- Waardering
- 359
je kent het zelf miss wel
je ouders paseren de 50 en ze gaan steeds minder bewegen en meer eten.
waardoor ze dikker en vettiger worden.
Aan de ene kant denk je van: nou laat ze, ze hebben nu hun halve leven keihard gewerkt en voor jouw op hun knieeen gelegen, nu mogen ze de rest van hun leven wel wat rustiger aandoen en meer genieten.
aan de andere kant, hoe dikker/vetter ze worden, hoe eerder ziekte's (zoals kanker) ze krijgen en andere lichaamlijk klachten wat mischien (hoef niet altijd natuurlijk)kan lijden tot een snellere en pijnlijkere dood.
mijn vader is dus zo 1 en soms vraag ik me af, of je er wat van mot zeggen of hem lekker moet laten gaan.
ik zit niet echt te wachten dat hij over 5 a 10 jaar dood in zijn graf ligt
(miss wat overdreven maar het zet je wel aan het denken)
ik vraag me af, of er miss meer mensen zijn die dit verhaal kennen, er wel eens over nagedacht hebben, en miss zelf's wat aan gedaan hebben...
ps, ik heb geen idee onder welke sectie ik dit onderwerp moet neerzetten
je ouders paseren de 50 en ze gaan steeds minder bewegen en meer eten.
waardoor ze dikker en vettiger worden.
Aan de ene kant denk je van: nou laat ze, ze hebben nu hun halve leven keihard gewerkt en voor jouw op hun knieeen gelegen, nu mogen ze de rest van hun leven wel wat rustiger aandoen en meer genieten.
aan de andere kant, hoe dikker/vetter ze worden, hoe eerder ziekte's (zoals kanker) ze krijgen en andere lichaamlijk klachten wat mischien (hoef niet altijd natuurlijk)kan lijden tot een snellere en pijnlijkere dood.
mijn vader is dus zo 1 en soms vraag ik me af, of je er wat van mot zeggen of hem lekker moet laten gaan.
ik zit niet echt te wachten dat hij over 5 a 10 jaar dood in zijn graf ligt
(miss wat overdreven maar het zet je wel aan het denken)
ik vraag me af, of er miss meer mensen zijn die dit verhaal kennen, er wel eens over nagedacht hebben, en miss zelf's wat aan gedaan hebben...
ps, ik heb geen idee onder welke sectie ik dit onderwerp moet neerzetten

Maarja, ik vind het niet mijn taak om ze te dwingen te sporten, als ze het willen begeleid ik ze graag. (tenzij het misschien uit de hand dreigt te lopen met hun gewicht, dan wordt het zweten!!!!)