Fitness Seller

Vader slaat aanrander dochtertje dood

En terecht. Film in deze categorie "a time to kill". Was gister op tv. Goede film. Kan die vader geen ongelijk geven, en dat hij blind was van woede op dat moment kan ik me goed indenken.

Sorry hoor, maar als je eens in de wereld even rondkijkt... Zie je dat de mens allang niet van zijn dierlijke kant af is, daarbij gaat evolutie te langzaam. Uiteindelijk zal ons dierlijke instinct wel beperkt worden, maar jij weet zelf ook dat we dan over duizenden, zoniet honderduizenden jaren spreken. We komen iig nooit van het dierlijke gen af, omdat het altijd opgeslaan zal zitten in ons DNA, wat dus altijd een dierlijke instinct ''kan'' triggeren, tenzij evolutie bepaalt om die gen totaal af te sluiten in de toekomst, maar dan kan je het alsnog kunstmatig triggeren.

We hebben nu al die mogelijkheid, hiervoor moeten we niet meer genetisch voor evolueren. Als samenleving en als persoon/mens is een ander ding (invloeden hiervan op ons denken).

Dat 'dierlijke gen', welke is dat? Wanneer er bewustzijn is is er ook de mogelijk je emoties onder controle te houden en uiteindelijk in dit leven niet de controle over jou te laten hebben (dit zonder moeite te doen voor controle te behouden, maar dit gewoon als persoon zijn). Dit begint met buiten de maatschappij te denken en als individueel persoon.

Dit is allemaal hormonaal en psychisch bepaald. Wanneer hormonen en dus lichaam in evenwicht is heb je de kans dit te doen. Met je prefrontale cortex bv hou je woede onder controle, deze laat ook de gevolgen van je daden inzien. Deze is pas volledig tot ontwikkeling midden 20 jaar. Net zoals spieren kan je hersendelen trainen en natuurlijk leren/evolueren in denken. Bepaalde hormonen hebben invloed op je hersenwerking/delen en reacties ook.

Laatst bewerkt:
held!

We hebben nu al die mogelijkheid, hiervoor moeten we niet meer voor evolueren als persoon/mens. Als samenleving is een ander ding (invloeden hiervan op ons denken).

Dat 'dierlijke gen', welke is dat? Wanneer er bewustzijn is is er ook de mogelijk je emoties onder controle te houden en uiteindelijk in dit leven niet de controle over jou te laten hebben (dit zonder moeite te doen voor controle te behouden, maar dit gewoon als persoon zijn).

Dit is allemaal hormonaal en psychisch bepaald. Wanneer hormonen en dus lichaam in evenwicht is heb je de kans dit te doen. Met je prefrontale cortex bv hou je woede onder controle, deze laat ook de gevolgen van je daden inzien. Deze is pas volledig tot ontwikkeling midden 20 jaar. Net zoals spieren kan je hersendelen trainen en natuurlijk leren/evolueren in denken.

Dit is natuurlijk een ideaal theoretisch beeld Cools, een beetje te mooi om waar te zijn omdat de praktijk jouw beeld totaal afkraakt. De mens is er nog lang niet klaar voor als je nu op een logische wijze kijkt, wat er allemaal gaande is in de wereld(de praktijk dus). Dierlijke gen had ik misschien verkeerd verwoord, maar we hadden het over instinct en dat is natuurlijk dierlijk en zit in ons DNA, daaronder valt dus ook emotie, wat weer betekend dat de netste psychologen, of de meest logisch denkende personen ook bv. een woedeaanval kunnen krijgen als de omgeving/situatie in dat opzicht mee zit.

Je hebt het nu ook over bewustzijn en de vergelijking met dieren, wat ik persoonlijk een kompleet irrationele vergelijking vind, omdat er bv. al meerdere studies met apen zijn verricht, die erop wezen dat apen ook een bewustzijn hebben. Zoals ik ook al eerder aangaf, zelfs de meest bewustzijnde mensen kunnen doormiddel van situatie/omgeving controle over zichzelf verliezen, je moet de mens natuurlijk niet als 1 object bezichtigen, omdat wij reageren op externe prikkels waardoor de omgeving en situatie ook een cruciale rol meespelen. Niet dat ik het totaal oneens ben hoor, natuurlijk kan jij jezelf mentaal tainen om minder gevoelig voor emoties te worden(dan nog zullen de emoties blijven, maar in mindere mate - dierlijke kant blijft aanwezig), maar op wereldschaal is dit natuurlijk onmogelijk en dat (zie)weet jij ook.

Nog even snel jouw quote over hormonen, je zegt dus inprencipe dat een hormonaal belans mee kan helpen, wil je hiermee beweren dat de gemiddelde mens een onbalans heeft? Zo ja, hoe kan je uberhaupt een onbalans classificeren tegen het gemiddelde in? misschien zijn die hormonale uitschieten die de mens af en toe heeft, juist normaal en valt dat eigenlijk binnen belans?

In before:

Een foto van de dader wordt bekendgemaakt en er wordt een MEME van gemaakt.

:)

OT: Best gelopen.

Hoody welke dierlijke gen die in ons lichaam zit volgens jouw veroorzaakt het willen rapen van een kind van 4 jaar. Want ik ik heb nog nooit een een kleine aap van een paar maanden gezien waar een ander mede baviaan met zijn banaan op bezig was.

Is gewoon een mislukt psychisch verstoord mens.

Dit is natuurlijk een ideaal theoretisch beeld Cools, een beetje te mooi om waar te zijn omdat de praktijk jouw beeld totaal afkraakt. De mens is er nog lang niet klaar voor als je nu op een logische wijze kijkt, wat er allemaal gaande is in de wereld(de praktijk dus). Dierlijke gen had ik misschien verkeerd verwoord, maar we hadden het over instinct en dat is natuurlijk dierlijk en zit in ons DNA, daaronder valt dus ook emotie, wat weer betekend dat de netste psychologen, of de meest logisch denkende personen ook bv. een woedeaanval kunnen krijgen als de omgeving/situatie in dat opzicht mee zit.

Je hebt het nu ook over bewustzijn en de vergelijking met dieren, wat ik persoonlijk een kompleet irrationele vergelijking vind, omdat er bv. al meerdere studies met apen zijn verricht, die erop wezen dat apen ook een bewustzijn hebben. Zoals ik ook al eerder aangaf, zelfs de meest bewustzijnde mensen kunnen doormiddel van situatie/omgeving controle over zichzelf verliezen, je moet de mens natuurlijk niet als 1 object bezichtigen, omdat wij reageren op externe prikkels waardoor de omgeving en situatie ook een cruciale rol meespelen. Niet dat ik het totaal oneens ben hoor, natuurlijk kan jij jezelf mentaal tainen om minder gevoelig voor emoties te worden(dan nog zullen de emoties blijven, maar in mindere mate - dierlijke kant blijft aanwezig), maar op wereldschaal is dit natuurlijk onmogelijk en dat (zie)weet jij ook.

Nog even snel jouw quote over hormonen, je zegt dus inprencipe dat een hormonaal belans mee kan helpen, wil je hiermee beweren dat de gemiddelde mens een onbalans heeft? Zo ja, hoe kan je uberhaupt een onbalans classificeren tegen het gemiddelde in? misschien zijn die hormonale uitschieten die de mens af en toe heeft, juist normaal en valt dat eigenlijk binnen belans?

Op wereldlijk vlak ja, als mensheid, maar niet als individueel persoon. Daarom dat ik zeg je af te scheiden van het denken en invloeden in de samenleving. Jij beslist ook uiteindelijk wat voor invloed externe prikkels hebben. Met de tijd wordt je hier beter in als je de keuze maakt eraan te werken.

Ik zeg niet dat apen geen bewustzijn hebben, maar niet de mogelijkheden dat wij hebben in denken en doen. Het gaat ook niet om ongevoelig voor emoties te worden, maar controle over je zijn. De persoon die jij wil zijn.

Vrouwen zitten met een constante onbalans in hormonen en dit maakt het voor hun moeilijker dan bij ons. Wij zitten in de pubertijd met hoger testosteron dat ook invloed op onze stabiliteit heeft en verdere ontwikkeling. Mannen en ook vrouwen hebben meer besef en mogelijkheid tot controle als hun prefrontale cortex volledig ontwikkeld is. Meeste personen veranderen ook midden 20 jaar van persoonlijkheid (gedeeltelijk) en ontwikkelen zich verder met de leeftijd. Menopauze en midlifecrisis hebben ook invloed op vrouw en man door verstoring van de hormonale balans.

Uiteindelijk door bewust leven (oa gezond en in vrede met jezelf) beïnvloed je ook je lichaamsfuncties en hormonale balans.

Laatst bewerkt:
knetters wat een verhalen en teksten..

Ik wil alleen maar ff zeggen, die vader is een held en verdient een medaille!

Terug
Naar boven