MuscleMeat

Gestopt (v) Pat82 contest 2019 woop woop

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wanneer gaan mensen nou eens stoppen met op elke pulley oefening zeggen dat het sterk is, zonder dat ze weten welke (en met hoeveel katrollen) gebruikt is :treuren:

28taP je presses, bench press en overhead, bevatten serieuze gewichten. Keep on going!

Klopt, als ik in mijn backup gym eens de andere Cable station gebruik kan het makkelijk 20kg schelen! Voel ik me weer extra pussy :(
 
Wanneer gaan mensen nou eens stoppen met op elke pulley oefening zeggen dat het sterk is, zonder dat ze weten welke (en met hoeveel katrollen) gebruikt is :treuren:

28taP je presses, bench press en overhead, bevatten serieuze gewichten. Keep on going!

Er zit idd veel verschil tussen die pulley-stations. Toen ik nog bij 3 verschillende gyms trainde was het altijd lastig m’n progressie bij te houden. Nu ga ik in elk geval lekker vooruit. Zal er eens op letten. Wil niet nep-sterk zijn. Grrr :grumble:
 
Wanneer gaan mensen nou eens stoppen met op elke pulley oefening zeggen dat het sterk is, zonder dat ze weten welke (en met hoeveel katrollen) gebruikt is :treuren:

28taP je presses, bench press en overhead, bevatten serieuze gewichten. Keep on going!
:flipoff:niet. Hoeveel ketrolle waren het nu?
 
Flinke gewichten idd. Goed bezig!
 
Als we toch weer Bert grappen aan het maken zijn.

Houd eens op en als je het dan zo nodig wil, niet in andermans (andervrouws) log. Filmpje is wel grappig btw. :P

Wanneer gaan mensen nou eens stoppen met op elke pulley oefening zeggen dat het sterk is, zonder dat ze weten welke (en met hoeveel katrollen) gebruikt is :treuren:

28taP je presses, bench press en overhead, bevatten serieuze gewichten. Keep on going!

Zelfs met dezelfde hoeveelheid katrollen zit er nog verschil in.
Er zit verschil tussen alle stations en machines. Ik snap echter niet dat mensen blijven denken dat het aantal katrollen hierin heel erg bepalend is. Of de kabel nou over één of drie katrollen loopt, de spanning (en krachten) in de kabel blijven gelijk, een katrol genereert hooguit wat extra weerstand als ie niet soepel loopt. Het voornaamste verschil zit 'm erin hoe de kabel vanaf de gewichten loopt. Dit kan exact een factor 2 schelen. Rechts is de spanning in de kabel 98,1 N en rechts 49,1 N.
aa0808.gif


Er zit idd veel verschil tussen die pulley-stations. Toen ik nog bij 3 verschillende gyms trainde was het altijd lastig m’n progressie bij te houden. Nu ga ik in elk geval lekker vooruit. Zal er eens op letten. Wil niet nep-sterk zijn. Grrr :grumble:
Ik zal maar niet zeggen dat je goed bezig bent, want dan wordt dat weer gezien als geslijm...
... ow, toch wel: supergoed bezig schat, erg sterk! :kiss:
 
Mijn hoofd was er weer niet bij, heb allemaal toestanden aan de hand die me weer andere toestanden laten herbeleven. Niet fijn. Ik was wel een beetje sterk door alle snoepjes van gisteren.

Bb bp
4x6x 40kg

Incl db press
4x12x 12kg

Rope bor
4x6x 50kg

Lat pulldown close grip
4x8x 86kg

Ohp
4x8x 30kg

Upright cable row
4x8x 46kg

Face pull
10x 46kg
3x8x 50kg

Ez curl
4x12x 17,5kg

Reverse grip tricep pushdown
4x12x 27kg
Nice presses patje !
 
Nette training, ondanks de toestanden :)
Er zit verschil tussen alle stations en machines. Ik snap echter niet dat mensen blijven denken dat het aantal katrollen hierin heel erg bepalend is. Of de kabel nou over één of drie katrollen loopt, de spanning (en krachten) in de kabel blijven gelijk, een katrol genereert hooguit wat extra weerstand als ie niet soepel loopt.
Met 2 katrollen kan de kracht 1/3 zijn (afhankelijk hoe de kabel loopt).
 
Met 2 katrollen kan de kracht 1/3 zijn (afhankelijk hoe de kabel loopt).
Het kan inderdaad wel (je hebt gelijk :)), maar bij de pulley-stations die ik zie wordt de kabel enkel van richting veranderd en blijft de katrol op z'n plek. Als je in onderstaande afbeelding nog 3 gefixeerde katrollen toevoegt, is de kracht nog steeds 9,81 x 5 = ongeveer 49 N (er zal hooguit waar meer wrijvingskracht/weerstand overwonnen moeten worden). (Kracht en gewicht druk je uit in Newton en niet in kg, daar gaat onderstaand plaatje de fout in; maakt voor het verhaal niet uit.)
cub_simple_lesson05_fig7.jpg

Oké, genoeg middelbareschoolnatuurkunde, over naar 28taP . :)
 
Het kan inderdaad wel (je hebt gelijk :)), maar bij de pulley-stations die ik zie wordt de kabel enkel van richting veranderd en blijft de katrol op z'n plek. Als je in onderstaande afbeelding nog 3 gefixeerde katrollen toevoegt, is de kracht nog steeds 9,81 x 5 = ongeveer 49 N (er zal hooguit waar meer wrijvingskracht/weerstand overwonnen moeten worden). (Kracht en gewicht druk je uit in Newton en niet in kg, daar gaat onderstaand plaatje de fout in; maakt voor het verhaal niet uit.)
cub_simple_lesson05_fig7.jpg

Oké, genoeg middelbareschoolnatuurkunde, over naar 28taP . :)

Ik heb bijles nodig...
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Slimmer, groter en breder dan ik, zucht... :heart:
 
Het kan inderdaad wel (je hebt gelijk :)), maar bij de pulley-stations die ik zie wordt de kabel enkel van richting veranderd en blijft de katrol op z'n plek. Als je in onderstaande afbeelding nog 3 gefixeerde katrollen toevoegt, is de kracht nog steeds 9,81 x 5 = ongeveer 49 N (er zal hooguit waar meer wrijvingskracht/weerstand overwonnen moeten worden). (Kracht en gewicht druk je uit in Newton en niet in kg, daar gaat onderstaand plaatje de fout in; maakt voor het verhaal niet uit.)
cub_simple_lesson05_fig7.jpg

Oké, genoeg middelbareschoolnatuurkunde, over naar 28taP . :)

Volgens mij heb ik veel natuurkundeles gemist. Haha, hij leek ook precies op Einstein, dat was echt hilarisch. Als hij wat uitlegde, snapte geen mens er wat van. Of ik er wel of niet was, maakte dus niks uit.
 
Heb je zaterdag tijd? :eyebrow:
Er zit wel een oraal examen aan vast. :roflol:

Zit je me hier een beetje uit te dagen? Ik heb zaterdag tijd en jij?
 
Dat soort smerige afbeeldingen graag in de spoiler; het liefst gewoon helemaal niet natuurlijk, al die negativiteit. :)
Dit veroorzaak je toch zelf. Je gedraagt je als een verliefde puber. Of was je comment waarop Zeenius reageerde serieus bedoeld?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven