AndroidHealthClinic

Vaker sporten?

Crimby

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m84
Massa
91kg
Vetpercentage
21%
Hey mensen,

Ik ben nu al 6 weken bezig met een verbeterde levensstijl.
Nu ontbijt ik, eet ik 6x per dag, sport ik 3x per week.

Nu wil ik voornamelijk afvallen en ben dan ook afgelopen 6 weken van 24,75% vet naar 21,75% vet gegaan. De kilo's gaan er af en er op maarja dat komt door spiermassa.

Hier mijn eet en sport schema:
08.00 Cornflakes met banaan en halfvolle melk
10.15 Muesli reep met mandarijn
12.30 2 volkorensneetjes met beleg (runderrookvlees of kaas meestal)
15.00 4 volkorenkoekjes met een schaaltje optimel yoghurt
17.30 Avondeten (woon thuis, dus wat de pot schaft, wel let eet ik max 1x per week friet of pizza)
20.00 een glas halfvolle melk met 3 rijstwafels.

Dit eetschema is op gezet door mijn voedings en sport coach, hier is rekening gehouden met mijn werk (ben student, dus werk niet veel) en aantal keer sporten. Ik zit ongeveer op 1600-1700 kcal.

Ik sport 3x in de week; maandag, woensdag, vrijdag
Dan doe ik het volgende:
10 min cardio (cross trainer)
buik, borst en rug spieren (geen idee hoe deze oefeningen heten)
10 min cardio (loopband)
Buik, borst+schouder en been spieren
10 min cardio (cross trainer, kan niet roeien vanwege slechte onderrug)

Ook dit schema is opgezet door mijn coach. Daarbij neem ik dagelijks 2x visolie in, dit omdat ik zelf geen vis lust en dus geem omega 3 binnenkrijg.

In het verleden (heb vaker gefitnessed) heb ik RDX Ultra, fat blockers, Kelp (Zeewier), Chroom en stacker 3 gebruikt maar hadden weinig effect behalve dat ik niet meer sliep van de overdoses cafeine.

Nu is mijn vraag; heeft het nut om vaker te sporten? heb nu vakantie... dus meer tijd, maar aan de andere kant is rust ook belangrijk.... en daarbij heeft het nut om supplementen in te nemen? Zo ja welke? Wel is het zo dat ik niet wil dat als ik stop met deze in te nemen dat ik dan weer aankom...

Extra informatie:
Man
21 jaar
1.84m
91kg
21,75% (gister gemeten)

Laatst bewerkt:
je kan zeker meer dan 3 keer sporten, alleen heb ik mijn vragen bij het volgende:

Nu wil ik voornamelijk afvallen en ben dan ook afgelopen 6 weken van 24,75% vet naar 21,75% vet gegaan. De kilo's gaan er af en er op maarja dat komt door spiermassa.

zoals hier al gezegd, er af EN er op kan niet :) je kunt geef spieren kweken en vet verliezen tegelijk. en aangezien je van hoog komt denk ik eerlijk gezegd niet dat je met een half uurtje 'cardio' per week er komt, wat dacht je van 3*30 minuten om te beginnen ipv 10...

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik bedoel met eraf en erop... de ene week ben ik in kilo's afgevallen en de andere week aangekomen, dit is dan wel door spiermassa:) Ik word elke week gewogen door mijn coach en meet hij mijn vetpercentage. Gister was ik 0,5 kilo aangekomen maar wel 0,5% vet eraf :)

Ik ga eens 3x30 minuten proberen, hopelijk hou ik het vol... cardio is niet het leukste wat er is maar ga het zeker proberen :)

Wat ik bedoel met eraf en erop... de ene week ben ik in kilo's afgevallen en de andere week aangekomen, dit is dan wel door spiermassa:) Ik word elke week gewogen door mijn coach en meet hij mijn vetpercentage. Gister was ik 0,5 kilo aangekomen maar wel 0,5% vet eraf :)

Ik ga eens 3x30 minuten proberen, hopelijk hou ik het vol... cardio is niet het leukste wat er is maar ga het zeker proberen :)

500 gram zuiver spier in? laat je in de sportschool geen blaaskes wijsmaken want ik denk dat je een beetje onderschat wat 500 gram spier is :D zeker als je er dan nog in slaagt om vet (volgens berekening) 300 gram vet te verlieze :s

klinkt allemaal beetje vaag, beetje begeleider talk vn sportscholen, maar idd meer cardio probeer hier eens te zoeken naar HIIT

Hey kerel,
Goed dat je al op weg bent naar een gezonder en beter lichaam.
Ondanks dat je onder begeleiding staat, zijn er erg veel tekortkomingen in je aanpak! Ik wil je ten strengste aanraden hier heel veel te lezen, om te beginnen de stickies in de voedingsectie, in vetverlies-sectie, en in de trainingsprogrammas-sectie.

Ik zal je alvast een aantal zeer belangrijke pointers geven:
-Voeding is echt de sleutel tot afvallen. Jou voeding is simpelweg NIET goed. Je moet meer eiwitten eten om je spiermassa te beschermen en daarnaast moet je dingen als cornflakes, repen, koekjes en optimel rommel links laten liggen.
Als je de voeding stickies gaat lezen zal je al meer duidelijk worden!
Overigens is 1600 of 1700kcal te weinig!!! Een zogenaamd crashdieet

-Ten tweede: je training. Krachttraining is zelfs nog effectiever voor vetverbranding dan cardio, omdat tot 24uur na een krachttraining je lichaam een snellere verbranding heeft, tegenover de korte extra verbrande calorieren van de cardio.

-Daarom: stel een goed krachttraining schema... bijvoorbeeld 3x in de week fullbody(dus alle spiergroepen trainen!) of een 4 daagse split.
Iedere keer nadat je krachttraining hebt gedaan, ga je nog eens een extra 30min cardio doen. Het is belangrijk dat je dit NA de krachtraining doet.

------------
Stel een voedingsschemasamen en een trainings schema en laat het hier controleren.
greetz

*PS*: Hoe word je vetpercentage gemeten?

We hebben vetpercentage gemeten... Ooh sorry ik was misschien wellicht een belangrijke factor vergeten..Ik had ook een half uur eerder gegeten (diner)... mja spiermassa is nog niet van belang... eerst maar eens goed afvallen. Ik heb even HIIT gegoogled maar als ik het goed begrijp is dat bijvoorbeeld op de loopband 1 minuut rustig, 2 minuten snel, 1 minuut rustig, 2 minuten snel en zo doorgaan? Als dat het zo is, dan doe ik dit al.

Vetpercentage wordt gemeten door een weegschaal en een handmeter. Weegschaal meet tot aan de onderbuik en die handmeter (geen idee hoe dat heet) meet bovenlichaam. Beide met behulp van stroom.

Ooh ik heb kwark geprobeerd, maar dat krijg ik echt niet weg. Als ik te veel dingen ga eten die ik niet lekker vind of iets dergelijks ga ik het nooit volhouden (ken mezelf wel een beetje). Bij 3x sporten, weinig beweging buiten het sporten om en mijn lengte, gewicht e.d. hoeveel kcal moet ik dan ongeveer gaan eten? Om goed te kunnen verbranden?

Laatst bewerkt:
ja maar HOE is het gemeten. Met een huidplooit meter of via een electrisch appraat? Zo ja electrisch... dit is niet nauwkeurig..
En heb je uberhaupt naar mijn bovenstaande verhaal gekeken?

Jeps maar zag het toen ik gepost had, dit heb ik even aangepast

je kan zeker meer dan 3 keer sporten, alleen heb ik mijn vragen bij het volgende:

zoals hier al gezegd, er af EN er op kan niet :) je kunt geef spieren kweken en vet verliezen tegelijk. en aangezien je van hoog komt denk ik eerlijk gezegd niet dat je met een half uurtje 'cardio' per week er komt, wat dacht je van 3*30 minuten om te beginnen ipv 10...

Is onzin, als je komt van 24% en je gaat beginnen met cardio en krachttraining kun je zowel lager in vetpercentage komen + meer spiermassa. Dit kan echter alleen als je van 'ver' komt. Cardio zou ik er zeker in het begin inhouden om je conditie op peil te brengen! Een betere algemene conditie zorgt ook ervoor dat je lichaam in dagelijks werk en beweging effectiever vet verbrandt tevens ben je niet meteen buiten adem als je straks intensiever krachttraining gaat doen. Een betere algemene cardiovasculaire conditie is zeker bevorderlijk voor je vetverbranding.

En ja HIITis ook een goede manier om effectief aan je conditie en vetperc te werken alleen moet je het wel rustig opbouwen ivm blessures. Ik zou ook niet in één keer te hard van stapel lopen met teveel te sporten. Omdat je zegt dat je pas bent begonnen zou ik zeker niet meer dan 4x per week gaan sporten. Laat je goed begeleiden om alle oefeningen onder de knie te krijgen met lage gewichten. Eerst de uitvoering goed! Als je merkt dat het vanzelf gaat kun je met zwaardere gewichten gaan werken.

Wat betreft eten zou ik niet te strict voor jezelf zijn, je bent al begonnen met stuk meer te sporten. Kijk eerst wat dit voor invloed heeft zonder al teveel aan je 'normale' voeding te veranderen. Als er niet veel gebeurt of te langzaam kun je op de sticky's op dit forum genoeg voorbeeldschema's vinden. SUCCES

Is onzin, als je komt van 24% en je gaat beginnen met cardio en krachttraining kun je zowel lager in vetpercentage komen + meer spiermassa. Dit kan echter alleen als je van 'ver' komt. Cardio zou ik er zeker in het begin inhouden om je conditie op peil te brengen! Een betere algemene conditie zorgt ook ervoor dat je lichaam in dagelijks werk en beweging effectiever vet verbrandt tevens ben je niet meteen buiten adem als je straks intensiever krachttraining gaat doen. Een betere algemene cardiovasculaire conditie is zeker bevorderlijk voor je vetverbranding.

En ja HIITis ook een goede manier om effectief aan je conditie en vetperc te werken alleen moet je het wel rustig opbouwen ivm blessures. Ik zou ook niet in één keer te hard van stapel lopen met teveel te sporten. Omdat je zegt dat je pas bent begonnen zou ik zeker niet meer dan 4x per week gaan sporten. Laat je goed begeleiden om alle oefeningen onder de knie te krijgen met lage gewichten. Eerst de uitvoering goed! Als je merkt dat het vanzelf gaat kun je met zwaardere gewichten gaan werken.

Wat betreft eten zou ik niet te strict voor jezelf zijn, je bent al begonnen met stuk meer te sporten. Kijk eerst wat dit voor invloed heeft zonder al teveel aan je 'normale' voeding te veranderen. Als er niet veel gebeurt of te langzaam kun je op de sticky's op dit forum genoeg voorbeeldschema's vinden. SUCCES

goede post! bevat ongeveer alles wat ik wou zeggen :)

tnx! Qua voeding: ik ben al gaan ontbijten (deed ik nooit) optijd opstaan (eerst rond 12, nu om 8) 6x per dag, geen snoepgoed meer, drink alleen maar water, geen koffie (eerst 5 koppen per dag), geen alcohol meer

Hier mijn eet schema:
17.30 Avondeten (woon thuis, dus wat de pot schaft, wel let eet ik max 1x per week friet of pizza)

Net wezen sporten en het volgende opgesteld:

Maandag, woensdag, vrijdag:

10 minuten loopband HIIT 1 minuut 5km/h 2 minuten 8km/h (Cardio)
3x 30 sec Prone Iso Abs Plank (Buik)
3x 15 Stability Dumbbell Chest Press 8kg (Borst)
3x 15 Leg Press 55kg (Bovenbenen/Billen)
3x 15 Seated Row (Rug)
3x 15 Roman Chair Leg Raise (Onderbuik)
3x 15 Triceps Press (Schouders/Triceps)
3x 15 Torso Rotation 45kg (Schuine Buik)
3x 15 Sit ups (Buik)
3x 15 Cable Fly 6,25kg (Borst)
20 minuten Crosstrainer HIIT 1 minuut langzaam 2 minuten extra snel (Cardio)

Dinsdag, donderdag:
Dit doe ik thuis
3x 15 Dumbbell Lateral Raise 3kg per arm (Borst/Schouders)
3x 15 Dumbbell Curl 12kg per arm (Biceps)
3x 15 One Arm Triceps Extension 3kg (Triceps)

Hopelijk doe ik het een beetje goed:)

Uiteraard gaan de kilo's omhoog wanneer ik daar klaar voor ben en wordt de 20 min crosstrainer 30 min wanneer dat lukt:)

Laatst bewerkt:
leuk fitness schema... hoog p*ssy gehalte

Wat moet ik dan doen? alles met 100kg verzwaren? Ik focus op afvallen niet op spiermassa... laat staan op blessures...

Losse DB's pakken.

---------- Toegevoegd om 17:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:23 ----------

En wat minder suiker-rotzooi eten.

Losse DB's pakken.

---------- Toegevoegd om 17:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:23 ----------

En wat minder suiker-rotzooi eten.

wat ik thuis is is met losse dumbbells.... minder suiker, suggesties? ik krijg trouwens kwark echt niet door mn keel:P

wat ik thuis is is met losse dumbbells.... minder suiker, suggesties? ik krijg trouwens kwark echt niet door mn keel:P

Nou en?! Dus moet je in de sportschool van die suffe apparaten pakken?
Als kwark eten niet lukt dan probeer je niet hard genoeg.

Hier mijn eet schema:

En wtf moet je 's avonds met een glas halfvolle melk met 3 rijstwafels?!

Terug
Naar boven