorlijk horen te zijn.. maar aangezien ik niet in een door mn rug wilt gaan neem ik aan dat ik met mn 'beginner gewicht' deadlift het niet voldoende is om results te zien?

Zou ik hier de sets mogen verhogen? of gewoon zoals t offical bb forum zegt.. don't mess with the statistics?

Ik heb de rippetoe methode nu aardig doorgenomen maar..

workout a

3x5 bench press
3x5 squat
1x5 deadlift

is dit niet te weinig voor muscle gain? en deadlifts dan..
1x5? Is dat niet veel te weinig voor ontwikkeling? ik begrijp dat de kilos behoorlijk horen te zijn.. maar aangezien ik niet in een door mn rug wilt gaan neem ik aan dat ik met mn 'beginner gewicht' deadlift het niet voldoende is om results te zien?

Zou ik hier de sets mogen verhogen? of gewoon zoals t offical bb forum zegt.. don't mess with the statistics?

Iets verder op de site (maar ik geef toe, ik heb het ook niet snel gevonden), staat uitgelegd hoe je moet opwarmen. Dit is heel belangrijk. Hieronder een voorbeeld van hoe je eerste training er uit zou kunnen zien.

Squat
lege staaf x 5 herhalingen (=20 kg dus als je een 30mm staaf hebt moetje 10 kg bijhangen) Die eerste oefening met lege bar, daar hamert rippetoe echt op!
30kg x 5 herhalingen
35kg x 5 herhalingen
40kg x 5 herhalingen (om een wat zwaarder gewicht te "voelen")
45kg x 5 x 3

Bench hetzelfde: lege staaf (of 30mm staaf + 20 kg) x 5, dan nog 3 setjes telkens wat meer, dan de 3 "werksets". Deadlift doe je ook de opwarmsetjes allemaal (soms wel moeilijk met lege staaf, probeer grote schijven van laag gewicht te gebruiken als je die hebt), dan één werkset. Dit omdat deadliften erg zwaar is. 3x5 deadliften elke keer je workout A doet, hou je niet vol. Maar geloof me maar: de trainingen halen jou wel in! Begin rustig, na 2 weken voeg je (zoals ook op de pagina beschreven), dips en pull-ups/chin-ups toe. Naarmate je vordert en de gewichten beginnen stijgen, zal je wel merken dat je lichaam die andere dagen rust meer dan nodig heeft en ook des te meer zal groeien (rust = groei)! Probeer het in ieder geval eens. Begin zeker rustig. Goede opwarming is belangrijk. Een blessure is heel deprimerend dus vermijd die kost wat kost. Je moet je lichaam langzaam aan laten wennen aan de steeds zwaarder wordende gewichten. De eerste trainingen zijn doodsimpel, maar vanaf een bepaald moment zul je echt niet meer zo sterk verlangen om eens hard te mogen gaan! Geef je lichaam de bouwstoffen en rust die het nodig heeft en je zal zeker verandering zien!

Aha dus er schuilt wel wat meer achter die "simpele" workout!

Top! Bedankt voor je uitgebreide reactie,
Morgen ff dr tegenaan knallen..!!

Laat wel weten wat en hoe ik het heb gedaan..

Mens health.. Here i come!! :p

Beetje lang voordat ik wat van me heb laten horen.. (sorry daarvoor) maar mn internet verbinding was messed up..

Maandag 45 min s'ochtends na opstaan gerend
Dinsdag rippetoe's alleen had ik de programma verkeerd ingecalculeerd..

Bench press ging moeizaam omdat ik normaal met 32 kg dumbbells press.. maar goed hier de stats:

Benchpress:

Brede stang (20) x 12
+ 20kg = 40 x 10
+ 55kg = 75kg 3x5

Dude.. wat was dat zwaar.. hield het moeizaam vol zonder spotter..

daarna deed ik de Military Press (verkeerde oefening in workout a.. i know)

Brede stang (20kg) x 12
+ 10kg = 30 x 10
+ 20kg = 40 3x5

Niet normaal.. met pijn en moeite redde ik het net..

Ten slotte:

Squads (wel op smith machine.. anders viel ik gegarandeerd achterover)

stang x 12
+ 40kg x 10
+ 60kg 3x5

het was een goede workout.. heb na lange tijd niet zo een spierpijn gehad..

ondanks dat kon ik het niet laten om nog 1x5 deadlifts erbij te doen en 1x5 Barbell rows..

Ohja.. en nog 30 min drna op 75-80%HR gecardiood..

en ja ik voel m zwaar nu..
maar ik voel wel dat ik echt iets doe nu.

Morgen begin ik aan workout B gewoon volgens het originele programma..
en ik denk dat ik dr weer wat cardio erachter aan gooi.. want ik hou gewoon van cardio..

Met eten gaat het goed.. ik eet nu rond de 2500 per dag.. veel whey shakes dr tegenaan met magere melk ipv water volkoren pasta, bruine rijst kip en brinta en kwark.

Keep you guys posted!

Beste,

ik stel voor dat je opnieuw begint! :D Het programma gaat (nogmaals) als volgt:

3x5 Squat met de T van t**ten
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

In die volgorde. En geen Military Press de eerste dag. En geen smith machine bij de squat, dat gaat volledig tegen Rippetoe's in! De eerste dag is het overigens de bedoeling dat je je begingewichten vastlegt. Je zegt dat je het er bij alle oefeningen met pijn en moeite vanaf hebt gebracht! = NIET de bedoeling! Het is de bedoeling dat je de begingewichten zo vastlegt, dat je een maand of twee zonder problemen voort kan. Sommigen zeggen dan: je maar ik ben sterker, het lukt wel. Nee. Je begint laag. Hoe denk je nu je oefeningen nog te verhogen, kracht te ontwikkelen, als je nu al moeilijkheden hebt? Zal niet lukken. Je lichaam zal de gelegenheid niet krijgen die kracht te ontwikkelen.
Nog een laatste opm: je hebt gedaan: bp, mp, sq, dl, brow. Dat zijn 5 oefeningen, je mocht er maar 3, en dan nog in de verkeerde volgorde. Hehe, sorry als ik wat hard klink hé, voor mij moet je het niet doen ;). Succes! :)

haha.. ja, je hebt wel gelijk.. ik begin gewoon overnieuw..
workout A. en ik zal m op een begingewicht zetten.. Alhoewel ik dan wel het gevoel heb.. (als ik niet een klein beetje met de zwaarte struggle) dat ik niet zwaar genoeg til voor resultaat.. maar ik zal het gewoon volgen..!!

SquaT, zonder smith machine word wel een obstakel.. mede ook omdat ik anders altijd te veel druk op mn ruggegraat voel.. en omdat ik niet echt stabiel sta op deze manier.. maar hier geld weer minder gewicht tot mn vorm compleet is.. hehe :D hehe..

Squat, Bench, Deadlift..

Keep you guys posted!

That's the spirit ;). Die workouts zullen je snel genoeg inhalen hoor. Begin laag, let goed op je techniek! Hoe beter je techniek, des te meer gewicht je binnen enkele weken/maanden zal kunnen tillen, en des te langer je blessurevrij kan blijven doorgaan!

en hier volgen de stats:

Donderdag drukke dag, dus opgestaan en 45 min gerend buiten op 75-80% HR.

Vrijdag.. R's Workout A

hier de stats.

Bench 3 x (22,5kg x 2 + 20 stang) 65 kg
Squat 3 x (20kg x2 + 20 stang) 60 kg (squat rek geen smith machine )
deadlift 2 x (25 kg x2 + 20 stang) 70 kg

vergeleken met een beetje krachttrainer hierzo misschien n00bstats.. maar je moet ergens beginnen niet waar..? ik voelde me wel prettig met dit gewicht.. zeker niet licht maar ik zou nog wel net 2 extra kunnen doen voordat ik om zou vallen of in zou storten.. zo hoorde het volgens mij ook niet waar? :P

Tijdens de training voelde ik me wel zeker van mn zaak.. maar achteraf had ik wel zoiets van mm.. is dit het..? zo word ik toch nooit ripped.. ?

maar ik ga blijf de cardio erin pompen op non consecutive workoutdays.. dus morgen rust, zondag cardio en dan maandag weer workout B!

thanks and

a penny for your thoughts! :D

ps. new pics!! ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven