MuscleMeat

valse beloftes supplementen

Jordyvl

Competitive Bodybuilder
Waardering
181
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Ik vroeg me wat af over verschillende supplementen maar ik neem als voorbeeld Intimidate SRT & Tropinol XP.

Met mooie teksten proberen ze het product te verkopen, teksten als;
- Gebruikers van Tropinol XP™ kunnen de meest extreme en heftige kuur van hun leven verwachten!
- Bodybuilders kunnen een toename in spiermassa van 3-4.5 kg (!) verwachten alsmede een ongekende toename in libido.
- 99% Pure N-Methyl-D-Aspartic Acid maakt je een bodybuilding monster! 100x (10.000%!) sterker en effectiever dan D-Aspartic Acid, het tot nu toe best verkochte spiermassa & bodybuilding supplement ooit!

Nu begrijpt iedereen met een beetje verstand dat je van de combinatie van deze 2 producten in 2 maanden natuurlijk nooit 3 tot 4,5 kg spiermassa gaat aankomen.

Maar nu vroeg ik me af, is het wel toegestaan om met valse beloftes iets te verkopen op internet... Er zijn natuurlijk altijd mensen die de misleidende teksten geloven, en achteraf bedrogen uitkomen.

Dus kortom, die valse beloftes.. mag dat ?

staan vaak kleine lettertjes bij waarin staat dat het voor x% van de sporters geldt icm een goed dieet enz

Links laten liggen dat soort toverpoeders/pillen waar zulke teksten bij staan.

Jep gewoon lekker bij whey & creatine monohydraat houden

Van supplementen ga je van groeien. Eten wel.

Zowat alle PWO's hebben dergelijke teksten.
Je moet een randdebiel zijn om dat te geloven; Maar neemt niet weg dat ik het ook liever verboden zou zien.
Het is trouwens nogal debiel: zo zie je vaak een fabrikant meerdere gelijkaardige producten verkopen, doch zijn ze allemaal" de sterkste muscle enhancer " van de afgelopen 10 jaar.

• Topic Starter Topic Starter

Dat doe ik ook,

Maar toch vraag ik me af of het mag, want het lijkt me niet logisch dat het is toegestaan om dingen te verkopen met valse beloftes..

---------- Post toegevoegd 13 June 2013 om 19:11 ----------

staan vaak kleine lettertjes bij waarin staat dat het voor x% van de sporters geldt icm een goed dieet enz

Ik heb nog even gezocht naar de kleine lettertjes,
Maar ze moeten wel heel erg klein zijn want ik zie ze niet

Dat doe ik ook,

Maar toch vraag ik me af of het mag, want het lijkt me niet logisch dat het is toegestaan om dingen te verkopen met valse beloftes..

---------- Post toegevoegd 13 June 2013 om 19:11 ----------

Ik heb nog even gezocht naar de kleine lettertjes,
Maar ze moeten wel heel erg klein zijn want ik zie ze niet

"Results may vary" staat er vaak bij. Dat is basically een 'get out of jail free-card'.

Ik draai zo'n 36jaar mee in dit wereldje en weet niet beter dat de meeste supplementen niet doen wat ze met grote dikke letters verkondigen. Zelfs bij de wel werkende supplementen moet je de beloften met een korreltje zout nemen :)

---------- Post toegevoegd 13 June 2013 om 19:56 ----------

Van supplementen ga je van groeien. Eten wel.

Van supplementen groei je ook, als je maar de juiste supplementen in de juiste hoeveelheid neem, bv 6 keer per dag een dubbele dosering MRP werk prima.

Of het de slimste manier is .?.?.?.?.?.?.

ja het mag, want de producten moeten bewezen zijn en door malafide trucjes doen ze alsof ze bewezen zijn. bijv. glutamine zeggen ze dat het spierafbraak voorkomt. Volgens mij is dit ook wel bewezen bij de stof glutamine ( lab onderzoekjes vast), MAAR doordat het supplement glutamine oraal wordt ingenomen gaat 99% verloren in de maag (of ergens anders maar het wordt grotendeels niet opgenomen) hierdoor is het supplement dus deels waardeloos.
volgens mij zat het verhaal zo in elkaar :)

Bovendien zeggen ze altijd dat het geen vervanger is van voedsel
zelfde is dat een auto bedrijf claimt dat een auto 300 km per uur kan, maar dat is dan op een rollerbank gemeten

Als het niet zou mogen dan zouden ze het ook niet doen ;)
Zeker in de VS zijn ze als de dood dat ze een claim krijgen!

Natuurlijk zijn veel producten weggegooid geld en staat er allemaal marketing bs op!
Maar sommige supplementen werken wel degelijk en worden ook wetenschappelijk onderbouwd.
Neemt niet weg dat ieder mens anders is, wat voor de een werkt werkt misschien niet voor een ander.
Ik controleer altijd eerst ergogenics.nl en verschillende supplementen review sites en fora.
Als die allemaal positief zijn dan vind ik het het proberen waard.
Verwacht er geen mega gains mee maar alle beetjes helpen :)

Laatst bewerkt:
Natuurlijk zijn veel producten weggegooid geld en staat er allemaal marketing bs op!
Maar sommige supplementen werken wel degelijk en worden ook wetenschappelijk onderbouwd.
Neemt niet weg dat ieder mens anders is, wat voor de een werkt werkt misschien niet voor een ander.
Ik controleer altijd eerst ergogenics.nl en verschillende supplementen review sites en fora.
Als die allemaal positief zijn dan vind ik het het proberen waard.
Verwacht er geen mega gains mee maar alle beetjes helpen :)

Daarnaast is er bij zware kracht training een verhoogde behoefte aan vitamines en mineralen (DAH is hier lang niet genoeg).
Voorbeeld van Vit. en Min. waar een verhoogde behoefte aan is:
Vit. A
Vit. D
Vit. C
Alle B
Calcium
Magnesium
Kalium
Zink
Mangaan

Mega gains verwacht ik er idd niet van.

Alleen vandaag kreeg ik de vraag van een maat van me of tropinol & intimidate goede supps waren, en ik vertelde hem dat hij zijn geld beter kan besteden aan wat anders.

Zijn argument om het toch te willen kopen was; Ja maar er staat bij dat je 3 tot 4,5 kg spiermassa aankomt.
Dus doordat er mensen zijn die het toch geloven ging ik nadenken of het wel toegestaan was om iets op die manier te verkopen.

Volgens mij was er hier ergens een thread met de mooiste fabeltjes die je op sites van pre-workouts kon terugvinden, stonden echt hilarische dingen tussen :D

Het is trouwens nogal debiel: zo zie je vaak een fabrikant meerdere gelijkaardige producten verkopen, doch zijn ze allemaal" de sterkste muscle enhancer " van de afgelopen 10 jaar.

Hier word ik inderdaad niet goed van.. Ik bestel ondertussen al een jaar bij Body&Fit, en ik ben op alle vlakken heel tevreden, buiten dan het feit dat ze CONSTANT nieuwe producten uitbrengen. Na een tijdje zie je gewoon door de bomen het bos niet meer.. Ze hebben Whey en Casseine, niet meer dan normaal, maar dan ook nog Cocktail, Perfect Protein en dan heb ik hier ook nog protein perfection van hen staan (dan heb ik het nog niet over protein soup-icecream-omelet gehad), ze hebben ondertussen een stuk of 3 verschillende multivits, ripped en perfect burn die beiden hetzelfde schijnen te doen...

Kunnen ze beter wat minder alternatieven verzinnen en gewoon 1 degelijk product naar voren schuiven :)

Is dat niet zo met alle reclame?
Ze beloven allemaal van alles en nog wat!
Mensen willen gewoon graag geloven in het onmogelijke!

Volgens mij was er hier ergens een thread met de mooiste fabeltjes die je op sites van pre-workouts kon terugvinden, stonden echt hilarische dingen tussen :D

Hier word ik inderdaad niet goed van.. Ik bestel ondertussen al een jaar bij Body&Fit, en ik ben op alle vlakken heel tevreden, buiten dan het feit dat ze CONSTANT nieuwe producten uitbrengen. Na een tijdje zie je gewoon door de bomen het bos niet meer.. Ze hebben Whey en Casseine, niet meer dan normaal, maar dan ook nog Cocktail, Perfect Protein en dan heb ik hier ook nog protein perfection van hen staan (dan heb ik het nog niet over protein soup-icecream-omelet gehad), ze hebben ondertussen een stuk of 3 verschillende multivits, ripped en perfect burn die beiden hetzelfde schijnen te doen...

Kunnen ze beter wat minder alternatieven verzinnen en gewoon 1 degelijk product naar voren schuiven :)

ja inderdaad..

wat die cocktail betreft, dat is toch gewoon eiwitpoeder met wat creatine en vitamines er in waar ze een te hoge prijs voor vragen ?

Ja B&F hebben er ook een handje van!
Bijna met iedere sup maak je de gains van je leven! lol
Diversiteit vind ik niet verkeerd, dan kan je zelf kiezen wat je wil.
Het zijn de marketing sloguns die ze gebruiken die af en toe ronduit irritant zijn!

Stuur even een PB naar BnF... Die weten er alles van namelijk! :D

Terug
Naar boven