Van kinderen blijf je gewoon af met je poten.
Dit kan je die vader niet verwijten dat hij zijn kind beschermt of wraak uit.
Ik had hem ook kapot gemaakt en dat is je taak als vader.
Als je het niet kan voorkomen zorg je iig dat hij het nooit meer kan doen.
Dat is niet aan het slachtoffer of familie om te bepalen wat zijn straf zou moeten zijn, daar hebben we rechtbanken en de wet voor.
Anders kan je iedereen gaan vermoorden die iets doet wat tegen de wet is en waarvan jij vindt dat het erg genoeg is. Dat is de logica die daaruit volgt namelijk.
Puur omdat kinderen gevoelig liggen bij de meeste mensen wil nog niet zeggen dat moord of doodslag plegen plots je RECHT is.
Waarom moet ik dit eigenlijk uitleggen? Waarom begrijpen niet meer mensen dit? Van jou had ik verwacht individuele rechten en de rule of law beter te begrijpen Patrick.
jij had em idd netjes billenkoek gegeven en de politie gebeld en dan samen keurig op aankomst van deze gewacht.
Ik had hem waarschijnlijk het pak slaag van zijn leven gegeven. Vervolgens inderdaad op politie gewacht om hem te arresteren. Maar ik weet welke slagen dodelijk zijn en welke niet. En de meeste mensen weten dat.
Waarschijnlijk is de reden dat de vader hem doodsloeg precies de wetgeving in Texas. Men weet dat men er toch niet voor gestraft kan worden, dus waarom niet gelijk doodslaan? Heeft ook weinig gevolgen voor je geweten nadien, want ze denken dat het niet eens onethisch is (gezien de wet het goedkeurt).
Wat jullie ook beweren, de dood is niet de verdiende straf voor dit. Niemand heeft het recht om het leven van een ander te eindigen. Iedereen heeft recht op een proces. Als je dat niet snapt dan moet je gewoon wat gaan nadenken. Als we dit ok vinden dan is het einde zoek. En het is een grove schending van rechten. Een veel ergere schending van rechten dan verkrachting of aanranding zelf. Al wat je dus doet is jezelf nog erger maken dan de dader. En wie het verdedigt mag daar ook eens over gaan nadenken.
De vader verdiende verzachtende omstandigheden, maar geen vrijspraak over de gehele lijn.
O ja en voor iemand het in zijn hoofd haalt dat ik die kl***zak verdedig: wat mij betreft had hij gerust voor lange tijd mogen wegrotten in de cel. Was waarschijnlijk ook nog een zwaardere straf geweest.